Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Εικόνα
Προβολείς
Γενική Συζητηση
Πολλαπλές μετατροπές σημάτων. Πώς θα βγάλουμε άκρη;
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="takisot" data-source="post: 13560" data-attributes="member: 12"><p></p><p> </p><p><span style="color: black">Συνεχιζεις να μην καταλαβαινεις τι σου ειπα. Ισχυρίστηκες παραπάνω οτι αν κανουμε downconvert ενα HD υλικο στην αναλυση του non-HD προβολικου μας τοτε αυτο γινεται αυτοματως PAL ή NTSC (Ειπες: "<em><span style="font-family: 'Verdana'">Οταν λέω οτι θα μετατραπεί σε pal/ntsc εννοώ ακριβώς αυτό,μετατροπή της ανάλυσης <strong>και του colorspace. </strong>Δηλαδη <u>που είναι το λάθος να πείς οτι το σήμα γίνεται pal όταν πάρεις το 1080p 24fps με colorspace HD και το κάνεις 720x576 με colorspace του pal?</u>Τι το κάνεις?</span></em><strong><em><span style="font-family: 'Verdana'">Αυτό δεν λέγεται pal?"</span></em></strong><em><span style="font-family: 'Verdana'">)</span></em></span></p><p></p><p><span style="color: black">Επαναλαμβανω: <strong><span style="font-family: 'Verdana'">ΟΧΙ δεν λεγεται PAL αυτο</span></strong>! Γιατι? Διοτι το HD υλικο ειναι encoded σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ colorspace! Να σου δωσω και ενα απλοϊκό παραδειγμα μηπως το κατανοήσεις: </span></p><p><span style="color: black">Εχεις ενα προβολεα/dvd ρυθμισμενα σε PAL και προσπαθεις να αναπαράγεις σε αυτα 2 εκδοσεις του ΙΔΙΟΥ DVD η μια σε NTSC και η αλλη σε PAL:Δεδομενου οτι και τα δυο εχουν την ιδια αναλυση και την ιδια πληροφορια, με την δικη σου λογικη θα πρεπει να εχουν την ιδια ακριβως χρωματικη ή αλλη αποδοση. Σωστα? </span></p><p><span style="color: black">ΛΑΘΟΣ! Τ</span><span style="color: black">ο NTSC δισκακι θα εχει λαθος χρωματικη ισορροπία οταν αναπαραχθει σε συστημα PAL. O λογος? </span></p><p><span style="color: black">Μα το διαφορετικο COLORSPACE στο οποιο εγινε encoded κατα το mastering! Το ιδιο ισχυει και οταν προσπαθησεις να κανεις downconvert ενα HD disc στην non-hd αναλυση του προβολικου σου ειτε εχεις ως πηγη ενα HTPC ειτε ενα BLURAY HD/DVD: </span></p><p><span style="color: black"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Για να αποδοθει σωστα το </span></strong></span><strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">downconverted </span></span></strong><strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">hd </span></span></strong><strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">υλικο πρεπει το συστημα σου να εχει ρυθμιστεί στο colorspace του HD υλικου! ΔΕΝ γινεται καμια αυτοματη μετατροπή του </span></span></strong><strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">colorspace </span></span></strong><strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">όταν κανεις </span></span></strong><strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">downconversion</span></span></strong><strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">!</span></span></strong></p><p> </p><p></p><p> </p><p><span style="color: black">Μα βρε </span><span style="color: black">Nix</span><span style="color: black">, <u>αν διαβάσεις αυτά που μου παράθεσες, θα καταλάβεις ότι λενε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεσαι</u>! :lehrer: </span></p><p><span style="color: black">Στα κάνω </span><span style="color: black">bold</span><span style="color: black">προς διευκόλυνση σου:</span></p><p> </p><p> </p><p><span style="color: black">«Film material on NTSC DVD is usually encoded progressively at 23.976 frame/s, with special flags inserted into the MPEG-2 video stream <strong>that instruct the DVD player to repeat certain fields so as to accomplish 2-3 pulldown</strong> <strong>during playback</strong>. </span><span style="color: royalblue">(<strong>ΤΟ </strong><strong>DVD PLAYER, ΜΕΣΩ </strong><strong>ΤΟΥ </strong><strong>HARDWARE DEIΝ</strong><strong>TERLACING CHIP ΤΟΥ, </strong><strong>ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ </strong><strong>ΤΟ</strong><strong> 3:2 </strong></span><strong><span style="color: black"><span style="color: royalblue">PULLDOWN!!)</span> </span></strong><span style="color: black">Progressive scan DVD players additionally offer output at 480p by using these flags to duplicate frames rather than fields.</span></p><p> </p><p><span style="color: black">και πιο συγκεκριμένα</span></p><p> </p><p><strong><u><span style="color: black">Film-Mode Deinterlacing</span></u></strong></p><p> </p><p><span style="color: black">To display a perfect progressive image from a film-sourced DVD, <strong>the player</strong> needs to figure out which fields in the MPEG stream go together to make each film frame. In theory, the progressive_frame flag should tell the player that the frames on the disc were originally from a film, and will go together, but as we</span><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">ʼve mentioned, that flag is not always optimized for progressive scan playback.</span></span></p><p> </p><p><span style="color: black">So what the <strong>best players</strong> do is use a standard MPEG-2 decoder to generate digital interlaced video and then feed that video to a deinterlacing chip. The <strong>chip</strong> <u>makes decisions constantly about whether the video was originally from film by looking for repeated fields.</u> In the standard 3-2 cadence, the 1st and 3rd fields are identical. If the <strong>deinterlacing chip</strong> sees a constant stream of 5-field sequences in which the 1st and 3rd fields are identical, it switches to film-mode deinterlacing.</span></p><p> </p><p><span style="color: black">Once it</span><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">s in film mode, the <strong>deinterlacer</strong> just combines fields 1 and 2 to make one progressive image, outputs that for 3 progressive frames, then combines </span></span><span style="color: black">fields 4 and 5 to make another progressive image, and outputs that for two frames. Then it repeats the process with the next 5 fields. <strong>The player</strong> is still outputting frames in a 3-2 pattern, but it</span><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'">ʼs creating 60 full progressive frames per second instead o</span></span><span style="color: black">f 60 fields per second. Once the <strong>chip</strong> is in film mode, the <strong>deinterlacing algorithm</strong> is incredibly simple, and the complete film frame is recreated without loss or compromise. Film mode is the one area of deinterlacing that can be objectively perfect.»</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="takisot, post: 13560, member: 12"] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Συνεχιζεις να μην καταλαβαινεις τι σου ειπα. Ισχυρίστηκες παραπάνω οτι αν κανουμε downconvert ενα HD υλικο στην αναλυση του non-HD προβολικου μας τοτε αυτο γινεται αυτοματως PAL ή NTSC (Ειπες: "[I][FONT=Verdana]Οταν λέω οτι θα μετατραπεί σε pal/ntsc εννοώ ακριβώς αυτό,μετατροπή της ανάλυσης [B]και του colorspace. [/B]Δηλαδη [U]που είναι το λάθος να πείς οτι το σήμα γίνεται pal όταν πάρεις το 1080p 24fps με colorspace HD και το κάνεις 720x576 με colorspace του pal?[/U]Τι το κάνεις?[/FONT][/I][B][I][FONT=Verdana]Αυτό δεν λέγεται pal?"[/FONT][/I][/B][I][FONT=Verdana])[/FONT][/I][/COLOR] [COLOR=black]Επαναλαμβανω: [B][FONT=Verdana]ΟΧΙ δεν λεγεται PAL αυτο[/FONT][/B]! Γιατι? Διοτι το HD υλικο ειναι encoded σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ colorspace! Να σου δωσω και ενα απλοϊκό παραδειγμα μηπως το κατανοήσεις: [/COLOR] [COLOR=black]Εχεις ενα προβολεα/dvd ρυθμισμενα σε PAL και προσπαθεις να αναπαράγεις σε αυτα 2 εκδοσεις του ΙΔΙΟΥ DVD η μια σε NTSC και η αλλη σε PAL:Δεδομενου οτι και τα δυο εχουν την ιδια αναλυση και την ιδια πληροφορια, με την δικη σου λογικη θα πρεπει να εχουν την ιδια ακριβως χρωματικη ή αλλη αποδοση. Σωστα? [/COLOR] [COLOR=black]ΛΑΘΟΣ! Τ[/COLOR][COLOR=black]ο NTSC δισκακι θα εχει λαθος χρωματικη ισορροπία οταν αναπαραχθει σε συστημα PAL. O λογος? [/COLOR] [COLOR=black]Μα το διαφορετικο COLORSPACE στο οποιο εγινε encoded κατα το mastering! Το ιδιο ισχυει και οταν προσπαθησεις να κανεις downconvert ενα HD disc στην non-hd αναλυση του προβολικου σου ειτε εχεις ως πηγη ενα HTPC ειτε ενα BLURAY HD/DVD: [/COLOR] [COLOR=black][B][FONT=Verdana]Για να αποδοθει σωστα το [/FONT][/B][/COLOR][B][COLOR=black][FONT=Verdana]downconverted [/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=black][FONT=Verdana]hd [/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=black][FONT=Verdana]υλικο πρεπει το συστημα σου να εχει ρυθμιστεί στο colorspace του HD υλικου! ΔΕΝ γινεται καμια αυτοματη μετατροπή του [/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=black][FONT=Verdana]colorspace [/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=black][FONT=Verdana]όταν κανεις [/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=black][FONT=Verdana]downconversion[/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=black][FONT=Verdana]![/FONT][/COLOR][/B] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Μα βρε [/COLOR][COLOR=black]Nix[/COLOR][COLOR=black], [U]αν διαβάσεις αυτά που μου παράθεσες, θα καταλάβεις ότι λενε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεσαι[/U]! :lehrer: [/COLOR] [COLOR=black]Στα κάνω [/COLOR][COLOR=black]bold[/COLOR][COLOR=black]προς διευκόλυνση σου:[/COLOR] [COLOR=black]«Film material on NTSC DVD is usually encoded progressively at 23.976 frame/s, with special flags inserted into the MPEG-2 video stream [B]that instruct the DVD player to repeat certain fields so as to accomplish 2-3 pulldown[/B] [B]during playback[/B]. [/COLOR][COLOR=royalblue]([B]ΤΟ [/B][B]DVD PLAYER, ΜΕΣΩ [/B][B]ΤΟΥ [/B][B]HARDWARE DEIΝ[/B][B]TERLACING CHIP ΤΟΥ, [/B][B]ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ [/B][B]ΤΟ[/B][B] 3:2 [/B][/COLOR][B][COLOR=black][COLOR=royalblue]PULLDOWN!!)[/COLOR] [/COLOR][/B][COLOR=black]Progressive scan DVD players additionally offer output at 480p by using these flags to duplicate frames rather than fields.[/COLOR] [COLOR=black]και πιο συγκεκριμένα[/COLOR] [B][U][COLOR=black]Film-Mode Deinterlacing[/COLOR][/U][/B] [COLOR=black]To display a perfect progressive image from a film-sourced DVD, [B]the player[/B] needs to figure out which fields in the MPEG stream go together to make each film frame. In theory, the progressive_frame flag should tell the player that the frames on the disc were originally from a film, and will go together, but as we[/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]ʼve mentioned, that flag is not always optimized for progressive scan playback.[/FONT][/COLOR] [COLOR=black]So what the [B]best players[/B] do is use a standard MPEG-2 decoder to generate digital interlaced video and then feed that video to a deinterlacing chip. The [B]chip[/B] [U]makes decisions constantly about whether the video was originally from film by looking for repeated fields.[/U] In the standard 3-2 cadence, the 1st and 3rd fields are identical. If the [B]deinterlacing chip[/B] sees a constant stream of 5-field sequences in which the 1st and 3rd fields are identical, it switches to film-mode deinterlacing.[/COLOR] [COLOR=black]Once it[/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]s in film mode, the [B]deinterlacer[/B] just combines fields 1 and 2 to make one progressive image, outputs that for 3 progressive frames, then combines [/FONT][/COLOR][COLOR=black]fields 4 and 5 to make another progressive image, and outputs that for two frames. Then it repeats the process with the next 5 fields. [B]The player[/B] is still outputting frames in a 3-2 pattern, but it[/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]ʼs creating 60 full progressive frames per second instead o[/FONT][/COLOR][COLOR=black]f 60 fields per second. Once the [B]chip[/B] is in film mode, the [B]deinterlacing algorithm[/B] is incredibly simple, and the complete film frame is recreated without loss or compromise. Film mode is the one area of deinterlacing that can be objectively perfect.»[/COLOR] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Εικόνα
Προβολείς
Γενική Συζητηση
Πολλαπλές μετατροπές σημάτων. Πώς θα βγάλουμε άκρη;
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…