Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Εικόνα
Τηλεοράσεις
Γενική συζήτηση & τεχνολογία
Progressive Vs Interlaced: Τελικα γνωριζουμε?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Photis" data-source="post: 28361" data-attributes="member: 744"><p>ΟΚ σήμερα είδα το ενδιαφέρον αυτό θέμα και είπα να γράψω ένα δύο σχόλια. </p><p></p><p>Κατ' αρχήν σε ότι αφορά την κινηματογραφική προβολή τα έγραψε σωστά ο Αλέξανδρος (Iskander). Εγώ να προσθέσω μόνο ότι και στο φίλμ έχουμε "διπλή" προβολή του κάθε καρέ για να αποφεύγεται το flickering. Δεν υπάρχει φώσφορος για να υπάρχει το τρεμόπεσμα αλλά έχει να κάνει με το μετείκασμα (αλλιώς μεταίσθημα) που είναι η ατέλεια του ανθρώπινου οπτικού αισθητηρίου χάρη στην οποία βλέπουμε σινεμά.</p><p></p><p>Στις CRT η σάρωση γίνεται κατά κανόνα πεπλεγμένα (interlaced mode). Και αυτό γιατί τα περισσότερα προγράμματα στην "συμβατική" αναλογική TV είναι φτιαγμένα κατά αυτόν τον τρόπο. Έτσι στο PAL υπάρχουν 625 γραμμές που δημιουργούνται σε 2 χρόνους/πεδία (312.5 γραμμές ανά πεδίο). Τώρα σε πιο σύγχρονες υλοποιήσεις είχαμε αντί για διπλή, τετραπλή σαρωση στα 100Hz και αυτό για πιο ξεκούραστη εικόνα. Αλλά εκεί είχαμε άλλα προβλήματα με τις εικόνες που είχαν κίνηση, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε αλγόριθμους motion compensation και up/down conversion για πιο ακριβά μοντέλα. Αυτοί οι αλγόριθμοι έχουν βρει εφαρμογή και στις νέες γεννιες τηλεοράσεων κυρίως όσον αφορά την αναγνώριση του τύπου του video που έρχεται από την πηγή (interlaced/progressive, PAL/NTSC/HD720/HD1080) και μετατροπή του έτσι ώστε να γίνει αναγνωρίσιμο από τον proccessor της εικόνας στην TV. </p><p></p><p>Τώρα για το πως ακριβώς δημιουργείται και ανανεώνεται η εικόνα στα ψηφιακά diplays δεν το γνωρίζω 100%. Έχω την αίσθηση ότι τα εικονοστοιχεία δημιουργούνται ταυτόχρονα αλλά αλλάζουν φωτεινότητα και χρώμα μόνο όταν κάτι τέτοιο υπαγορεύεται από την πηγή. Αν δηλαδή έχω μια ταινία που σε ένα πλάνο της δείχνει μια ακίνητη εικόνα, ενώ στην πηγή θα υπάρχουν τα καρέ, ο proccessor θα αλλάζει φωτεινότητα και χρώμα στο πάνελ μόνο όταν αλλάξει και στην πηγή κάτι τέτοιο. Στις TFT οθόνες των Η/Υ αυτό συμβαίνει. Στο ακίνητο desktop, τα μόνα pixel που μεταβάλλονται είναι αυτά που αντιστοιχούν στον κέρσορα όταν κουνάμε το mouse.</p><p></p><p>Τώρα για τις HD κάμερες που χρησιμοποιούνται για παραγωγή κινηματογρφικών ταινιών, υπάρχουν υλοποιήσεις από SONY και PANASONIC που είναι απλά εξαιρετικές. Στα ακριβά τους μοντέλα πάντως ακολουθείται πιστά η λογική της κινηματογραφικής μηχανής και περιλαμβάνεται μέχρι και φωτοφράκτης (optirateur). Τα CCD είναι εκπληκτικής ευκρίνειας και το βασικό πρόβλημα είναι το που θα χωρέσεις τον όγκο των δεδομένων (1.4Gbps per CCD) όταν θές να καταγράψεις την εικόνα. Πέρα από τις κάμερες όμως υπάρχουν και τα film scaners που σκανάρουν αρνητικό φιλμ σε 2Κ και σε 4Κ ανάλυση, οπότε το αποτέλεσμα που παίρνεις είναι σε κάθε περίπτωση ευκρινέστερο από αυτό που θα προβάλλεις τελικά σε ένα consumer προβολικό ή σε μια TV.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Photis, post: 28361, member: 744"] ΟΚ σήμερα είδα το ενδιαφέρον αυτό θέμα και είπα να γράψω ένα δύο σχόλια. Κατ' αρχήν σε ότι αφορά την κινηματογραφική προβολή τα έγραψε σωστά ο Αλέξανδρος (Iskander). Εγώ να προσθέσω μόνο ότι και στο φίλμ έχουμε "διπλή" προβολή του κάθε καρέ για να αποφεύγεται το flickering. Δεν υπάρχει φώσφορος για να υπάρχει το τρεμόπεσμα αλλά έχει να κάνει με το μετείκασμα (αλλιώς μεταίσθημα) που είναι η ατέλεια του ανθρώπινου οπτικού αισθητηρίου χάρη στην οποία βλέπουμε σινεμά. Στις CRT η σάρωση γίνεται κατά κανόνα πεπλεγμένα (interlaced mode). Και αυτό γιατί τα περισσότερα προγράμματα στην "συμβατική" αναλογική TV είναι φτιαγμένα κατά αυτόν τον τρόπο. Έτσι στο PAL υπάρχουν 625 γραμμές που δημιουργούνται σε 2 χρόνους/πεδία (312.5 γραμμές ανά πεδίο). Τώρα σε πιο σύγχρονες υλοποιήσεις είχαμε αντί για διπλή, τετραπλή σαρωση στα 100Hz και αυτό για πιο ξεκούραστη εικόνα. Αλλά εκεί είχαμε άλλα προβλήματα με τις εικόνες που είχαν κίνηση, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε αλγόριθμους motion compensation και up/down conversion για πιο ακριβά μοντέλα. Αυτοί οι αλγόριθμοι έχουν βρει εφαρμογή και στις νέες γεννιες τηλεοράσεων κυρίως όσον αφορά την αναγνώριση του τύπου του video που έρχεται από την πηγή (interlaced/progressive, PAL/NTSC/HD720/HD1080) και μετατροπή του έτσι ώστε να γίνει αναγνωρίσιμο από τον proccessor της εικόνας στην TV. Τώρα για το πως ακριβώς δημιουργείται και ανανεώνεται η εικόνα στα ψηφιακά diplays δεν το γνωρίζω 100%. Έχω την αίσθηση ότι τα εικονοστοιχεία δημιουργούνται ταυτόχρονα αλλά αλλάζουν φωτεινότητα και χρώμα μόνο όταν κάτι τέτοιο υπαγορεύεται από την πηγή. Αν δηλαδή έχω μια ταινία που σε ένα πλάνο της δείχνει μια ακίνητη εικόνα, ενώ στην πηγή θα υπάρχουν τα καρέ, ο proccessor θα αλλάζει φωτεινότητα και χρώμα στο πάνελ μόνο όταν αλλάξει και στην πηγή κάτι τέτοιο. Στις TFT οθόνες των Η/Υ αυτό συμβαίνει. Στο ακίνητο desktop, τα μόνα pixel που μεταβάλλονται είναι αυτά που αντιστοιχούν στον κέρσορα όταν κουνάμε το mouse. Τώρα για τις HD κάμερες που χρησιμοποιούνται για παραγωγή κινηματογρφικών ταινιών, υπάρχουν υλοποιήσεις από SONY και PANASONIC που είναι απλά εξαιρετικές. Στα ακριβά τους μοντέλα πάντως ακολουθείται πιστά η λογική της κινηματογραφικής μηχανής και περιλαμβάνεται μέχρι και φωτοφράκτης (optirateur). Τα CCD είναι εκπληκτικής ευκρίνειας και το βασικό πρόβλημα είναι το που θα χωρέσεις τον όγκο των δεδομένων (1.4Gbps per CCD) όταν θές να καταγράψεις την εικόνα. Πέρα από τις κάμερες όμως υπάρχουν και τα film scaners που σκανάρουν αρνητικό φιλμ σε 2Κ και σε 4Κ ανάλυση, οπότε το αποτέλεσμα που παίρνεις είναι σε κάθε περίπτωση ευκρινέστερο από αυτό που θα προβάλλεις τελικά σε ένα consumer προβολικό ή σε μια TV. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Εικόνα
Τηλεοράσεις
Γενική συζήτηση & τεχνολογία
Progressive Vs Interlaced: Τελικα γνωριζουμε?
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…