Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Λυρισμός και Ρυθμός στον 20όν Αιώνα.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Σούρλας" data-source="post: 218298" data-attributes="member: 77"><p>Ο Sergei Prokofiev επέστρεψε στην Σ.Ενωση το 1936.</p><p>Οι μουσικολόγοι σημειώνουν ότι μετά την επιστροφή στήν πατρίδα,ο Prokofiev ´γλύκανε ´αρκετά την μουσική του,άν και πάντα τον χαρακτήριζε και μιά λυρική πλευρά.</p><p>Οταν η Σ.Ενωση ενεπλάκη στον Β.Παγκόσμιο Πόλεμο ,ο συνθέτης μετακόμισε στην Τιφλίδα τής Γεωργίας,υπό τον φόβο τής κατάρρευσης τής Μόσχας.</p><p>Εκεί το 1942 ολοκλήρωσε την Σονάτα γιά πιάνο Νο7.</p><p>Η Σονάτα παρ´ότι αρχικά βραβεύτηκε με το Βραβείο Στάλιν λόγω τού ότι θεωρήθηκε έργο,που αφορούσε στον Β.Παγκόσμιο Πόλεμο,στην συνέχεια εκρίθη ´φορμαλιστική´και ´κοσμοπολίτικη´και έπαψε να εκτελείται.</p><p>Αποτελείται απο 3 μερη.</p><p>1.Αllegro inquieto-Andantino</p><p>2.Andante caloroso</p><p>3.Precipitato.</p><p>To έργο είναι υπόδειγμα στύλ ,δεξιοτεχνίας και ραφιναρίσματος.</p><p>Το πρώτο μέρος αρχίζει με το Μάρς απο την Οπερα ´Love for Three Oranges'.</p><p>Mέρος ελεγκάντινο,αλλά και αγχώδες,που κάποια στιγμή ρέπει πρός τον λυρισμό,αλλά και πάλι επανέρχεται στον αρχικό φρενήρη ρυθμό,που σχεδόν ´υποχρεώνει´τόν ερμηνευτή νά ´επιτίθεται ´στά πλήκτρα τού πιάνου.</p><p>Στό δεύτερο μέρος ο Prokovief παρουσιάζει μιά από τίς πιό σημαντικές λυρικές στιγμές του.</p><p>Σάν να εμφανίζεται ο Chopin στον 20ό αιώνα.Η μελωδία έχει στοιχεία απο ένα μελαγχολικό τραγούδι τού Σούμαν('Kάποιες φορές μπορώ να τραγουδήσω σάν να είμαι ευτυχισμένος,μά μυστικά δάκρυα ελευθερώνονται απο την καρδιά μου´).Πρός το τέλος τού δεύτερου μέρους έχουμε μιάν επάνοδο σε φόρμα τού 20ού αιώνα.</p><p>Το τρίτο μέρος είναι ένα συγκλονιστικό ρυθμικό-μηχανικό -σχεδόν τζάζ κομμάτι με τίς πύρινες φλόγες του να κατατρώγουν τίς παρτιτούρες.</p><p>Μέρος μανιασμένο,κοφτερό που παρασύρει τα πάντα στήν εκτέλεσή του.</p><p>Η Σονάτα κυκλοφορεί μαζί με διάφορα άλλα έργα,γιατί έχει διάρκεια 20 περίπου λεπτών μόνον.</p><p>Η Argerich,o Richter και ο Pollini αποτελούν ιδανικούς ερμηνευτές τής σονάτας.</p><p>Αντιθέτως ο σπουδαίος Horowitz μάλλον απογοητεύει.</p><p>Με μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα στην δισκοθήκη μου ότι ο Glenn Gould έχει ερμηνεύσει αυτην την σονάτα (το μοναδικό έργο που έχει ερμηνεύσει απο τον Prokofiev,παρ´ότι τον θεωρούσε σπουδαίο συνθέτη).</p><p>Υπάρχει σε διπλό c.d.,απο την προς το παρόν εξαντλημένη σειρά Great Pianists of the 20th Century,με παραχώρηση τής Sony.</p><p>Τα c.d. περιέχουν έργα Byrd,Gibbons,Bizet,Scarlatti,Scriabin,R.Strauss.Berg,όλα διαμάντια.</p><p>O Gould στον Prokofiev πρός μεγάλη μου ικανοποίηση(δεν το αναφέρω επειδή είμαι δηλωμένος θαυμαστή του)είναι συγκλονιστικός.</p><p>Ειδικά στο δευτερο ,λυρικό ,αλλά και στο τρίτο νευρωτικό μέρος ανταγωνίζεται τούς τρείς προαναφερθέντες ερμηνευτές.</p><p>Και μιά σύμπτωση:Προσπαθώντας να δώ πότε την ηχογράφησε ανακάλυψα ότι αυτό συνέβη στην Ν.Υόρκη στίς 15Ιουλίου 1967.</p><p>Σάν σήμερα 40 χρόνια πρίν.......</p><p>Η 7η σονάτα είναι έργο που έτσι και το ανακαλύψεις δεν το εγκαταλείπεις εύκολα.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Σούρλας, post: 218298, member: 77"] Ο Sergei Prokofiev επέστρεψε στην Σ.Ενωση το 1936. Οι μουσικολόγοι σημειώνουν ότι μετά την επιστροφή στήν πατρίδα,ο Prokofiev ´γλύκανε ´αρκετά την μουσική του,άν και πάντα τον χαρακτήριζε και μιά λυρική πλευρά. Οταν η Σ.Ενωση ενεπλάκη στον Β.Παγκόσμιο Πόλεμο ,ο συνθέτης μετακόμισε στην Τιφλίδα τής Γεωργίας,υπό τον φόβο τής κατάρρευσης τής Μόσχας. Εκεί το 1942 ολοκλήρωσε την Σονάτα γιά πιάνο Νο7. Η Σονάτα παρ´ότι αρχικά βραβεύτηκε με το Βραβείο Στάλιν λόγω τού ότι θεωρήθηκε έργο,που αφορούσε στον Β.Παγκόσμιο Πόλεμο,στην συνέχεια εκρίθη ´φορμαλιστική´και ´κοσμοπολίτικη´και έπαψε να εκτελείται. Αποτελείται απο 3 μερη. 1.Αllegro inquieto-Andantino 2.Andante caloroso 3.Precipitato. To έργο είναι υπόδειγμα στύλ ,δεξιοτεχνίας και ραφιναρίσματος. Το πρώτο μέρος αρχίζει με το Μάρς απο την Οπερα ´Love for Three Oranges'. Mέρος ελεγκάντινο,αλλά και αγχώδες,που κάποια στιγμή ρέπει πρός τον λυρισμό,αλλά και πάλι επανέρχεται στον αρχικό φρενήρη ρυθμό,που σχεδόν ´υποχρεώνει´τόν ερμηνευτή νά ´επιτίθεται ´στά πλήκτρα τού πιάνου. Στό δεύτερο μέρος ο Prokovief παρουσιάζει μιά από τίς πιό σημαντικές λυρικές στιγμές του. Σάν να εμφανίζεται ο Chopin στον 20ό αιώνα.Η μελωδία έχει στοιχεία απο ένα μελαγχολικό τραγούδι τού Σούμαν('Kάποιες φορές μπορώ να τραγουδήσω σάν να είμαι ευτυχισμένος,μά μυστικά δάκρυα ελευθερώνονται απο την καρδιά μου´).Πρός το τέλος τού δεύτερου μέρους έχουμε μιάν επάνοδο σε φόρμα τού 20ού αιώνα. Το τρίτο μέρος είναι ένα συγκλονιστικό ρυθμικό-μηχανικό -σχεδόν τζάζ κομμάτι με τίς πύρινες φλόγες του να κατατρώγουν τίς παρτιτούρες. Μέρος μανιασμένο,κοφτερό που παρασύρει τα πάντα στήν εκτέλεσή του. Η Σονάτα κυκλοφορεί μαζί με διάφορα άλλα έργα,γιατί έχει διάρκεια 20 περίπου λεπτών μόνον. Η Argerich,o Richter και ο Pollini αποτελούν ιδανικούς ερμηνευτές τής σονάτας. Αντιθέτως ο σπουδαίος Horowitz μάλλον απογοητεύει. Με μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα στην δισκοθήκη μου ότι ο Glenn Gould έχει ερμηνεύσει αυτην την σονάτα (το μοναδικό έργο που έχει ερμηνεύσει απο τον Prokofiev,παρ´ότι τον θεωρούσε σπουδαίο συνθέτη). Υπάρχει σε διπλό c.d.,απο την προς το παρόν εξαντλημένη σειρά Great Pianists of the 20th Century,με παραχώρηση τής Sony. Τα c.d. περιέχουν έργα Byrd,Gibbons,Bizet,Scarlatti,Scriabin,R.Strauss.Berg,όλα διαμάντια. O Gould στον Prokofiev πρός μεγάλη μου ικανοποίηση(δεν το αναφέρω επειδή είμαι δηλωμένος θαυμαστή του)είναι συγκλονιστικός. Ειδικά στο δευτερο ,λυρικό ,αλλά και στο τρίτο νευρωτικό μέρος ανταγωνίζεται τούς τρείς προαναφερθέντες ερμηνευτές. Και μιά σύμπτωση:Προσπαθώντας να δώ πότε την ηχογράφησε ανακάλυψα ότι αυτό συνέβη στην Ν.Υόρκη στίς 15Ιουλίου 1967. Σάν σήμερα 40 χρόνια πρίν....... Η 7η σονάτα είναι έργο που έτσι και το ανακαλύψεις δεν το εγκαταλείπεις εύκολα. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Λυρισμός και Ρυθμός στον 20όν Αιώνα.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…