Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
MAGMA - Μια ξεχωριστή περίπτωση
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δημήτρης Ν." data-source="post: 4883" data-attributes="member: 79"><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><strong>ΙΙα.ΤΟ CONCEPT</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Ποιό όμως είναι το εννοιολογικό υπόβαθρο επί του οποίου χτίζεται το μουσικό και πνευματικό όραμα του Vander ; Ποιά είναι η ιστορία και πως εκτυλίσσεται από δίσκο σε δίσκο ; Σημειώνει επ' αυτού ο ίδιος ο συνθέτης , δημιουργός </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">\<em>"Σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον ο αγώνας γιά την αποίκιση του διαστήματος έχει αρχίσει και τα πράγματα στην Γη αντί να καλυτερεύουν , ξεπερνούν και τις πλέον δυσοίωνες προβλέψεις . Λίγες φωνές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου γιά το κατρακύλισμα του γήϊνου πολιτισμού , αλλά ακόμη λιγότεροι ακούν . Αυτοί οι λίγοι κατασκευάζουν έα ανεξάρτηρο διαστημόπλοιο και φεύγουν από την Γη σε αναζήτηση άλλου πλανήτη. Οταν επιτέλους βρίσκουν έναν κατάλληλο τον εποικίζουν και τον ονομάζουν Kobaia. Με τα χρόνια χτίζουν μιά νέα κοινωνία με υψηλό επίπεδο τεχνολογίας και αρμονίας και όλα πάνε καλά </em>. . . </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><em>Μετά την πάροδο πολλών ετών ένα διαστημόπλοιο κινδυνεύει να συντριβει πάνω στην επιφάνεια του πλανήτη τους . Οι Κομπαϊανοί το σώζουν και αποκαλύπτεται ότι το διαστημόπλοιο προέρχεται από την Γη και οι επιβάτες του είναι μερικοί από τους επιζήσαντες από τις μεγάλες καταστροφές που την έχουν χτυπήσει . Οι Γήϊνοι εντυπωσιασμένοι από τον πολιτισμό των Κομπαϊανών , τους παροτρύνουν ( μερικοί έχοντας και απώτερα κίνητρα ) να επισκεφθούν την Γη . Μετά από πολλή σκέψη , μερικοί Κομπαϊανοί έμπλεοι ιεραποστολικού ζήλου συμφωνούν να επιστρέψουν στην Γη μαζί με τους επιζώντες κι έτσι να έρθουν σε επαφή με τους προγόνους τους αλλά και να καταστήσουν γνωστές στους κατοίκους της τις βασικές αξίες τους , την Ομορφιά , την Καλωσύνη και την Σοφία ( Beaute , Bonheur , Sagesse). . .</em>\"</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Η δύσκολη μουσική σε συνδυασμό με την ακατανόητη γλώσσα , όπως είναι φυσικό δεν φέρνουν την εμπορική επιτυχία , υπάρχει όμως δεδομένη η εκτίμηση των Γάλλων κριτικών. Εν κατακλείδι το άλμπουμ αυτό - παρά τις όποεις αδυναμίες του είναι σημαντικό , αποτελώντας μιά εισαγωγή στον κόσμο των <strong>Magma </strong>και μιά ιδιαίτερη άποψη του fusion .</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><strong>III. TA ΘΕΜΕΛΙΑ</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Το 1971 κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος τους με τίτλο \<strong>"1001 ( degrees) Centigrade\</strong>" . Εδώ αρχίζουν να αναπτύσσονται τα θεμελιακά στοιχεία του κλασικού ήχουν των <strong>Magma </strong>σε όλη τους την έκταση . Η ηλεκτρική κιθάρα έχει φύγει , ενώ έχουν προστεθεί δύο ακόμη πνευστοί , ο <strong>Jeff Seffer </strong>( μπάσο κλαρινέτο και σαξόφωνο ) και ο <strong>Louis Toesca </strong>( trombette ) γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του όγκου των συνθέσεων αλλά την σχεδόν σοφτμασινική β' πλευρά , όπου υπάρχουν οι δυό jazzy συνθέσεις του Lasry και του Cahen με τίτλους κομπαϊανούς , αλλά με περιεχόμενο όχι εναρμονισμένο με το concept τους . Παρ' όλα αυτά και οι δυό είναι ωραιότατα δείγματα jazz-rock με τα πνευστά να κυριαρχούν . </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Η πρώτη πλευρά όμως καταλαμβάνεται από την σύνθεση του Vander με τίτλο \"<strong>Riah Sahiltaahk</strong>\" που εχει αυστηρή zeuhl δομή , δηλαδή ξέφρενους ρυθμούς , επαναληπτικότητα μοτίβων και κυριαρχία των φωνητικών που παρουσιάζονται επιθετικά , άγρια και επικά . Κι η ιστορία συνεχίζεται : \<em>"Εδώ οι Κομπαϊανοί φθάνουν στην Γη και καλωσορίζονται από τους κατοίκους της , οι οποίοι αντιμετωπίζουν την προηγμένη και εκλεπτυσμένη τεχνολογία τους με μεγάλο ενθουσιασμό . Στην συνάντηση με τις Γήϊνες Αρχές και κατά την αντιφώνηση τους προς αυτές , οι Κομπαϊανοί κάνουν λόγο γιά την αναγκαιότητα της εξαγνίσεως που οδηγεί πιό βαθιά στην αυτοολοκλήρωση. Ο λόγος αυτός αντιμετωπίζεται με σιωπή. Την άλλη μέρα οι Κομπαϊανοί συλλαμβάνονται και φυλακίζονται . Με κάποιο τρόπο όμως καταφέρνουν να στείλουν ένα μήνυμα στον πλανήτη τους όπου και διοργανώνεται αποστολή διασώσεως. Τελικά υπό την απειλή του Υπέρτατου ¨Οπλου των Κομπαϊανών οι Γήϊνοι αναγκάζονται να απελευθερώσουν τους αιχμαλώτους και αυτοί φεύγουν παίρνοντας όρκο να μην ξανάρθουν ποτέ πιά . . </em>.»</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δημήτρης Ν., post: 4883, member: 79"] [FONT="Times New Roman"][SIZE="3"][B]ΙΙα.ΤΟ CONCEPT[/B] Ποιό όμως είναι το εννοιολογικό υπόβαθρο επί του οποίου χτίζεται το μουσικό και πνευματικό όραμα του Vander ; Ποιά είναι η ιστορία και πως εκτυλίσσεται από δίσκο σε δίσκο ; Σημειώνει επ' αυτού ο ίδιος ο συνθέτης , δημιουργός \[I]"Σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον ο αγώνας γιά την αποίκιση του διαστήματος έχει αρχίσει και τα πράγματα στην Γη αντί να καλυτερεύουν , ξεπερνούν και τις πλέον δυσοίωνες προβλέψεις . Λίγες φωνές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου γιά το κατρακύλισμα του γήϊνου πολιτισμού , αλλά ακόμη λιγότεροι ακούν . Αυτοί οι λίγοι κατασκευάζουν έα ανεξάρτηρο διαστημόπλοιο και φεύγουν από την Γη σε αναζήτηση άλλου πλανήτη. Οταν επιτέλους βρίσκουν έναν κατάλληλο τον εποικίζουν και τον ονομάζουν Kobaia. Με τα χρόνια χτίζουν μιά νέα κοινωνία με υψηλό επίπεδο τεχνολογίας και αρμονίας και όλα πάνε καλά [/I]. . . [I]Μετά την πάροδο πολλών ετών ένα διαστημόπλοιο κινδυνεύει να συντριβει πάνω στην επιφάνεια του πλανήτη τους . Οι Κομπαϊανοί το σώζουν και αποκαλύπτεται ότι το διαστημόπλοιο προέρχεται από την Γη και οι επιβάτες του είναι μερικοί από τους επιζήσαντες από τις μεγάλες καταστροφές που την έχουν χτυπήσει . Οι Γήϊνοι εντυπωσιασμένοι από τον πολιτισμό των Κομπαϊανών , τους παροτρύνουν ( μερικοί έχοντας και απώτερα κίνητρα ) να επισκεφθούν την Γη . Μετά από πολλή σκέψη , μερικοί Κομπαϊανοί έμπλεοι ιεραποστολικού ζήλου συμφωνούν να επιστρέψουν στην Γη μαζί με τους επιζώντες κι έτσι να έρθουν σε επαφή με τους προγόνους τους αλλά και να καταστήσουν γνωστές στους κατοίκους της τις βασικές αξίες τους , την Ομορφιά , την Καλωσύνη και την Σοφία ( Beaute , Bonheur , Sagesse). . .[/I]\" Η δύσκολη μουσική σε συνδυασμό με την ακατανόητη γλώσσα , όπως είναι φυσικό δεν φέρνουν την εμπορική επιτυχία , υπάρχει όμως δεδομένη η εκτίμηση των Γάλλων κριτικών. Εν κατακλείδι το άλμπουμ αυτό - παρά τις όποεις αδυναμίες του είναι σημαντικό , αποτελώντας μιά εισαγωγή στον κόσμο των [B]Magma [/B]και μιά ιδιαίτερη άποψη του fusion . [B]III. TA ΘΕΜΕΛΙΑ[/B] Το 1971 κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος τους με τίτλο \[B]"1001 ( degrees) Centigrade\[/B]" . Εδώ αρχίζουν να αναπτύσσονται τα θεμελιακά στοιχεία του κλασικού ήχουν των [B]Magma [/B]σε όλη τους την έκταση . Η ηλεκτρική κιθάρα έχει φύγει , ενώ έχουν προστεθεί δύο ακόμη πνευστοί , ο [B]Jeff Seffer [/B]( μπάσο κλαρινέτο και σαξόφωνο ) και ο [B]Louis Toesca [/B]( trombette ) γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του όγκου των συνθέσεων αλλά την σχεδόν σοφτμασινική β' πλευρά , όπου υπάρχουν οι δυό jazzy συνθέσεις του Lasry και του Cahen με τίτλους κομπαϊανούς , αλλά με περιεχόμενο όχι εναρμονισμένο με το concept τους . Παρ' όλα αυτά και οι δυό είναι ωραιότατα δείγματα jazz-rock με τα πνευστά να κυριαρχούν . Η πρώτη πλευρά όμως καταλαμβάνεται από την σύνθεση του Vander με τίτλο \"[B]Riah Sahiltaahk[/B]\" που εχει αυστηρή zeuhl δομή , δηλαδή ξέφρενους ρυθμούς , επαναληπτικότητα μοτίβων και κυριαρχία των φωνητικών που παρουσιάζονται επιθετικά , άγρια και επικά . Κι η ιστορία συνεχίζεται : \[I]"Εδώ οι Κομπαϊανοί φθάνουν στην Γη και καλωσορίζονται από τους κατοίκους της , οι οποίοι αντιμετωπίζουν την προηγμένη και εκλεπτυσμένη τεχνολογία τους με μεγάλο ενθουσιασμό . Στην συνάντηση με τις Γήϊνες Αρχές και κατά την αντιφώνηση τους προς αυτές , οι Κομπαϊανοί κάνουν λόγο γιά την αναγκαιότητα της εξαγνίσεως που οδηγεί πιό βαθιά στην αυτοολοκλήρωση. Ο λόγος αυτός αντιμετωπίζεται με σιωπή. Την άλλη μέρα οι Κομπαϊανοί συλλαμβάνονται και φυλακίζονται . Με κάποιο τρόπο όμως καταφέρνουν να στείλουν ένα μήνυμα στον πλανήτη τους όπου και διοργανώνεται αποστολή διασώσεως. Τελικά υπό την απειλή του Υπέρτατου ¨Οπλου των Κομπαϊανών οι Γήϊνοι αναγκάζονται να απελευθερώσουν τους αιχμαλώτους και αυτοί φεύγουν παίρνοντας όρκο να μην ξανάρθουν ποτέ πιά . . [/I].»[/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
MAGMA - Μια ξεχωριστή περίπτωση
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…