Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Video Εξοπλισμός - Κάμερες
Παλιές κινηματογραφικές μηχανές
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1057887273" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Και ύστερα εγένετο Pentacon…</strong></p><p></p><p>[ATTACH]140004[/ATTACH]</p><p>Και εγώ ο ίδιος κουράστηκα να γράφω για την Δρέσδη, αλλά σήμερα είναι που δεν γίνεται να την αποφύγουμε με τίποτα.</p><p></p><p>Μεταπολεμικά η πόλη βρέθηκε στην ανατολική Γερμανία και η βαριά κληρονομία συνέχιζε υπό νέες συνθήκες και την ύπαρξη πολλών κρατικών εταιριών στον χώρο.</p><p></p><p>Στα πλαίσια ίσως ενός εξορθολογισμού της παραγωγής, το 1959 πέντε από αυτές βρέθηκαν κάτω από την «ίδια στέγη» σχηματίζοντας την VEB Kamera und Kinowerke Dresden με logo τον πύργο της Zeiss (ή σωστότερα του <a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057055610&viewfull=1#post1057055610" target="_blank">Enremann</a>).</p><p></p><p>[ATTACH]140005[/ATTACH]</p><p></p><p>Το όνομα αυτό ίσως όμως το βρήκαν πολύ ουδέτερο, και ύστερα από 5 χρόνια αποφάσισαν να δώσουν μια πιο συγκεκριμένη ταυτότητα στην εταιρία η οποία και μετονομάστηκε σε Pentacon.</p><p></p><p>Οι πρώτες VEB που δημιούργησαν το σχήμα του 1959 με ότι αυτές κουβαλούσαν από το κοντινό ή μακρινό παρελθόν ήταν οι:</p><p>VEB Kinowerke Dresden (<a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/115807-Παλιές-κινηματογραφικές-μηχανές?p=1057052609&viewfull=1#post1057052609" target="_blank">Zeiss Ikon</a>)</p><p>VEB Kamera-Werke Niedersedlitz (<a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057250605&viewfull=1#post1057250605" target="_blank">KW</a>)</p><p>VEB Welta-Kamera-Werk Freital</p><p>VEB <a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057681892&viewfull=1#post1057681892" target="_blank">Altissa</a>-Camera-Werk Dresden</p><p>VEB Aspecta Dresden (Filmosto)</p><p></p><p>…ενώ με χρόνια με καιρούς, στην Pentacon προσαρτήθηκαν και οι Meyer, <a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057481189&viewfull=1#post1057481189" target="_blank">Ihagee</a>, <a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057511959&viewfull=1#post1057511959" target="_blank">Beier</a>, και ότι άλλο τέλος πάντων υπήρχε που έφερε ακόμη το δικό του ξεχωριστό όνομα, εκτός από την Carl Zeiss.</p><p></p><p>[ATTACH]140006[/ATTACH]</p><p></p><p>Η νέα ονομασία προέκυψε από τον συνδυασμό των λέξεων PENTAprisma+CONtax (S), φωτογραφικής που κατασκευάστηκε το 1949 στην Δρέσδη και ήταν η πρώτη εμπορικά επιτυχημένη SLR στην οποία τοποθετήθηκε το έως σήμερα διαδεδομένο πεντπάπρισμα για σκόπευση από το ύψος του ματιού.</p><p></p><p>Για πρώτη φορά επίσης, στην Contax S χρησιμοποιήθηκε η μοντούρα Μ42 αν και σχεδιαστικά αμφότεροι οι δύο αυτοί νεοτερισμοί της εποχής είχαν ξεκινήσει τη ζωή τους πριν τον πόλεμο.</p><p></p><p>Για να μην αδικήσουμε όμως κανένα, η πραγματικά πρώτη SLR μετα πενταπρίσματος, ήταν η Ιταλική Rectaflex που παρουσιάστηκε 1 χρόνο νωρίτερα από την Contax S. Δυστυχώς για αυτή, κάθε άλλο παρά επιτυχημένη υπήρξε και η εταιρία έκλεισε σύντομα.</p><p></p><p>[ATTACH]140007[/ATTACH]</p><p></p><p>Η 8mm κινηματογραφική που βλέπεται, κατασκευάστηκε περίπου το 1960 και αποτελεί μέρος μια μικρής σειράς κινηματογραφικών 8mm που κατασκευάστηκαν στην ανατολική Γερμανία.</p><p></p><p>Στις αρχές του 1950 παρουσιάστηκε στην αγορά η απλούστερη ΑΚ8, σταθερού φασκού και εστίασης, ενώ αργότερα με την έλευση της Pentaka 8, δόθηκε η δυνατότητα εναλλαγής των οπτικών με μοντούρα δική τους έμπνευσης.</p><p></p><p>[ATTACH]140008[/ATTACH]</p><p></p><p>Διαθέσιμοι φακοί ο στάνταρ Biotar 2/12.5mm, ο μικρός τέλε Biotar 2/25mm και ο μεγαλύτερος Sonnar 2.8/40mm, ενώ αν όχι ταυτόχρονα, πολύ σύντομα την γκάμα συμπλήρωσε ο ευρυγώνιος Flektogon 2/5.5mm.</p><p></p><p>[ATTACH]140009[/ATTACH]</p><p></p><p>H Pentaka 8Β ακολούθησε περί το 1958 και προσέφερε μερικές ακόμη δυνατότητες στον χρήστη ενώ ταυτόχρονα στην αγορά κυκλοφόρησε και η Reflex κινηματογραφική Pentaflex 8.</p><p></p><p>Κατόπιν η έρευνα προσανατολίστηκε προς την κατασκευή μια πλήρως αυτόματης κινηματογραφικής που θα έλυνε επιτέλους τα χέρια του ερασιτέχνη κινηματογραφιστή, που αν προσπαθούσε να εκθέσει πάντα σωστά θα έχανε το θέμα…</p><p></p><p>Η λύση δόθηκε στο πρόβλημα με την κυκλοφορία της αυτόματης Pentaka 8-I το 1964, όμως ήταν πλέον πολύ αργά. Το επόμενο χρόνο το Super-8 ήρθε για να μείνει θέτοντας το νέο στάνταρντ, ενώ αμέσως ακολούθησε και η χαριστική βολή για τη βιομηχανία ερασιτεχνικών κινηματογραφικών στην ανατολική Γερμανία.</p><p></p><p>[ATTACH]140010[/ATTACH]</p><p></p><p>Μια συμφωνία πως η παραγωγή κινηματογραφικών θα συνέχιζε μόνο στην Τσεχοσλοβακία και την Σοβιετική Ένωση, πρέπει να έκανε τον κύριο Ernemann να στριφογυρίζει στον τάφο του…</p><p></p><p>Η Pentaka 8B είναι περισσότερο καλοκατασκευασμένη από όσο μπορεί να δείχνει. Δουλεύει πολύ ομαλά και ίσως σε αυτό να συμβάλει ο πολύ απλός τρόπος προώθησης και έκθεσης του φιλμ. Από την άλλη αυτό το προηγούμενο, θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάπως μικρότερο μέγεθος.</p><p></p><p>[ATTACH]140011[/ATTACH]</p><p></p><p>Η επένδυση από δερματίνη της ΑΚ8, στις Pentaka έδωσε την θέση της σε αυτό το περίεργο πλαστικο-χαρτινο-αλουμινένιο υλικό. Η κόλλα που το συγκρατούσε έχει αποτύχει παταγωδώς να κάνει την δουλειά της σε βάθος … δεκαετιών και δεν θα βρείτε ούτε μια που δεν θα μοιάζει με ξεφλουδισμένη μπανάνα αλλά αυτό μπορεί να αποκατασταθεί εύκολα.</p><p></p><p>Όσο για το συνολικό ντιζάιν, αν θα έπρεπε να το χαρακτηρίσω μεταξύ σοβαρού και αστείου θα το τοποθετούσα στον όψιμο μοντερνισμό του υπαρκτού σοσοαλισμού…</p><p></p><p>[ATTACH]140012[/ATTACH]</p><p></p><p>Η μηχανή αυτή επίσης, δίνει την αφορμή για μια στάση στην πιθανά μακροβιότερη διαμάχη πνευματικών δικαιωμάτων μεταξύ ανατολικής και δυτικής Γερμανίας που αφορούσε τη χρήση του ονόματος Carl Zeiss και των σχεδιάσεών της. </p><p></p><p>Συνήθως η ανατολή έχανε τα δικαιώματα χρήσης, και για αυτό σε φακούς που προορίζονταν για εξαγωγή στη δύση, οι ονομασίες έπρεπε να αλλάξουν. Έτσι το Biotar έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση σκέτο Β, το Sonnar, S κ.ο.κ. Εντός του ανατολικού μπλοκ φυσικά δεν υπήρχε τέτοιο θέμα και όλοι οι φακοί έφεραν περήφανα το κανονικό τους όνομα.</p><p></p><p>[ATTACH]140013[/ATTACH]</p><p></p><p>Πολύ ευχάριστή έκπληξη ο μικρός φακός της που δοκίμασα στα γρήγορα. Η κάλυψη είναι αναπάντεχα μεγάλη, τόση όσο ενός φακού που θα προοριζόταν για τα 16 και όχι μόνο για τα 8mm.</p><p></p><p>[ATTACH]140014[/ATTACH]</p><p>f8</p><p></p><p>[ATTACH]140015[/ATTACH]</p><p>f2</p><p></p><p>Δεν κατάλαβα τίποτα αλλά γα όσους γνωρίζουν την γλώσσα πρέπει να έχει πολύ ενδιαφέρον.</p><p>[MEDIA=youtube]6iCdWG5v47I[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1057887273, member: 46474"] [b]Και ύστερα εγένετο Pentacon…[/b] [ATTACH=CONFIG]140004._xfImport[/ATTACH] Και εγώ ο ίδιος κουράστηκα να γράφω για την Δρέσδη, αλλά σήμερα είναι που δεν γίνεται να την αποφύγουμε με τίποτα. Μεταπολεμικά η πόλη βρέθηκε στην ανατολική Γερμανία και η βαριά κληρονομία συνέχιζε υπό νέες συνθήκες και την ύπαρξη πολλών κρατικών εταιριών στον χώρο. Στα πλαίσια ίσως ενός εξορθολογισμού της παραγωγής, το 1959 πέντε από αυτές βρέθηκαν κάτω από την «ίδια στέγη» σχηματίζοντας την VEB Kamera und Kinowerke Dresden με logo τον πύργο της Zeiss (ή σωστότερα του [URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057055610&viewfull=1#post1057055610"]Enremann[/URL]). [ATTACH=CONFIG]140005._xfImport[/ATTACH] Το όνομα αυτό ίσως όμως το βρήκαν πολύ ουδέτερο, και ύστερα από 5 χρόνια αποφάσισαν να δώσουν μια πιο συγκεκριμένη ταυτότητα στην εταιρία η οποία και μετονομάστηκε σε Pentacon. Οι πρώτες VEB που δημιούργησαν το σχήμα του 1959 με ότι αυτές κουβαλούσαν από το κοντινό ή μακρινό παρελθόν ήταν οι: VEB Kinowerke Dresden ([URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/115807-Παλιές-κινηματογραφικές-μηχανές?p=1057052609&viewfull=1#post1057052609"]Zeiss Ikon[/URL]) VEB Kamera-Werke Niedersedlitz ([URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057250605&viewfull=1#post1057250605"]KW[/URL]) VEB Welta-Kamera-Werk Freital VEB [URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057681892&viewfull=1#post1057681892"]Altissa[/URL]-Camera-Werk Dresden VEB Aspecta Dresden (Filmosto) …ενώ με χρόνια με καιρούς, στην Pentacon προσαρτήθηκαν και οι Meyer, [URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057481189&viewfull=1#post1057481189"]Ihagee[/URL], [URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057511959&viewfull=1#post1057511959"]Beier[/URL], και ότι άλλο τέλος πάντων υπήρχε που έφερε ακόμη το δικό του ξεχωριστό όνομα, εκτός από την Carl Zeiss. [ATTACH=CONFIG]140006._xfImport[/ATTACH] Η νέα ονομασία προέκυψε από τον συνδυασμό των λέξεων PENTAprisma+CONtax (S), φωτογραφικής που κατασκευάστηκε το 1949 στην Δρέσδη και ήταν η πρώτη εμπορικά επιτυχημένη SLR στην οποία τοποθετήθηκε το έως σήμερα διαδεδομένο πεντπάπρισμα για σκόπευση από το ύψος του ματιού. Για πρώτη φορά επίσης, στην Contax S χρησιμοποιήθηκε η μοντούρα Μ42 αν και σχεδιαστικά αμφότεροι οι δύο αυτοί νεοτερισμοί της εποχής είχαν ξεκινήσει τη ζωή τους πριν τον πόλεμο. Για να μην αδικήσουμε όμως κανένα, η πραγματικά πρώτη SLR μετα πενταπρίσματος, ήταν η Ιταλική Rectaflex που παρουσιάστηκε 1 χρόνο νωρίτερα από την Contax S. Δυστυχώς για αυτή, κάθε άλλο παρά επιτυχημένη υπήρξε και η εταιρία έκλεισε σύντομα. [ATTACH=CONFIG]140007._xfImport[/ATTACH] Η 8mm κινηματογραφική που βλέπεται, κατασκευάστηκε περίπου το 1960 και αποτελεί μέρος μια μικρής σειράς κινηματογραφικών 8mm που κατασκευάστηκαν στην ανατολική Γερμανία. Στις αρχές του 1950 παρουσιάστηκε στην αγορά η απλούστερη ΑΚ8, σταθερού φασκού και εστίασης, ενώ αργότερα με την έλευση της Pentaka 8, δόθηκε η δυνατότητα εναλλαγής των οπτικών με μοντούρα δική τους έμπνευσης. [ATTACH=CONFIG]140008._xfImport[/ATTACH] Διαθέσιμοι φακοί ο στάνταρ Biotar 2/12.5mm, ο μικρός τέλε Biotar 2/25mm και ο μεγαλύτερος Sonnar 2.8/40mm, ενώ αν όχι ταυτόχρονα, πολύ σύντομα την γκάμα συμπλήρωσε ο ευρυγώνιος Flektogon 2/5.5mm. [ATTACH=CONFIG]140009._xfImport[/ATTACH] H Pentaka 8Β ακολούθησε περί το 1958 και προσέφερε μερικές ακόμη δυνατότητες στον χρήστη ενώ ταυτόχρονα στην αγορά κυκλοφόρησε και η Reflex κινηματογραφική Pentaflex 8. Κατόπιν η έρευνα προσανατολίστηκε προς την κατασκευή μια πλήρως αυτόματης κινηματογραφικής που θα έλυνε επιτέλους τα χέρια του ερασιτέχνη κινηματογραφιστή, που αν προσπαθούσε να εκθέσει πάντα σωστά θα έχανε το θέμα… Η λύση δόθηκε στο πρόβλημα με την κυκλοφορία της αυτόματης Pentaka 8-I το 1964, όμως ήταν πλέον πολύ αργά. Το επόμενο χρόνο το Super-8 ήρθε για να μείνει θέτοντας το νέο στάνταρντ, ενώ αμέσως ακολούθησε και η χαριστική βολή για τη βιομηχανία ερασιτεχνικών κινηματογραφικών στην ανατολική Γερμανία. [ATTACH=CONFIG]140010._xfImport[/ATTACH] Μια συμφωνία πως η παραγωγή κινηματογραφικών θα συνέχιζε μόνο στην Τσεχοσλοβακία και την Σοβιετική Ένωση, πρέπει να έκανε τον κύριο Ernemann να στριφογυρίζει στον τάφο του… Η Pentaka 8B είναι περισσότερο καλοκατασκευασμένη από όσο μπορεί να δείχνει. Δουλεύει πολύ ομαλά και ίσως σε αυτό να συμβάλει ο πολύ απλός τρόπος προώθησης και έκθεσης του φιλμ. Από την άλλη αυτό το προηγούμενο, θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάπως μικρότερο μέγεθος. [ATTACH=CONFIG]140011._xfImport[/ATTACH] Η επένδυση από δερματίνη της ΑΚ8, στις Pentaka έδωσε την θέση της σε αυτό το περίεργο πλαστικο-χαρτινο-αλουμινένιο υλικό. Η κόλλα που το συγκρατούσε έχει αποτύχει παταγωδώς να κάνει την δουλειά της σε βάθος … δεκαετιών και δεν θα βρείτε ούτε μια που δεν θα μοιάζει με ξεφλουδισμένη μπανάνα αλλά αυτό μπορεί να αποκατασταθεί εύκολα. Όσο για το συνολικό ντιζάιν, αν θα έπρεπε να το χαρακτηρίσω μεταξύ σοβαρού και αστείου θα το τοποθετούσα στον όψιμο μοντερνισμό του υπαρκτού σοσοαλισμού… [ATTACH=CONFIG]140012._xfImport[/ATTACH] Η μηχανή αυτή επίσης, δίνει την αφορμή για μια στάση στην πιθανά μακροβιότερη διαμάχη πνευματικών δικαιωμάτων μεταξύ ανατολικής και δυτικής Γερμανίας που αφορούσε τη χρήση του ονόματος Carl Zeiss και των σχεδιάσεών της. Συνήθως η ανατολή έχανε τα δικαιώματα χρήσης, και για αυτό σε φακούς που προορίζονταν για εξαγωγή στη δύση, οι ονομασίες έπρεπε να αλλάξουν. Έτσι το Biotar έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση σκέτο Β, το Sonnar, S κ.ο.κ. Εντός του ανατολικού μπλοκ φυσικά δεν υπήρχε τέτοιο θέμα και όλοι οι φακοί έφεραν περήφανα το κανονικό τους όνομα. [ATTACH=CONFIG]140013._xfImport[/ATTACH] Πολύ ευχάριστή έκπληξη ο μικρός φακός της που δοκίμασα στα γρήγορα. Η κάλυψη είναι αναπάντεχα μεγάλη, τόση όσο ενός φακού που θα προοριζόταν για τα 16 και όχι μόνο για τα 8mm. [ATTACH=CONFIG]140014._xfImport[/ATTACH] f8 [ATTACH=CONFIG]140015._xfImport[/ATTACH] f2 Δεν κατάλαβα τίποτα αλλά γα όσους γνωρίζουν την γλώσσα πρέπει να έχει πολύ ενδιαφέρον. [MEDIA=youtube]6iCdWG5v47I[/MEDIA] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Video Εξοπλισμός - Κάμερες
Παλιές κινηματογραφικές μηχανές
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…