Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Λουλούδια στα μαλλιά! [Ο ήχος του Σαν Φρανσίσκο]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057326778" data-attributes="member: 30418"><p><strong>Η άνοδος και πτώση της ψυχεδέλειας του Σαν Φρανσίσκο</strong></p><p></p><p>Το <strong><span style="color: Dodgerblue">Cheap Thrills</span></strong> ήταν γεμάτο με σπουδαία σόλο. «<em><span style="color: Darkorange">Ήταν πραγματικά διαφορετικά από πριν</span></em>», λέει ο <strong>Andrew</strong>, «<em><span style="color: Darkorange">σε αντίθεση με ένα πιάνο, η κιθάρα είχε όλα αυτά τα μικροδιαστήματα και αυτό ταίριαζε αναμφίβολα στη ψυχεδελική μουσική</span></em>». Ο <em>Gurley</em> χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ηλεκτρική, μια <em>Gibson Les Paul Junior</em>, στο άλμπουμ της <em>Mainstream</em> και πέρασε σε μια <em>Gibson SG</em> στο <em>Cheap Thrills</em>. Ο <em>Andrew</em> έπαιζε σχεδόν πάντα <em>SG</em>. Μόλις η μπάντα υπέγραψε με την <em>Columbia</em>, που ανήκε τότε στην ίδια εταιρεία με την <em>Fender</em>, σε κάθε κιθαρίστα στάλθηκαν δύο ενισχυτές <em>Dual Showman</em> και ένας <em>Twin Reverb</em>.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]113764[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Πρόμο της <em>Electra</em> του 1996 / Αφίσα συναυλίας με φωτο του <em>James Gurley</em>, στο <em>Avalon Ballroom</em>, 17-18/2/67</p><p></p><p>Η άφιξη της <strong>Paul Butterfield Blues Band</strong> με τον <strong>Mike Bloomfield</strong> και τον <strong>Elvin Bishop</strong> στις κιθάρες, αποτέλεσε αμέσως μουσικό στοίχημα για τους <em>Big Brother, Grateful Dead</em> και πολλούς άλλους στην πόλη. «<em><span style="color: Darkorange">Υπήρξε μια μεγάλη αλλαγή στον εξοπλισμό, όταν ο Paul Butterfield ήρθε στην πόλη</span></em>», λέει ο <strong>Sam</strong>. «<em><span style="color: Darkorange">Όλοι πραγματικά ενέτειναν την προσοχή τους. Το πρώτο του άλμπουμ, 'The Paul Butterfield Blues Band', ήταν βαρύ Σικάγο μπλουζ, που ακουγόταν σαν μια καλολαδωμένη μηχανή. Ήταν φανταστικό και τονικά σωστό και ήξεραν τι έκαναν. Ο Michael Bloomfield ήταν πολυμαθής και μπορούσε να παίξει τα πάντα. Ήξερε όλα όσα είχαν συμβεί πριν, και τα συνόψισε άψογα. Τα πάντα ήταν σωστά σ' αυτό το άλμπουμ. Το επόμενο άλμπουμ τους, 'East-West', ήταν σχεδόν ψυχεδελικό και τα μπλουζ είχαν αραιώσει</span></em>».</p><p></p><p>Το 1967, το λεγόμενο καλοκαίρι της αγάπης, οι <strong>Jefferson Airplane</strong> είχαν γίνει η πιο διάσημη μουσική εξαγωγή του Σαν Φρανσίσκο. Ο <strong>Jorma Kaukonen</strong> έδωσε στους <em>Jefferson Airplane</em> το όνομά τους και έπαιξε ληντ κιθάρα σε όλα τα άλμπουμ τους, συνδυάζοντας τις σημαντικές φολκ και κάντρι μπλουζ δεξιότητες με το καλειδοσκοπικό όραμα της εποχής. Σαν νεαρός ο <em>Jorma</em> είχε ζήσει στο Πακιστάν, όπου παρακολουθούσε τους τοπικούς παίκτες σιτάρ. «<em><span style="color: Darkorange">Το γεγονός ότι είχα ακούσει πολλή έθνικ μουσική έπαιξε ρόλο σε ό,τι έκανα με τους Airplane</span></em>», λέει. «<em><span style="color: Darkorange">Πραγματικά, δεν ήξερα πως να παίξω την ηλεκτρική κιθάρα, έτσι ήμουν ανοιχτός σε πολλά πράγματα με συνέπεια να βγουν τα μετριοπαθή ψυχεδελικά σόλο του 'White Rabbit' και 'Somebody to Love'. Ο κόσμος ρωτούσε πως τα κατάφερα. Η απάντησή μου είναι, 'δεν ήξερα καλύτερα'. Δεν μπορούσα να καταλάβω, πως να κάνω πολλά από αυτά που είχα ακούσει να κάνουν ανθρώποι σαν τον Bloomfield, έτσι απλά πειραματιζόμουν μέχρι που προέκυψε. Κατά τη γνώμη μου, όμως, το πρώτο μας ψυχεδελικό άλμπουμ ήταν το 'After Bathing at Baxter’s' (τέλη 1967), ακριβώς λόγω των τζαμαρισμάτων. Εκείνη την εποχή είχαμε αρχίσει να μαθαίνουμε τα ηλεκτρικά όργανα στο στυλ που έγινε το σημείο αναφοράς μας και αυτό ήταν το πρώτο άλμπουμ που ο Jack Casady (μπασίστας) και εγώ αρχίσαμε να απλωνόμαστε</span></em>».</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]113517[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Jefferson Airplane</em> (1ος αριστ.: <em>Jorma Kaukonen</em>)</p><p></p><p>«<em><span style="color: Darkorange">Με το Baxter’s μετακινήθηκα στην ουα-ουά εποχή. Χρησιμοποιούσα μια Guild Thunderbird στο Surrealistic Pillow, αλλά από το Baxter’s, έπαιζα μια κιθάρα Gibson ES-345 Stereo μέσω τεσσάρων Fender Twins</span></em>». Ο <em>Jorma</em>, ένας από τους λίγους ψυχεδελικούς κιθαρίστες που χρησιμοποίησαν <em>finger vibrato</em>, αναφέρει το ζωντανό <strong><span style="color: Dodgerblue">Bless Its Pointed Little Head</span></strong> σαν «<em><span style="color: Darkorange">την ουσία από αυτά που έκαναν οι Airplane</span></em>». Από το 1969, ο <em>Jorma</em> και ο παλιός φίλος του <strong>Casady</strong> έφτιαξαν τους <strong>Hot Tuna</strong>, που έγιναν η κύρια έκφρασή τους.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057326778, member: 30418"] [b]Η άνοδος και πτώση της ψυχεδέλειας του Σαν Φρανσίσκο[/b] Το [B][COLOR=Dodgerblue]Cheap Thrills[/COLOR][/B] ήταν γεμάτο με σπουδαία σόλο. «[I][COLOR=Darkorange]Ήταν πραγματικά διαφορετικά από πριν[/COLOR][/I]», λέει ο [B]Andrew[/B], «[I][COLOR=Darkorange]σε αντίθεση με ένα πιάνο, η κιθάρα είχε όλα αυτά τα μικροδιαστήματα και αυτό ταίριαζε αναμφίβολα στη ψυχεδελική μουσική[/COLOR][/I]». Ο [I]Gurley[/I] χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ηλεκτρική, μια [I]Gibson Les Paul Junior[/I], στο άλμπουμ της [I]Mainstream[/I] και πέρασε σε μια [I]Gibson SG[/I] στο [I]Cheap Thrills[/I]. Ο [I]Andrew[/I] έπαιζε σχεδόν πάντα [I]SG[/I]. Μόλις η μπάντα υπέγραψε με την [I]Columbia[/I], που ανήκε τότε στην ίδια εταιρεία με την [I]Fender[/I], σε κάθε κιθαρίστα στάλθηκαν δύο ενισχυτές [I]Dual Showman[/I] και ένας [I]Twin Reverb[/I]. [CENTER][ATTACH=CONFIG]113764._xfImport[/ATTACH] Πρόμο της [I]Electra[/I] του 1996 / Αφίσα συναυλίας με φωτο του [I]James Gurley[/I], στο [I]Avalon Ballroom[/I], 17-18/2/67[/CENTER] Η άφιξη της [B]Paul Butterfield Blues Band[/B] με τον [B]Mike Bloomfield[/B] και τον [B]Elvin Bishop[/B] στις κιθάρες, αποτέλεσε αμέσως μουσικό στοίχημα για τους [I]Big Brother, Grateful Dead[/I] και πολλούς άλλους στην πόλη. «[I][COLOR=Darkorange]Υπήρξε μια μεγάλη αλλαγή στον εξοπλισμό, όταν ο Paul Butterfield ήρθε στην πόλη[/COLOR][/I]», λέει ο [B]Sam[/B]. «[I][COLOR=Darkorange]Όλοι πραγματικά ενέτειναν την προσοχή τους. Το πρώτο του άλμπουμ, 'The Paul Butterfield Blues Band', ήταν βαρύ Σικάγο μπλουζ, που ακουγόταν σαν μια καλολαδωμένη μηχανή. Ήταν φανταστικό και τονικά σωστό και ήξεραν τι έκαναν. Ο Michael Bloomfield ήταν πολυμαθής και μπορούσε να παίξει τα πάντα. Ήξερε όλα όσα είχαν συμβεί πριν, και τα συνόψισε άψογα. Τα πάντα ήταν σωστά σ' αυτό το άλμπουμ. Το επόμενο άλμπουμ τους, 'East-West', ήταν σχεδόν ψυχεδελικό και τα μπλουζ είχαν αραιώσει[/COLOR][/I]». Το 1967, το λεγόμενο καλοκαίρι της αγάπης, οι [B]Jefferson Airplane[/B] είχαν γίνει η πιο διάσημη μουσική εξαγωγή του Σαν Φρανσίσκο. Ο [B]Jorma Kaukonen[/B] έδωσε στους [I]Jefferson Airplane[/I] το όνομά τους και έπαιξε ληντ κιθάρα σε όλα τα άλμπουμ τους, συνδυάζοντας τις σημαντικές φολκ και κάντρι μπλουζ δεξιότητες με το καλειδοσκοπικό όραμα της εποχής. Σαν νεαρός ο [I]Jorma[/I] είχε ζήσει στο Πακιστάν, όπου παρακολουθούσε τους τοπικούς παίκτες σιτάρ. «[I][COLOR=Darkorange]Το γεγονός ότι είχα ακούσει πολλή έθνικ μουσική έπαιξε ρόλο σε ό,τι έκανα με τους Airplane[/COLOR][/I]», λέει. «[I][COLOR=Darkorange]Πραγματικά, δεν ήξερα πως να παίξω την ηλεκτρική κιθάρα, έτσι ήμουν ανοιχτός σε πολλά πράγματα με συνέπεια να βγουν τα μετριοπαθή ψυχεδελικά σόλο του 'White Rabbit' και 'Somebody to Love'. Ο κόσμος ρωτούσε πως τα κατάφερα. Η απάντησή μου είναι, 'δεν ήξερα καλύτερα'. Δεν μπορούσα να καταλάβω, πως να κάνω πολλά από αυτά που είχα ακούσει να κάνουν ανθρώποι σαν τον Bloomfield, έτσι απλά πειραματιζόμουν μέχρι που προέκυψε. Κατά τη γνώμη μου, όμως, το πρώτο μας ψυχεδελικό άλμπουμ ήταν το 'After Bathing at Baxter’s' (τέλη 1967), ακριβώς λόγω των τζαμαρισμάτων. Εκείνη την εποχή είχαμε αρχίσει να μαθαίνουμε τα ηλεκτρικά όργανα στο στυλ που έγινε το σημείο αναφοράς μας και αυτό ήταν το πρώτο άλμπουμ που ο Jack Casady (μπασίστας) και εγώ αρχίσαμε να απλωνόμαστε[/COLOR][/I]». [CENTER][ATTACH=CONFIG]113517._xfImport[/ATTACH] [I]Jefferson Airplane[/I] (1ος αριστ.: [I]Jorma Kaukonen[/I])[/CENTER] «[I][COLOR=Darkorange]Με το Baxter’s μετακινήθηκα στην ουα-ουά εποχή. Χρησιμοποιούσα μια Guild Thunderbird στο Surrealistic Pillow, αλλά από το Baxter’s, έπαιζα μια κιθάρα Gibson ES-345 Stereo μέσω τεσσάρων Fender Twins[/COLOR][/I]». Ο [I]Jorma[/I], ένας από τους λίγους ψυχεδελικούς κιθαρίστες που χρησιμοποίησαν [I]finger vibrato[/I], αναφέρει το ζωντανό [B][COLOR=Dodgerblue]Bless Its Pointed Little Head[/COLOR][/B] σαν «[I][COLOR=Darkorange]την ουσία από αυτά που έκαναν οι Airplane[/COLOR][/I]». Από το 1969, ο [I]Jorma[/I] και ο παλιός φίλος του [B]Casady[/B] έφτιαξαν τους [B]Hot Tuna[/B], που έγιναν η κύρια έκφρασή τους. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Λουλούδια στα μαλλιά! [Ο ήχος του Σαν Φρανσίσκο]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…