Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
MAGMA - Μια ξεχωριστή περίπτωση
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δημήτρης Ν." data-source="post: 4885" data-attributes="member: 79"><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><strong>IV. Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">To 1973 με νέα μέλη , όπως ο περίφημος <strong>Jannik Top </strong>στο μπάσο , οι <strong>Magma </strong>εγκαταλείπουν το jazz rock και προσηλώνονται σ' αυτό που φάνηκε εν ψήγματι στον πρώτο και αναπτύχθηκε στον δεύτερο τους δίσκο ( την σύνθεση \"<strong>Riah Sahiltaahk</strong>\" ) : τον <strong><em>Ηχο Magma </em></strong>με τα μεγαλοπρεπή οπερετικά χωροδιακά μέρη . Κυρίαρχη επιρροή γίνεται πλέον ο <strong>Igor Stravinsky </strong>. Καίτοι οι περισσότεροι θεωρούν ότι στην διαμόρφωση του ήχουν στον τρίτο τους δίσκο με τίτλο \" <strong>Mekanik Destuktiw Komandoh</strong>\" βασικό ρόλο έπαιξε ο <strong>Carl Orff </strong>και τα <strong>Carmina Burana </strong>, εν τούτοις προσεκτικότερη μελέτη αποκαλύπτει ότι ήταν το \"<strong>Les noces</strong>\" ( 1928) , μπαλλέτο του <strong>Stravinsky </strong>, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο \"M.D.K.\" Οπως ακριβώς και ο <strong>Stravinsky </strong>, διαπραγματευόμενος στο μπαλέτο του ένα πρωτόγονο θέμα - τον ρωσσικό γάμο - υιοθετεί μιά πρωτόγονη μουσική , έτσι κι οι Magma εδώ υιοθετούν έναν βάρβαρο πρωτογονισμό γιά να εκφράσουν το θέμα τους . Μεγαλοπρεπείς χορωδίες , εναλασσόμενα tempi , επαναλαμβανόμενα μοτίβα , συνεχείς κορυφώσεις , και το τιτάνιο μπάσσο του Top - παρ'όλη την κακή παραγωγή και ηχογράφηση -συνθέτουν ένα μοναδικό έργο , χωρίς όμως τον ελαχιστότερο ρόκ χαρακτήρα. Οι <strong>Magma </strong>είναι πολύ μακριά από το ροκ . Μπορεί να μοιράζονταν με τους άλλους εκπροσώπους του progressive τα μεγάλα σε διάρκεια κομμάτια αλλά τα κοινά στοιχεία σταματούν εδώ . Δεν υπάρχουν ούτε καν σόλα με ηλεκτρική κιθάρα με την γνωστή ροκ έννοια .</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Η ιστορία έχει σε γενικές γραμμές ως ακολούθως : \<em>"Μετά από την πάροδο μερικών ετών από το επεισόδιο με τους Κομπαϊανούς , η Γη δεν έχει καταφέρει να επιλύσει τις εσωτερικές της διαφωνίες . Εμφανίζεται ο Nebehr Gudahht , ο οποίος λεει στους Γήϊνους ότι γιά να σωθούν από την ολοκληρωτική καταστροφή και να εξαγνίσουν το μυαλό τους ώστε να έχουν επαφή με την Απόλυτη Υπαρξη , πρέπει να θυσιάσουν την ζωή τους στην Γη. Αυτοί όμως τον θεωρούν τύραννο και ξεσηκώνονται σε μιά μεγάλη πορεία εναντίον του. κατά την διάρκεια της όμως το Πνεύμα του Σύμπαντος καταφέρνει να τους αλλάξει άποψη , ώστε τελικά η πορεία μίσους μετατρέπεται σε Ουράνια Πορεία - αυτή χωρίς Γυρισμό - και εν τέλει με την θυσία τους και τον θάνατο τους επέρχεται η Χάρις . . .</em>\"</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Το 1974 χωρίς να επιζητούν την καταξίωση μεσα από την αναπαραγωγή του \"<strong>M.D.K.</strong>\" γιά δεύτερη φορά , αλλάζουν κατεύθυνση εγκαταλείποντας τα χορωδιακά μέρη και ηχογραφούν το \"<strong>Kohntarkosz</strong>\" . Κυρίαρχη εδώ η ομώνυμη σύνθεση του <strong>Vander </strong>σε δύο μέρη με το πρώτο να κυριαρχείται από το μπάσο του <strong>jannik Top , </strong>ενώ η αίσθηση που αναδύεται είναι αυτή της αγωνιώδους πάλης καθώς ο ρυθμός βρίσκεται σε συνεχή κόντρα με την μελωδία , ώσπου στο β' μέρος το γκρούπ ξεσπά σε ένα καταιγισμό πυρός , έναν οργιαστικό παραλήρημα ντραμς , μπάσου , όργανου ( από τον <strong>Gerard Bikialo </strong>) που φέρνει την κορύφωση . Εδώ υπάρχει κι η σύνθεση του Top με τίτλο \"<strong>Οrk Alarm</strong>\" όπου γιά πρώτη φορά πραγματεύεται το θέμα των κατοίκων του πλανήτη Ork μιά σύνθεση γιά cello με φοβικό χαρακτήρα .</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Ακολουθεί το <strong>Hai </strong>( 1975 ) το πρώτο τους Live , με καινούργιες εκτελέσεις των γνωστών τους συνθέσεων και με την προσθήκη του βιολιστή <strong>Didier Lockwood </strong>που προσθέτει μιά άλλη διάσταση σ' αυτές και το 1976 κυκλοφορεί το \"<strong>Udu Wudu</strong>\" . Στην πρώτη πλευρά πεντε συνθέσεις στο γνώριμο ύφος τους μεν , που δυστυχώς κυριαρχούνται από την εισβολή των drum machines και - γιά πρώτη φορά - των κοινότυπων ευπρόσληπτων μελωδιών . Την κατάσταση σώζει η δεύτερη πλευρά όπου υπάρχει η σύνθεση του Jannik Top με τίτλο \"<strong>De Futura</strong>\" γιά μπάσσο , ντραμς , fret cello , keyboards και synthesiser . Το κομμάτι έχει και πάλι σχέση με τους <strong>Ork </strong>οι οποίοι μας περιβάλλουν χωρίς να μπορούμε να τους δούμε. Αυτοί είναι ένα είδος που η σχέση τους με τις μηχανές είναι αντίστοιχη της σχέσης που έχουν οι μηχανές με εμάς τους ανθρώπους . Από μουσικής πλευράς η σύνθεση έχει μιά πρωτόφαντη τραχύτητα κι ένα φοβερό δυναμισμό . Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι αν υπήρχαν αναπαραγωγικά μέσα τότε θα ήταν η ιδανική μουσική υπόκρουση γιά τις ορδές του Τζέγκινς Χαν , όταν ξεχύνονταν από την Μογγολία , σπέρνοντας τον Θάνατο και την καταστροφή , αφήνοντας πίσω τους ερείπια , φωτιά και αίμα. </span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δημήτρης Ν., post: 4885, member: 79"] [FONT="Times New Roman"][SIZE="3"][B]IV. Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ[/B] To 1973 με νέα μέλη , όπως ο περίφημος [B]Jannik Top [/B]στο μπάσο , οι [B]Magma [/B]εγκαταλείπουν το jazz rock και προσηλώνονται σ' αυτό που φάνηκε εν ψήγματι στον πρώτο και αναπτύχθηκε στον δεύτερο τους δίσκο ( την σύνθεση \"[B]Riah Sahiltaahk[/B]\" ) : τον [B][I]Ηχο Magma [/I][/B]με τα μεγαλοπρεπή οπερετικά χωροδιακά μέρη . Κυρίαρχη επιρροή γίνεται πλέον ο [B]Igor Stravinsky [/B]. Καίτοι οι περισσότεροι θεωρούν ότι στην διαμόρφωση του ήχουν στον τρίτο τους δίσκο με τίτλο \" [B]Mekanik Destuktiw Komandoh[/B]\" βασικό ρόλο έπαιξε ο [B]Carl Orff [/B]και τα [B]Carmina Burana [/B], εν τούτοις προσεκτικότερη μελέτη αποκαλύπτει ότι ήταν το \"[B]Les noces[/B]\" ( 1928) , μπαλλέτο του [B]Stravinsky [/B], που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο \"M.D.K.\" Οπως ακριβώς και ο [B]Stravinsky [/B], διαπραγματευόμενος στο μπαλέτο του ένα πρωτόγονο θέμα - τον ρωσσικό γάμο - υιοθετεί μιά πρωτόγονη μουσική , έτσι κι οι Magma εδώ υιοθετούν έναν βάρβαρο πρωτογονισμό γιά να εκφράσουν το θέμα τους . Μεγαλοπρεπείς χορωδίες , εναλασσόμενα tempi , επαναλαμβανόμενα μοτίβα , συνεχείς κορυφώσεις , και το τιτάνιο μπάσσο του Top - παρ'όλη την κακή παραγωγή και ηχογράφηση -συνθέτουν ένα μοναδικό έργο , χωρίς όμως τον ελαχιστότερο ρόκ χαρακτήρα. Οι [B]Magma [/B]είναι πολύ μακριά από το ροκ . Μπορεί να μοιράζονταν με τους άλλους εκπροσώπους του progressive τα μεγάλα σε διάρκεια κομμάτια αλλά τα κοινά στοιχεία σταματούν εδώ . Δεν υπάρχουν ούτε καν σόλα με ηλεκτρική κιθάρα με την γνωστή ροκ έννοια . Η ιστορία έχει σε γενικές γραμμές ως ακολούθως : \[I]"Μετά από την πάροδο μερικών ετών από το επεισόδιο με τους Κομπαϊανούς , η Γη δεν έχει καταφέρει να επιλύσει τις εσωτερικές της διαφωνίες . Εμφανίζεται ο Nebehr Gudahht , ο οποίος λεει στους Γήϊνους ότι γιά να σωθούν από την ολοκληρωτική καταστροφή και να εξαγνίσουν το μυαλό τους ώστε να έχουν επαφή με την Απόλυτη Υπαρξη , πρέπει να θυσιάσουν την ζωή τους στην Γη. Αυτοί όμως τον θεωρούν τύραννο και ξεσηκώνονται σε μιά μεγάλη πορεία εναντίον του. κατά την διάρκεια της όμως το Πνεύμα του Σύμπαντος καταφέρνει να τους αλλάξει άποψη , ώστε τελικά η πορεία μίσους μετατρέπεται σε Ουράνια Πορεία - αυτή χωρίς Γυρισμό - και εν τέλει με την θυσία τους και τον θάνατο τους επέρχεται η Χάρις . . .[/I]\" Το 1974 χωρίς να επιζητούν την καταξίωση μεσα από την αναπαραγωγή του \"[B]M.D.K.[/B]\" γιά δεύτερη φορά , αλλάζουν κατεύθυνση εγκαταλείποντας τα χορωδιακά μέρη και ηχογραφούν το \"[B]Kohntarkosz[/B]\" . Κυρίαρχη εδώ η ομώνυμη σύνθεση του [B]Vander [/B]σε δύο μέρη με το πρώτο να κυριαρχείται από το μπάσο του [B]jannik Top , [/B]ενώ η αίσθηση που αναδύεται είναι αυτή της αγωνιώδους πάλης καθώς ο ρυθμός βρίσκεται σε συνεχή κόντρα με την μελωδία , ώσπου στο β' μέρος το γκρούπ ξεσπά σε ένα καταιγισμό πυρός , έναν οργιαστικό παραλήρημα ντραμς , μπάσου , όργανου ( από τον [B]Gerard Bikialo [/B]) που φέρνει την κορύφωση . Εδώ υπάρχει κι η σύνθεση του Top με τίτλο \"[B]Οrk Alarm[/B]\" όπου γιά πρώτη φορά πραγματεύεται το θέμα των κατοίκων του πλανήτη Ork μιά σύνθεση γιά cello με φοβικό χαρακτήρα . Ακολουθεί το [B]Hai [/B]( 1975 ) το πρώτο τους Live , με καινούργιες εκτελέσεις των γνωστών τους συνθέσεων και με την προσθήκη του βιολιστή [B]Didier Lockwood [/B]που προσθέτει μιά άλλη διάσταση σ' αυτές και το 1976 κυκλοφορεί το \"[B]Udu Wudu[/B]\" . Στην πρώτη πλευρά πεντε συνθέσεις στο γνώριμο ύφος τους μεν , που δυστυχώς κυριαρχούνται από την εισβολή των drum machines και - γιά πρώτη φορά - των κοινότυπων ευπρόσληπτων μελωδιών . Την κατάσταση σώζει η δεύτερη πλευρά όπου υπάρχει η σύνθεση του Jannik Top με τίτλο \"[B]De Futura[/B]\" γιά μπάσσο , ντραμς , fret cello , keyboards και synthesiser . Το κομμάτι έχει και πάλι σχέση με τους [B]Ork [/B]οι οποίοι μας περιβάλλουν χωρίς να μπορούμε να τους δούμε. Αυτοί είναι ένα είδος που η σχέση τους με τις μηχανές είναι αντίστοιχη της σχέσης που έχουν οι μηχανές με εμάς τους ανθρώπους . Από μουσικής πλευράς η σύνθεση έχει μιά πρωτόφαντη τραχύτητα κι ένα φοβερό δυναμισμό . Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι αν υπήρχαν αναπαραγωγικά μέσα τότε θα ήταν η ιδανική μουσική υπόκρουση γιά τις ορδές του Τζέγκινς Χαν , όταν ξεχύνονταν από την Μογγολία , σπέρνοντας τον Θάνατο και την καταστροφή , αφήνοντας πίσω τους ερείπια , φωτιά και αίμα. [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
MAGMA - Μια ξεχωριστή περίπτωση
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…