Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Παρουσιάσεις Ταινιών - Αφιερώματα
Παλιές Ενδιαφέρουσες Ταινίες
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="oldman" data-source="post: 442295" data-attributes="member: 1821"><p><strong>Re: Παλιές ενδιαφέρουσες ταινίες</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Είναι λογικό σε κάθε λόγο να υπάρχει και ο αντίλογος. Ωστόσο πρέπει να σημειώσω ότι τέτοια αιρετική άποψη για το σενάριο του Robert Towne δεν συνάντησα πουθενά όπου κι αν έψαξα.</p><p>Παραθέτω μερικές απόψεις από ελληνικά μόνο μπλοκ.</p><p></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>...<strong>Το εκπληκτικό σενάριο του Robert Towne είναι αυτό που είχε τραβήξει περισσότερο τον κόσμο στις αίθουσες το 1974 που είχε βγει η ταινία και αυτό γιατί βασίστηκε σε ένα πραγματικό σκάνδαλο που είχε συμβεί στο Los Angeles το 1930</strong>. Ας μην ξεχνάμε ότι η ταινία βγήκε λίγα χρόνια μετά το σκάνδαλο Watergate του 1970, και το κοινό αυτήν την εποχή είναι ιδιαίτερα διψασμένο για ταινίες με πολιτικά σκάνδαλα. Ο ίδιος ο Towne, παραλαμβάνοντας το Oscar καλύτερου σεναρίου, είχε πει: “Η γυναίκα μου, η Julie, επέστρεψε στο ξενοδοχείο μια μέρα, με δυο παπλώματα και ένα αντίγραφο του βιβλίου του Carey McWilliams ”Southern California Country, an Island on the Land”(«Η υπαιθρος της Νότια Καλιφόρνια, ένα Νησί στην Ξηρά»)—και μαζί του, το έγκλημα που αποτέλεσε τη βάση για Chinatown”. Αργότερα, ο McWilliams έδωσε στον Towne πλήθος πληροφοριών για το σκάνδαλο που είχε του Los Angeles το 1908, με την κλοπή γης και υδάτων, και του εξήγησε πως ιδρύθηκε και εξαπλώθηκε η πόλη του Los Angeles, «μια πόλη μέσα στην έρημο, όπου λογικά καμία πόλη δεν μπορεί να ιδρυθεί». Όπως λέει και ο Noah Cross στην ταινία: “Either you bring the water to L.A., or you bring L.A. to the water”. Ο αρχιμηχανικός Mulwray του Chinatown είναι μάλλον η εικόνα του τότε αρχιμηχανικού υδάτων του Los Angeles, William Mulholland και η ιστορία του σκανδάλου έχει ξαναειπωθεί στην ταινία Mulholland Falls. Αυτό όμως που ξεχωρίζει το σενάριο του Robert Towne και κάνει την ταινία τόσο ενδιαφέρουσα, είναι ότι καταφέρνει να συνδυάσει το πολιτικό σκάνδαλο, με τις βασικές συνταγές του film-noir και να δέσει τα δυο αυτά στοιχειά με μια ερωτική ιστορία ανάμεσα στους δυο κεντρικούς χαρακτήρες.</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Στο Chinatown, ο Jack Nicholson μας χαρίζει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του, εισάγοντας έναν νέο ηρώα στο γένος των film-noir. “Are you alone?” ερωτάται ο Gittes, απαντώντας “Isn’t everybody?”. Η μοναξιά είναι βασικό χαρακτηριστικό των ηρώων των film-noir, που αναμοχλεύουν τα μυστικά των άλλων, προσπαθώντας να ξεφύγουν από τα δικά τους...</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Βαθμολογία: 10/10 </em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Πρωιμακης Ιωσηφ</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Συντελεστές :</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Ο Ρομάν Πολάνσκι άφησε το καλό για τέλος. Στην τελευταία του ταινία επί αμερικανικού εδάφους παραδίδει μαθήματα για το πώς πρέπει να είναι ένα film-noir. O Τζάκ Νίκολσον με αυτήν την ταινία ουσιαστικά καθιερώνεται σαν σταρ, ενώ η Φέι Νταναγουέη δημιουργεί μια αξέχαστη femme fatale. Ο Τζον Χιούστον απολαυστικός στον ρόλο του ενώ και η κάμεο εμφάνιση του Πολάνσκι αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη! ...</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Γιατί το Chinatown;</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em>Γιατί αποτελεί τη επιτομή του film-noir. Ο Πολάνσκι παίζει με τα χαρισματικά πρόσωπα των πρωταγωνιστών του και αναπαριστά εξαιρετικά την ατμόσφαιρα της δεκαετίας του '30. <strong>Ο σεναριογράφος Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ. στην κορύφωση της καριέρας της, δημιούργησε το αριστούργημα του</strong>. Γιατί απλά όποτε ακούω femme fatale, στο μυαλό μου έρχεται η Φέη Ντάναγουέη...</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Tahoma'"><em></em></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oldman, post: 442295, member: 1821"] [b]Re: Παλιές ενδιαφέρουσες ταινίες[/b] Είναι λογικό σε κάθε λόγο να υπάρχει και ο αντίλογος. Ωστόσο πρέπει να σημειώσω ότι τέτοια αιρετική άποψη για το σενάριο του Robert Towne δεν συνάντησα πουθενά όπου κι αν έψαξα. Παραθέτω μερικές απόψεις από ελληνικά μόνο μπλοκ. [FONT="Tahoma"][FONT="Tahoma"][I]...[B]Το εκπληκτικό σενάριο του Robert Towne είναι αυτό που είχε τραβήξει περισσότερο τον κόσμο στις αίθουσες το 1974 που είχε βγει η ταινία και αυτό γιατί βασίστηκε σε ένα πραγματικό σκάνδαλο που είχε συμβεί στο Los Angeles το 1930[/B]. Ας μην ξεχνάμε ότι η ταινία βγήκε λίγα χρόνια μετά το σκάνδαλο Watergate του 1970, και το κοινό αυτήν την εποχή είναι ιδιαίτερα διψασμένο για ταινίες με πολιτικά σκάνδαλα. Ο ίδιος ο Towne, παραλαμβάνοντας το Oscar καλύτερου σεναρίου, είχε πει: “Η γυναίκα μου, η Julie, επέστρεψε στο ξενοδοχείο μια μέρα, με δυο παπλώματα και ένα αντίγραφο του βιβλίου του Carey McWilliams ”Southern California Country, an Island on the Land”(«Η υπαιθρος της Νότια Καλιφόρνια, ένα Νησί στην Ξηρά»)—και μαζί του, το έγκλημα που αποτέλεσε τη βάση για Chinatown”. Αργότερα, ο McWilliams έδωσε στον Towne πλήθος πληροφοριών για το σκάνδαλο που είχε του Los Angeles το 1908, με την κλοπή γης και υδάτων, και του εξήγησε πως ιδρύθηκε και εξαπλώθηκε η πόλη του Los Angeles, «μια πόλη μέσα στην έρημο, όπου λογικά καμία πόλη δεν μπορεί να ιδρυθεί». Όπως λέει και ο Noah Cross στην ταινία: “Either you bring the water to L.A., or you bring L.A. to the water”. Ο αρχιμηχανικός Mulwray του Chinatown είναι μάλλον η εικόνα του τότε αρχιμηχανικού υδάτων του Los Angeles, William Mulholland και η ιστορία του σκανδάλου έχει ξαναειπωθεί στην ταινία Mulholland Falls. Αυτό όμως που ξεχωρίζει το σενάριο του Robert Towne και κάνει την ταινία τόσο ενδιαφέρουσα, είναι ότι καταφέρνει να συνδυάσει το πολιτικό σκάνδαλο, με τις βασικές συνταγές του film-noir και να δέσει τα δυο αυτά στοιχειά με μια ερωτική ιστορία ανάμεσα στους δυο κεντρικούς χαρακτήρες. Στο Chinatown, ο Jack Nicholson μας χαρίζει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του, εισάγοντας έναν νέο ηρώα στο γένος των film-noir. “Are you alone?” ερωτάται ο Gittes, απαντώντας “Isn’t everybody?”. Η μοναξιά είναι βασικό χαρακτηριστικό των ηρώων των film-noir, που αναμοχλεύουν τα μυστικά των άλλων, προσπαθώντας να ξεφύγουν από τα δικά τους... Βαθμολογία: 10/10 Πρωιμακης Ιωσηφ Συντελεστές : Ο Ρομάν Πολάνσκι άφησε το καλό για τέλος. Στην τελευταία του ταινία επί αμερικανικού εδάφους παραδίδει μαθήματα για το πώς πρέπει να είναι ένα film-noir. O Τζάκ Νίκολσον με αυτήν την ταινία ουσιαστικά καθιερώνεται σαν σταρ, ενώ η Φέι Νταναγουέη δημιουργεί μια αξέχαστη femme fatale. Ο Τζον Χιούστον απολαυστικός στον ρόλο του ενώ και η κάμεο εμφάνιση του Πολάνσκι αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη! ... Γιατί το Chinatown; Γιατί αποτελεί τη επιτομή του film-noir. Ο Πολάνσκι παίζει με τα χαρισματικά πρόσωπα των πρωταγωνιστών του και αναπαριστά εξαιρετικά την ατμόσφαιρα της δεκαετίας του '30. [B]Ο σεναριογράφος Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ. στην κορύφωση της καριέρας της, δημιούργησε το αριστούργημα του[/B]. Γιατί απλά όποτε ακούω femme fatale, στο μυαλό μου έρχεται η Φέη Ντάναγουέη... [/I][/FONT][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Κινηματογράφος
Παρουσιάσεις Ταινιών - Αφιερώματα
Παλιές Ενδιαφέρουσες Ταινίες
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…