Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
J.S.Bach Keyboard Concerto No 7 BWV1058
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Κώστας Γκαβάκος" data-source="post: 1155285" data-attributes="member: 16244"><p>Αγαπητέ Σπύρο η παρουσίαση σου είναι μεν λιτή, αλλά ταυτόχρονα συμπυκνωμένη και περιεκτική προσφέροντας τα ερεθίσματα για ακρόαση, σκέψη και συζήτηση.</p><p></p><p> Πολλοί βινυλιόφιλοι είχαμε στις δισκοθήκες μας τον Bach στις εγγραφές της Archiv με τον Karl Richter και την Munchener Bach-Orchester για σιγουριά και μετά αρχίσαμε το ψάξιμο. </p><p></p><p> Η προτίμηση του Δημήτρη Ν. για το αρπίχορδο σε σχέση με το πιάνο δεν μπορεί να σχολιασθεί. Είναι θέμα προσωπικής προτίμησης. Δεν έχει σχέση με την εξοικείωση, άλλωστε πρωτογράφτηκε για τσέμπαλο, και πολλές φορές είναι θέμα προτίμησης της στιγμής για όσους ακούν και τα δύο όργανα. Μόνο μια παρατήρηση. Το πιάνο σε σχέση με το μονοχρωματικό τσέμπαλο έχει πολύ ευρύτερη χρωματική παλέτα, με αποτέλεσμα να είναι απαιτητικότερη η αίσθηση του στιλ και η τονική αίσθηση του εκτελεστή. Το πιάνο επιτρέπει μεγαλύτερη, όχι άμοιρη κινδύνων, διαφοροποίηση στην έκφραση και καθιστά διαφανέστερη την πολυφωνική δομή της μουσικής. Επειδή το andante αυτό είναι γεμάτο συναίσθημα, προσωπικά προτιμώ την πολυχρωμία του πιάνου. Άλλωστε ο Jörg Demus που έπαιζε πιάνο είχε πει. Δεν έχει σημασία με τι όργανο παίζεις αλλά πως παίζεις τον Bach. </p><p> </p><p> Το BWV1058, με την ευκαιρία της αναφοράς σου, το ξανάκουσα με τον K. Richter (Cembalo), με τον Andrej Gawrilow (Piano) και Jurij Nikolaewski σε Μelodia-Εurodisc,και με την Hewitt. </p><p> Το τσέμπαλο του Richter ακούγεται λιγότερο σαν σολιστικό όργανο και περισσότερο σαν μέρος της ορχήστρας. Το andante είναι τρυφερό και λυρικό όπως περιγράφεις. Αντίθετα το andante του Gawrilow έχει περισσότερη θλίψη, που λίγο απέχει από το δράμα, απ’ ότι γλυκύτητα. Η εκδοχή της ορχήστρας του andante με την Hewitt είναι πέρα για πέρα τραγική. Δεν μου αφήνει ελπίδα, είναι μονοδιάστατη, με καταθλίβει, δεν μου αρέσει αλλά είναι ενδιαφέρουσα. </p><p> </p><p> Το κονσέρτο αυτό, όπως ανέφερες, αλλά και το 1054 είναι μεταγραφές των 1041 και του 1042 αντίστοιχα κονσέρτων για βιολί. Για τον λόγο αυτό έμειναν στην σκιά των πρωτοτύπων τους για πολλά χρόνια. Η μαστοριά του Bach κατόρθωσε να ξεπεράσει τις εκφραστικές δυσκολίες του σχετικά άκαμπτου τσέμπαλου σε σχέση με το εκφραστικό βιολί και να κάνει τις μεταγραφές, ικανοποιώντας το ερευνητικό του ενδιαφέρον. Συμφωνώ ότι η είσοδος του πιάνου ανέδειξε τις μεταγραφές, θα ήθελα όμως να είχα ακούσει και τον Pinnock.</p><p> </p><p> Τέλος δύο ερωτήσεις χωρίς να ζητώ απάντηση.</p><p> Γιατί προτίμησες το 1058 και όχι ένα πιο γνωστό ας πούμε το 1052.</p><p> Γιατί το προτίμησες στην εκδοχή του για πιάνο και όχι στην εκδοχή του για βιολί.</p><p> </p><p> Να είστε καλά να προσφέρετε ερεθίσματα και να δημιουργείτε ερωτήματα.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Κώστας Γκαβάκος, post: 1155285, member: 16244"] Αγαπητέ Σπύρο η παρουσίαση σου είναι μεν λιτή, αλλά ταυτόχρονα συμπυκνωμένη και περιεκτική προσφέροντας τα ερεθίσματα για ακρόαση, σκέψη και συζήτηση. Πολλοί βινυλιόφιλοι είχαμε στις δισκοθήκες μας τον Bach στις εγγραφές της Archiv με τον Karl Richter και την Munchener Bach-Orchester για σιγουριά και μετά αρχίσαμε το ψάξιμο. Η προτίμηση του Δημήτρη Ν. για το αρπίχορδο σε σχέση με το πιάνο δεν μπορεί να σχολιασθεί. Είναι θέμα προσωπικής προτίμησης. Δεν έχει σχέση με την εξοικείωση, άλλωστε πρωτογράφτηκε για τσέμπαλο, και πολλές φορές είναι θέμα προτίμησης της στιγμής για όσους ακούν και τα δύο όργανα. Μόνο μια παρατήρηση. Το πιάνο σε σχέση με το μονοχρωματικό τσέμπαλο έχει πολύ ευρύτερη χρωματική παλέτα, με αποτέλεσμα να είναι απαιτητικότερη η αίσθηση του στιλ και η τονική αίσθηση του εκτελεστή. Το πιάνο επιτρέπει μεγαλύτερη, όχι άμοιρη κινδύνων, διαφοροποίηση στην έκφραση και καθιστά διαφανέστερη την πολυφωνική δομή της μουσικής. Επειδή το andante αυτό είναι γεμάτο συναίσθημα, προσωπικά προτιμώ την πολυχρωμία του πιάνου. Άλλωστε ο Jörg Demus που έπαιζε πιάνο είχε πει. Δεν έχει σημασία με τι όργανο παίζεις αλλά πως παίζεις τον Bach. Το BWV1058, με την ευκαιρία της αναφοράς σου, το ξανάκουσα με τον K. Richter (Cembalo), με τον Andrej Gawrilow (Piano) και Jurij Nikolaewski σε Μelodia-Εurodisc,και με την Hewitt. Το τσέμπαλο του Richter ακούγεται λιγότερο σαν σολιστικό όργανο και περισσότερο σαν μέρος της ορχήστρας. Το andante είναι τρυφερό και λυρικό όπως περιγράφεις. Αντίθετα το andante του Gawrilow έχει περισσότερη θλίψη, που λίγο απέχει από το δράμα, απ’ ότι γλυκύτητα. Η εκδοχή της ορχήστρας του andante με την Hewitt είναι πέρα για πέρα τραγική. Δεν μου αφήνει ελπίδα, είναι μονοδιάστατη, με καταθλίβει, δεν μου αρέσει αλλά είναι ενδιαφέρουσα. Το κονσέρτο αυτό, όπως ανέφερες, αλλά και το 1054 είναι μεταγραφές των 1041 και του 1042 αντίστοιχα κονσέρτων για βιολί. Για τον λόγο αυτό έμειναν στην σκιά των πρωτοτύπων τους για πολλά χρόνια. Η μαστοριά του Bach κατόρθωσε να ξεπεράσει τις εκφραστικές δυσκολίες του σχετικά άκαμπτου τσέμπαλου σε σχέση με το εκφραστικό βιολί και να κάνει τις μεταγραφές, ικανοποιώντας το ερευνητικό του ενδιαφέρον. Συμφωνώ ότι η είσοδος του πιάνου ανέδειξε τις μεταγραφές, θα ήθελα όμως να είχα ακούσει και τον Pinnock. Τέλος δύο ερωτήσεις χωρίς να ζητώ απάντηση. Γιατί προτίμησες το 1058 και όχι ένα πιο γνωστό ας πούμε το 1052. Γιατί το προτίμησες στην εκδοχή του για πιάνο και όχι στην εκδοχή του για βιολί. Να είστε καλά να προσφέρετε ερεθίσματα και να δημιουργείτε ερωτήματα. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
J.S.Bach Keyboard Concerto No 7 BWV1058
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…