Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
MAGMA - Μια ξεχωριστή περίπτωση
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δημήτρης Ν." data-source="post: 4881" data-attributes="member: 79"><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Λίγοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν με βάσιμα και άξια λόγου επιχειρήματα ότι υπήρξε σημαντική γαλλική \"ρόκ σκηνή\" αν όχι αντίστοιχη της αγγλοαμερικανικής , τουλάχιστον παρεμφερής. Γενικά στην ηπειρωτική Ευρώπη μόνον οι Γερμανοί κατάφεραν , προσθέτοντας τον όρο \"kraut\" και την Βαγκνερική μεγαλοπρέπεια στο rock των αγγλοαμερικανών και με βασική αρχική επιρροή τους Velvet Underground , να δημιουργήσουν μιά από τις πλέον σημαντικές εναλλακτικές προτάσεις ( Can , Neu , Faust , Popol Vuh , Kraftwerk , Kluster [και Cluster] , Einsturzende Neubautten και πλείστοι άλλοι περισσότερο ή λιγότερο γνωστοί ) ενώ οι Ιταλοί περιορίστηκαν στους γνωστούς και εκτός Ιταλικού εδάφους Premiata Forneria Marconi και τους λιγότερο γνωστούς αλλά πολύ πιό σημαντικούς Area του Ελληνοαιγυπτίου Demetrio Stratos .</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Και οι Γάλλοι ; Οι Γάλλοι θα είχαν υιοθετήσει αποκλειστικά και μόνον τον \"intellectuelle\" ρόλο του ενθουσιώδους αποδέκτη ιδιότροπων βρεταννικών συγκροτημάτων ( βλ. Soft Machine και την τεράστια αποδοχή τους στην Γαλλία εν σχεσει με την πατρίδα τους ) εάν δεν υπήρχαν οι <strong>MAGMA </strong>και οι <strong>HELDON </strong>, οι μεν πρώτοι με την μοναδική μουσική και εκφραστική πρόταση τους , ένα μείγμα Coltrane , Srtavinsky , Orff με χωροδιακά μέρη τραγουδισμένα σε μιά ανύπαρκτη και πλασθείσα το πρώτον από αυτούς γλώσσα , και οι δεύτεροι , οι οποίοι a posteriori κρινόμενοι , - εκτός από την ηλεκτρονική τους πλευρά - εφηύραν το techno και το trance καμμιά δεκαπενταριά χρόνια νωρίτερα.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><strong>Ι.ΗΑΡΧΗ </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Την άνοιξη του 1969 , ο <strong>Christian Vander </strong>- γιός ενός Γάλλου πιανίστα jazz - καταλαμβάνεται από το όραμα ότι πρέπει να δημιουργήσει κάτι καινούργιο , να υλοποιήσει μουσικά την ηχητική Αποκάλυψη που έχει στο μυαλό του και συγχρόνως να προειδοποιήσει τον σύγχρονο άνθρωπο γιά το ζοφερό μέλλον της γής , τόσον από οικολογικής όσο και απο πνευματικής πλευράς .</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Μαζεύει λοιπόν γύρω του νέους μουσικούς , άγνωστους αλλά με διάθεση αυτοσχεδιασμού και δημιουργεί το όχημα γιά την έκφραση των οραμάτων του. Το όχημα ονομάζεται <strong>MAGMA </strong>κι όπως υποστηρίζει ο ίδιος , είχε την ονομασία υτη στο βάθος του μυαλού του , ακόμη και όταν αυτή δεν υπήρχε . Κοντά του σ' αυτή την πρώτη φάση είναι ο <strong>klaus Blasquiz </strong>στα φωνητικά , ο <strong>Francis Moze </strong>στο μπάσσο , ο <strong>Francois Cahen </strong>στο πιάνο , o <strong>Teddy Lasry </strong>στα πνευστά κι ο <strong>Claude Engel </strong>στην ηλεκτρική κιθάρα . Ο ίδιος ο <strong>Christian Vander </strong>είναι πίσω από τα drums και συγχρόνως κάνει και φωνητικά .</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><strong>ΙΙ. Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΙΣΚΟΙ </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Με αυτήν την σύνθεση μπαίνουν στο στούντιο και ηχογραφούν το πρώτο ομώνυμο τους LP ( αργότερα γνωστό και ως Kobaia) . Ο δίσκος είναι διπλός και μουσικά κινείται στο ύφος των Soft Machine και Νucleus , υπό την έννοια ότι ακολουθεί τα μονοπάτια του fusion jazz - rock . Oι επιρροές από την jazz του John Coltrane - κυρίως της εποχής του \"A love Supreme\" - είναι εμφανείς στα μέρη των πνευστών και πολλές από τις συνθέσεις έχουν μιά διαφορετική χροιά από το σύνηθες jazz - rock , καθώς ο μυστικιστικός χαρακτήρας του όλου concept προσθέτει εκείνο το μοναδικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τον ήχο τους και το μουσικό τους στυλ ως zeuhl. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Επειδή όμως ήταν η πρώτη τους προσπάθεια κι επειδή το τόλμημα της κυκλοφορίας διπλού δίσκου ήταν μεγάλο , είναι γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά σημεία που η μπάντα πλατιάζει , τα θέματα αδυνατίζουν κι η χαλαρότητα πλησιάζει επικίνδυνα μη επιτρέποντας την απνευστί ακρόσαη και των δύο δίσκων χωρίς σημάδια κοπώσεως , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε ένα πολύ καλό δίσκο που φέρνει μιά νέα πρόταση. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Παρ' όλα αυτά , το σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η υιοθέτηση μιάς ανύπαρκτης μέχρι εκείνη την ώρα γλώσσας γιά τα τραγούδια τους , τα kobaians , γλώσσα την οποίαν εφηύρε ο ίδιος ο Vander , όταν διεπίστωσε ότι η γαλλική είναι πολύ αδύναμη γιά αυτά που θέλει να εκφράσει και γιά την μουσική που θέλει να παίξει.Τα κομπαϊανά είναι η γλώσσα του πλανήτη Kobaia , έχει δικό της συντακτικό και αλφάβητο και μοιάζει πολύ με τα γερμανικά , τουλάχιστον στην βαρβαρότητα της χροιάς κατά την εκφορά των λέξεων</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δημήτρης Ν., post: 4881, member: 79"] [FONT="Times New Roman"][SIZE="3"]Λίγοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν με βάσιμα και άξια λόγου επιχειρήματα ότι υπήρξε σημαντική γαλλική \"ρόκ σκηνή\" αν όχι αντίστοιχη της αγγλοαμερικανικής , τουλάχιστον παρεμφερής. Γενικά στην ηπειρωτική Ευρώπη μόνον οι Γερμανοί κατάφεραν , προσθέτοντας τον όρο \"kraut\" και την Βαγκνερική μεγαλοπρέπεια στο rock των αγγλοαμερικανών και με βασική αρχική επιρροή τους Velvet Underground , να δημιουργήσουν μιά από τις πλέον σημαντικές εναλλακτικές προτάσεις ( Can , Neu , Faust , Popol Vuh , Kraftwerk , Kluster [και Cluster] , Einsturzende Neubautten και πλείστοι άλλοι περισσότερο ή λιγότερο γνωστοί ) ενώ οι Ιταλοί περιορίστηκαν στους γνωστούς και εκτός Ιταλικού εδάφους Premiata Forneria Marconi και τους λιγότερο γνωστούς αλλά πολύ πιό σημαντικούς Area του Ελληνοαιγυπτίου Demetrio Stratos . Και οι Γάλλοι ; Οι Γάλλοι θα είχαν υιοθετήσει αποκλειστικά και μόνον τον \"intellectuelle\" ρόλο του ενθουσιώδους αποδέκτη ιδιότροπων βρεταννικών συγκροτημάτων ( βλ. Soft Machine και την τεράστια αποδοχή τους στην Γαλλία εν σχεσει με την πατρίδα τους ) εάν δεν υπήρχαν οι [B]MAGMA [/B]και οι [B]HELDON [/B], οι μεν πρώτοι με την μοναδική μουσική και εκφραστική πρόταση τους , ένα μείγμα Coltrane , Srtavinsky , Orff με χωροδιακά μέρη τραγουδισμένα σε μιά ανύπαρκτη και πλασθείσα το πρώτον από αυτούς γλώσσα , και οι δεύτεροι , οι οποίοι a posteriori κρινόμενοι , - εκτός από την ηλεκτρονική τους πλευρά - εφηύραν το techno και το trance καμμιά δεκαπενταριά χρόνια νωρίτερα. [B]Ι.ΗΑΡΧΗ [/B] Την άνοιξη του 1969 , ο [B]Christian Vander [/B]- γιός ενός Γάλλου πιανίστα jazz - καταλαμβάνεται από το όραμα ότι πρέπει να δημιουργήσει κάτι καινούργιο , να υλοποιήσει μουσικά την ηχητική Αποκάλυψη που έχει στο μυαλό του και συγχρόνως να προειδοποιήσει τον σύγχρονο άνθρωπο γιά το ζοφερό μέλλον της γής , τόσον από οικολογικής όσο και απο πνευματικής πλευράς . Μαζεύει λοιπόν γύρω του νέους μουσικούς , άγνωστους αλλά με διάθεση αυτοσχεδιασμού και δημιουργεί το όχημα γιά την έκφραση των οραμάτων του. Το όχημα ονομάζεται [B]MAGMA [/B]κι όπως υποστηρίζει ο ίδιος , είχε την ονομασία υτη στο βάθος του μυαλού του , ακόμη και όταν αυτή δεν υπήρχε . Κοντά του σ' αυτή την πρώτη φάση είναι ο [B]klaus Blasquiz [/B]στα φωνητικά , ο [B]Francis Moze [/B]στο μπάσσο , ο [B]Francois Cahen [/B]στο πιάνο , o [B]Teddy Lasry [/B]στα πνευστά κι ο [B]Claude Engel [/B]στην ηλεκτρική κιθάρα . Ο ίδιος ο [B]Christian Vander [/B]είναι πίσω από τα drums και συγχρόνως κάνει και φωνητικά . [B]ΙΙ. Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΙΣΚΟΙ [/B] Με αυτήν την σύνθεση μπαίνουν στο στούντιο και ηχογραφούν το πρώτο ομώνυμο τους LP ( αργότερα γνωστό και ως Kobaia) . Ο δίσκος είναι διπλός και μουσικά κινείται στο ύφος των Soft Machine και Νucleus , υπό την έννοια ότι ακολουθεί τα μονοπάτια του fusion jazz - rock . Oι επιρροές από την jazz του John Coltrane - κυρίως της εποχής του \"A love Supreme\" - είναι εμφανείς στα μέρη των πνευστών και πολλές από τις συνθέσεις έχουν μιά διαφορετική χροιά από το σύνηθες jazz - rock , καθώς ο μυστικιστικός χαρακτήρας του όλου concept προσθέτει εκείνο το μοναδικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τον ήχο τους και το μουσικό τους στυλ ως zeuhl. Επειδή όμως ήταν η πρώτη τους προσπάθεια κι επειδή το τόλμημα της κυκλοφορίας διπλού δίσκου ήταν μεγάλο , είναι γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά σημεία που η μπάντα πλατιάζει , τα θέματα αδυνατίζουν κι η χαλαρότητα πλησιάζει επικίνδυνα μη επιτρέποντας την απνευστί ακρόσαη και των δύο δίσκων χωρίς σημάδια κοπώσεως , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε ένα πολύ καλό δίσκο που φέρνει μιά νέα πρόταση. Παρ' όλα αυτά , το σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η υιοθέτηση μιάς ανύπαρκτης μέχρι εκείνη την ώρα γλώσσας γιά τα τραγούδια τους , τα kobaians , γλώσσα την οποίαν εφηύρε ο ίδιος ο Vander , όταν διεπίστωσε ότι η γαλλική είναι πολύ αδύναμη γιά αυτά που θέλει να εκφράσει και γιά την μουσική που θέλει να παίξει.Τα κομπαϊανά είναι η γλώσσα του πλανήτη Kobaia , έχει δικό της συντακτικό και αλφάβητο και μοιάζει πολύ με τα γερμανικά , τουλάχιστον στην βαρβαρότητα της χροιάς κατά την εκφορά των λέξεων[/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
MAGMA - Μια ξεχωριστή περίπτωση
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…