Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μοναχή!Δυστυχώς μοναχή-Το αίμα θα μιλήσει-Καλύτερα να πεθάνω παρά να ζω χωρίς να ζω!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Σούρλας" data-source="post: 1500783" data-attributes="member: 77"><p>H Moνόπρακτη Οπερα τού Strauss έχει μουσικό ενδιαφέρον καί γίνεται απολύτως κατανοητή μέσω τής εξαίσιας παρουσίασης τού Μανώλη..</p><p>Sinopoli και Karajan είναι οι δυό εκδοχές της πού διαθέτω και θά συμφωνήσω οτι ο Sinopoli δίνει (όπως καί στήν Σαλώμη)μιά συναρπαστική γεμάτη ένταση ερμηνεία..Οσο γιά τον Karajan αποδεικνύει γιά μιάν ακόμα φορά πόσο σημαντικός Μαέστρος ήταν ..........</p><p>Σημειώνω οτι ο Sinopoli ήταν Ψυχίατρος και όχι Ψυχολόγος(μέ συγχωρεί ο αγαπητός Μανώλης αλλά η διευκρίνιση ειναι αναγκαία καθότι τά δυό επαγγέλματα ουδεμίαν σχέση έχουν ,παρά τό οτι συχνά θεωρούνται ταυτόσημα)..</p><p></p><p>Μουσικά η Οπερα χωρίς νά φτάνει στό ύψος τής Σαλώμης ή τού ''Ιππότη μέ το Ροδο'',έχει εξαιρετικής εντάσεως σκηνές και ιδιαίτερα απαιτητικές..</p><p></p><p>Ως πρός τό Libretto ομως ,προσωπικά έχω πολλές αντιρρήσεις γιατί αποτελεί μιά κακή Τευτονική εκδοχή τής Τραγωδίας τού Σοφοκλή..</p><p>Πιθανώς γιατί τότε οι διανοούμενοι τής εποχής νά είχαν επηρεαστεί από τίς αμφιλεγόμενες ''ανακαλύψεις'' τού Freud,αλλά και γιατί οι Τεύτονες,ιδιοσυγκρασιακά ,έλκονται συχνά απ´τήν ακραία ρομαντική εκδοχή τών πραγμάτων,πού όλοι ξέρουμε κάποιες φορές πού οδήγησε τήν Ανθρωπότητα..</p><p></p><p>Στο Libretto η Σοφόκλειος Τραγωδία μετατρέπεται σέ μιά Ιστορία Διαστροφής και Υστερίας και ο Χόφμανσταλ δέν πρέπει νά κατάλαβε τίποτα απ´την Ηλέκτρα,την Κατάρα τών Ατρειδών,τήν Υβριν καί τήν Νέμεση,αλλά και τήν Κάθαρση..</p><p>Είδε την ηρωϊδα του σαν ένα Υστερικό Κοριτσάκι πού ζούσε μονον γιά την εκδίκηση και που φυσικά δέν είχε μετά τον φόνο,κανένα νόημα ύπαρξης.</p><p>Χορό 7 πέπλων η Σαλώμη και θάνατος,Υστερικό χορό η Ηλέκτρα και ζωϊκή εξάντληση..μετά την ξέφρενη ''ηδονή τού φόνου''.</p><p></p><p>Δέν ειναι τυχαίο μάλιστα οτι προ τριών ετών ο Γερμανος και πολυδιαφημισμένος Πέτερ Στάϊν παρουσίασε στην Επίδαυρο μιάν αναλογη Ηλέκτρα ,επίσης καρικατούρα ,μονον πού στό τέλος δέν τήν σκοτώνει ,αλλά έχει εξοντώσει τήν Ηθοποιό στό σκούπισμα τής Αυλής τού Παλατιού..</p><p>Και βέβαια η εμφανής αδυναμία τών Γερμανών νά κατανοήσουν τήν έννοια τού Χορού στήν Αρχαία Τραγωδία ,πού εκκινεί απο προφανέστατες αιτίες..</p><p></p><p>Ολα τά παραπάνω δεν τά γράφω αντιτιθέμενος στην αναλυτικότατη και εξαιρετική παρουσίαση τού Μανώλη(μέ την οποία συμφωνώ ως πρός τό μουσικό της μέρος),αλλά μονον γιά τό λιμπρέτο πού απέχει παρασάγγας απ´τήν Τραγωδία τού Σοφοκλή..</p><p></p><p>Ευχαριστώ και πάλι θερμά τον Μανώλη γιά την ουσιαστικότατη συνεισφορά του στην Μουσική Κατηγορία.</p><p></p><p>:worshippy::ernaehrung004:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Σούρλας, post: 1500783, member: 77"] H Moνόπρακτη Οπερα τού Strauss έχει μουσικό ενδιαφέρον καί γίνεται απολύτως κατανοητή μέσω τής εξαίσιας παρουσίασης τού Μανώλη.. Sinopoli και Karajan είναι οι δυό εκδοχές της πού διαθέτω και θά συμφωνήσω οτι ο Sinopoli δίνει (όπως καί στήν Σαλώμη)μιά συναρπαστική γεμάτη ένταση ερμηνεία..Οσο γιά τον Karajan αποδεικνύει γιά μιάν ακόμα φορά πόσο σημαντικός Μαέστρος ήταν .......... Σημειώνω οτι ο Sinopoli ήταν Ψυχίατρος και όχι Ψυχολόγος(μέ συγχωρεί ο αγαπητός Μανώλης αλλά η διευκρίνιση ειναι αναγκαία καθότι τά δυό επαγγέλματα ουδεμίαν σχέση έχουν ,παρά τό οτι συχνά θεωρούνται ταυτόσημα).. Μουσικά η Οπερα χωρίς νά φτάνει στό ύψος τής Σαλώμης ή τού ''Ιππότη μέ το Ροδο'',έχει εξαιρετικής εντάσεως σκηνές και ιδιαίτερα απαιτητικές.. Ως πρός τό Libretto ομως ,προσωπικά έχω πολλές αντιρρήσεις γιατί αποτελεί μιά κακή Τευτονική εκδοχή τής Τραγωδίας τού Σοφοκλή.. Πιθανώς γιατί τότε οι διανοούμενοι τής εποχής νά είχαν επηρεαστεί από τίς αμφιλεγόμενες ''ανακαλύψεις'' τού Freud,αλλά και γιατί οι Τεύτονες,ιδιοσυγκρασιακά ,έλκονται συχνά απ´τήν ακραία ρομαντική εκδοχή τών πραγμάτων,πού όλοι ξέρουμε κάποιες φορές πού οδήγησε τήν Ανθρωπότητα.. Στο Libretto η Σοφόκλειος Τραγωδία μετατρέπεται σέ μιά Ιστορία Διαστροφής και Υστερίας και ο Χόφμανσταλ δέν πρέπει νά κατάλαβε τίποτα απ´την Ηλέκτρα,την Κατάρα τών Ατρειδών,τήν Υβριν καί τήν Νέμεση,αλλά και τήν Κάθαρση.. Είδε την ηρωϊδα του σαν ένα Υστερικό Κοριτσάκι πού ζούσε μονον γιά την εκδίκηση και που φυσικά δέν είχε μετά τον φόνο,κανένα νόημα ύπαρξης. Χορό 7 πέπλων η Σαλώμη και θάνατος,Υστερικό χορό η Ηλέκτρα και ζωϊκή εξάντληση..μετά την ξέφρενη ''ηδονή τού φόνου''. Δέν ειναι τυχαίο μάλιστα οτι προ τριών ετών ο Γερμανος και πολυδιαφημισμένος Πέτερ Στάϊν παρουσίασε στην Επίδαυρο μιάν αναλογη Ηλέκτρα ,επίσης καρικατούρα ,μονον πού στό τέλος δέν τήν σκοτώνει ,αλλά έχει εξοντώσει τήν Ηθοποιό στό σκούπισμα τής Αυλής τού Παλατιού.. Και βέβαια η εμφανής αδυναμία τών Γερμανών νά κατανοήσουν τήν έννοια τού Χορού στήν Αρχαία Τραγωδία ,πού εκκινεί απο προφανέστατες αιτίες.. Ολα τά παραπάνω δεν τά γράφω αντιτιθέμενος στην αναλυτικότατη και εξαιρετική παρουσίαση τού Μανώλη(μέ την οποία συμφωνώ ως πρός τό μουσικό της μέρος),αλλά μονον γιά τό λιμπρέτο πού απέχει παρασάγγας απ´τήν Τραγωδία τού Σοφοκλή.. Ευχαριστώ και πάλι θερμά τον Μανώλη γιά την ουσιαστικότατη συνεισφορά του στην Μουσική Κατηγορία. :worshippy::ernaehrung004: [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μοναχή!Δυστυχώς μοναχή-Το αίμα θα μιλήσει-Καλύτερα να πεθάνω παρά να ζω χωρίς να ζω!
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…