Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μάνος Χατζιδάκις - Πιανιστικά Εργα.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Busoni" data-source="post: 1117895" data-attributes="member: 757"><p><strong>Re: Μάνος Χατζιδάκις-Πιανιστικά Εργα.</strong></p><p></p><p>Εχω ακούσει μόνο την Αχιβάδα και τις Ζωγραφιές, μάλιστα έτυχε να διαβάσω κομμάτια από την Αχιβάδα όταν ακόμα μελετούσα πιάνο. Η Μεγάλη Σούστα θεωρείται ενα απο τα απαιτητικότερα κομμάτια του πιανιστικού ρεπερτορίου στον 20ο αιώνα, ενώ ολόκληρη η Αχιβαδα είναι γεμάτη ρυθμό. Στις πρώτες σελίδες του βιβλίου, ο Χατζηδάκις γράφει:</p><p></p><p><em><strong>Σχετικά με το ύφος και την ερμηνεία του έργου</strong></em></p><p><em></em></p><p><em>Με μια έμφυτη απέχθεια προς το <strong>αισθηματικό</strong> παίξιμο, που συνηθίζαν στον καιρό μου οι πιανίστες και τα Ωδεία(και που δυστυχώς συνεχίζουν μέχρι σήμερα), η ΑΧΙΒΑΔΑ γράφτηκε με μια διάθεση, θα 'λεγα, <strong>αντιδράσεως.</strong> Αντιδράσεως στην ταλαιπωρημένη "μουσική ευαισθησία", στο με χρωματιστό μολύβι "αίσθημα" που καθορίζει ο δάσκαλος, στη σοβαροφάνεια διδασκάλων και μουσουργών και τέλος, στην κάθε σκονισμένη αντίληψη, ευρωπαϊκής επαρχιακής καταβολής, γύρω από την Μουσική και την ερμηνεία της.</em></p><p><em></em></p><p><em>Γι' αυτό η ΑΧΙΒΑΔΑ πρέπει να παίζεται με αυστηρή ρυθμική αίσθηση και με το προσδιορισμένο από τη γραφή του <strong>αίσθημα.</strong> Τα περα από τα προβλεπόμενα όρια, είναι και άχρηστα κι επιβλαβή. </em></p><p><em></em></p><p><em>Η ΑΧΙΒΑΔΑ είναι ένα <strong>αντιρομαντικό</strong> έργο, τουλάχιστο με την έννοια που δίναν στη λέξη ο Κόπλαντ και ο Προκόφιεφ μεσ' απ' τη μουσική τους.</em></p><p><em>Κάθε ερμηνευτική υπερβολή και ρυθμική αυθαιρεσία, γελοιοποιεί τον ερμηνευτή και εξαφανίζει τη μουσική ουσία του έργου</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Busoni, post: 1117895, member: 757"] [b]Re: Μάνος Χατζιδάκις-Πιανιστικά Εργα.[/b] Εχω ακούσει μόνο την Αχιβάδα και τις Ζωγραφιές, μάλιστα έτυχε να διαβάσω κομμάτια από την Αχιβάδα όταν ακόμα μελετούσα πιάνο. Η Μεγάλη Σούστα θεωρείται ενα απο τα απαιτητικότερα κομμάτια του πιανιστικού ρεπερτορίου στον 20ο αιώνα, ενώ ολόκληρη η Αχιβαδα είναι γεμάτη ρυθμό. Στις πρώτες σελίδες του βιβλίου, ο Χατζηδάκις γράφει: [I][B]Σχετικά με το ύφος και την ερμηνεία του έργου[/B] Με μια έμφυτη απέχθεια προς το [B]αισθηματικό[/B] παίξιμο, που συνηθίζαν στον καιρό μου οι πιανίστες και τα Ωδεία(και που δυστυχώς συνεχίζουν μέχρι σήμερα), η ΑΧΙΒΑΔΑ γράφτηκε με μια διάθεση, θα 'λεγα, [B]αντιδράσεως.[/B] Αντιδράσεως στην ταλαιπωρημένη "μουσική ευαισθησία", στο με χρωματιστό μολύβι "αίσθημα" που καθορίζει ο δάσκαλος, στη σοβαροφάνεια διδασκάλων και μουσουργών και τέλος, στην κάθε σκονισμένη αντίληψη, ευρωπαϊκής επαρχιακής καταβολής, γύρω από την Μουσική και την ερμηνεία της. Γι' αυτό η ΑΧΙΒΑΔΑ πρέπει να παίζεται με αυστηρή ρυθμική αίσθηση και με το προσδιορισμένο από τη γραφή του [B]αίσθημα.[/B] Τα περα από τα προβλεπόμενα όρια, είναι και άχρηστα κι επιβλαβή. Η ΑΧΙΒΑΔΑ είναι ένα [B]αντιρομαντικό[/B] έργο, τουλάχιστο με την έννοια που δίναν στη λέξη ο Κόπλαντ και ο Προκόφιεφ μεσ' απ' τη μουσική τους. Κάθε ερμηνευτική υπερβολή και ρυθμική αυθαιρεσία, γελοιοποιεί τον ερμηνευτή και εξαφανίζει τη μουσική ουσία του έργου[/I] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Μάνος Χατζιδάκις - Πιανιστικά Εργα.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…