Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Ενημέρωση (συναυλίες, ειδήσεις) - Νέες παραγωγές
Metropolitan Opera, Φιλαρμονική του Βερολινου και Διάσημες Ορχήστρες On-Line
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Sonus Naturalis" data-source="post: 1056611759" data-attributes="member: 17874"><p><strong><span style="font-size: 12px"><a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Amadeus_Mozart" target="_blank">Wolfgang Amadeus Mozart</a></span></strong></p><p><strong><em><span style="font-size: 15px"><span style="color: #FF0000">Ο Μαγικός Αυλός (Die Zauberflote) K620, λιμπρέτο του <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Emanuel_Schikaneder" target="_blank">Emanuel Schikaneder</a>)</span></span></em></strong></p><p></p><p><strong><u>Παράσταση στο Κόβεν Γκάρντεν</u></strong></p><p></p><p><strong>Παίζουν</strong></p><p>Παίζουν:</p><p>* Franz-Joseph Selig (Μπάσος) </p><p>* Dorothea Roschmann (Σοπράνο) </p><p>* Diana Damrau (Σοπράνο) </p><p>* Simon Keenlyside (Βαρύτονος) </p><p>* Will Hartmann (Τενόρος)</p><p></p><p>Ορχήστρα της Βασιλικής Όπερας του Κόβεν Γκάρντεν</p><p>Χορωδία της Βασιλικής Όπερας του Κόβεν Γκάρντεν</p><p>Διευθύνει: ο Colin Davis<hr /><p>Μία από τις πιο δημοφιλείς, αλλά και δύσκολες στην κατανόηση όπερες του Μότσαρτ. Την έχω δει και ζωντανά και σε τηλεοπτική αναμετάδοση αρκετές φορές. Ανέκαθεν μ' ενοχλούσε η δυσκολία του κειμένου. Η μουσική υπέροχη, το σύνολο γοητευτικό, όμως το έργο είναι γεμάτο νοήματα και συμβολισμούς που για να τα κατανοήσεις πρέπει να εμβαθύνεις στο κείμενο. Η απλή εξιστόρηση της υπόθεσης του έργου δεν αρκεί. Χρειάζεται και το κείμενο.</p><p></p><p>Η ανεύρεση λοιπόν της <strong><em>πλήρους όπερας</em></strong> στο Youtube με αγγλικούς υπότιτλους που έχουμε εδώ είναι καλή ευκαιρία, για να παρακολουθήσουμε την όπερα, αφού οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε γερμανικά. Εξάλλου είναι γνωστές οι σχέσεις του Μότσαρτ και του Emanuel Schikaneder με τους ελεύθερους τέκτονες και τον ελευθεροτεκτονισμό και το έργο είναι γεμάτο τέτοια σύμβολα και στοιχεία. Πάντως όπως και να'ναι, το έργο είναι ένας ύμνος στο Διαφωτισμό, κυρίαρχο ρεύμα της εποχής, στη δικαιοσύνη και στον ορθό λόγο. Στοιχεία που για να γίνουν αντιληπτά χρειάζεται και το κείμενο αυτό καθαυτό... </p><p>Η εικόνα είναι καλή (480 p, όχι όμως Hi-Definition), το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό όμως είναι οι υπότιτλοι.</p><p></p><p><span style="font-size: 12px"><strong><a href="http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Flute" target="_blank">Υπόθεση του έργου</a></strong></span><strong><a href="http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Flute" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Flute</a> <span style="font-size: 10px">(<em>Από το σχετικό άρθρο της Wikipedia σε μετάφραση δική μου</em>):</span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-size: 12px">Πράξη 1η</span></strong></p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 1η:</strong> Ένα τραχύ, βραχώδες τοπίο.</u></p><p>Μετά την Εισαγωγή, παρουσιάζεται ο Ταμίνο, ένας όμορφος πρίγκηπας που έχει χαθεί σε μιά μακρινή χώρα, καταδιωκόμενος από ένα φίδι (κουαρτέτο: "Zu Hilfe! Zu Hilfe!"). Λιποθυμάει από κόπωση και τρεις κυρίες, ακόλουθοι της Βασίλισσας της Νύχτας, εμφανίζονται και σκοτώνουν το φίδι. Βρίσκουν τον αναίσθητο πρίγκηπα εξαιρετικά ελκυστικό και η κάθε μία προσπαθεί να πείσει τις άλλες δυό να φύγουν, προκειμένου να μείνει μόνη μαζί του. Μετά από διαφωνίες αποφασίζουν πως το καλύτερο είναι να φύγουν όλοι μαζί.</p><p></p><p>Ο Ταμίνο συνέρχεται και εισέρχεται ο Παπαγκίνο εξ ολοκλήρου στολισμένος με φτέρωμα πουλιών. Τραγουδάει για τη δουλειά του σαν θηρευτής πουλιών και για το γεγονός ότι λαχταράει μία σύζυγο, ή τουλάχιστον μία φιλενάδα (άρια: "Der Vogelfanger bin ich ja"). Ο Παπαγκίνο λέει στον Ταμίνο, ότι αυτός, ο Παπαγκίνο έπνιξε το φίδι με τα ίδια του τα χέρια. Εκείνη τη στιγμή οι τρείς κυρίες εμφανίζονται και τιμωρούν το ψέμα του τοποθετώντας ένα λουκέτο στο στόμα του. Λένε στον Ταμίνο ότι εκείνες ήταν υπεύθυνες για τη σωτηρία του και δείχνουν στον Ταμίνο το πορτραίτο μιάς νεαρής κοπέλας της Παμίνα, την οποία ερωτεύεται αμέσως (άρια: "Dies Bildnis ist bezaubernd schon" / "Αυτή η εικόνα είναι γοητευτικά αξιαγάπητη").</p><p></p><p>Η Βασίλισσα της Νύχτας τώρα εμφανίζεται. Λέει στον Ταμίνο ότι το κορίτσι στο πορτραίτο, η Παμίνα, είναι η κόρη της, η οποία έχει αιχμαλωτιστεί από τον εχθρό της, τον Σαράστρο. </p><p></p><p>Ζητάει να πάει ο Ταμίνο στο ναό του Σαράστρο και να σώσει την Παμίνα, υποσχόμενη για αντάλλαγμα να παντρευτεί την Παμίνα. (Ρετσιτατίβο και άρια: "O zittre nicht, mein lieber Sohn" / "Ώ μην τρέμεις αγαπητέ μου γιέ, Είσαι αθώος, σοφός, ευλαβής".) Όταν αναχωρεί η Βασίλισσα, οι κυρίες δίνουν στον Ταμίνο ένα μαγικό αυλό (φλάουτο), το οποίο μπορεί να αλλάζει τις καρδιές των ανδρών, να αφαιρέσει το λουκέτο από τον Παπαγκίνο και να τον παρουσιάζει μέσα σε κωδωνοκρουσία για να τον προστατεύει. Ο Παπαγκίνο διατάσσεται να συνοδεύσει τον Ταμίνο στην αποστολή του της διάσωσης και οι δυό μαζί ξεκινούν. (Κουϊντέτο: "Μμ, μμ, μμ"). Οι κυρίες παρουσιάζουν τρία παιδικά πνεύματα που θα οδηγήσουν τον Ταμίνο και τον Παπαγκίνο στο ναό του Σαράστρο.</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 2η:</strong> Ένα δωμάτιο στο ανάκτορο του Σαράστρο.</u></p><p>Η Παμίνα σύρεται μέσα από τον μελαψό σκλάβο του Σαράστρο, τον Μονόστατος (Τρίο: "Du feines Taubchen, nur herein!"). Εισέρχεται ο Παπαγκίνο, σταλμένος πρώτος από τον Ταμίνο για να βοηθήσει να βρουν την Παμίνα. Ο Μονόστατος και ο Παπαγκίνο τρομοκρατούνται, ο καθένας από την παράξενη εμφάνιση του άλλου και απομακρύνονται τρέχοντας και οι δύο από τη σκηνή. Όμως σύντομα επιστρέφει ο Παπαγκίνο και ανακοινώνει στην Παμίνα ότι η μητέρα της της έστειλε τον Ταμίνο. Η Παμίνα χαίρεται που ακούει πως ο Ταμίνο είναι ερωτευμένος μαζί της και προσφέρει συμπαράσταση κι' ελπίδα στον Παπαγκίνο που λαχταράει μία σύζυγο για ν' αγαπήσει. Τραγουδούν μαζί μία ωδή προς την αγάπη (ντουέτο:: "Bei Mannern welche Liebe fuhlen") κι' έπειτα αναχωρούν.</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 3η:</strong> Άλσος και είσοδος στο ναό.</u></p><p>Τα τρία παιδικά πνεύματα οδηγούν τον Ταμίνο στο ναό του Σαράστρο, με την υπόσχεση ότι εάν παραμείνει πιστός και ακλόνητος θα επιτύχει να σώσει την Παμίνα. Καθώς ο Ταμίνο πλησιάζει προς το ναό του απαγορεύεται η είσοδος σε δύο από τις τρείς πύλες του από αόρατες φωνές που τραγουδούν "Γύρνα πίσω". Αλλά όταν δοκιμάζει την τρίτη πύλη ένας γέρος ιερέας εμφανίζεται και βαθμιαία τον πείθει ότι ο Σαράστρο είναι καλοκάγαθος, όχι διαβολικός και πως η γνώμη των γυναικών δεν θα'πρεπε να παίρνεται στα σοβαρά. Όταν τον αφήνει ο ιερέας ο Ταμίνο παίζει το μαγικό αυλό με την ελπίδα να καλέσει την Παμίνα και τον Παπαγκίνο. Οι νότες καλούν μία ομάδα μαγικά υποταγμένων πνευμάτων, που παρακολουθούν με αγαλλίαση τη μουσική του Ταμίνο. Τότε ο Ταμίνο ακούει τις φλογέρες του Παπαγκίνο, τις οποίες εκτός σκηνής παίζει ο Παπαγκίνο ανταποκρινόμενος στον ήχο του φλάουτου του Ταμίνο. Ο Ταμίνο σπεύδει εκστασιασμένος με τη σκέψη ότι θα συναντήσει την Παμίνα. </p><p></p><p>Ο Παπαγκίνο εμφανίζεται μαζί με την Παμίνα ακολουθώντας τον απόμακρο ήχο του φλάουτου του Ταμίνο. Και οι δύο ξαφνικά αιχμαλωτίζονται από το Μονόστατο και τους δούλους του. Ο Παπαγκίνο τότε κάνει μία γητειά πάνω στους δούλους χρησιμοποιώντας τα μαγικά του κουδουνάκια κι' εκείνοι χορεύουν υπνωτισμένοι από τη μουσική φεύγοντας από τη σκηνή.</p><p></p><p>Ο Παπαγκίνο τώρα ακούει την έλευση του Σαράστρο και της μεγάλης ακολουθίας του. Τρομάζει και ρωτάει την Παμίνα τι θα'πρεπε να πουν. Εκείνη απαντάει ότι πρέπει να πουν την αλήθεια. </p><p></p><p>Ο Σαράστρο και οι ακόλουθοι του εισέρχονται. Επισκιασμένη από το μεγαλείο του Σαράστρο η Παμίνα πέφτει στα πόδια του και ομολογεί πως προσπαθούσε να αποδράσει, επειδή ο Μονόστατος απαιτούσε τον έρωτα της. Ο Σαράστρο την υποδέχεται ευγενικά και της λέει ότι δεν θα βιάσει τις προτιμήσεις της, αλλά δεν μπορεί να της δώσει την ελευθερία της ούτε να την επιστρέψει στη μητέρα της, διότι πρέπει να οδηγηθεί από κάποιον άνδρα.</p><p></p><p>Τότε εισέρχεται ο Μονόστατος με τον αιχμάλωτο Ταμίνο. Οι δύο ερωτευμένοι βλέπουν ο ένας τον άλλο για πρώτη φορά και αμέσως αγκαλιάζονται, προκαλώντας αγανάκτηση ανάμεσα στους ακόλουθους του Σαράστρο. Ο Μονόστατος προσπαθεί να ρίξει το φταίξιμο στον Ταμίνο, ο Σαράαστρο όμως τιμωρεί τον Μονόστατος για τις λάγνες προθέσεις του απέναντι στην Παμίνα και οδηγεί τον Ταμίνο και τον Παπαγκίνο στον ναό της δοκιμασίας. Η Αδελφότητα τότε τους αποστέλλει μέσα σ' ένα ένδοξο χορωδιακό.</p><p></p><p><strong><span style="font-size: 12px">Πράξη 2η</span></strong></p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 1η</strong>: Ένα άλσος από φοίνικες.</u></p><p>Το συμβούλιο ιερέων της Ίσιδας και του Όσιρι με επικεφαλής τον Σαράστρο εισέρχεται με τον ήχο ενός ιεροπρεπούς εμβατηρίου. Ορίζουν ότι ο Ταμίνο και η Παμίνα θα παντρευτούν και ότι ο Ταμίνο θα διαδεχτεί τον Σαράστρο ως ηγέτης, εάν πετύχει να περάσει τις δοκιμασίες των ιερέων. Ο Σαράστρο εξηγεί ότι ότι η Βασίλισσα της Νύχτας επιχείρησε να μπερδέψει το λαό με τη δεισιδαιμονία και αβάσιμους φόβους. Τραγουδάει τότε μία προσευχή προς τους θεούς Ίσιδα και Όσιρι, ζητώντας τους να προστατεύσουν τον Ταμίνο και την Παμίνα και να τους πάρουν στον τόπο της ουράνιας κατοικίας τους, εάν πεθάνουν στην πορεία των δοκιμασιών τους (άρια: "Ώ Ίσις και Όσιρις".</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 2η:</strong> Η αυλή του ναού της Δοκιμασίας.</u></p><p>Ο Ταμίνο και ο Παπαγκίνο οδηγούνται στο ναό. Ένας ιερέας προειδοποιεί τον Ταμίνο ότι είναι η τελευταία του ευκαιρία να επιστρέψει, αλλά ο Ταμίνο με τόλμη υπόσχεται ότι θα υποβληθεί σε κάθε δοκιμασία για να κερδίσει την Παμίνα του. Ο Παπαγκίνο αποποιείται αρχικά τις δοκιμασίες, λέγοντας πως δεν πολυενδιαφέρεται για σοφία και φώτιση και πως θέλει μόνο φαγητό, κρασί και μιά όμορφη γυναίκα. Ο ιερέας λέει στον Παπαγκίνο ότι ο Σαράστρο ίσως έχει μιά γυναίκα γι' αυτόν, εάν υποβληθεί στις δοκιμασίες και πως αυτή ονομάζεται Παπαγκίνα. Διστακτικά ο Παπαγκίνο συμφωνεί να υποβληθεί στις δοκιμασίες.</p><p></p><p>Η πρώτη απαιτεί ο Ταμινο και ο Παπαγκίνο να παραμείνουν σιωπηλοί, ενώ θα βρίσκονται σε πειρασμό και θα απειλούνται από γυναίκες. (Σύντομο ντουέτο από δύο ιερείς: "Bewahret euch von Weibertucken"). Οι τρεις κυρίες εμφανίζονται και τους πειράζουν για να μιλήσουν. (Κουϊντέτο: "Wie, wie, wie"). Ο Παπαγκίνο δεν μπορεί ν' αντισταθεί ν' απαντήσει στις κυρίες, αλλά ο Ταμίνο παραμένει ψυχρός, μιλώντας μόνο στον Παπαγκίνο και πάλι μόνο για να του πεί να σωπάσει. (Κουϊντέτο: "Wie, wie, wie"). Βλέποντας ότι ο Ταμίνο δεν τους μιλάει οι κυρίες αποσύρονται συγχυσμένες.</p><p></p><p>Ένας ιερέας συγχαίρει τον Ταμίνο, διότι πέρασε με επιτυχία την πρώτη δοκιμασία. Ένας άλλος ιερέας επιπλήττει τον Παπαγκίνο για την αδυναμία του και του λέει πως ποτέ δεν θα γνωρίσει τη φωτισμένη ευτυχία των θεών. Ο Παπαγκίνο αποκρίνεται πως υπάρχει πολύς κόσμος σαν αυτόν αφώτιστοι, αλλά ευτυχισμένοι και ρωτάει γιατί πρέπει να υποβληθεί σε δοκιμασίες εάν ο Σαράστρο έχει ήδη διαλέξει μιά γυναίκα γι' αυτόν. Ο ιερέας λέει ότι είναι ο μόνος τρόπος.</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 3η:</strong> Ένας κήπος, η Παμίνα κοιμάται.</u></p><p>Ο Μονόστατος πλησιάζει και ατενίζει την Παμίνα με αγαλλίαση. (άρια: "Alles fuhlt der Liebe Freuden"). Είναι έτοιμος να φιλήσει το κοιμισμένο πρόσωπο της, όταν εμφανίζεται η Βασίλισσα της Νύχτας και τον φοβίζει να φύγει. Ξυπνάει την Παμίνα και της δίνει ένα στιλέτο, διατάσσοντας την να σκοτώσει το Σαράστρο μ' αυτό (άρια: "Der Holle Rache kocht in meinem Herzen" / "Η εκδίκηση της κόλασης βράζει στην καρδιά μου"). Μόλις φεύγει, ο Μονόστατος επιστρέφει και προσπαθεί να εξαναγκάσει την Παμίνα στον έρωτα του απειλώντας να αποκαλύψει τη δολοφονική μηχανορραφία, αλλά εισέρχεται ο Σαράστρο και τον οδηγεί έξω. Ο Σαράστρο συγχωρεί και παρηγορεί την Παμίνα (άρια: "In diesen heil'gen Hallen").</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 4η:</strong> Μία αίθουσα μέσα στο ναό της Δοκιμασίας.</u></p><p>Ο Ταμίνο και ο Παπαγκίνο πρέπει και πάλι να υποφέρουν τη δοκιμασία της σιωπής, μία πιο δύσκολη εκδοχή τούτη τη φορά. Μία γριά γυναίκα εισέρχεται και προσφέρει στον Παπαγκίνο να πιεί νερό. Αν και είναι απαγορευμένο την καλεί σε συζήτηση και την ρωτάει πόσων χρονών είναι. Εκείνη αποκρίνεται ότι είναι δεκαοκτώ χρονών και δύο λεπτών. Ο Παπαγκίνο ξεσπά σε γέλια και την πειράζει λέγοντας της πως πρέπει να έχει αγαπητικό. Εκείνη αποκρίνεται ότι έχει και το όνομα του είναι Παπαγκίνο. Τότε εξαφανίζεται χωρίς να του πει το όνομα της. </p><p></p><p>Μπαίνει η Παμίνα και προσπαθεί να μιλήσει με τον Ταμίνο. Εφ' όσον ο Ταμίνο σιωπηλά αρνείται να απαντήσει, η Παμίνα πιστεύει ότι δεν την αγαπάει πλέον (άρια: "Ach, ich fuhl's, es ist verschwunden"). Φεύγει απελπισμένη.</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 5η:</strong> Οι πυραμίδες.</u></p><p>Οι Ιερείς του Ναού εορτάζουν τις μέχρι τότε επιτυχίες του Ταμίνο και προβλέπουν πως θα πετύχει και θα γίνει άξιος του τάγματος τους (Χορωδιακό: Ώ Ίσις και Όσιρι"). Ο Σαράστρο χωρίζει την Παμίνα και τον Ταμίνο (τρίο: Σαράστρο, Παμίνα, Ταμίνα -"Soll ich dich, Teurer, nicht mehr sehn?"). Εξέρχονται και μπαίνει ο Παπαγκίνο. Ο Παπαγκίνο παίζει τα μαγικά του κουδουνάκια και λέει ένα τραγουδάκι σχετικά με τον πόθο του για μία σύζυγο. (άρια του Παπαγκίνο: "Ein Madchen oder Weibchen"). Η ηλικιωμένη γυναίκα επανεμφανίζεται και απαιτεί να της δώσει υπόσχεση δέσμευσης, προειδοποιώντας τον πως αν δεν το κάνει θα παραμείνει μόνος για πάντα. Διστακτικά ο Παπαγκίνο της υπόσχεται να την αγαπά πιστά. Αμέσως τότε εκείνη μεταμορφώνεται στη νεαρή και όμορφη Παπαγκίνα. Όμως καθώς ο Παπαγκίνο σπεύδει να την αγκαλιάσει οι ιερείς την απομακρύνουν με κεραυνούς και αστραπές.</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 6η:</strong> Μία ανοιχτή εξοχή.</u></p><p>Τα τρία παιδικά πνεύματα βλέπουν την Παμίνα να επιχειρεί ν' αποπειραθεί ν' αυτοκτονήσει, επειδή πιστεύει ότι ο Ταμίνο την εγκατέλειψε. Την συγκρατούν και της αφαιρούν το στιλέτο με την υπόσχεση ότι θα τον δει σύντομα. (Κουαρτέτο: "Bald prangt, den Morgen zu verkunden").</p><p></p><p><u><strong>Σκηνή 7η:</strong> Μία αίθουσα ή δωμάτιο με δύο πόρτες: Μία που οδηγεί προς το σπήλαιο της δοκιμασίας με νερό και η άλλη που οδηγεί προς το σπήλαιο της φωτιάς.</u></p><p>Δύο οπλισμένοι άνδρες οδηγούν τον Ταμίνο στη σκηνή. Απαγγέλλουν ομόφωνα ένα από τα επίσημα σύμβολα πίστης της θεάς Ίσιδας, υποσχόμενοι φώτιση προς εκείνους που ξεπεράσουν με επιτυχία το φόβο του θανάτου ("Der, welcher wandert diese Strasse voll Beschwerden"). Η απαγγελία αυτή λαμβάνει μουσική φόρμα από χορωδιακό πρελούδιο του Μπαρόκ, έως τη μελωδία του ύμνου του Μαρτίνου Λούθηρου "Ach Gott, vom Himmel sieh darein" (Ώ Θεέ κοίτα από τους ουρανούς). Ο Ταμίνο δηλώνει ότι είναι έτοιμος να δοκιμαστεί, αλλά η Παμίνα εκτός σκηνής τον καλεί να την περιμένει. Οι οπλισμένοι άνδρες διαβεβαιώνουν τον Ταμίνο ότι η δοκιμασία της σιωπής έχει λήξει και είναι ελεύθερος να μιλήσει μαζί της. Εκείνη μπαίνει και ανταλλάσσουν λόγια αγάπης με τον Ταμίνο ("Tamino mein, o welch ein luck!"). Αρμονικά ενωμένοι εισέρχονται μαζί στα σπήλαια των δοκιμασιών. Προστατευόμενοι από τη μουσική του μαγικού αυλού περνούν ανέπαφοι μέσα από φωτιά και νερό. Εκτός σκηνής οι ιερείς χαιρετίζουν το θρίαμβο τους.</p><p></p><p>(Εν τω μεταξύ) ο Παπαγκίνο που έχει εγκαταλείψει την ελπίδα να κερδίσει την Παπαγκίνα επιχειρεί να κρεμαστεί (άρια-κουαρτέτο: Παπαγκίνα! Παπαγκίνα! Παπαγκίνα!"), αλλά την τελευταία στιγμή τα τρία παιδικά πνεύματα εμφανίζονται και του υπενθυμίζουν ότι αντί γι' αυτό θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει τα μαγικά του κουδουνάκια για να την καλέσει. Η Παπαγκίνα ξαναμπαίνει και το ευτυχισμένο ζευγάρι ενώνεται τραυλίζοντας αρχικά από την έκπληξη (Ντουέτο: "Πα... πα... πα...").</p><p></p><p>Ο προδοτικός Μονόστατος εμφανίζεται μαζί με τη Βασίλισσα της Νύχτας και τις κυρίες της, μηχανορραφώντας να καταστρέψουν το ναό ("Nur stille, stille"), αλλά με μαγικό τρόπο εκδιώκονται μέσα στη αιώνια νύχτα.</p><p></p><p>Η σκηνή τώρα αλλάζει με την είσοδο του επικεφαλής του ναού, όπου ο Σαράστρο καλωσορίζει το νεαρό ζευγάρι και τους ενώνει. Και η χορωδία τελικά τραγουδά τη δόξα του Ταμίνο και της Παμίνα που άντεξαν τις δοκιμασίες τους και αποδίδει ευχαριστίες προς τους θεούς. </p><hr /><p>Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν την Όπερα</p><p>Τα φώτα παρακαλώ... :smile:</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]tlhbFk2GbcY[/MEDIA]</p><p></p><hr /><hr /><p><u>Υ.Γ. Υπενθύμιση:</u> <em>Ως γνωστόν υπάρχει το δωρεάν πρόγραμμα Youtube downloader, με το οποίο μπορεί κανείς, αν θέλει, να κατεβάσει τα βίντεο που παρακολουθεί από το Youtube</em>...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sonus Naturalis, post: 1056611759, member: 17874"] [B][SIZE=3][URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Amadeus_Mozart"]Wolfgang Amadeus Mozart[/URL][/SIZE][/B] [B][I][SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Ο Μαγικός Αυλός (Die Zauberflote) K620, λιμπρέτο του [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Emanuel_Schikaneder"]Emanuel Schikaneder[/URL])[/COLOR][/SIZE][/I][/B] [B][U]Παράσταση στο Κόβεν Γκάρντεν[/U][/B] [B]Παίζουν[/B] Παίζουν: * Franz-Joseph Selig (Μπάσος) * Dorothea Roschmann (Σοπράνο) * Diana Damrau (Σοπράνο) * Simon Keenlyside (Βαρύτονος) * Will Hartmann (Τενόρος) Ορχήστρα της Βασιλικής Όπερας του Κόβεν Γκάρντεν Χορωδία της Βασιλικής Όπερας του Κόβεν Γκάρντεν Διευθύνει: ο Colin Davis[HR][/HR] Μία από τις πιο δημοφιλείς, αλλά και δύσκολες στην κατανόηση όπερες του Μότσαρτ. Την έχω δει και ζωντανά και σε τηλεοπτική αναμετάδοση αρκετές φορές. Ανέκαθεν μ' ενοχλούσε η δυσκολία του κειμένου. Η μουσική υπέροχη, το σύνολο γοητευτικό, όμως το έργο είναι γεμάτο νοήματα και συμβολισμούς που για να τα κατανοήσεις πρέπει να εμβαθύνεις στο κείμενο. Η απλή εξιστόρηση της υπόθεσης του έργου δεν αρκεί. Χρειάζεται και το κείμενο. Η ανεύρεση λοιπόν της [B][I]πλήρους όπερας[/I][/B] στο Youtube με αγγλικούς υπότιτλους που έχουμε εδώ είναι καλή ευκαιρία, για να παρακολουθήσουμε την όπερα, αφού οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε γερμανικά. Εξάλλου είναι γνωστές οι σχέσεις του Μότσαρτ και του Emanuel Schikaneder με τους ελεύθερους τέκτονες και τον ελευθεροτεκτονισμό και το έργο είναι γεμάτο τέτοια σύμβολα και στοιχεία. Πάντως όπως και να'ναι, το έργο είναι ένας ύμνος στο Διαφωτισμό, κυρίαρχο ρεύμα της εποχής, στη δικαιοσύνη και στον ορθό λόγο. Στοιχεία που για να γίνουν αντιληπτά χρειάζεται και το κείμενο αυτό καθαυτό... Η εικόνα είναι καλή (480 p, όχι όμως Hi-Definition), το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό όμως είναι οι υπότιτλοι. [SIZE=3][B][URL="http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Flute"]Υπόθεση του έργου[/URL][/B][/SIZE][B][URL="http://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Flute"][/URL] [SIZE=2]([I]Από το σχετικό άρθρο της Wikipedia σε μετάφραση δική μου[/I]):[/SIZE][/B][SIZE=2][/SIZE] [B][SIZE=3]Πράξη 1η[/SIZE][/B] [U][B]Σκηνή 1η:[/B] Ένα τραχύ, βραχώδες τοπίο.[/U] Μετά την Εισαγωγή, παρουσιάζεται ο Ταμίνο, ένας όμορφος πρίγκηπας που έχει χαθεί σε μιά μακρινή χώρα, καταδιωκόμενος από ένα φίδι (κουαρτέτο: "Zu Hilfe! Zu Hilfe!"). Λιποθυμάει από κόπωση και τρεις κυρίες, ακόλουθοι της Βασίλισσας της Νύχτας, εμφανίζονται και σκοτώνουν το φίδι. Βρίσκουν τον αναίσθητο πρίγκηπα εξαιρετικά ελκυστικό και η κάθε μία προσπαθεί να πείσει τις άλλες δυό να φύγουν, προκειμένου να μείνει μόνη μαζί του. Μετά από διαφωνίες αποφασίζουν πως το καλύτερο είναι να φύγουν όλοι μαζί. Ο Ταμίνο συνέρχεται και εισέρχεται ο Παπαγκίνο εξ ολοκλήρου στολισμένος με φτέρωμα πουλιών. Τραγουδάει για τη δουλειά του σαν θηρευτής πουλιών και για το γεγονός ότι λαχταράει μία σύζυγο, ή τουλάχιστον μία φιλενάδα (άρια: "Der Vogelfanger bin ich ja"). Ο Παπαγκίνο λέει στον Ταμίνο, ότι αυτός, ο Παπαγκίνο έπνιξε το φίδι με τα ίδια του τα χέρια. Εκείνη τη στιγμή οι τρείς κυρίες εμφανίζονται και τιμωρούν το ψέμα του τοποθετώντας ένα λουκέτο στο στόμα του. Λένε στον Ταμίνο ότι εκείνες ήταν υπεύθυνες για τη σωτηρία του και δείχνουν στον Ταμίνο το πορτραίτο μιάς νεαρής κοπέλας της Παμίνα, την οποία ερωτεύεται αμέσως (άρια: "Dies Bildnis ist bezaubernd schon" / "Αυτή η εικόνα είναι γοητευτικά αξιαγάπητη"). Η Βασίλισσα της Νύχτας τώρα εμφανίζεται. Λέει στον Ταμίνο ότι το κορίτσι στο πορτραίτο, η Παμίνα, είναι η κόρη της, η οποία έχει αιχμαλωτιστεί από τον εχθρό της, τον Σαράστρο. Ζητάει να πάει ο Ταμίνο στο ναό του Σαράστρο και να σώσει την Παμίνα, υποσχόμενη για αντάλλαγμα να παντρευτεί την Παμίνα. (Ρετσιτατίβο και άρια: "O zittre nicht, mein lieber Sohn" / "Ώ μην τρέμεις αγαπητέ μου γιέ, Είσαι αθώος, σοφός, ευλαβής".) Όταν αναχωρεί η Βασίλισσα, οι κυρίες δίνουν στον Ταμίνο ένα μαγικό αυλό (φλάουτο), το οποίο μπορεί να αλλάζει τις καρδιές των ανδρών, να αφαιρέσει το λουκέτο από τον Παπαγκίνο και να τον παρουσιάζει μέσα σε κωδωνοκρουσία για να τον προστατεύει. Ο Παπαγκίνο διατάσσεται να συνοδεύσει τον Ταμίνο στην αποστολή του της διάσωσης και οι δυό μαζί ξεκινούν. (Κουϊντέτο: "Μμ, μμ, μμ"). Οι κυρίες παρουσιάζουν τρία παιδικά πνεύματα που θα οδηγήσουν τον Ταμίνο και τον Παπαγκίνο στο ναό του Σαράστρο. [U][B]Σκηνή 2η:[/B] Ένα δωμάτιο στο ανάκτορο του Σαράστρο.[/U] Η Παμίνα σύρεται μέσα από τον μελαψό σκλάβο του Σαράστρο, τον Μονόστατος (Τρίο: "Du feines Taubchen, nur herein!"). Εισέρχεται ο Παπαγκίνο, σταλμένος πρώτος από τον Ταμίνο για να βοηθήσει να βρουν την Παμίνα. Ο Μονόστατος και ο Παπαγκίνο τρομοκρατούνται, ο καθένας από την παράξενη εμφάνιση του άλλου και απομακρύνονται τρέχοντας και οι δύο από τη σκηνή. Όμως σύντομα επιστρέφει ο Παπαγκίνο και ανακοινώνει στην Παμίνα ότι η μητέρα της της έστειλε τον Ταμίνο. Η Παμίνα χαίρεται που ακούει πως ο Ταμίνο είναι ερωτευμένος μαζί της και προσφέρει συμπαράσταση κι' ελπίδα στον Παπαγκίνο που λαχταράει μία σύζυγο για ν' αγαπήσει. Τραγουδούν μαζί μία ωδή προς την αγάπη (ντουέτο:: "Bei Mannern welche Liebe fuhlen") κι' έπειτα αναχωρούν. [U][B]Σκηνή 3η:[/B] Άλσος και είσοδος στο ναό.[/U] Τα τρία παιδικά πνεύματα οδηγούν τον Ταμίνο στο ναό του Σαράστρο, με την υπόσχεση ότι εάν παραμείνει πιστός και ακλόνητος θα επιτύχει να σώσει την Παμίνα. Καθώς ο Ταμίνο πλησιάζει προς το ναό του απαγορεύεται η είσοδος σε δύο από τις τρείς πύλες του από αόρατες φωνές που τραγουδούν "Γύρνα πίσω". Αλλά όταν δοκιμάζει την τρίτη πύλη ένας γέρος ιερέας εμφανίζεται και βαθμιαία τον πείθει ότι ο Σαράστρο είναι καλοκάγαθος, όχι διαβολικός και πως η γνώμη των γυναικών δεν θα'πρεπε να παίρνεται στα σοβαρά. Όταν τον αφήνει ο ιερέας ο Ταμίνο παίζει το μαγικό αυλό με την ελπίδα να καλέσει την Παμίνα και τον Παπαγκίνο. Οι νότες καλούν μία ομάδα μαγικά υποταγμένων πνευμάτων, που παρακολουθούν με αγαλλίαση τη μουσική του Ταμίνο. Τότε ο Ταμίνο ακούει τις φλογέρες του Παπαγκίνο, τις οποίες εκτός σκηνής παίζει ο Παπαγκίνο ανταποκρινόμενος στον ήχο του φλάουτου του Ταμίνο. Ο Ταμίνο σπεύδει εκστασιασμένος με τη σκέψη ότι θα συναντήσει την Παμίνα. Ο Παπαγκίνο εμφανίζεται μαζί με την Παμίνα ακολουθώντας τον απόμακρο ήχο του φλάουτου του Ταμίνο. Και οι δύο ξαφνικά αιχμαλωτίζονται από το Μονόστατο και τους δούλους του. Ο Παπαγκίνο τότε κάνει μία γητειά πάνω στους δούλους χρησιμοποιώντας τα μαγικά του κουδουνάκια κι' εκείνοι χορεύουν υπνωτισμένοι από τη μουσική φεύγοντας από τη σκηνή. Ο Παπαγκίνο τώρα ακούει την έλευση του Σαράστρο και της μεγάλης ακολουθίας του. Τρομάζει και ρωτάει την Παμίνα τι θα'πρεπε να πουν. Εκείνη απαντάει ότι πρέπει να πουν την αλήθεια. Ο Σαράστρο και οι ακόλουθοι του εισέρχονται. Επισκιασμένη από το μεγαλείο του Σαράστρο η Παμίνα πέφτει στα πόδια του και ομολογεί πως προσπαθούσε να αποδράσει, επειδή ο Μονόστατος απαιτούσε τον έρωτα της. Ο Σαράστρο την υποδέχεται ευγενικά και της λέει ότι δεν θα βιάσει τις προτιμήσεις της, αλλά δεν μπορεί να της δώσει την ελευθερία της ούτε να την επιστρέψει στη μητέρα της, διότι πρέπει να οδηγηθεί από κάποιον άνδρα. Τότε εισέρχεται ο Μονόστατος με τον αιχμάλωτο Ταμίνο. Οι δύο ερωτευμένοι βλέπουν ο ένας τον άλλο για πρώτη φορά και αμέσως αγκαλιάζονται, προκαλώντας αγανάκτηση ανάμεσα στους ακόλουθους του Σαράστρο. Ο Μονόστατος προσπαθεί να ρίξει το φταίξιμο στον Ταμίνο, ο Σαράαστρο όμως τιμωρεί τον Μονόστατος για τις λάγνες προθέσεις του απέναντι στην Παμίνα και οδηγεί τον Ταμίνο και τον Παπαγκίνο στον ναό της δοκιμασίας. Η Αδελφότητα τότε τους αποστέλλει μέσα σ' ένα ένδοξο χορωδιακό. [B][SIZE=3]Πράξη 2η[/SIZE][/B] [U][B]Σκηνή 1η[/B]: Ένα άλσος από φοίνικες.[/U] Το συμβούλιο ιερέων της Ίσιδας και του Όσιρι με επικεφαλής τον Σαράστρο εισέρχεται με τον ήχο ενός ιεροπρεπούς εμβατηρίου. Ορίζουν ότι ο Ταμίνο και η Παμίνα θα παντρευτούν και ότι ο Ταμίνο θα διαδεχτεί τον Σαράστρο ως ηγέτης, εάν πετύχει να περάσει τις δοκιμασίες των ιερέων. Ο Σαράστρο εξηγεί ότι ότι η Βασίλισσα της Νύχτας επιχείρησε να μπερδέψει το λαό με τη δεισιδαιμονία και αβάσιμους φόβους. Τραγουδάει τότε μία προσευχή προς τους θεούς Ίσιδα και Όσιρι, ζητώντας τους να προστατεύσουν τον Ταμίνο και την Παμίνα και να τους πάρουν στον τόπο της ουράνιας κατοικίας τους, εάν πεθάνουν στην πορεία των δοκιμασιών τους (άρια: "Ώ Ίσις και Όσιρις". [U][B]Σκηνή 2η:[/B] Η αυλή του ναού της Δοκιμασίας.[/U] Ο Ταμίνο και ο Παπαγκίνο οδηγούνται στο ναό. Ένας ιερέας προειδοποιεί τον Ταμίνο ότι είναι η τελευταία του ευκαιρία να επιστρέψει, αλλά ο Ταμίνο με τόλμη υπόσχεται ότι θα υποβληθεί σε κάθε δοκιμασία για να κερδίσει την Παμίνα του. Ο Παπαγκίνο αποποιείται αρχικά τις δοκιμασίες, λέγοντας πως δεν πολυενδιαφέρεται για σοφία και φώτιση και πως θέλει μόνο φαγητό, κρασί και μιά όμορφη γυναίκα. Ο ιερέας λέει στον Παπαγκίνο ότι ο Σαράστρο ίσως έχει μιά γυναίκα γι' αυτόν, εάν υποβληθεί στις δοκιμασίες και πως αυτή ονομάζεται Παπαγκίνα. Διστακτικά ο Παπαγκίνο συμφωνεί να υποβληθεί στις δοκιμασίες. Η πρώτη απαιτεί ο Ταμινο και ο Παπαγκίνο να παραμείνουν σιωπηλοί, ενώ θα βρίσκονται σε πειρασμό και θα απειλούνται από γυναίκες. (Σύντομο ντουέτο από δύο ιερείς: "Bewahret euch von Weibertucken"). Οι τρεις κυρίες εμφανίζονται και τους πειράζουν για να μιλήσουν. (Κουϊντέτο: "Wie, wie, wie"). Ο Παπαγκίνο δεν μπορεί ν' αντισταθεί ν' απαντήσει στις κυρίες, αλλά ο Ταμίνο παραμένει ψυχρός, μιλώντας μόνο στον Παπαγκίνο και πάλι μόνο για να του πεί να σωπάσει. (Κουϊντέτο: "Wie, wie, wie"). Βλέποντας ότι ο Ταμίνο δεν τους μιλάει οι κυρίες αποσύρονται συγχυσμένες. Ένας ιερέας συγχαίρει τον Ταμίνο, διότι πέρασε με επιτυχία την πρώτη δοκιμασία. Ένας άλλος ιερέας επιπλήττει τον Παπαγκίνο για την αδυναμία του και του λέει πως ποτέ δεν θα γνωρίσει τη φωτισμένη ευτυχία των θεών. Ο Παπαγκίνο αποκρίνεται πως υπάρχει πολύς κόσμος σαν αυτόν αφώτιστοι, αλλά ευτυχισμένοι και ρωτάει γιατί πρέπει να υποβληθεί σε δοκιμασίες εάν ο Σαράστρο έχει ήδη διαλέξει μιά γυναίκα γι' αυτόν. Ο ιερέας λέει ότι είναι ο μόνος τρόπος. [U][B]Σκηνή 3η:[/B] Ένας κήπος, η Παμίνα κοιμάται.[/U] Ο Μονόστατος πλησιάζει και ατενίζει την Παμίνα με αγαλλίαση. (άρια: "Alles fuhlt der Liebe Freuden"). Είναι έτοιμος να φιλήσει το κοιμισμένο πρόσωπο της, όταν εμφανίζεται η Βασίλισσα της Νύχτας και τον φοβίζει να φύγει. Ξυπνάει την Παμίνα και της δίνει ένα στιλέτο, διατάσσοντας την να σκοτώσει το Σαράστρο μ' αυτό (άρια: "Der Holle Rache kocht in meinem Herzen" / "Η εκδίκηση της κόλασης βράζει στην καρδιά μου"). Μόλις φεύγει, ο Μονόστατος επιστρέφει και προσπαθεί να εξαναγκάσει την Παμίνα στον έρωτα του απειλώντας να αποκαλύψει τη δολοφονική μηχανορραφία, αλλά εισέρχεται ο Σαράστρο και τον οδηγεί έξω. Ο Σαράστρο συγχωρεί και παρηγορεί την Παμίνα (άρια: "In diesen heil'gen Hallen"). [U][B]Σκηνή 4η:[/B] Μία αίθουσα μέσα στο ναό της Δοκιμασίας.[/U] Ο Ταμίνο και ο Παπαγκίνο πρέπει και πάλι να υποφέρουν τη δοκιμασία της σιωπής, μία πιο δύσκολη εκδοχή τούτη τη φορά. Μία γριά γυναίκα εισέρχεται και προσφέρει στον Παπαγκίνο να πιεί νερό. Αν και είναι απαγορευμένο την καλεί σε συζήτηση και την ρωτάει πόσων χρονών είναι. Εκείνη αποκρίνεται ότι είναι δεκαοκτώ χρονών και δύο λεπτών. Ο Παπαγκίνο ξεσπά σε γέλια και την πειράζει λέγοντας της πως πρέπει να έχει αγαπητικό. Εκείνη αποκρίνεται ότι έχει και το όνομα του είναι Παπαγκίνο. Τότε εξαφανίζεται χωρίς να του πει το όνομα της. Μπαίνει η Παμίνα και προσπαθεί να μιλήσει με τον Ταμίνο. Εφ' όσον ο Ταμίνο σιωπηλά αρνείται να απαντήσει, η Παμίνα πιστεύει ότι δεν την αγαπάει πλέον (άρια: "Ach, ich fuhl's, es ist verschwunden"). Φεύγει απελπισμένη. [U][B]Σκηνή 5η:[/B] Οι πυραμίδες.[/U] Οι Ιερείς του Ναού εορτάζουν τις μέχρι τότε επιτυχίες του Ταμίνο και προβλέπουν πως θα πετύχει και θα γίνει άξιος του τάγματος τους (Χορωδιακό: Ώ Ίσις και Όσιρι"). Ο Σαράστρο χωρίζει την Παμίνα και τον Ταμίνο (τρίο: Σαράστρο, Παμίνα, Ταμίνα -"Soll ich dich, Teurer, nicht mehr sehn?"). Εξέρχονται και μπαίνει ο Παπαγκίνο. Ο Παπαγκίνο παίζει τα μαγικά του κουδουνάκια και λέει ένα τραγουδάκι σχετικά με τον πόθο του για μία σύζυγο. (άρια του Παπαγκίνο: "Ein Madchen oder Weibchen"). Η ηλικιωμένη γυναίκα επανεμφανίζεται και απαιτεί να της δώσει υπόσχεση δέσμευσης, προειδοποιώντας τον πως αν δεν το κάνει θα παραμείνει μόνος για πάντα. Διστακτικά ο Παπαγκίνο της υπόσχεται να την αγαπά πιστά. Αμέσως τότε εκείνη μεταμορφώνεται στη νεαρή και όμορφη Παπαγκίνα. Όμως καθώς ο Παπαγκίνο σπεύδει να την αγκαλιάσει οι ιερείς την απομακρύνουν με κεραυνούς και αστραπές. [U][B]Σκηνή 6η:[/B] Μία ανοιχτή εξοχή.[/U] Τα τρία παιδικά πνεύματα βλέπουν την Παμίνα να επιχειρεί ν' αποπειραθεί ν' αυτοκτονήσει, επειδή πιστεύει ότι ο Ταμίνο την εγκατέλειψε. Την συγκρατούν και της αφαιρούν το στιλέτο με την υπόσχεση ότι θα τον δει σύντομα. (Κουαρτέτο: "Bald prangt, den Morgen zu verkunden"). [U][B]Σκηνή 7η:[/B] Μία αίθουσα ή δωμάτιο με δύο πόρτες: Μία που οδηγεί προς το σπήλαιο της δοκιμασίας με νερό και η άλλη που οδηγεί προς το σπήλαιο της φωτιάς.[/U] Δύο οπλισμένοι άνδρες οδηγούν τον Ταμίνο στη σκηνή. Απαγγέλλουν ομόφωνα ένα από τα επίσημα σύμβολα πίστης της θεάς Ίσιδας, υποσχόμενοι φώτιση προς εκείνους που ξεπεράσουν με επιτυχία το φόβο του θανάτου ("Der, welcher wandert diese Strasse voll Beschwerden"). Η απαγγελία αυτή λαμβάνει μουσική φόρμα από χορωδιακό πρελούδιο του Μπαρόκ, έως τη μελωδία του ύμνου του Μαρτίνου Λούθηρου "Ach Gott, vom Himmel sieh darein" (Ώ Θεέ κοίτα από τους ουρανούς). Ο Ταμίνο δηλώνει ότι είναι έτοιμος να δοκιμαστεί, αλλά η Παμίνα εκτός σκηνής τον καλεί να την περιμένει. Οι οπλισμένοι άνδρες διαβεβαιώνουν τον Ταμίνο ότι η δοκιμασία της σιωπής έχει λήξει και είναι ελεύθερος να μιλήσει μαζί της. Εκείνη μπαίνει και ανταλλάσσουν λόγια αγάπης με τον Ταμίνο ("Tamino mein, o welch ein luck!"). Αρμονικά ενωμένοι εισέρχονται μαζί στα σπήλαια των δοκιμασιών. Προστατευόμενοι από τη μουσική του μαγικού αυλού περνούν ανέπαφοι μέσα από φωτιά και νερό. Εκτός σκηνής οι ιερείς χαιρετίζουν το θρίαμβο τους. (Εν τω μεταξύ) ο Παπαγκίνο που έχει εγκαταλείψει την ελπίδα να κερδίσει την Παπαγκίνα επιχειρεί να κρεμαστεί (άρια-κουαρτέτο: Παπαγκίνα! Παπαγκίνα! Παπαγκίνα!"), αλλά την τελευταία στιγμή τα τρία παιδικά πνεύματα εμφανίζονται και του υπενθυμίζουν ότι αντί γι' αυτό θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει τα μαγικά του κουδουνάκια για να την καλέσει. Η Παπαγκίνα ξαναμπαίνει και το ευτυχισμένο ζευγάρι ενώνεται τραυλίζοντας αρχικά από την έκπληξη (Ντουέτο: "Πα... πα... πα..."). Ο προδοτικός Μονόστατος εμφανίζεται μαζί με τη Βασίλισσα της Νύχτας και τις κυρίες της, μηχανορραφώντας να καταστρέψουν το ναό ("Nur stille, stille"), αλλά με μαγικό τρόπο εκδιώκονται μέσα στη αιώνια νύχτα. Η σκηνή τώρα αλλάζει με την είσοδο του επικεφαλής του ναού, όπου ο Σαράστρο καλωσορίζει το νεαρό ζευγάρι και τους ενώνει. Και η χορωδία τελικά τραγουδά τη δόξα του Ταμίνο και της Παμίνα που άντεξαν τις δοκιμασίες τους και αποδίδει ευχαριστίες προς τους θεούς. [HR][/HR] Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν την Όπερα Τα φώτα παρακαλώ... :smile: [MEDIA=youtube]tlhbFk2GbcY[/MEDIA] [HR][/HR][HR][/HR] [U]Υ.Γ. Υπενθύμιση:[/U] [I]Ως γνωστόν υπάρχει το δωρεάν πρόγραμμα Youtube downloader, με το οποίο μπορεί κανείς, αν θέλει, να κατεβάσει τα βίντεο που παρακολουθεί από το Youtube[/I]... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Ενημέρωση (συναυλίες, ειδήσεις) - Νέες παραγωγές
Metropolitan Opera, Φιλαρμονική του Βερολινου και Διάσημες Ορχήστρες On-Line
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…