Κάτω από το νερό.

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Μόλις διαπίστωσα ότι λείπουν δυο δεκαράκια από τις παρουσιάσεις.
Και στα δυο συμμετέχει ο ίδιος καλλιτέχνης.
Έχουν ακριβώς 10 χρονιά διαφορά το ένα με το άλλο.
Επίσης έχουν διαφορετική ''ταμπέλα'' στη βιτρίνα.
Το πρωτο εκτροχίασε ολόκληρο μουσικό κίνημα.
Το δεύτερο εκτροχίασε τα πάντα μέσα μου.
Προσεχώς.

Teaser.

DavidPajo_Photo_01.jpg
 

FINIX

AVClub Fanatic
22 November 2010
11,780
Σαν τον παπα κανει που δινει πρωτα τυρακι απο την ταινια πριν πει ποια ειναι.
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Αναμένω εναγωνίως την παρουσίαση μια που το εν λόγω θέμα το είχα αντιμετωπίσει επιδερμικά τότε.
Λες για την πρώτη περίοδο του...νεανικού τζαμαρίσματος.
Τα πολύχρωμα δηλητηριώδη φίδια έρχονται αργότερα στην προσωπική του δουλειά.
Αν και τώρα που το καλόσκέφτομαι,υπάρχει ένα τέτοιο φίδι στην πρώιμη περίοδο του τζαμαρίσματος...
Τεσπά,όταν τα βάλω σε μια σειρά στο κεφάλι μου θα επανέλθω..
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Μέρος πρώτο.

Ανήκω στους τύπους εκείνους που θεωρούν ότι το post rock πλην ελαχίστων εξαιρέσεων δεν έχει να προσφέρει και πολλά στην θεραπεία της καθημερινής βαρεμάρας.
Σε αντίθεση βέβαια με το post punk που συμβαίνει ακριβως το αντίθετο.
Αυτό σαφώς και δεν αφορά την ισχνή μειοψηφία που δημιουργεί παρθενογενέσεις μέσα από βιωματικές παραστάσεις αλλά τους πολλούς που έχουν την τάση να αντιγράφουν την ολότητα των ινδαλμάτων τους και να την παρουσιάζουν σαν άποψη αλλάζοντας επιφανειακές πινελιές , όπως την υφή της παραγωγής , τις στιλιστικές επιλογές κ.α.

Το Spiderland ξεπήδησε κυριολεκτικά από το πουθενά..Ξεκίνησε κυρίως από τις παραστάσεις τεσσάρων πιτσιρικάδων τοτε, που ήθελαν να ταξινομήσουν και να εξωτερικεύσουν τις αγωνίες και τις φοβίες τους .
Σε ολες τις μπάντες υπάρχει κάποιος frontman. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο άτυπος frontman και ο άνθρωπος που είχε ίσως το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την επιδραστικοτητα του ήχου των Slint ήταν ο Brian McMahan , ενας καταθλιπτικός άσημος νέος (μέχρι εκείνη την εποχή) ο οποίος πάλευε μέσα του με ένα σωρο δυσαρμονίες που ξεπηδούσαν από βιωματικά περιστατικά (κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης , ένα αυτοκίνητο χτύπησε τον McMahan).
Όπως αποδείχτηκε αργότερα δεν ήταν μόνο η ''πετριά'' που έφαγε ο McMahan..Και τα υπόλοιπα μέλη είχαν τα θεματάκια τους με ''πρωτεργάτη'' τον κιθαρίστα David Pajo ο οποίος υστερα από χρόνια μάχη με την κατάθλιψη , επιχείρησε μια απόπειρα αυτοκτονίας αλλά ευτυχώς επέζησε.
Βέβαια ακολούθησε ένα ατύχημα με μοτοσυκλέτα όπου βρέθηκε να παλεύει πιάνω σε αναπηρικό καροτσάκι για κάποιο διάστημα.

O David Pajo για το συγκεκριμένο άλμπουμ , απαρνήθηκε τις τεχνικές του αρετές για να εισχωρήσει στην ατμόσφαιρα που απαιτούσε η κατάσταση , η οποία έμοιαζε περισσότερο με diy μανιφέστο παρα με συνειδητοποιημένη ηχογράφηση που αποσκοπούσε στο κυνήγι της διασημότητας και κατ΄επεκταση στην εισχώρηση στη βιομηχανία της διασκέδασης.
Οι παραπονιάρικες κραυγές και οι ψίθυροι του McMahan άλλωστε δεν περίμεναν τέτοια κατάληξη και δεν επιζητούσαν την γραφειοκρατικοποίηση των οραμάτων τους.
Λέτε να είναι τυχαίες οι απαγγελίες του Henry Rollins στο Liar και στο Bottom των Tool μια χρονιά νωρίτερα;
Λέτε να είναι τυχαία τα σκαμπανεβάσματα των Today Is The Day στα πιο extreme μονοπάτια που διάλεξαν ή η μουντίλα των Godspeed You! Black Emperor και τα απέραντα ορχηστρικά βοσκοτόπια των Mogwai ;
Αν το πάρουμε κατά γράμμα , ίσως έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ουσιαστικότερα αλλά ατσούμπαλα progressive rock άλμπουμ (αλήθεια,πως ορίζουμε το progressive ; ) που βγήκαν ποτέ..To math rock κανει συχνά πυκνά την εμφάνισή του και όλα δείχνουν να λειτουργούν σαν μια αέναη νηνεμία πριν την καταιγίδα.
Ναι, σίγουρα υπάρχουν δραματοποιημένες εξάρσεις , όμως , η αίσθηση της αναμονής είναι αισθητά σε κάθε μέτρο.

Αν ψάξουμε σε βάθος για επιδραστικές μπάντες που τους οδήγησαν στο εν λόγω εγχείρημα , μάλλον θα πέσουμε στο απόλυτο κενό.
Και ποιον ενδιαφέρουν όλα αυτά..Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η ταμπέλα στην αφετηρία έγραφε Hardcore και ο τερματισμός τους βρήκε κάπου ανάμεσα στο Slowcore και το Post Rock, λέξεις άγνωστες μέχρι εκείνη τη στιγμή. (Δεν αναφέρομαι στο Hardcore βεβαίως)
Σημαντικότερη είναι πιστεύω η ατμόσφαιρα που γυρόφερνε το άλμπουμ , η οποία είχε κατι από την καταχνιά των Velvet Underground , αλλά στο πιο ηλεκτρισμένο.
O Steve Albini ήταν αυτός που διέκρινε πρώτος το ζόρικο της υπόθεσης και εκατοντάδες μουσικοί εκ των υστέρων ακολούθησαν τον δρόμο τους αλλάζοντας όπως είπαμε πιο πάνω βασικές πινελιές για να φανούν πιστευτοί.

Το δεύτερο μέρος έχει να κάνει με τον άνθρωπο που ευθύνεται σε βάθος για τον ήχο του συγκεκριμένου άλμπουμ.. Έπειτα από πολλές αναγνώσεις ανακαλύψαμε την απολυτη (θέλω να πιστεύω) αλήθεια...

ΥΓ..Μπορείτε να προσθέσετε ότι θέλετε.. Το παραπάνω κείμενο δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση παρουσίαση μιας και δεν τα έχω καλά με τις παρουσιάσεις.


img_20190307_075817_944.jpg


 

vsklav

AVClub Enthusiast
13 September 2012
1,060
Αθηνα, Κεραμεικος
Δεν τους ήξερα ομολογώ.

Όμως, Steve Albini είναι εγγύηση και επειδή αναφέρεις μέσα ονόματα όπως today is the day και ορολογίες τύπου math rock θεωρώ πως επιβάλλεται να τους ακούσω.

Για να δούμε...
 
  • Like
Reactions: Haagenti

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Δεν τους ήξερα ομολογώ.

Όμως, Steve Albini είναι εγγύηση και επειδή αναφέρεις μέσα ονόματα όπως today is the day και ορολογίες τύπου math rock θεωρώ πως επιβάλλεται να τους ακούσω.

Για να δούμε...
Πρόκειται για δεκαράκι ακατέβατο.

 

FINIX

AVClub Fanatic
22 November 2010
11,780
Τα γραφει τοσο ωραια που μπορει να σου "πουλησει" λασπη για παντεσπανι
το καλυτερο ειναι οτι ποτε δεν σου "πουλαει¨ λασπη
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Τα γραφει τοσο ωραια που μπορει να σου "πουλησει" λασπη για παντεσπανι
το καλυτερο ειναι οτι ποτε δεν σου "πουλαει¨ λασπη
Το παράδοξο εδώ είναι ότι προσπαθεί να σου πουλήσει παντεσπάνι ενώ πρόκειται για λάσπη. 😁
Δεν υπάρχει τίποτα το φανταχτερό στη φάση,εκτός από μια ακατέργαστη κλειστοφοβικη ιεροτελεστία που οδηγεί σε μια ας το πούμε, λυτρωτική κάθαρση.
Παλαιότερα είχα πει δυο λόγια για το Black Black των Chokebore..Αν το βρεις τσέκαρέ το...Μεταγενέστερο,είχε κυκλοφορήσει το 1998 από την Boomba rec..Το σίγουρο είναι ότι θα βρεις κοινό παρανομαστή.
 
  • Like
Reactions: FINIX

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Μέρος δεύτερο.

Papa M - Whatever,Mortal

Ο David Pajo δεν το έχει με το τραγούδι..Στην πραγματικότητα είναι από τα πιο απαίσια πράγματα που μπορείς να ακούσεις live. Για μια ζωή τραβιόταν με τις κιθάρες και ζούσε από αυτές..
Μέχρι που ήρθε μια μέρα ο Will Oldham (Bonnie ''Prince'' Billy,Palace Music, Palace Brothers) ο παλιός του φίλος και του είπε να βγει μπροστά.
Έτσι κι έγινε..Το peak πιστεύω στην καριέρα του δεν ήταν ο δεύτερος δίσκος των Slint που αναφέραμε πιο πάνω , αλλά το Whatever,Mortal το οποίο ήρθε μια δεκαετία αργότερα.
O Will Oldham ειχε ενεργότερο ρόλο εδώ (στους Slint είχε τραβήξει τη φωτογραφία του εξωφύλλου) , βοηθώντας τον σε αρκετά όργανα καθώς και στην ενορχήστρωση.
Το αποτέλεσμα δεν ήταν απλά ένα οργανικό όνειρο που οριοθετήθηκε με νότες , αλλά ένα ενδοφλέβιο soundtrack μιας αλλοπρόσαλλης εσωτερικά προσωπικότητας που έδειχνε να παλεύει μερα με τη ημέρα με ζόρικες κακοτοπιές.

Αυτοί οι καταραμένοι καλλιτέχνες δεν έχουν τελειωμό...

Και ενώ δείχνει να ξεκινάει το άλμπουμ με μια στοιχειωμένη όσο και τριπαρισμένη στιχουργικά διασκευή του φολκλορίζον The Wayfaring Stranger (Over Jordan) , που τραγούδησε και ο Johnny Cash , στο καπάκι ηλεκτρίζει την ατμόσφαιρα προσφέροντάς μας μια επική όσο και αυτοκαταστροφική στιγμή με το Beloved Woman , κομμάτι που μοιάζει να δανείζεται την ''περιφερική' οξυδέρκεια των ΄90΄s .
Τα πνεύματα των Chris Cacavas , Steve Wynn , Jack Logan , Terry Lee Hale , Phil Shoenfelt κ.α. , ενώνουν το υπαρξιακό τους ουρλιαχτό και ζώνονται με μερικές από τις ουσιαστικότερες επαναληπτικές κιθάρες και στίχους που έχουν γραφτεί ποτέ κατά την ταπεινή μου γνώμη.
To Banjo δίνει και παίρνει εδώ και εκεί μέσα στο άλμπουμ πάντα σε συνεννόηση με τις κιθάρες όλων των λογιών .
Τα ethnic και τα tribal στοιχεία ξεπετάγονται από εκεί που δεν το περιμένει κανείς , προσδίδοντας μια άλλου είδους δυναμική.
Οι αναφορές στην ιδιοσυγκρασία του Dylan έρχονται με τον ίδιο σχεδόν τρόπο.. Απλοϊκά.
Το freak folk κάνει αισθητή την παρουσία του όπως και συνθέσεις που παραπέμπουν σε ανέμελο σάουντρακ .
Όσες φωτογραφίες και αν βάλω, όσα λόγια και να γράψω , δεν φτάνουν να περιγράψω τι νιώθω κάθε φορά που ακούω το συγκεκριμένο άλμπουμ.
Και αν ήταν να συγκρίνω τα δυο άλμπουμ που περιγράφω σε τούτη τη σελίδα , το δεκάρι θα πήγαινε μόνο στο Whatever , Mortal.
To διπλό βινύλιο της Drag City είναι κάτι παραπάνω από χορταστικό.
Μπορεί να σταθεί με άνεση δίπλα στις καλύτερες στιγμές των τραγουδοποιών που μας όρισαν τη μοίρα των συναισθημάτων.

ΥΓ..Υπάρχει άλλος ένας λόγος που αγαπώ τόσο πολύ το συγκεκριμένο άλμπουμ, αλλά θα τον κρατήσω για τον εαυτό μου. :)

3268d9cb.jpg
 
Last edited:

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,984
Το whatever, mortal είναι δισκάρα, με αυτή την ονειρική , χειροποίητη, '' ότι έχει το ψυγείο'' αίσθηση και μια αδιόρατη θλίψη, σαν να συνειδητοποιείς ότι το τέλμα θα είναι εσαεί το στάτους στο ιδιωτικό σου σοσιαλ μιντιουμ που δεν έχει δει ποτέ κανείς.

Από τότε που μου το έστειλες, το έχω ακούσει πολλές φορές.. πρέπει να πέρασε καιρός.