Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μπαρόκ (και όχι Παπά-ροκ) Ελληνικής Προελεύσεως
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Brucknerian" data-source="post: 1056012495" data-attributes="member: 18005"><p>Σήμερα παρέλαβα το καινούργιο άλμπουμ του Πέτρου με όπερες Handel και Μάντζαρου.</p><p></p><p>Δεν θα περιγράψω τα έργα γιατί δεν τα άκουσα. Άκουσα μόνο την Εισαγωγή και το Μενουέτο από την όπερα του Handel. Σταμάτησα εκεί, διότι η αντίληψη που διαμόρφωσα είναι ότι πρέπει να βρω χρόνο για ποιοτικότερη ακρόαση. Φαίνονται ενδιαφέροντα έργα και πάρα πολύ καλές ερμηνείες από την μεριά του Πέτρου τουλάχιστο.</p><p></p><p>Όμως θα καταθέσω κάποιες σκέψεις μου. Οι σκέψεις αν κριθούν ως επιθετικές ή προσβλητικές, θα παρακαλέσω τους διαχειριστές να τις διαγράψουν χωρίς δεύτερη σκέψη.</p><p></p><p>Μια από τις συνήθειες μου, όταν λαμβάνω ένα άλμπουμ, είναι να διαβάζω τα συνοδευτικά του. Είναι σημαντικό μέρος της διαδικασίας. Ειδικά σε έργα με υπόθεση και κείμενο, πολλές φορές το παρακολουθώ παράλληλα με την ακρόαση. Έτσι το 1ο που έκανα ήταν να ρίξω μια ματιά στο booklet. Με ένα απλό ξεφύλισμα αντιλήφθηκα ποια είναι η ορχήστρα με το όνομα Armonia Atenea. Σίγουρα είναι Ελληνική, αλλά τι είναι; Λοιπόν είναι, ας το πούμε παράρτημα της Καμεράτας, αποτελούμενο από μουσικούς της Καμεράτας που ασχολούνται και ερμηνεύουν με όργανα εποχής. Αποτελεί ένα project της Καμεράτας, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Ωνάση. Ο Πέτρου μάλλον θα συντονίζει αυτή την προσπάθεια.</p><p></p><p>Έτσι είδα στις φωτογραφίες, εκτός από τους καλλιτέχνες και γενικά πλάνα με την ορχήστρα, φωτογραφίες των μουσικών που εκτός του να ερμηνεύουν με ιστορικά όργανα, να επιμελούνται και την λειτουργία τους. Σε ένα γενικό πλάνο, φαινόταν μάλιστα ένα τραπέζι, μια εργαλειοθήκη, με εργαλεία για την επιμέλεια και συντήρηση των ιστορικών οργάνων! Δίνεται μια αίσθηση ότι γίνεται μια σοβαρή δουλειά.</p><p></p><p>Η στάση απέναντι σε αυτό. Μπράβο τους και πάντα τέτοια! Υπάρχει όμως ένα μεγάλο αλλά... Αλλά γιατί κάποιος πρέπει να πάρει από το εξωτερικό ένα CD με Έλληνες συντελεστές, μιας αξιόλογης Ελληνικής προσπάθειας, υψηλών προδιαγραφών που ακόμα και χώρες με παράδοση στον χώρο δεν έχουν τέτοιο επίπεδο (Κεντρική Ευρώπη) και να ενημερωθεί; Δεν είχα την απαίτηση να υπάρχει Ελληνική παραγωγή και συμφέροντα, είμαι ρεαλιστής. Αλλά αυτό το πράγμα να μένει στην αφάνεια; Να μην γνωρίζουμε απολύτως τίποτα, παρά μόνο τυχάρπαστα; Ούτε μια ιστοσελίδα (που το κόστος πλέον είναι γελοίο) για την ενημέρωση και την πορεία; Τα μέσα ενημέρωσης τόσα πολλά και μια αναφορά δεν υπήρξε; Ή αν υπήρξε γιατί να είναι τόσο βουβό; Πρέπει δηλαδή να είσαι συγγενής ή φίλος κάποιων που έχουν σχέση με την Καμεράτα για το μάθεις και πάλι αν το μάθεις...</p><p></p><p>Η άποψη μου; Περνάμε μια πολυποίκιλη κρίση, οι οποία εκφράζεται κυρίως από την οικονομική διάσταση της, η οποία είναι και η πιο σημαντική. Επίσης το σύνδρομο του Ζορμπά μας γύρισε μπούμερανγκ και πλέον παρεξηγήθηκε. Ο Έλληνας είναι ο Ζορμπάς που και να καταστρέφεται δεν τον νοιάζει. Αυτή είναι γενική αντίληψη, ισοπεδωτική ομολογουμένως, που υπάρχει για τους Έλληνες και την χώρα. Από την άλλη είμαι ρεαλιστής και δεν θα περίμενα υπερπροσφορά αυτού του φαινομένου, όπως θεμιτά θα το ονειρεύονταν ένας λάτρης της μουσικής αλλά αυτή η απόλυτη αφάνεια, είναι αισχρή και δυστυχώς μας καταδικάζει. Ούτε πιστεύω ότι θα αλλάξει ο Έλληνας, οι συνήθειες και οι προτιμήσεις του. Όμως η προβολή τέτοιων γεγονότων, παρόλο που δεν μπορεί να την αποδεκτεί το αγενέστατο Νεοελληνικό DNA, ούτε καν να το νοιώσει δικό του, θα ήταν ωφέλιμη για την χώρα. Να αποδείξει ότι υπάρχουν και γίνονται σημαντικά πράγματα. Προς Θεού, δεν θα σώσει την χώρα αλλά μπροστά στην γενικότερη κακή εικόνα που έχουμε, θα πρέπει να βρίσκουμε και να αναδικνύουμε τις όποιες καλές και αναγνωρισμένες προσπάθειες των Ελλήνων τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Ας τα εκτιμήσουμε πρώτα εμείς, να τα αντιληφθούμε την αξία τους και έπειτα όσο μπορούμε να τα διαδώσουμε στον υπόλοιπο κόσμο. Είναι ντροπή να μαθαίνω από την Γερμανική MDG, έστω και μέσα από τις πρακτικές marketing, τι γίνεται σε ένα συγκεκριμένο χώρο στην Ελλάδα. </p><p></p><p>Γενικεύοντας, θα μπορούσα να πω, ότι αυτό ισχύει σε όλες τις αξιόλογες προσπάθειες και όχι μόνο στην προσπάθεια του Πέτρου. Σε καιρούς κρίσειεως αυτά πιστεύω ότι είναι μεγάλα λάθη.</p><p></p><p>Συγνώμη για την ταλαιπωρία. Κάποια στιγμή, όταν θα ακούσω καθαρά τα έργα, θα προβώ σε μια ερασιτεχνική παρουσίαση, με περισσότερες λεπτομέρειες πάνω στις ερμηνείες των έργων.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brucknerian, post: 1056012495, member: 18005"] Σήμερα παρέλαβα το καινούργιο άλμπουμ του Πέτρου με όπερες Handel και Μάντζαρου. Δεν θα περιγράψω τα έργα γιατί δεν τα άκουσα. Άκουσα μόνο την Εισαγωγή και το Μενουέτο από την όπερα του Handel. Σταμάτησα εκεί, διότι η αντίληψη που διαμόρφωσα είναι ότι πρέπει να βρω χρόνο για ποιοτικότερη ακρόαση. Φαίνονται ενδιαφέροντα έργα και πάρα πολύ καλές ερμηνείες από την μεριά του Πέτρου τουλάχιστο. Όμως θα καταθέσω κάποιες σκέψεις μου. Οι σκέψεις αν κριθούν ως επιθετικές ή προσβλητικές, θα παρακαλέσω τους διαχειριστές να τις διαγράψουν χωρίς δεύτερη σκέψη. Μια από τις συνήθειες μου, όταν λαμβάνω ένα άλμπουμ, είναι να διαβάζω τα συνοδευτικά του. Είναι σημαντικό μέρος της διαδικασίας. Ειδικά σε έργα με υπόθεση και κείμενο, πολλές φορές το παρακολουθώ παράλληλα με την ακρόαση. Έτσι το 1ο που έκανα ήταν να ρίξω μια ματιά στο booklet. Με ένα απλό ξεφύλισμα αντιλήφθηκα ποια είναι η ορχήστρα με το όνομα Armonia Atenea. Σίγουρα είναι Ελληνική, αλλά τι είναι; Λοιπόν είναι, ας το πούμε παράρτημα της Καμεράτας, αποτελούμενο από μουσικούς της Καμεράτας που ασχολούνται και ερμηνεύουν με όργανα εποχής. Αποτελεί ένα project της Καμεράτας, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Ωνάση. Ο Πέτρου μάλλον θα συντονίζει αυτή την προσπάθεια. Έτσι είδα στις φωτογραφίες, εκτός από τους καλλιτέχνες και γενικά πλάνα με την ορχήστρα, φωτογραφίες των μουσικών που εκτός του να ερμηνεύουν με ιστορικά όργανα, να επιμελούνται και την λειτουργία τους. Σε ένα γενικό πλάνο, φαινόταν μάλιστα ένα τραπέζι, μια εργαλειοθήκη, με εργαλεία για την επιμέλεια και συντήρηση των ιστορικών οργάνων! Δίνεται μια αίσθηση ότι γίνεται μια σοβαρή δουλειά. Η στάση απέναντι σε αυτό. Μπράβο τους και πάντα τέτοια! Υπάρχει όμως ένα μεγάλο αλλά... Αλλά γιατί κάποιος πρέπει να πάρει από το εξωτερικό ένα CD με Έλληνες συντελεστές, μιας αξιόλογης Ελληνικής προσπάθειας, υψηλών προδιαγραφών που ακόμα και χώρες με παράδοση στον χώρο δεν έχουν τέτοιο επίπεδο (Κεντρική Ευρώπη) και να ενημερωθεί; Δεν είχα την απαίτηση να υπάρχει Ελληνική παραγωγή και συμφέροντα, είμαι ρεαλιστής. Αλλά αυτό το πράγμα να μένει στην αφάνεια; Να μην γνωρίζουμε απολύτως τίποτα, παρά μόνο τυχάρπαστα; Ούτε μια ιστοσελίδα (που το κόστος πλέον είναι γελοίο) για την ενημέρωση και την πορεία; Τα μέσα ενημέρωσης τόσα πολλά και μια αναφορά δεν υπήρξε; Ή αν υπήρξε γιατί να είναι τόσο βουβό; Πρέπει δηλαδή να είσαι συγγενής ή φίλος κάποιων που έχουν σχέση με την Καμεράτα για το μάθεις και πάλι αν το μάθεις... Η άποψη μου; Περνάμε μια πολυποίκιλη κρίση, οι οποία εκφράζεται κυρίως από την οικονομική διάσταση της, η οποία είναι και η πιο σημαντική. Επίσης το σύνδρομο του Ζορμπά μας γύρισε μπούμερανγκ και πλέον παρεξηγήθηκε. Ο Έλληνας είναι ο Ζορμπάς που και να καταστρέφεται δεν τον νοιάζει. Αυτή είναι γενική αντίληψη, ισοπεδωτική ομολογουμένως, που υπάρχει για τους Έλληνες και την χώρα. Από την άλλη είμαι ρεαλιστής και δεν θα περίμενα υπερπροσφορά αυτού του φαινομένου, όπως θεμιτά θα το ονειρεύονταν ένας λάτρης της μουσικής αλλά αυτή η απόλυτη αφάνεια, είναι αισχρή και δυστυχώς μας καταδικάζει. Ούτε πιστεύω ότι θα αλλάξει ο Έλληνας, οι συνήθειες και οι προτιμήσεις του. Όμως η προβολή τέτοιων γεγονότων, παρόλο που δεν μπορεί να την αποδεκτεί το αγενέστατο Νεοελληνικό DNA, ούτε καν να το νοιώσει δικό του, θα ήταν ωφέλιμη για την χώρα. Να αποδείξει ότι υπάρχουν και γίνονται σημαντικά πράγματα. Προς Θεού, δεν θα σώσει την χώρα αλλά μπροστά στην γενικότερη κακή εικόνα που έχουμε, θα πρέπει να βρίσκουμε και να αναδικνύουμε τις όποιες καλές και αναγνωρισμένες προσπάθειες των Ελλήνων τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Ας τα εκτιμήσουμε πρώτα εμείς, να τα αντιληφθούμε την αξία τους και έπειτα όσο μπορούμε να τα διαδώσουμε στον υπόλοιπο κόσμο. Είναι ντροπή να μαθαίνω από την Γερμανική MDG, έστω και μέσα από τις πρακτικές marketing, τι γίνεται σε ένα συγκεκριμένο χώρο στην Ελλάδα. Γενικεύοντας, θα μπορούσα να πω, ότι αυτό ισχύει σε όλες τις αξιόλογες προσπάθειες και όχι μόνο στην προσπάθεια του Πέτρου. Σε καιρούς κρίσειεως αυτά πιστεύω ότι είναι μεγάλα λάθη. Συγνώμη για την ταλαιπωρία. Κάποια στιγμή, όταν θα ακούσω καθαρά τα έργα, θα προβώ σε μια ερασιτεχνική παρουσίαση, με περισσότερες λεπτομέρειες πάνω στις ερμηνείες των έργων. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μπαρόκ (και όχι Παπά-ροκ) Ελληνικής Προελεύσεως
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…