Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
La Cantata Rossa Per Tall El Zaatar
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Σούρλας" data-source="post: 779857" data-attributes="member: 77"><p>12 Aυγούστου 1976.</p><p>Ο Προσφυγικός Καταυλισμός τού Tall el Zaatar(Χριστιανική Περιοχή τού Ανατολικού Λιβάνου)μετά απο 53 μέρες Πολιορκίας απο τούς Φασίστες Χριστιανούς Φαλαγγίτες ´πέφτει´.</p><p>Στον καταυλισμό βρίσκονται περί τούς 20000 Παλαιστίνιοι...</p><p>Σάν τούς Ελεύθερους Πολιορκημένους τού Μεσολογγίου,οι Παλαιστίνιοι παρά την σφοδρή Αντίστασή τους,κυριολεκτικά σφαγιάζονται όταν πιά ξεμένουν απο νερό ,τροφή και Πολεμοφόδια.</p><p>Παρά την Συμφωνία τής P.L.O. μέ τους Φαλαγγίτες για ομαλή παράδοση τών Παλαιστινίων ,μέσα σε μιά μέρα ξεπαστρεύονται Αντρες,Γυναίκες και Παιδιά..</p><p>Υπολογίζεται πως απο τούς 20000 Παλαιστινίους οι μισοί Ξεκληρίστηκαν.</p><p>Ειναι μιά απο τίς πιό βρώμικες μέρες τού Λιβανέζικου Εμφυλίου.</p><p>Ο Ιταλός πιανίστας τής free-jazz Gaetano Liguori,σοκαρισμένος απο το γεγονός,αποφασίζει να συνθέσει ένα Εργο,με μορφή Καντάτας γιά την Σφαγή τού Tall el Zaatar,μέ σκοπό να αφυπνίσει την Κοινή Γνώμη.</p><p>Ο πατέρας του Pascuale,ήταν απο τούς πιό γνωστούς drummers τής Ιταλικής Τζάζ την δεκαετία τού 50.</p><p>Μαζί με τον Μπασίστα Roberto del Piano και μέ την συνδρομή τού πατέρα του δημιουργούν το G.Liguori Trio.</p><p>O Liguori ζητά απο τόν Ποιητή Giullio Stocchi νά γράψει ποιήματα για την Καντάτα και να αναλάβει τον ρόλο τού Αφηγητή στην Ηχογράφηση..</p><p>Ταυτόχρονα ζητά την Συνδρομή τού Βοκαλίστα Demetrio Stratos(Eλληνας απο την Αλεξάνδρεια),πού υπήρξε τραγουδιστής στούς Area αλλά και είχε συνεργαστεί με τον John Cage,νά συμμετάσχει στόν Δίσκο..</p><p>Τέλος ζητά απο την Concetta Busacca,κόρη τού Παραδοσιακού Σιτσιλιάνου τραγουδιστή Ciccio Busacca να τραγουδήσει ένα κομμάτι επίσης...</p><p>Ολοι οι συμμετέχοντες ανήκαν σέ αριστερές-ριζοσπαστικές οργανώσεις πέριξ τού P.C.I.(Κ.Κ.Ιταλίας)και συχνά συμμετείχαν και στίς γιορτές τής Unita .</p><p>Η Cantata Rossa είναι ένα μείγμα αβανγκάρντ Jazz,απαγγελίας,Δραματουργίας,παραδοσιακής Ιταλικής και Αραβικής Μουσικής.</p><p>Το σύνολο δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα γεμάτο ένταση καί λυρισμό πού υπερβαίνει ακόμα και τίς jazz δομές.</p><p>Το έργο αποτελείται απο 9 μέρη .</p><p>Ξεκινά με το Jazz trio σέ ένα ρυθμικό αραβικό στύλ με τον Stocchi να απαγγέλλει τούς στίχους τού Αραβα Ποιητή Τewfiq Zayad..</p><p></p><p>'<strong>Questo Popolo ha Sette anime.Ogni volta che muore rinasce piu giovane e bello.</strong></p><p>'Aυτός ο Λαός έχει Επτά Ψυχές.Κάθε φορά πού πεθαίνει ξαναγεννιέται πιό Νέος και Ομορφος´...</p><p>Ακολουθεί τό συγκλονιστικό Ι 53 Giorni,όπου ο Stocchi μιλά γιά τις 53 μέρες τής Πολιορκίας ενώ στό φόντο το Trio συνοδεύει σαν να πυροβολεί.Η καταγγελτική Φωνή τού Stocchi που ´μιλά´με λεπτομέρειες για την Σφαγή είναι σαν Μαχαιριά στίς Κοιμισμένες Συνειδήσεις..</p><p>Η σχέση και οι επιδράσεις τού Liguori με τον Cecil Taylor είναι προφανείς..</p><p>Και αυτό φαίνεται στο αμιγώς οργανικό οκτάλεπτο Liberta Subito όπου ερμηνεύεται μια´εκπληκτική σύνθεση τού γκρούπ ,καθαρά αποδομητική Jazz .</p><p>Η τεχνική τού Liguοri εντυπωσιακή και η όλη δημιουργία αποτελεί ένα free-jazz Yμνο στην Ελευθερία.</p><p></p><p>Στην Συνέχεια ο Demetrio Stratos συνοδευόμενος απο Solo Piano(o Liguori έχει πάρει ιδέες απο τον Pierrot Lunaire τού Schoenberg)...</p><p>Ο Stratos με εξαιρετικούς βοκαλισμούς ,σαρκασμό και θεατρικότητα ´μιλά´γιά την 12 χρονη Amna που ´υποχρεώνεται´να προσφέρει τίς ´υπηρεσίες της´στούς Φαλαγγίτες...</p><p>Quant'e lunga la strada di Ashrafieh</p><p>Ohni gradino,ogni pietra,ogni passo</p><p>sono secoli interi di dolore....</p><p>eterne constellazioni cadenti</p><p>sulla cieca notte del cuore.</p><p>Ποσο μακρύς είν´ο δρόμος γιά την Ashrafieh??</p><p>Kάθε σκαλί,κάθε πέτρα,κάθε βήμα</p><p>είναι Αιώνες και Αιώνες Πονου</p><p>αιώνια πεφταστέρια στην Τυφλή Νύχτα τής καρδιάς.</p><p></p><p>Ο Stratos με την αποστασιοποιημένα δραματική συνοδεία τού Liguori συνεχίζει να χρωματίζει με την φωνή του το Μαρτύριο τής Αmna αποκαλύπτοντας εντελώς κυνικά τά Δρώμενα...</p><p></p><p>Αmna</p><p>Open your Legs</p><p>so we can see</p><p>what you hide between them...</p><p></p><p>Turn Around Amna</p><p>your ass Amna</p><p>move it a little </p><p>your ass Amna......</p><p></p><p>Girati Amna</p><p>Muoviti Amna</p><p>in piedi Amna</p><p>bestia amna</p><p>balla Amna</p><p>avanti balla</p><p>palestinese</p><p>comunista</p><p>bestia Amna</p><p>balla</p><p>balla palestinese balla</p><p>Balla.</p><p>Amna.</p><p>Aπό τίς πιό έντονες στιγμές τού Δίσκου.</p><p>Το πέμπτο κομμάτι μιλά για τον μικρό Fadhi πού σκοτώθηκε ενώ έβγαινε απο το Στρατόπεδο..</p><p>Η Μουντή συνοδεία μπάσσου και ντράμς μαζί με την επιβλητική φωνή τού Stocchi δημιουργουν μια Επιτάφεια Μινιατούρα.</p><p>Ακολουθεί ένας Μαγευτικός θρήνος τής Μάνας(La Madre γιά το σκοτωμένο Παιδί της χωρίς συνοδεία Οργάνων..</p><p>Και όμως η έμπνευση τών Δημιουργών είναι εξαιρετική..</p><p>Ενώ απαγγέλλει ο Stocchi κοφτά και δραματικά, στό Φόντο η Concetta Busacca τραγουδά a capella Aρχαία Σιτσιλιάνικα Τραγούδια ..</p><p>Ο Συνδυασμός ειναι μοναδικός.</p><p>Ξαφνικά και ενώ ο Stocchi θρηνεί, η Busacca τραγουδά γιά τα γεγονότα τής Avola ,χωριού τής Σικελίας ,τού 1968 όπου οι Καραμπινιέροι δολοφόνησαν εν ψυχρώ αγρότες και παιδιά σέ μιά ειρηνική διαμαρτυρία τών Χωρικών...</p><p>Στό αποθεωτικό φινάλε ´εισβάλλει´Ηχογραφημένος ο Υμνος τών Φενταγίν ενώ η Βusacca μιλά για την ´Κόκκινη Μαρία´.</p><p>Ακολουθεί το Οργανικό Sulle Macerie(Πάνω απο τά Συντρίμια),ενας αυτοσχεδιαστικός Θρήνος γιά τήν Καταστροφή και τον Πόνο...</p><p>Και φτάνουμε στην Cantata Rossa...</p><p>To piano trio και ο Stocchi αφήνουν μιά Ακτίνα Ελπίδας...</p><p></p><p><strong>In Piedi</strong></p><p><strong>Ahmed</strong></p><p><strong>Fathma</strong></p><p><strong>Ibrahim</strong></p><p><strong>In Piedi</strong></p><p><strong>Mervath</strong></p><p><strong>Abeth</strong></p><p><strong>Leila</strong></p><p><strong>In Piedi</strong></p><p><strong>Youssef il Nonno</strong></p><p><strong>e il piccolo Fadh</strong></p><p><strong>che aveva tre anni</strong></p><p><strong>In Piedi</strong></p><p><strong>ognuno</strong></p><p><strong>dei trentamilla</strong></p><p><strong>di Tal El Zaatar</strong></p><p><strong>e che nessuno</strong></p><p><strong>nessuno dico</strong></p><p><strong>che nessuno pianga</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>NON UNA LACRIMA</strong></p><p>Γίνεται ένα κανονικό Προσκλητήριο Νεκρών όπου καλούνται ολοι να Σηκωθούν και να μήν Χυθεί ούτε ένα δάκρυ για την Σφαγή γιατί παρότι τούς περιγέλασαν και τούς είπαν ´Tu Non avrai Patria'(Δέν θά έχετε Πατρίδα)πάντα πρέπει να ελπίζουν για τη Ανεξαρτησία.</p><p>Η Καντάτα τελειώνει μέ το αρχικό Fedayin πού ενσταλλάζει την Ελπίδα..</p><p></p><p>Ο δίσκος υπο την στενή έννοια θα μποορύσε να χαρακτηριστεί Στρατευμένος...</p><p>Ομως η αβάν γκάρντ Μουσικότητά του,η ένταση τών απαγγελιών και τών Βοκαλισμών παραπέμπει σε μια εξαιρετική Δημιουργία,πού και σήμερα ακούγεται και συναρπάζει..</p><p>Απο την άλλη σαφώς και αποτελεί και ένα Μουσικό Ντοκουμέντο τής Δεκαετίας τού 70 απο μιά ακόμα Ριζοσπαστικοποιημένη Ευρώπη ,αλλά και απο μιά Ιταλική Αριστερά που δεν ντρεπόταν να μιλήσει για Πατρίδα και Εθνική Ανεξαρτησία,και ταυτόχρονα είχε απαλλαγεί από τίς Σταλινικές αγκυλώσεις τού Παρελθόντος.Hταν Ανθρωπιστική,γνήσια Διεθνιστική και Πατριωτική.</p><p>Η Κόκκινη Καντάτα τού Tall el Zaatar επανεκδόθηκε το 2001 σε μιά παραγωγή τού Radio Popolare απο την εταιρεία Arpa.</p><p>Οποιος την ψαξει θα την βρεί,έστω με δυσκολία.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Σούρλας, post: 779857, member: 77"] 12 Aυγούστου 1976. Ο Προσφυγικός Καταυλισμός τού Tall el Zaatar(Χριστιανική Περιοχή τού Ανατολικού Λιβάνου)μετά απο 53 μέρες Πολιορκίας απο τούς Φασίστες Χριστιανούς Φαλαγγίτες ´πέφτει´. Στον καταυλισμό βρίσκονται περί τούς 20000 Παλαιστίνιοι... Σάν τούς Ελεύθερους Πολιορκημένους τού Μεσολογγίου,οι Παλαιστίνιοι παρά την σφοδρή Αντίστασή τους,κυριολεκτικά σφαγιάζονται όταν πιά ξεμένουν απο νερό ,τροφή και Πολεμοφόδια. Παρά την Συμφωνία τής P.L.O. μέ τους Φαλαγγίτες για ομαλή παράδοση τών Παλαιστινίων ,μέσα σε μιά μέρα ξεπαστρεύονται Αντρες,Γυναίκες και Παιδιά.. Υπολογίζεται πως απο τούς 20000 Παλαιστινίους οι μισοί Ξεκληρίστηκαν. Ειναι μιά απο τίς πιό βρώμικες μέρες τού Λιβανέζικου Εμφυλίου. Ο Ιταλός πιανίστας τής free-jazz Gaetano Liguori,σοκαρισμένος απο το γεγονός,αποφασίζει να συνθέσει ένα Εργο,με μορφή Καντάτας γιά την Σφαγή τού Tall el Zaatar,μέ σκοπό να αφυπνίσει την Κοινή Γνώμη. Ο πατέρας του Pascuale,ήταν απο τούς πιό γνωστούς drummers τής Ιταλικής Τζάζ την δεκαετία τού 50. Μαζί με τον Μπασίστα Roberto del Piano και μέ την συνδρομή τού πατέρα του δημιουργούν το G.Liguori Trio. O Liguori ζητά απο τόν Ποιητή Giullio Stocchi νά γράψει ποιήματα για την Καντάτα και να αναλάβει τον ρόλο τού Αφηγητή στην Ηχογράφηση.. Ταυτόχρονα ζητά την Συνδρομή τού Βοκαλίστα Demetrio Stratos(Eλληνας απο την Αλεξάνδρεια),πού υπήρξε τραγουδιστής στούς Area αλλά και είχε συνεργαστεί με τον John Cage,νά συμμετάσχει στόν Δίσκο.. Τέλος ζητά απο την Concetta Busacca,κόρη τού Παραδοσιακού Σιτσιλιάνου τραγουδιστή Ciccio Busacca να τραγουδήσει ένα κομμάτι επίσης... Ολοι οι συμμετέχοντες ανήκαν σέ αριστερές-ριζοσπαστικές οργανώσεις πέριξ τού P.C.I.(Κ.Κ.Ιταλίας)και συχνά συμμετείχαν και στίς γιορτές τής Unita . Η Cantata Rossa είναι ένα μείγμα αβανγκάρντ Jazz,απαγγελίας,Δραματουργίας,παραδοσιακής Ιταλικής και Αραβικής Μουσικής. Το σύνολο δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα γεμάτο ένταση καί λυρισμό πού υπερβαίνει ακόμα και τίς jazz δομές. Το έργο αποτελείται απο 9 μέρη . Ξεκινά με το Jazz trio σέ ένα ρυθμικό αραβικό στύλ με τον Stocchi να απαγγέλλει τούς στίχους τού Αραβα Ποιητή Τewfiq Zayad.. '[B]Questo Popolo ha Sette anime.Ogni volta che muore rinasce piu giovane e bello.[/B] 'Aυτός ο Λαός έχει Επτά Ψυχές.Κάθε φορά πού πεθαίνει ξαναγεννιέται πιό Νέος και Ομορφος´... Ακολουθεί τό συγκλονιστικό Ι 53 Giorni,όπου ο Stocchi μιλά γιά τις 53 μέρες τής Πολιορκίας ενώ στό φόντο το Trio συνοδεύει σαν να πυροβολεί.Η καταγγελτική Φωνή τού Stocchi που ´μιλά´με λεπτομέρειες για την Σφαγή είναι σαν Μαχαιριά στίς Κοιμισμένες Συνειδήσεις.. Η σχέση και οι επιδράσεις τού Liguori με τον Cecil Taylor είναι προφανείς.. Και αυτό φαίνεται στο αμιγώς οργανικό οκτάλεπτο Liberta Subito όπου ερμηνεύεται μια´εκπληκτική σύνθεση τού γκρούπ ,καθαρά αποδομητική Jazz . Η τεχνική τού Liguοri εντυπωσιακή και η όλη δημιουργία αποτελεί ένα free-jazz Yμνο στην Ελευθερία. Στην Συνέχεια ο Demetrio Stratos συνοδευόμενος απο Solo Piano(o Liguori έχει πάρει ιδέες απο τον Pierrot Lunaire τού Schoenberg)... Ο Stratos με εξαιρετικούς βοκαλισμούς ,σαρκασμό και θεατρικότητα ´μιλά´γιά την 12 χρονη Amna που ´υποχρεώνεται´να προσφέρει τίς ´υπηρεσίες της´στούς Φαλαγγίτες... Quant'e lunga la strada di Ashrafieh Ohni gradino,ogni pietra,ogni passo sono secoli interi di dolore.... eterne constellazioni cadenti sulla cieca notte del cuore. Ποσο μακρύς είν´ο δρόμος γιά την Ashrafieh?? Kάθε σκαλί,κάθε πέτρα,κάθε βήμα είναι Αιώνες και Αιώνες Πονου αιώνια πεφταστέρια στην Τυφλή Νύχτα τής καρδιάς. Ο Stratos με την αποστασιοποιημένα δραματική συνοδεία τού Liguori συνεχίζει να χρωματίζει με την φωνή του το Μαρτύριο τής Αmna αποκαλύπτοντας εντελώς κυνικά τά Δρώμενα... Αmna Open your Legs so we can see what you hide between them... Turn Around Amna your ass Amna move it a little your ass Amna...... Girati Amna Muoviti Amna in piedi Amna bestia amna balla Amna avanti balla palestinese comunista bestia Amna balla balla palestinese balla Balla. Amna. Aπό τίς πιό έντονες στιγμές τού Δίσκου. Το πέμπτο κομμάτι μιλά για τον μικρό Fadhi πού σκοτώθηκε ενώ έβγαινε απο το Στρατόπεδο.. Η Μουντή συνοδεία μπάσσου και ντράμς μαζί με την επιβλητική φωνή τού Stocchi δημιουργουν μια Επιτάφεια Μινιατούρα. Ακολουθεί ένας Μαγευτικός θρήνος τής Μάνας(La Madre γιά το σκοτωμένο Παιδί της χωρίς συνοδεία Οργάνων.. Και όμως η έμπνευση τών Δημιουργών είναι εξαιρετική.. Ενώ απαγγέλλει ο Stocchi κοφτά και δραματικά, στό Φόντο η Concetta Busacca τραγουδά a capella Aρχαία Σιτσιλιάνικα Τραγούδια .. Ο Συνδυασμός ειναι μοναδικός. Ξαφνικά και ενώ ο Stocchi θρηνεί, η Busacca τραγουδά γιά τα γεγονότα τής Avola ,χωριού τής Σικελίας ,τού 1968 όπου οι Καραμπινιέροι δολοφόνησαν εν ψυχρώ αγρότες και παιδιά σέ μιά ειρηνική διαμαρτυρία τών Χωρικών... Στό αποθεωτικό φινάλε ´εισβάλλει´Ηχογραφημένος ο Υμνος τών Φενταγίν ενώ η Βusacca μιλά για την ´Κόκκινη Μαρία´. Ακολουθεί το Οργανικό Sulle Macerie(Πάνω απο τά Συντρίμια),ενας αυτοσχεδιαστικός Θρήνος γιά τήν Καταστροφή και τον Πόνο... Και φτάνουμε στην Cantata Rossa... To piano trio και ο Stocchi αφήνουν μιά Ακτίνα Ελπίδας... [B]In Piedi Ahmed Fathma Ibrahim In Piedi Mervath Abeth Leila In Piedi Youssef il Nonno e il piccolo Fadh che aveva tre anni In Piedi ognuno dei trentamilla di Tal El Zaatar e che nessuno nessuno dico che nessuno pianga NON UNA LACRIMA[/B] Γίνεται ένα κανονικό Προσκλητήριο Νεκρών όπου καλούνται ολοι να Σηκωθούν και να μήν Χυθεί ούτε ένα δάκρυ για την Σφαγή γιατί παρότι τούς περιγέλασαν και τούς είπαν ´Tu Non avrai Patria'(Δέν θά έχετε Πατρίδα)πάντα πρέπει να ελπίζουν για τη Ανεξαρτησία. Η Καντάτα τελειώνει μέ το αρχικό Fedayin πού ενσταλλάζει την Ελπίδα.. Ο δίσκος υπο την στενή έννοια θα μποορύσε να χαρακτηριστεί Στρατευμένος... Ομως η αβάν γκάρντ Μουσικότητά του,η ένταση τών απαγγελιών και τών Βοκαλισμών παραπέμπει σε μια εξαιρετική Δημιουργία,πού και σήμερα ακούγεται και συναρπάζει.. Απο την άλλη σαφώς και αποτελεί και ένα Μουσικό Ντοκουμέντο τής Δεκαετίας τού 70 απο μιά ακόμα Ριζοσπαστικοποιημένη Ευρώπη ,αλλά και απο μιά Ιταλική Αριστερά που δεν ντρεπόταν να μιλήσει για Πατρίδα και Εθνική Ανεξαρτησία,και ταυτόχρονα είχε απαλλαγεί από τίς Σταλινικές αγκυλώσεις τού Παρελθόντος.Hταν Ανθρωπιστική,γνήσια Διεθνιστική και Πατριωτική. Η Κόκκινη Καντάτα τού Tall el Zaatar επανεκδόθηκε το 2001 σε μιά παραγωγή τού Radio Popolare απο την εταιρεία Arpa. Οποιος την ψαξει θα την βρεί,έστω με δυσκολία. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
La Cantata Rossa Per Tall El Zaatar
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…