Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Computer Audio
New Media Sources
Μουσικη υπερυψηλης αναλυσης -δωρεαν!!!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Sonus Naturalis" data-source="post: 1081221" data-attributes="member: 17874"><p>Καλημέρα!</p><p>Αντιλαβάνομαι και συμμερίζομαι πλήρως τις αμφιβολίες και τη σύγχυση που μπορεί να προέλθει από την έλλειψη επαφής με πρωτογενές μουσικό υλικό και αρχεία υψηλής ανάλυσης.</p><p> </p><p>Με αφορμή το μήνυμα σου ένοιωσα την παρόρμηση για κάποια επί πλέον σχόλια σχετικά με την ουσία των μουσικών αρχείων υψηλής ανάλυσης. Μου έχει δημιουργηθεί η εντύπωση -και συγχωρήστε με αν κάνω λάθος- ότι αρκετοί από το χώρο μας κυνηγούν με ζήλο τα αρχεία υψηλής ανάλυσης με την ενδόμυχη πεποίθηση, ότι όσο ψηλότερη είναι η ανάλυση, δεν μπορεί, τόσο καλύτερα θα είναι! Μόνο που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά...</p><p> </p><p>Αξίζει να γίνει κατανοητό, ότι η υψηλή ανάλυση, <em>αυτή που γίνεται κυρίως αντιληπτή</em> είναι η διαφορά βάθους bit (π.χ 16,20, ή 24 Bits) και όχι τόσο η διαφορά στο ρυθμό δειγματοληψίας (44100, 48000, 88200, 96000, 176400, 192000 Hz κλπ).</p><p> </p><p>Άλλωστε η διαφορά βάθους bit αναφέρεται στη διεθνή ορολογία ως Resolution (=Ανάλυση), ενώ ο ρυθμός δειγματοληψίας ως Sample Rate. Και οι μεν διαφορές στην ανάλυση είναι άμεσα και εύκολα ακουστές από την πλειοψηφία των ακροατών, ακόμα και από μέτρια μηχανήματα, ενώ οι ακουστές διαφορές στο ρυθμό δειγματοληψίας είναι οριακές, απαιτούν μηχανήματα υψηλού επιππέδου και έμπειρους ακροατές για να είναι αντιληπτές.</p><p> </p><p>Σημειώνω, ότι στη δισκογραφία υπάρχει και κυκλοφορεί πληθώρα εξαιρετικών ηχογραφήσεων που γράφτηκαν εξαρχής σε 44100 Hz/24 Bits. Κι' αυτό διότι υψηλότεροι ρυθμοί δειγματοληψίας πολλές φορές κρίνονται επουσιώδεις, ή και γενεσιουργοί σφαλμάτων (!), αν το τελικό προϊόν πρόκειται να είναι απλά και μόνο το κοινό σε όλους μας CD. Εννοείται, ότι προϋπόθεση για όλα αυτά, -για να έχουμε δηλαδή ακουστές διαφορές σε υψηλότερες αναλύσεις και ρυθμούς δειγματοληψίας- είναι η ύπαρξη μιάς καλής ηχογράφησης. Αν αυτή υπάρχει, τότε ναι, μπορούμε να μιλάμε για ακουστές διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικές αναλύσεις και ρυθμούς δειγματοληψίας, αλλοιώς η συζήτηση είναι περιττή, δεν έχει κανένα νόημα.</p><p> </p><p>Και προς διευκόλυνση των ασχολουμένων, οι ακουστές διαφορές που μπορούν να παρατηρηθούν στις υψηλότερες αναλύσεις αφορούν ακριβώς αυτά που ήδη περιγράψατε:</p><p> </p><p>Οι χροιές των οργάνων, που είναι κατά τι πιο πλούσιες και πιό φυσικές, τα σώματα των οργάνων και των φωνών που είναι λίγο πιό γεμάτα και οι χώροι που φαίνονται λίγο πιο πλούσιοι, πιό καθωρισμένοι, πιό εκτεταμένοι...`</p><p> </p><p>Καλή τύχη σ´όλες τις αναζητήσεις...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sonus Naturalis, post: 1081221, member: 17874"] Καλημέρα! Αντιλαβάνομαι και συμμερίζομαι πλήρως τις αμφιβολίες και τη σύγχυση που μπορεί να προέλθει από την έλλειψη επαφής με πρωτογενές μουσικό υλικό και αρχεία υψηλής ανάλυσης. Με αφορμή το μήνυμα σου ένοιωσα την παρόρμηση για κάποια επί πλέον σχόλια σχετικά με την ουσία των μουσικών αρχείων υψηλής ανάλυσης. Μου έχει δημιουργηθεί η εντύπωση -και συγχωρήστε με αν κάνω λάθος- ότι αρκετοί από το χώρο μας κυνηγούν με ζήλο τα αρχεία υψηλής ανάλυσης με την ενδόμυχη πεποίθηση, ότι όσο ψηλότερη είναι η ανάλυση, δεν μπορεί, τόσο καλύτερα θα είναι! Μόνο που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά... Αξίζει να γίνει κατανοητό, ότι η υψηλή ανάλυση, [I]αυτή που γίνεται κυρίως αντιληπτή[/I] είναι η διαφορά βάθους bit (π.χ 16,20, ή 24 Bits) και όχι τόσο η διαφορά στο ρυθμό δειγματοληψίας (44100, 48000, 88200, 96000, 176400, 192000 Hz κλπ). Άλλωστε η διαφορά βάθους bit αναφέρεται στη διεθνή ορολογία ως Resolution (=Ανάλυση), ενώ ο ρυθμός δειγματοληψίας ως Sample Rate. Και οι μεν διαφορές στην ανάλυση είναι άμεσα και εύκολα ακουστές από την πλειοψηφία των ακροατών, ακόμα και από μέτρια μηχανήματα, ενώ οι ακουστές διαφορές στο ρυθμό δειγματοληψίας είναι οριακές, απαιτούν μηχανήματα υψηλού επιππέδου και έμπειρους ακροατές για να είναι αντιληπτές. Σημειώνω, ότι στη δισκογραφία υπάρχει και κυκλοφορεί πληθώρα εξαιρετικών ηχογραφήσεων που γράφτηκαν εξαρχής σε 44100 Hz/24 Bits. Κι' αυτό διότι υψηλότεροι ρυθμοί δειγματοληψίας πολλές φορές κρίνονται επουσιώδεις, ή και γενεσιουργοί σφαλμάτων (!), αν το τελικό προϊόν πρόκειται να είναι απλά και μόνο το κοινό σε όλους μας CD. Εννοείται, ότι προϋπόθεση για όλα αυτά, -για να έχουμε δηλαδή ακουστές διαφορές σε υψηλότερες αναλύσεις και ρυθμούς δειγματοληψίας- είναι η ύπαρξη μιάς καλής ηχογράφησης. Αν αυτή υπάρχει, τότε ναι, μπορούμε να μιλάμε για ακουστές διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικές αναλύσεις και ρυθμούς δειγματοληψίας, αλλοιώς η συζήτηση είναι περιττή, δεν έχει κανένα νόημα. Και προς διευκόλυνση των ασχολουμένων, οι ακουστές διαφορές που μπορούν να παρατηρηθούν στις υψηλότερες αναλύσεις αφορούν ακριβώς αυτά που ήδη περιγράψατε: Οι χροιές των οργάνων, που είναι κατά τι πιο πλούσιες και πιό φυσικές, τα σώματα των οργάνων και των φωνών που είναι λίγο πιό γεμάτα και οι χώροι που φαίνονται λίγο πιο πλούσιοι, πιό καθωρισμένοι, πιό εκτεταμένοι...` Καλή τύχη σ´όλες τις αναζητήσεις... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Computer Audio
New Media Sources
Μουσικη υπερυψηλης αναλυσης -δωρεαν!!!
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…