Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Video Εξοπλισμός - Κάμερες
Παλιές κινηματογραφικές μηχανές
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1058346882" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Pathe ξανά (ή μέχρι που τους λυπήθηκα…)</strong></p><p></p><p>[ATTACH]162708[/ATTACH]</p><p></p><p><a href="https://avclub.gr/forum/showthread.php/115807-Παλιές-κινηματογραφικές-μηχανές?p=1057042530&viewfull=1#post1057042530" target="_blank">Ήταν το φορμά των 9.5 χιλιοστών που άνοιξε το νήμα</a>, και σήμερα έχουμε ακόμη έναν εκπρόσωπο του από την αρχή της δεκαετίας του 50.</p><p></p><p>Τα 9.5 χιλιοστά παρουσιάστηκαν το 1922 και υπήρξαν το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο ερασιτεχνικό φορμά λίγο πριν τα 16 χιλιοστά της Kodak, όμως πολύ σύντομα μετά την εμφάνισή τους, η γαλλική αυτή επιτυχία έμελλε να περιοριστεί στην Ευρώπη.</p><p></p><p>[ATTACH]162709[/ATTACH]</p><p></p><p>Στην Αμερική σχεδόν δεν πρόλαβαν να αποβιβαστούν αν και το εκεί παράρτημα λίγο πριν αφήσει την τελευταία του πνοή το 1931 ήταν αυτό που παρουσίασε την πρώτη προσπάθεια αναπαραγωγής συγχρονισμένου ήχου.</p><p></p><p></p><p>Όμως, οι μεγάλες αρχικές προσδοκίες και σοβαρές επενδύσεις σε δίκτυα διανομής τίτλων και συσκευών, δεν μπόρεσαν να σταθούν απέναντι στα 16 και αργότερα 8 χιλιοστά της Kodak, αλλά και στον κακό τον καιρό του οικονομικού κραχ. Μετά ήρθε και ο πόλεμος, οδηγώντας πρακτικά στην απόσυρση του συγκεκριμένου φορμά από εκείνη «τη πλευρά του Ατλαντικού»</p><p></p><p>[ATTACH]162710[/ATTACH]</p><p><em>Μετά τους Γάλλους, οι Άγγλοι ήταν οι φανατικότεροι υποστηρικτές των 9.5mm μέχρι τέλους...</em></p><p></p><p></p><p><em><strong>Της κασέταςβ¦</strong></em></p><p></p><p>Στας Ευρώπας η τύχη του εγχειρήματος υπήρξε σαφώς καλύτερη και μετά τον πόλεμο υπήρξε συνέχεια, που σχεδόν πάντα όμως προσανατολίζονταν στην ερασιτεχνική αγορά, με απλές μηχανές λήψης και προβολής, όταν την ίδια εποχή το αντίπαλο δέος των 16 χιλιοστών άρχισε να βρίσκει και επαγγελματικές εφαρμογές.</p><p></p><p>Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των 9.5 χιλιοστών από την γέννηση του συστήματος, υπήρξε η ευκολία φόρτωσης του φιλμ στην μηχανή λήψης σε κασέτες. Ο επίδοξος χρήστης τις αγόραζε φορτωμένες και με μια κίνηση ήταν έτοιμος να αποθανατίσει την στιγμή. Κατόπιν ταχυδρομούσε την εκφωτισμένη κασέτα και το εμφανισμένο φιλμβ¦ εμφανιζόταν σύντομα στην πόρτα του.</p><p></p><p>Έλα όμως που εκεί στην Pathe κατάφεραν να μετατρέψουν το πλεονέκτημά σε μειονέκτημα. Πώς? Αλλάζοντας κάθε λίγο και λιγάκι τον τύπο της κασέτας που δεν είχε συνήθως καμιά συμβατότητα με τις προηγούμενες. </p><p></p><p>[ATTACH]162711[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι βBabyβ την δεκαετία του 1920 υπήρξαν οι πρώτες κασέτες του συστήματος (βλ. πρώτο ποστ) και προορίζονταν για τις αντίστοιχες χειροκίνητες κινηματογραφικές, όμως το 1927 οι κασέτες βPβ έκαναν την εμφάνισή τους συνοδεύοντας την πρώτη κουρδιστή κινηματογραφική της εταιρίας. Ήταν κάτι σαν τις βBabyβ αλλά β¦όχι και ακριβώς το ίδιο.</p><p></p><p>Δέκα χρόνια μετά ήρθε και η κασέτα βHβ, που έμοιαζε με την βPβ, η οποία με την σειρά της έμοιαζε με την βBabyβ αλλά δεν ήταν και ακριβώς το ίδιοβ¦ </p><p></p><p>Καθώς η μεταπολεμική αισιοδοξία πλανιόταν στους αιθέρες, προς το τέλος της δεκαετίας του 1940 οι Γάλλοι επανήλθαν με νέες σχεδιάσεις. Το όνομα της νέας οικογένειας, βWeboβ. Έ, να μην βγάλουν και νέα κασέτα για τη νέα εποχή?</p><p></p><p>[ATTACH]162712[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι κασέτες αυτή τη φορά είχαν χωρητικότητα 15m, με τον μηχανισμό προώθησης του φιλμ πολύ έξυπνα ενσωματωμένο εντός τους, πράγμα που έκανε την φόρτωσή τους στην μηχανή λήψης ακόμη ευκολότερη. Plug and play δλδ με όλη τη σημασία.</p><p></p><p>[ATTACH]162713[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH]162715[/ATTACH]</p><p></p><p>Θα πρέπει όμως να αναφερθεί πως αν και εξαίρεση στον κανόνα, ήδη από την δεκαετία του 30 υπήρχαν διαθέσιμες και κάποιες κινηματογραφικές που δέχονταν καρούλια 15 ή 30 μέτρων φιλμ όπως για παράδειγμα η Bolex H9. Καθώς, επίσης πως υπήρξαν και εταιρίες όπως η Gevaert που κάποια στιγμή κυκλοφόρησαν δικές τους κατασκευές φόρτωσης φιλμ προφανώς για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων.</p><p></p><p>...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1058346882, member: 46474"] [b]Pathe ξανά (ή μέχρι που τους λυπήθηκα…)[/b] [ATTACH=CONFIG]162708._xfImport[/ATTACH] [URL="https://avclub.gr/forum/showthread.php/115807-Παλιές-κινηματογραφικές-μηχανές?p=1057042530&viewfull=1#post1057042530"]Ήταν το φορμά των 9.5 χιλιοστών που άνοιξε το νήμα[/URL], και σήμερα έχουμε ακόμη έναν εκπρόσωπο του από την αρχή της δεκαετίας του 50. Τα 9.5 χιλιοστά παρουσιάστηκαν το 1922 και υπήρξαν το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο ερασιτεχνικό φορμά λίγο πριν τα 16 χιλιοστά της Kodak, όμως πολύ σύντομα μετά την εμφάνισή τους, η γαλλική αυτή επιτυχία έμελλε να περιοριστεί στην Ευρώπη. [ATTACH=CONFIG]162709._xfImport[/ATTACH] Στην Αμερική σχεδόν δεν πρόλαβαν να αποβιβαστούν αν και το εκεί παράρτημα λίγο πριν αφήσει την τελευταία του πνοή το 1931 ήταν αυτό που παρουσίασε την πρώτη προσπάθεια αναπαραγωγής συγχρονισμένου ήχου. Όμως, οι μεγάλες αρχικές προσδοκίες και σοβαρές επενδύσεις σε δίκτυα διανομής τίτλων και συσκευών, δεν μπόρεσαν να σταθούν απέναντι στα 16 και αργότερα 8 χιλιοστά της Kodak, αλλά και στον κακό τον καιρό του οικονομικού κραχ. Μετά ήρθε και ο πόλεμος, οδηγώντας πρακτικά στην απόσυρση του συγκεκριμένου φορμά από εκείνη «τη πλευρά του Ατλαντικού» [ATTACH=CONFIG]162710._xfImport[/ATTACH] [I]Μετά τους Γάλλους, οι Άγγλοι ήταν οι φανατικότεροι υποστηρικτές των 9.5mm μέχρι τέλους...[/I] [I][B]Της κασέταςβ¦[/B][/I] Στας Ευρώπας η τύχη του εγχειρήματος υπήρξε σαφώς καλύτερη και μετά τον πόλεμο υπήρξε συνέχεια, που σχεδόν πάντα όμως προσανατολίζονταν στην ερασιτεχνική αγορά, με απλές μηχανές λήψης και προβολής, όταν την ίδια εποχή το αντίπαλο δέος των 16 χιλιοστών άρχισε να βρίσκει και επαγγελματικές εφαρμογές. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των 9.5 χιλιοστών από την γέννηση του συστήματος, υπήρξε η ευκολία φόρτωσης του φιλμ στην μηχανή λήψης σε κασέτες. Ο επίδοξος χρήστης τις αγόραζε φορτωμένες και με μια κίνηση ήταν έτοιμος να αποθανατίσει την στιγμή. Κατόπιν ταχυδρομούσε την εκφωτισμένη κασέτα και το εμφανισμένο φιλμβ¦ εμφανιζόταν σύντομα στην πόρτα του. Έλα όμως που εκεί στην Pathe κατάφεραν να μετατρέψουν το πλεονέκτημά σε μειονέκτημα. Πώς? Αλλάζοντας κάθε λίγο και λιγάκι τον τύπο της κασέτας που δεν είχε συνήθως καμιά συμβατότητα με τις προηγούμενες. [ATTACH=CONFIG]162711._xfImport[/ATTACH] Οι βBabyβ την δεκαετία του 1920 υπήρξαν οι πρώτες κασέτες του συστήματος (βλ. πρώτο ποστ) και προορίζονταν για τις αντίστοιχες χειροκίνητες κινηματογραφικές, όμως το 1927 οι κασέτες βPβ έκαναν την εμφάνισή τους συνοδεύοντας την πρώτη κουρδιστή κινηματογραφική της εταιρίας. Ήταν κάτι σαν τις βBabyβ αλλά β¦όχι και ακριβώς το ίδιο. Δέκα χρόνια μετά ήρθε και η κασέτα βHβ, που έμοιαζε με την βPβ, η οποία με την σειρά της έμοιαζε με την βBabyβ αλλά δεν ήταν και ακριβώς το ίδιοβ¦ Καθώς η μεταπολεμική αισιοδοξία πλανιόταν στους αιθέρες, προς το τέλος της δεκαετίας του 1940 οι Γάλλοι επανήλθαν με νέες σχεδιάσεις. Το όνομα της νέας οικογένειας, βWeboβ. Έ, να μην βγάλουν και νέα κασέτα για τη νέα εποχή? [ATTACH=CONFIG]162712._xfImport[/ATTACH] Οι κασέτες αυτή τη φορά είχαν χωρητικότητα 15m, με τον μηχανισμό προώθησης του φιλμ πολύ έξυπνα ενσωματωμένο εντός τους, πράγμα που έκανε την φόρτωσή τους στην μηχανή λήψης ακόμη ευκολότερη. Plug and play δλδ με όλη τη σημασία. [ATTACH=CONFIG]162713._xfImport[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]162715._xfImport[/ATTACH] Θα πρέπει όμως να αναφερθεί πως αν και εξαίρεση στον κανόνα, ήδη από την δεκαετία του 30 υπήρχαν διαθέσιμες και κάποιες κινηματογραφικές που δέχονταν καρούλια 15 ή 30 μέτρων φιλμ όπως για παράδειγμα η Bolex H9. Καθώς, επίσης πως υπήρξαν και εταιρίες όπως η Gevaert που κάποια στιγμή κυκλοφόρησαν δικές τους κατασκευές φόρτωσης φιλμ προφανώς για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων. ... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Video Εξοπλισμός - Κάμερες
Παλιές κινηματογραφικές μηχανές
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…