Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Λουλούδια στα μαλλιά! [Ο ήχος του Σαν Φρανσίσκο]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057326729" data-attributes="member: 30418"><p><strong>Η άνοδος και πτώση της ψυχεδέλειας του Σαν Φρανσίσκο</strong></p><p></p><p>(από συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών στον αρχισυντάκτη του περιοδικού <em>Guitar Player, Jas Obrecht</em> για τη στήλη του, <em>Classic Interview</em>, το Φεβρουάριο του 1997)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]113603[/ATTACH]</p><p></p><p>Η ψυχεδελική μουσική του Σαν Φρανσίσκο, όπως παρουσιάστηκε από τους <strong>Big Brother & The Holding Company</strong>, <strong>Country Joe & The Fish</strong>, <strong>Jefferson Airplane</strong>, <strong>Quicksilver Messenger Service</strong>, <strong>Moby Grape</strong> και τους <strong>Grateful Dead</strong>, ήταν μια ακατέργαστη και θορυβώδης αντίδραση στη διαμορφωμένη φολκ και ποπ που υπήρχε πριν. Ήταν εκστατική και φτιαγμένη, παραισθησιογόνα και καθαρτήρια. Η άφιξή της, άνοιξε την πόρτα στα μεγάλα σόλο, τα άγρια εφέ, στα βουητά αυτιών και σε μια άνευ προηγουμένου συγχώνευση από έθνικ επιρροές.</p><p></p><p>Στον πυρήνα της, η περισσότερη ψυχεδελική μουσική ήταν βασισμένη στα μπλουζ. Τις καλές βραδιές μερικές μπάντες μπορούσαν να τζαμάρουν για μισή ώρα σε ένα μόνο τραγούδι, αυτοσχεδιάζοντας με τον ήχο, χωρίς να αλλάζουν συγχορδίες.</p><p></p><p>Η ανοιχτόμυαλη ανεκτικότητα της μουσικής ταίριαζε απόλυτα με την πόλη της γέννησής της. «<em><span style="color: Darkorange">Το Σαν Φρανσίσκο είχε πάντα μια πραγματική φιλελεύθερη κλίση</span></em>», λέει ο <strong>Bob Weir</strong>, συνιδρυτής των <em>Dead</em>. «<em><span style="color: Darkorange">Η ατμόσφαιρα του όλα-επιτρέπονται, πηγαίνει πολύ πίσω στο Barbary Coast και το 1800 και στη συνέχεια με την Μποέμικη σκηνή, που ξεκίνησε παλιά από τη δεκαετία του '30 και κατέληξε να ανθοφορήσει στα τέλη της δεκαετίας του '40 και '50. Οι Σαν Φραγκισκανοί είχαν πάντα μια προθυμία να φιλοξενήσουν την εθνοτική πολυμορφία και ακόμα να την αγκαλιάσουν. Και ήμασταν άμεσοι απόγονοι όλων αυτών</span></em>».</p><p></p><p>Ο συνιδρυτής των <em>Big Brother & The Holding Company</em>, <strong>Sam Andrew</strong>, λέει. «<em><span style="color: Darkorange">Η ψυχεδελική μουσική, με πολλούς τρόπους ήταν μια αντίδραση στην αμέσως προηγούμενη μπιτ εποχή, που ήταν εποχή του κυνισμού, της απελπισίας και του χιούμορ που προερχόταν από την παραίτηση. Το μπιτ κίνημα ήταν ένα κουλ τζαζ πράγμα, εγγράμματο και λεκτικό. Όλα αυτά διαλύθηκαν με αυτό το "Χίπικο" πράγμα, που ήταν ένας υποτιμητικός όρος που χρησιμοποιούσαν οι μπιτ για τους νεότερους που περιφερόντουσαν προσπαθώντας να συντρίψουν την μπιτ σκηνή, όπως εγώ. Ήμασταν όλοι νέοι και αισιόδοξοι και δεν είχαμε παραιτηθεί. Αυτή η αίσθηση της δυνατότητας είχε μεγάλη επιρροή στην ψυχεδελική μουσική</span></em>».</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]113513[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Charlatans</em> / Το πρώτο ψυχεδελικό πόστερ</p><p></p><p>Η πρώτη αναλαμπή της ψυχεδέλειας παρατηρήθηκε στους <strong>Charlatans</strong> γύρω στα '65. Το ακουστικό κουϊντέτο ιδρύθηκε από τον <strong>George Hunter</strong>, ένα μη-μουσικό που είχε εκατοντάδες φωτογραφίες της μπάντας με Εδουαρδιανά και γουέστερν ρούχα, πριν ακόμη κάνουν μουσική πρόβα. «<em><span style="color: Darkorange">Ο τρόπος που εμφανίζονταν οι Charlatans, τους έκανε την πρώτη ψυχεδελική μπάντα, αλλά αυτό ήταν μόνο όσον αφορά την εικόνα τους</span></em>», παρατηρεί ο <strong>Andrew</strong>. «<em><span style="color: Darkorange">Ο George Hunter και ο Mike Ferguson σχεδίασαν ένα πόστερ για την συναυλία τους στο Red Dog Saloon στη Βιρτζίνια Σίτι της Νεβάδα και αυτή ήταν η πρώτη ψυχεδελική ροκ εν ρολ αφίσα που έγινε, αλλά η ψυχεδελική άποψη δεν έβγαινε στη μουσική τους. Έκαναν πραγματικά παραδοσιακά τραγούδια όπως το 'Wabash Cannonball' και ο Dan Hicks ήταν τον ταλέντο σ' αυτή την μπάντα</span></em>».</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057326729, member: 30418"] [b]Η άνοδος και πτώση της ψυχεδέλειας του Σαν Φρανσίσκο[/b] (από συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών στον αρχισυντάκτη του περιοδικού [I]Guitar Player, Jas Obrecht[/I] για τη στήλη του, [I]Classic Interview[/I], το Φεβρουάριο του 1997) [CENTER][ATTACH=CONFIG]113603._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Η ψυχεδελική μουσική του Σαν Φρανσίσκο, όπως παρουσιάστηκε από τους [B]Big Brother & The Holding Company[/B], [B]Country Joe & The Fish[/B], [B]Jefferson Airplane[/B], [B]Quicksilver Messenger Service[/B], [B]Moby Grape[/B] και τους [B]Grateful Dead[/B], ήταν μια ακατέργαστη και θορυβώδης αντίδραση στη διαμορφωμένη φολκ και ποπ που υπήρχε πριν. Ήταν εκστατική και φτιαγμένη, παραισθησιογόνα και καθαρτήρια. Η άφιξή της, άνοιξε την πόρτα στα μεγάλα σόλο, τα άγρια εφέ, στα βουητά αυτιών και σε μια άνευ προηγουμένου συγχώνευση από έθνικ επιρροές. Στον πυρήνα της, η περισσότερη ψυχεδελική μουσική ήταν βασισμένη στα μπλουζ. Τις καλές βραδιές μερικές μπάντες μπορούσαν να τζαμάρουν για μισή ώρα σε ένα μόνο τραγούδι, αυτοσχεδιάζοντας με τον ήχο, χωρίς να αλλάζουν συγχορδίες. Η ανοιχτόμυαλη ανεκτικότητα της μουσικής ταίριαζε απόλυτα με την πόλη της γέννησής της. «[I][COLOR=Darkorange]Το Σαν Φρανσίσκο είχε πάντα μια πραγματική φιλελεύθερη κλίση[/COLOR][/I]», λέει ο [B]Bob Weir[/B], συνιδρυτής των [I]Dead[/I]. «[I][COLOR=Darkorange]Η ατμόσφαιρα του όλα-επιτρέπονται, πηγαίνει πολύ πίσω στο Barbary Coast και το 1800 και στη συνέχεια με την Μποέμικη σκηνή, που ξεκίνησε παλιά από τη δεκαετία του '30 και κατέληξε να ανθοφορήσει στα τέλη της δεκαετίας του '40 και '50. Οι Σαν Φραγκισκανοί είχαν πάντα μια προθυμία να φιλοξενήσουν την εθνοτική πολυμορφία και ακόμα να την αγκαλιάσουν. Και ήμασταν άμεσοι απόγονοι όλων αυτών[/COLOR][/I]». Ο συνιδρυτής των [I]Big Brother & The Holding Company[/I], [B]Sam Andrew[/B], λέει. «[I][COLOR=Darkorange]Η ψυχεδελική μουσική, με πολλούς τρόπους ήταν μια αντίδραση στην αμέσως προηγούμενη μπιτ εποχή, που ήταν εποχή του κυνισμού, της απελπισίας και του χιούμορ που προερχόταν από την παραίτηση. Το μπιτ κίνημα ήταν ένα κουλ τζαζ πράγμα, εγγράμματο και λεκτικό. Όλα αυτά διαλύθηκαν με αυτό το "Χίπικο" πράγμα, που ήταν ένας υποτιμητικός όρος που χρησιμοποιούσαν οι μπιτ για τους νεότερους που περιφερόντουσαν προσπαθώντας να συντρίψουν την μπιτ σκηνή, όπως εγώ. Ήμασταν όλοι νέοι και αισιόδοξοι και δεν είχαμε παραιτηθεί. Αυτή η αίσθηση της δυνατότητας είχε μεγάλη επιρροή στην ψυχεδελική μουσική[/COLOR][/I]». [CENTER][ATTACH=CONFIG]113513._xfImport[/ATTACH] [I]Charlatans[/I] / Το πρώτο ψυχεδελικό πόστερ[/CENTER] Η πρώτη αναλαμπή της ψυχεδέλειας παρατηρήθηκε στους [B]Charlatans[/B] γύρω στα '65. Το ακουστικό κουϊντέτο ιδρύθηκε από τον [B]George Hunter[/B], ένα μη-μουσικό που είχε εκατοντάδες φωτογραφίες της μπάντας με Εδουαρδιανά και γουέστερν ρούχα, πριν ακόμη κάνουν μουσική πρόβα. «[I][COLOR=Darkorange]Ο τρόπος που εμφανίζονταν οι Charlatans, τους έκανε την πρώτη ψυχεδελική μπάντα, αλλά αυτό ήταν μόνο όσον αφορά την εικόνα τους[/COLOR][/I]», παρατηρεί ο [B]Andrew[/B]. «[I][COLOR=Darkorange]Ο George Hunter και ο Mike Ferguson σχεδίασαν ένα πόστερ για την συναυλία τους στο Red Dog Saloon στη Βιρτζίνια Σίτι της Νεβάδα και αυτή ήταν η πρώτη ψυχεδελική ροκ εν ρολ αφίσα που έγινε, αλλά η ψυχεδελική άποψη δεν έβγαινε στη μουσική τους. Έκαναν πραγματικά παραδοσιακά τραγούδια όπως το 'Wabash Cannonball' και ο Dan Hicks ήταν τον ταλέντο σ' αυτή την μπάντα[/COLOR][/I]». [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Λουλούδια στα μαλλιά! [Ο ήχος του Σαν Φρανσίσκο]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…