Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Πες μου γιατί [Neil Young]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058821479" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Συγκομιδή</h3><p><strong>Neil Young</strong> - <strong>Harvest</strong> (Φεβρουάριος 1972, Reprise Records)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]206215[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Out On The Weekend (feat. The Stray Gators) - 4:35, A2 Harvest (feat. The Stray Gators) - 3:03, A3 A Man Needs A Maid (feat. The London Symphony Orchestra) - 4:00, A4 Heart Of Gold (feat. The Stray Gators) - 3:05, A5 Are You Ready For The Country? (feat. The Stray Gators) - 3:21, B1 Old Man (feat. The Stray Gators) - 3:22, B2 There's A World (feat. The London Symphony Orchestra) - 3:00, B3 Alabama (feat. The Stray Gators) - 4:02, B4 The Needle And The Damage Done - 2:00, B5 Words (Between The Lines Of Age) (feat. The Stray Gators) - 6:42</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Neil Young (σύνθεση, κύρια φωνητικά, ληντ και ακουστική κιθάρα, πιάνο, φυσαρμόνικα), Teddy Irwin (δεύτερη ακουστική κιθάρα: A4), John Harris (πιάνο: A2), James McMahon (πιάνο: B1), James Taylor (μπάντζο, δεύτερα φωνητικά: A4, B1), Linda Ronstadt (δεύτερα φωνητικά: A4, B1), David Crosby (δεύτερα φωνητικά: A5, B3), Stephen Stills (δεύτερα φωνητικά: B3, B5), Graham Nash (δεύτερα φωνητικά: A5, B5), London Symphony Orchestra (ορχήστρα: A3, B2)</p><p>-- <strong>The Stray Gators</strong></p><p>Ben Keith (πεντάλ στιλ κιθάρα), Jack Nitzsche (πιάνο, λαπ στιλ κιθάρα: A5, B3, B5, διασκευές και ενορχηστρώσεις: A3, B2), Tim Drummond (μπάσο), Kenny Buttrey (ντραμς)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή</span>: Neil Young, Elliot Mazer, Henry Lewy: B4, Jack Nitzsche: A3, B2</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα <em>Quadrafonic</em> Studios, Νάσβιλ, στα <em>Barking Town Hall</em>, Λονδίνο και <em>Broken Arrow Studio #2</em>, Γούντσαϊντ, Καλιφόρνια, Ιαν.-Σεπτ. 1971, εκτός από το B4 που ηχογραφήθηκε ζωντανά στο Royce Hall, <em>UCLA</em>, Γουέστγουντ, Καλιφόρνια, 30 Ιανουαρίου 1971</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]206216[/ATTACH]</p><p></p><p>Το 1971 θα έπρεπε να ήταν η μεγαλύτερη χρονιά στη δισκογραφική ζωή του <strong>Neil Young</strong>. Η συνδυασμένη επιτυχία του <a href="https://avclub.gr/index.php?threads/153506" target="_blank"><strong>Deja Vu</strong></a> των <strong>CSN&Y</strong> και του δικού του <a href="https://avclub.gr/index.php?threads/150567/#post-1057702006" target="_blank"><strong>After The Goldrush</strong></a>, από το 1970, τον είχε μετατρέψει στoν πιο καυτό καλλιτέχνη μεταξύ της νέας φυλής τραγουδιστών-τραγουδοποιών με έδρα το Λος Άντζελες.</p><p></p><p>Παρόλα τα προβλήματα στην πλάτη του, κατά τη διάρκεια μιας αργής ανάρρωσης σε επέμβαση για την αφαίρεση κάποιων κατεστραμμένων δίσκων, είχε έρθει πια η στιγμή για ένα άλμπουμ που θα υποδήλωνε απόλυτα τόσο την ετοιμοθάνατη αισιοδοξία του κινήματος αντικουλτούρας του Σαν Φρανσίσκο όσο και τον αυξανόμενο κυνισμό της γενιάς του Γουότεργκεϊτ. Το <strong>Harvest</strong> αποτελεί εμπορικό αποκορύφωμα της κάντρι-ροκ σκηνής της Δυτικής Ακτής, καθώς ανέβηκε στο Νο. 1 στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, η εμφάνισή του σχεδόν είχε προαναγγελθεί τόσο από τους <em>Byrds</em> όσο και από τους <em>Buffalo Springfield</em>.</p><p></p><p>Είχε ήδη συγκεντρωμένα κομμάτια, μερικά από τα οποία είχαν κάνει πρεμιέρα σε συναυλία. Το μεγαλεπήβολο "<strong>A Man Needs A Maid</strong>" —σε διασκευή του μακροχρόνιου φίλου του Γιανγκ, Τζακ Νίτσε βοηθού του Σπέκτορ, και ηχογραφημένο με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο Ηνωμένο Βασίλειο— περιείχε μια ξεκάθαρη αυτοβιογραφία, εκτυλισσόμενη στο ράντσο του στη Βόρεια Καλιφόρνια, όταν έβλεπε μια ταινία με έναν φίλο του και ερωτεύτηκε την ηθοποιό, <em>Carrie Snodgress</em>, η οποία θα γινόταν η μητέρα του πρώτου του παιδιού, <em>Zeke</em>. Όσο για τον στίχο, "<em>Ένας άντρας χρειάζεται μια υπηρέτρια</em>" που θεωρήθηκε σοβινιστικός, ο Γιανγκ δήλωσε «...<em><span style="color: Darkorange">δεν σημαίνει πραγματικά αυτό που λέει. Είναι απλώς η ιδέα ότι κάποιος θα σκεφτόταν αρκετά για να πει κάτι τέτοιο που θα έδειχνε ότι κάτι άλλο συνέβαινε</span></em>. [σύντομα γέλια] <em><span style="color: Darkorange">Μην το παίρνεις προσωπικά όταν το λέω. Δεν θέλω πραγματικά μια υπηρέτρια</span></em>...»</p><p></p><p>Διακηρύσσοντας τις προθέσεις του με το "<strong>Are You Ready For The Country?</strong>", ο <em>Young</em> παρέκαμψε για λίγο στο μέινστριμ του Νάσβιλ, όπου συνάντησε τον παραγωγό <strong>Elliot Mazer</strong>, ο οποίος συγκέντρωσε μια επιλεγμένη ομάδα τοπικών μουσικών. «<em><span style="color: Darkorange">Μόλις έμαθαν την ουσία των τραγουδιών</span></em>», θυμάται ο <em>Mazer</em>. «<em><span style="color: Darkorange">Με κάποιον σαν τον Neil να παίζει ακουστική κιθάρα και να τραγουδά ένα τραγούδι, η ατμόσφαιρα είναι πλήρης. Αυτοί οι τύποι το άκουσαν και πήραμε αυτά τα κομμάτια σε μία ή δύο λήψεις</span></em>.»</p><p></p><p>Οι κριτικοί, όταν το άλμπουμ έφτασε γρήγορα στην κορυφή των τσαρτ και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, τον κατηγόρησαν εκείνη την εποχή ότι έριξε το επίπεδο —το <em>Rolling Stone</em> άφησε αιχμές ότι «<em><span style="color: Darkorange">κάλεσε τα περισσότερα από τα πιο κουρασμένα κλισέ του σούπερ σταρ συστήματος του Λος Άντζελες σε μια προσπάθεια να κρύψει την αδυναμία του να κάνει καλή μίμηση του προηγούμενου εαυτού του</span></em>». Ο <em>Dylan</em> είπε ότι δεν του άρεσε το μεγαλύτερο σινγκλ του <em>Young</em>, αλλά εκατομμύρια άλλοι θα διαφωνούσαν. Βέβαια, το Χάρβεστ μπορεί τώρα να θεωρηθεί απλώς μια άλλη πτυχή της μουσικής προσωπικότητας του Γιανγκ, που αντιπροσωπεύει το ακουστικό, ποιμενικό ειδυλλιακό του μέρος που συνήθως προηγήθηκε ενός άλλου καταιγισμού ηλεκτρικού ουρλιαχτού. Οι φόβοι ότι θα έπαιρνε τον εύκολο δρόμο προς την ηπιότητα του <em>MOR</em> ήταν αβάσιμοι. Ο <em>Young</em> βρήκε ότι το να έχεις ένα σινγκλ που κορυφώθηκε στο τσαρτ ήταν «<em><span style="color: Darkorange">άδειο</span></em>». «<em><span style="color: Darkorange">Νόμιζα ότι ο δίσκος ήταν καλός, αλλά ήξερα επίσης ότι κάτι άλλο πέθαινε</span></em>». Όπως θα έγραφε αργότερα, «<em><span style="color: Darkorange">η μέση του δρόμου έγινε σκέτη βαρεμάρα</span></em>». Και όπως είπε χαρακτηριστικά, προτιμούσε πολύ περισσότερο τα χαντάκια εκατέρωθεν. «<em><span style="color: Darkorange">Μια πιο δύσκολη διαδρομή, αλλά είδα πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους εκεί</span></em>».</p><p></p><p>Πέρα από το "<strong>Heart Of Gold</strong>", το <em>Harvest</em> περιέχει μερικές από τις πιο συναρπαστικές εικόνες/συμβολισμούς της καριέρας του <em>Young</em> μέχρι σήμερα, από την βραδύκαυστη περιφρόνηση του "<strong>Alabama</strong>", μια οξεία στηλίτευση της διαφθοράς του Αμερικάνικου Νότου, μέχρι το στοιχειωμένο και προσωπικό "<strong>The Needle And The Damage Done</strong>", μια τρομακτική πρόβλεψη για τον θάνατο από ναρκωτικά του φίλου του, <em>Danny Whitten</em> των <em>Crazy Horse</em>, και το συγκινητικό αν και συναισθηματικό "<strong>Old Man</strong>", γραμμένο ως φόρο τιμής στον επιστάτη του ράντσου του <em>Young</em>. Και φυσικά το υπνωτικό "<strong>Words (Between the Lines of Age)</strong>" που ειρωνικά αντίθετα με τον τίτλο έχει το πιο οργανικό παίξιμο —και αφορά περισσότερο τα σόλο κιθάρας παρά τους ίδιους τους βαθιά υπαρξιακούς και αξιοσημείωτους στίχους, αν και είναι πάντα ωραίο να ακούς τον <em>Stills</em> και τον <em>Nash</em> να τραγουδούν μαζί του.</p><p></p><p>Το <strong><em>Harvest</em></strong> συχνά απειλεί να κατηφορίσει στη δακρύβρεχτη συναισθηματικότητα της κάντρι, αλλά τελικά λάμπει με τα δυνατά κομμάτια του δημιουργού του. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο <em>Young</em> σύντομα θα αποδρούσε από την ξέφρενη επιτυχία αυτού του άλμπουμ. Και η πλειονότητα της δουλειάς του την δεκαετία του εβδομήντα θα στρεφόταν προς μια πιο ενδοσκοπική συνειδητοποίηση της Αμερικής μέσω εξερευνήσεων στο πλαίσιο του πανκ και των μπλουζ. Το <strong>Harvest</strong>, ωστόσο, είναι η ενηλικίωση των παιδιών της μεταπολεμικής γενιάς του μπέιμπι μπούμερ (μεταξύ 1946-1965) και ο λόγος αυτός, πέρα από την πληθωρικότητα του, είναι από μόνος του αρκετός για να το αγαπάμε για πάντα.</p><p></p><p>(*****, πηγές: εξώφυλλο, Mojo, Burhan Wazir, Johnny Rogan - The Complete Guide to the Music of Neil Young, Omnibus Press, 1996)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]206217[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Ο <em>Neil Young</em> εμφανίζεται στη σκηνή στο <em>Wembley Stadium</em> του Λονδίνου στις 14 Σεπτεμβρίου 1974 (φωτογραφία <em>Michael Putland</em>)</p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td><em>Η ζωή μου αλλάζει με πολλούς τρόπους<br /> Δεν ξέρω πια ποιον να εμπιστευτώ<br /> Υπάρχει μια σκιά που τρέχει στις μέρες μου<br /> Σαν ζητιάνος που πηγαίνει από πόρτα σε πόρτα<br /> <br /> Σκεφτόμουν ότι ίσως έπαιρνα υπηρέτρια<br /> Να βρω ένα μέρος κοντά για να μείνει<br /> Απλώς κάποιος για να κρατήσει το σπίτι μου καθαρό<br /> Να φτιάχνει τα γεύματά μου και να φεύγει<br /> <br /> Μια υπηρέτρια<br /> Ένας άντρας χρειάζεται μια υπηρέτρια<br /> Μια υπηρέτρια<br /> <br /> Είναι δύσκολο να γίνει αυτή η αλλαγή<br /> Όταν η ζωή και η αγάπη γίνονται παράξενα<br /> Και γερνάς<br /> <br /> Για να δώσεις μια αγάπη, πρέπει να ζήσεις μια αγάπη<br /> Για να ζήσεις μια αγάπη, πρέπει να είσαι μέρος της<br /> Πότε θα σε ξαναδώ;<br /> <br /> Κάπου εδώ και καιρό, δεν ξέρω πότε<br /> Έβλεπα μια ταινία με έναν φίλο<br /> Ερωτεύτηκα την ηθοποιό<br /> Έπαιζε έναν ρόλο που μπορούσα να καταλάβω<br /> <br /> Μια υπηρέτρια<br /> Ένας άντρας χρειάζεται μια υπηρέτρια<br /> Μια υπηρέτρια<br /> <br /> Πότε θα σε ξαναδώ;</em><br /> - A Man Needs A Maid</td><td><em>Κάποιος και κάποιος άλλος ήταν δίπλα στη λίμνη<br /> Ψάχνοντας κάτι να φυτέψει στο γρασίδι<br /> Έξω στα χωράφια φρεζάριζαν το χώμα<br /> Κάθομαι εδώ ελπίζοντας ότι αυτό το νερό θα βράσει<br /> <br /> Όταν κοιτάζω από το παράθυρο και έξω στο δρόμο<br /> Μου φέρνουν δώρα και μου λένε γεια<br /> Τραγουδώντας λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας<br /> Λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας</em><br /> (ΣτΜ. οι γραμμές που βάζουν οι διαφορετικές γενιές ή<br /> η ανάγνωση (σε βάθος) πίσω από τις λέξεις με το πέρασμα του χρόνου)<br /> <br /> <em>Αν ήμουν παλιατζής που σου πουλούσα αυτοκίνητα<br /> Πλένοντας τα παράθυρά σου και γυαλίζοντας τα αστέρια σου<br /> Σκεφτόμενος ότι το μυαλό σου ήταν δικό μου σε ένα όνειρο<br /> Τι θα αναρωτιόσουν και πώς θα φαινόταν;<br /> <br /> Ζώντας σε κάστρα κάποια άλλη φορά<br /> Ο βασιλιάς άρχισε να γελάει και να μιλάει με ρίμες<br /> Τραγουδώντας λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας<br /> Λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας</em><br /> - Words (Between the Lines of Age)<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> </td></tr></table></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058821479, member: 30418"] [HEADING=2]Συγκομιδή[/HEADING] [B]Neil Young[/B] - [B]Harvest[/B] (Φεβρουάριος 1972, Reprise Records) [CENTER][ATTACH type="full" alt="Harvest.jpg"]206215[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Out On The Weekend (feat. The Stray Gators) - 4:35, A2 Harvest (feat. The Stray Gators) - 3:03, A3 A Man Needs A Maid (feat. The London Symphony Orchestra) - 4:00, A4 Heart Of Gold (feat. The Stray Gators) - 3:05, A5 Are You Ready For The Country? (feat. The Stray Gators) - 3:21, B1 Old Man (feat. The Stray Gators) - 3:22, B2 There's A World (feat. The London Symphony Orchestra) - 3:00, B3 Alabama (feat. The Stray Gators) - 4:02, B4 The Needle And The Damage Done - 2:00, B5 Words (Between The Lines Of Age) (feat. The Stray Gators) - 6:42 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Neil Young (σύνθεση, κύρια φωνητικά, ληντ και ακουστική κιθάρα, πιάνο, φυσαρμόνικα), Teddy Irwin (δεύτερη ακουστική κιθάρα: A4), John Harris (πιάνο: A2), James McMahon (πιάνο: B1), James Taylor (μπάντζο, δεύτερα φωνητικά: A4, B1), Linda Ronstadt (δεύτερα φωνητικά: A4, B1), David Crosby (δεύτερα φωνητικά: A5, B3), Stephen Stills (δεύτερα φωνητικά: B3, B5), Graham Nash (δεύτερα φωνητικά: A5, B5), London Symphony Orchestra (ορχήστρα: A3, B2) -- [B]The Stray Gators[/B] Ben Keith (πεντάλ στιλ κιθάρα), Jack Nitzsche (πιάνο, λαπ στιλ κιθάρα: A5, B3, B5, διασκευές και ενορχηστρώσεις: A3, B2), Tim Drummond (μπάσο), Kenny Buttrey (ντραμς) [COLOR=Indianred]Παραγωγή[/COLOR]: Neil Young, Elliot Mazer, Henry Lewy: B4, Jack Nitzsche: A3, B2 Ηχογραφήθηκε στα [I]Quadrafonic[/I] Studios, Νάσβιλ, στα [I]Barking Town Hall[/I], Λονδίνο και [I]Broken Arrow Studio #2[/I], Γούντσαϊντ, Καλιφόρνια, Ιαν.-Σεπτ. 1971, εκτός από το B4 που ηχογραφήθηκε ζωντανά στο Royce Hall, [I]UCLA[/I], Γουέστγουντ, Καλιφόρνια, 30 Ιανουαρίου 1971 [CENTER][ATTACH type="full" alt="HarvestInside.jpg"]206216[/ATTACH][/CENTER] Το 1971 θα έπρεπε να ήταν η μεγαλύτερη χρονιά στη δισκογραφική ζωή του [B]Neil Young[/B]. Η συνδυασμένη επιτυχία του [URL='https://avclub.gr/index.php?threads/153506'][B]Deja Vu[/B][/URL] των [B]CSN&Y[/B] και του δικού του [URL='https://avclub.gr/index.php?threads/150567/#post-1057702006'][B]After The Goldrush[/B][/URL], από το 1970, τον είχε μετατρέψει στoν πιο καυτό καλλιτέχνη μεταξύ της νέας φυλής τραγουδιστών-τραγουδοποιών με έδρα το Λος Άντζελες. Παρόλα τα προβλήματα στην πλάτη του, κατά τη διάρκεια μιας αργής ανάρρωσης σε επέμβαση για την αφαίρεση κάποιων κατεστραμμένων δίσκων, είχε έρθει πια η στιγμή για ένα άλμπουμ που θα υποδήλωνε απόλυτα τόσο την ετοιμοθάνατη αισιοδοξία του κινήματος αντικουλτούρας του Σαν Φρανσίσκο όσο και τον αυξανόμενο κυνισμό της γενιάς του Γουότεργκεϊτ. Το [B]Harvest[/B] αποτελεί εμπορικό αποκορύφωμα της κάντρι-ροκ σκηνής της Δυτικής Ακτής, καθώς ανέβηκε στο Νο. 1 στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, η εμφάνισή του σχεδόν είχε προαναγγελθεί τόσο από τους [I]Byrds[/I] όσο και από τους [I]Buffalo Springfield[/I]. Είχε ήδη συγκεντρωμένα κομμάτια, μερικά από τα οποία είχαν κάνει πρεμιέρα σε συναυλία. Το μεγαλεπήβολο "[B]A Man Needs A Maid[/B]" —σε διασκευή του μακροχρόνιου φίλου του Γιανγκ, Τζακ Νίτσε βοηθού του Σπέκτορ, και ηχογραφημένο με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο Ηνωμένο Βασίλειο— περιείχε μια ξεκάθαρη αυτοβιογραφία, εκτυλισσόμενη στο ράντσο του στη Βόρεια Καλιφόρνια, όταν έβλεπε μια ταινία με έναν φίλο του και ερωτεύτηκε την ηθοποιό, [I]Carrie Snodgress[/I], η οποία θα γινόταν η μητέρα του πρώτου του παιδιού, [I]Zeke[/I]. Όσο για τον στίχο, "[I]Ένας άντρας χρειάζεται μια υπηρέτρια[/I]" που θεωρήθηκε σοβινιστικός, ο Γιανγκ δήλωσε «...[I][COLOR=Darkorange]δεν σημαίνει πραγματικά αυτό που λέει. Είναι απλώς η ιδέα ότι κάποιος θα σκεφτόταν αρκετά για να πει κάτι τέτοιο που θα έδειχνε ότι κάτι άλλο συνέβαινε[/COLOR][/I]. [σύντομα γέλια] [I][COLOR=Darkorange]Μην το παίρνεις προσωπικά όταν το λέω. Δεν θέλω πραγματικά μια υπηρέτρια[/COLOR][/I]...» Διακηρύσσοντας τις προθέσεις του με το "[B]Are You Ready For The Country?[/B]", ο [I]Young[/I] παρέκαμψε για λίγο στο μέινστριμ του Νάσβιλ, όπου συνάντησε τον παραγωγό [B]Elliot Mazer[/B], ο οποίος συγκέντρωσε μια επιλεγμένη ομάδα τοπικών μουσικών. «[I][COLOR=Darkorange]Μόλις έμαθαν την ουσία των τραγουδιών[/COLOR][/I]», θυμάται ο [I]Mazer[/I]. «[I][COLOR=Darkorange]Με κάποιον σαν τον Neil να παίζει ακουστική κιθάρα και να τραγουδά ένα τραγούδι, η ατμόσφαιρα είναι πλήρης. Αυτοί οι τύποι το άκουσαν και πήραμε αυτά τα κομμάτια σε μία ή δύο λήψεις[/COLOR][/I].» Οι κριτικοί, όταν το άλμπουμ έφτασε γρήγορα στην κορυφή των τσαρτ και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, τον κατηγόρησαν εκείνη την εποχή ότι έριξε το επίπεδο —το [I]Rolling Stone[/I] άφησε αιχμές ότι «[I][COLOR=Darkorange]κάλεσε τα περισσότερα από τα πιο κουρασμένα κλισέ του σούπερ σταρ συστήματος του Λος Άντζελες σε μια προσπάθεια να κρύψει την αδυναμία του να κάνει καλή μίμηση του προηγούμενου εαυτού του[/COLOR][/I]». Ο [I]Dylan[/I] είπε ότι δεν του άρεσε το μεγαλύτερο σινγκλ του [I]Young[/I], αλλά εκατομμύρια άλλοι θα διαφωνούσαν. Βέβαια, το Χάρβεστ μπορεί τώρα να θεωρηθεί απλώς μια άλλη πτυχή της μουσικής προσωπικότητας του Γιανγκ, που αντιπροσωπεύει το ακουστικό, ποιμενικό ειδυλλιακό του μέρος που συνήθως προηγήθηκε ενός άλλου καταιγισμού ηλεκτρικού ουρλιαχτού. Οι φόβοι ότι θα έπαιρνε τον εύκολο δρόμο προς την ηπιότητα του [I]MOR[/I] ήταν αβάσιμοι. Ο [I]Young[/I] βρήκε ότι το να έχεις ένα σινγκλ που κορυφώθηκε στο τσαρτ ήταν «[I][COLOR=Darkorange]άδειο[/COLOR][/I]». «[I][COLOR=Darkorange]Νόμιζα ότι ο δίσκος ήταν καλός, αλλά ήξερα επίσης ότι κάτι άλλο πέθαινε[/COLOR][/I]». Όπως θα έγραφε αργότερα, «[I][COLOR=Darkorange]η μέση του δρόμου έγινε σκέτη βαρεμάρα[/COLOR][/I]». Και όπως είπε χαρακτηριστικά, προτιμούσε πολύ περισσότερο τα χαντάκια εκατέρωθεν. «[I][COLOR=Darkorange]Μια πιο δύσκολη διαδρομή, αλλά είδα πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους εκεί[/COLOR][/I]». Πέρα από το "[B]Heart Of Gold[/B]", το [I]Harvest[/I] περιέχει μερικές από τις πιο συναρπαστικές εικόνες/συμβολισμούς της καριέρας του [I]Young[/I] μέχρι σήμερα, από την βραδύκαυστη περιφρόνηση του "[B]Alabama[/B]", μια οξεία στηλίτευση της διαφθοράς του Αμερικάνικου Νότου, μέχρι το στοιχειωμένο και προσωπικό "[B]The Needle And The Damage Done[/B]", μια τρομακτική πρόβλεψη για τον θάνατο από ναρκωτικά του φίλου του, [I]Danny Whitten[/I] των [I]Crazy Horse[/I], και το συγκινητικό αν και συναισθηματικό "[B]Old Man[/B]", γραμμένο ως φόρο τιμής στον επιστάτη του ράντσου του [I]Young[/I]. Και φυσικά το υπνωτικό "[B]Words (Between the Lines of Age)[/B]" που ειρωνικά αντίθετα με τον τίτλο έχει το πιο οργανικό παίξιμο —και αφορά περισσότερο τα σόλο κιθάρας παρά τους ίδιους τους βαθιά υπαρξιακούς και αξιοσημείωτους στίχους, αν και είναι πάντα ωραίο να ακούς τον [I]Stills[/I] και τον [I]Nash[/I] να τραγουδούν μαζί του. Το [B][I]Harvest[/I][/B] συχνά απειλεί να κατηφορίσει στη δακρύβρεχτη συναισθηματικότητα της κάντρι, αλλά τελικά λάμπει με τα δυνατά κομμάτια του δημιουργού του. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο [I]Young[/I] σύντομα θα αποδρούσε από την ξέφρενη επιτυχία αυτού του άλμπουμ. Και η πλειονότητα της δουλειάς του την δεκαετία του εβδομήντα θα στρεφόταν προς μια πιο ενδοσκοπική συνειδητοποίηση της Αμερικής μέσω εξερευνήσεων στο πλαίσιο του πανκ και των μπλουζ. Το [B]Harvest[/B], ωστόσο, είναι η ενηλικίωση των παιδιών της μεταπολεμικής γενιάς του μπέιμπι μπούμερ (μεταξύ 1946-1965) και ο λόγος αυτός, πέρα από την πληθωρικότητα του, είναι από μόνος του αρκετός για να το αγαπάμε για πάντα. (*****, πηγές: εξώφυλλο, Mojo, Burhan Wazir, Johnny Rogan - The Complete Guide to the Music of Neil Young, Omnibus Press, 1996) [CENTER][ATTACH type="full" alt="NeilYoungLiveAtWembleyStadium.jpg"]206217[/ATTACH] Ο [I]Neil Young[/I] εμφανίζεται στη σκηνή στο [I]Wembley Stadium[/I] του Λονδίνου στις 14 Σεπτεμβρίου 1974 (φωτογραφία [I]Michael Putland[/I])[/CENTER] [TABLE] [TR] [TD][I]Η ζωή μου αλλάζει με πολλούς τρόπους Δεν ξέρω πια ποιον να εμπιστευτώ Υπάρχει μια σκιά που τρέχει στις μέρες μου Σαν ζητιάνος που πηγαίνει από πόρτα σε πόρτα Σκεφτόμουν ότι ίσως έπαιρνα υπηρέτρια Να βρω ένα μέρος κοντά για να μείνει Απλώς κάποιος για να κρατήσει το σπίτι μου καθαρό Να φτιάχνει τα γεύματά μου και να φεύγει Μια υπηρέτρια Ένας άντρας χρειάζεται μια υπηρέτρια Μια υπηρέτρια Είναι δύσκολο να γίνει αυτή η αλλαγή Όταν η ζωή και η αγάπη γίνονται παράξενα Και γερνάς Για να δώσεις μια αγάπη, πρέπει να ζήσεις μια αγάπη Για να ζήσεις μια αγάπη, πρέπει να είσαι μέρος της Πότε θα σε ξαναδώ; Κάπου εδώ και καιρό, δεν ξέρω πότε Έβλεπα μια ταινία με έναν φίλο Ερωτεύτηκα την ηθοποιό Έπαιζε έναν ρόλο που μπορούσα να καταλάβω Μια υπηρέτρια Ένας άντρας χρειάζεται μια υπηρέτρια Μια υπηρέτρια Πότε θα σε ξαναδώ;[/I] - A Man Needs A Maid[/TD] [TD][I]Κάποιος και κάποιος άλλος ήταν δίπλα στη λίμνη Ψάχνοντας κάτι να φυτέψει στο γρασίδι Έξω στα χωράφια φρεζάριζαν το χώμα Κάθομαι εδώ ελπίζοντας ότι αυτό το νερό θα βράσει Όταν κοιτάζω από το παράθυρο και έξω στο δρόμο Μου φέρνουν δώρα και μου λένε γεια Τραγουδώντας λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας Λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας[/I] (ΣτΜ. οι γραμμές που βάζουν οι διαφορετικές γενιές ή η ανάγνωση (σε βάθος) πίσω από τις λέξεις με το πέρασμα του χρόνου) [I]Αν ήμουν παλιατζής που σου πουλούσα αυτοκίνητα Πλένοντας τα παράθυρά σου και γυαλίζοντας τα αστέρια σου Σκεφτόμενος ότι το μυαλό σου ήταν δικό μου σε ένα όνειρο Τι θα αναρωτιόσουν και πώς θα φαινόταν; Ζώντας σε κάστρα κάποια άλλη φορά Ο βασιλιάς άρχισε να γελάει και να μιλάει με ρίμες Τραγουδώντας λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας Λέξεις, λέξεις ανάμεσα στις γραμμές της ηλικίας[/I] - Words (Between the Lines of Age) [/TD] [/TR] [/TABLE] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Πες μου γιατί [Neil Young]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…