Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058829754" data-attributes="member: 30418"><p>Και σαν ελάχιστη αναγνώριση, μια αναφορά στους ιδρυτές των θρυλικών εταιρειών ηχογράφησης, παραγωγούς, και στα στελέχη δισκογραφίας που συντέλεσαν στην ολοκλήρωση των παρουσιαζόμενων άλμπουμ, αλλά και στην ανάπτυξη και εξέλιξη της τζαζ γενικότερα. Η προσφορά τους υπήρξε τεράστια και καθοριστική, σε όλες τις φάσεις και τα στάδια της δημιουργικής και παραγωγικής διαδικασίας, των τζαζ αριστουργημάτων που έχουμε την τύχη να απολαμβάνουμε.</p><p>________________________</p><h3><span style="color: Dodgerblue">Ιδρυτές, παραγωγοί, στελέχη...</span></h3><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[1]</span></span>. Ο <em>Ross Moody Russell</em> (1909-2000, 91 χρ.) ήταν Αμερικανός τζαζ παραγωγός και συγγραφέας, ιδρυτής της <em>Dial Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[2]</span></span>. Ο <em>George Mesrop Avakian</em> (1919-2017, 98 χρ.) ήταν Αρμενιο-Αμερικανός μουσικός παραγωγός, καλλιτεχνικός μάνατζερ, συγγραφέας και γνωστός για τη δουλειά του από το 1939 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1960 στις δισκογραφικές <em>Decca Records, Columbia Records, World Pacific Records, Warner Bros. Records</em> και την <em>RCA Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[3]</span></span>. Ο <em>Robert "Bob" Shad</em> (γεννημένος <em>Abraham Shadrinsky</em>, 1920-1985, 65 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός στις <em>Savoy Records</em> και <em>National Records</em>, διευθυντής 'Καλλιτεχνών και Ρεπερτορίου' στη <em>Mercury Records</em> ενώ ίδρυσε τις δισκογραφικές <em>Sittin' In With, EmArcy, Time, Brent</em> και <em>Mainstream Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[4]</span></span>. Ο <em>Bob Weinstock</em> (1928-2006, 77 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός περισσότερο γνωστός για τη δισκογραφική του εταιρεία <em>Prestige Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[5]</span></span>. Ο <em>Orrin Keepnews</em> (1923-2015, 91 χρ.) ήταν Αμερικανός τζαζ συγγραφέας και μουσικός παραγωγός, γνωστός για την ίδρυση των δισκογραφικών <em>Riverside Records</em> και <em>Milestone Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[6]</span></span>. Ο <em>Lester Koenig</em> (1917-1977, 59 χρ.) ήταν Αμερικανός σεναριογράφος, παραγωγός ταινιών και ιδρυτής της δισκογραφικής εταιρείας τζαζ <em>Contemporary Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[7]</span></span>. Ο <em>Theodore Samuel Reig</em> (1918-1984, 65 χρ.), Αμερικανός, που αυτοαποκαλούνταν "<em>καταφερτζής της τζαζ</em>", εργάστηκε ως μουσικός παραγωγός στις δισκογραφικές <em>Savoy, Roost</em> (την οποία συνίδρυσε), <em>Roulette</em> και <em>Verve</em>, υπεύθυνος 'Καλλιτεχνών και Ρεπερτορίου', προωθητής και καλλιτεχνικός μάνατζερ από τη δεκαετία του 1940 έως τη δεκαετία του 1970.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[8]</span></span>. Ο <em>Alfred Lion</em> (1908-1987, 79 χρ.), Γερμανο-Αμερικανός, ήταν στέλεχος της δισκογραφίας που συνίδρυσε με τον <em>Max Margulis</em>, τη τζαζ δισκογραφική εταιρεία <em>Blue Note</em> το 1939, στην οποία προσχώρησε και ο <em>Francis Wolff</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[9]</span></span>. Ο <em>Irving Townsend</em> (1920-1981, 61 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός και συγγραφέας και πιο διάσημος για την παραγωγή του άλμπουμ <em>Kind of Blue</em>, του <em>Miles Davis</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[10]</span></span>. Ο <em>Nesuhi Ertegün</em> (1917-1989, 71 χρ.) ήταν Τουρκο-Αμερικανός μουσικός παραγωγός, συνιδρυτής με τον <em>Herb Abramson</em> και στέλεχος της δισκογραφικής <em>Atlantic Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[11]</span></span>. Ο <em>Attilio Joseph "Teo" Macero</em> (1925-2008, 82 χρ.) ήταν Αμερικανός τζαζ σαξοφωνίστας, συνθέτης και μουσικός παραγωγός για είκοσι χρόνια στην <em>Columbia Records</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[12]</span></span>. Ο <em>Creed Bane Taylor V</em> (1929-2022, 93 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός, γνωστός για τη δουλειά του κατά περιόδους στις δισκογραφικές <em>Bethlehem Records, ABC-Paramount Records</em> (συμπεριλαμβανομένης της τζαζ ετικέτας της, <em>Impulse!</em>), <em>Verve, A&M Records</em> και φυσικά ίδρυσε τη <em>CTI Records</em> το 1967, που ήταν θυγατρική της <em>A&M</em> πριν γίνει ανεξάρτητη το 1970.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[13]</span></span>. Ο <em>Robert "Bob" Thiele</em> (1922-1996, 73 χρ.) ήταν Αμερικανός παραγωγός δισκογραφίας που εργάστηκε σε πολλά κλασικά τζαζ άλμπουμ και δισκογραφικές, όπως στις <em>Decca, Impulse! Records, ABC, Flying Dutchman Productions</em> και <em>Columbia</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[14]</span></span>. Ο <em>Norman Granz</em> (1918-2001, 83 χρ.) ήταν Αμερικανός παραγωγός τζαζ δισκογραφίας, υποστηρικτής συναυλιών και ιδρυτής των δισκογραφικών <em>Clef, Norgran, Down Home, Verve</em> και <em>Pablo</em>. Αναγνωρίστηκε ως "<em>ο πιο επιτυχημένος ιμπρεσάριος στην ιστορία της τζαζ</em>" και αντιτάχθηκε στον ρατσισμό δίνοντας πολλές μάχες για τους καλλιτέχνες του, πολλοί από τους οποίους ήταν μαύροι.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[15]</span></span>. Ο <em>Morris Levy</em> (1927-1990, 62 χρ.) ήταν Αμερικανός επιχειρηματίας στους τομείς των τζαζ κλαμπ, των μουσικών εκδόσεων και της ανεξάρτητης δισκογραφικής βιομηχανίας και χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό <em>Billboard</em> ως "<em>ένας από τους πιο αμφιλεγόμενους και επιδεικτικούς παίκτες της δισκογραφικής βιομηχανίας</em>". Υπήρξε συνιδρυτής και ιδιοκτήτης της <em>Roulette Records</em>, ιδρυτικός εταίρος των τζαζ κλαμπ <em>Birdland</em> και <em>Roulette Room</em>, αλλά και εμπλεκόμενος με το οργανωμένο έγκλημα.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]208746[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">τμήμα από το δωμάτιο ελέγχου στο <em>Hackensack</em> του <em>Van Gelder</em>, στα τέλη του 1953, με (κάτω αριστερά προς τα δεξιά) το φορητό μαγνητόφωνο <em>Presto PT-900</em>,</p> <p style="text-align: center">τα δύο μαγνητόφωνα <em>Ampex 300</em>, τις δύο συσκευές εγγραφής άμεσα στο δίσκο/<em>direct-to-disk</em>, τον ενισχυτή του <em>PT-900</em> και πικάπ αναπαραγωγής</p> <p style="text-align: center">(πηγή: rvglegacy.org)</p> <p style="text-align: center"></p><p>Και κάποιοι σπουδαίοι, διακεκριμένοι και πρωτοπόροι μηχανικοί, που συνέβαλαν στην καλύτερη δυνατή καταγραφή του μουσικού γεγονότος στην ταινία, και υπήρξαν υπεύθυνοι για τον πολλές φορές εξαιρετικό ήχο που ακούμε, παρά την ηλικία των δημιουργιών.</p><p>________________________</p><h3><span style="color: Dodgerblue">Μηχανικοί ήχου</span></h3><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[21]</span></span>. Ο <em>Frederick ("Fred") Plaut</em> (1907–1985, 78 χρ.), γεννήθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας και αποφοίτησε από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου με πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού. Υπήρξε μηχανικός ηχογράφησης και ερασιτέχνης φωτογράφος και εργάστηκε στην <em>Columbia Records</em> στις ΗΠΑ κατά τις δεκαετίες των 1940, 1950 και 1960, και τελικά έγινε ο αρχιμηχανικός της εταιρείας. Ήταν μηχανικός σε πολλά από τα διάσημα άλμπουμ της <em>Columbia</em>, συμπεριλαμβανομένων των αυθεντικών ηχογραφήσεων του καστ των <em>South Pacific, My Fair Lady</em> και <em>West Side Story</em>, των τζαζ <em>LPs Kind of Blue</em> και <em>Sketches of Spain</em> του <em>Miles Davis, Time Out</em> του <em>Dave Brubeck, Mingus Ah Um</em> και <em>Mingus Dynasty</em> του <em>Charles Mingus</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[22]</span></span>. Ο <em>Harold Chapman</em>, που συχνά αναφέρεται με μεγάλο σεβασμό με το ψευδώνυμό του "<em>Chappie</em>", ήταν ένας από τους κορυφαίους μηχανικούς ηχογράφησης στην <em>Columbia Records</em> από τα εγκαίνια του <em>30th Street Studio</em> της Νέας Υόρκης μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 1970. Σύμφωνα με τον διάσημο παραγωγό της <em>Columbia Records, Irving Townsend</em>, ο <em>Harold Chapman</em> ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη του αξιοσημείωτου ήχου που ακούγονταν σε αναρίθμητα άλμπουμ της εταιρείας από το 1940 έως το 1970, καθώς και σε μερικά από τα πιο αγαπημένα άλμπουμ του <em>Broadway</em> όλων των εποχών. Θεωρείται ως ένας από τους πιο σημαντικούς μηχανικούς στην τζαζ.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[23]</span></span>. Ο <em>Rudolph Van Gelder</em> (1924-2016, 91 χρ,), ήταν Αμερικανός μηχανικός ηχογράφησης που ειδικεύτηκε στην τζαζ, αλλά σπούδασε και οπτομέτρης επειδή δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να κερδίσει τα προς το ζην με τις ηχογραφήσεις. Πάνω από μισό αιώνα, ηχογράφησε πολλές χιλιάδες σέσιον, με μουσικούς όπως τους <em>John Coltrane, Miles Davis, Thelonious Monk, Sonny Rollins, Art Blakey, Lee Morgan, Joe Henderson, Freddie Hubbard, Wayne Shorter, Horace Silver, Herbie Hancock</em> και <em>Grant Green</em>. Εργάστηκε με πολλές διαφορετικές δισκογραφικές εταιρείες όπως <em>Blue Note, Prestige, Savoy, Impulse!</em>, <em>Verve</em> και <em>CTI</em>, ενώ ειδικά στην <em>Blue Note Records</em>, ηχογράφησε σχεδόν κάθε σέσιον από το 1953 έως το 1967. Ξεκινώντας από ένα αυτοσχέδιο στούντιο ηχογράφησης στο καθιστικό του σπιτιού των γονιών του, στο Χάκενσακ του Νιου Τζέρσεϊ, ο <em>Van Gelder</em> θα έχτιζε τελικά ένα μοναδικό στούντιο στο κοντινό Ίνγκλγουντ Κλιφς.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[24]</span></span>. Ο <em>Jack Higgins</em>, ήταν μηχανικός ηχογράφησης πολλών από τους δίσκους της <em>Riverside Records</em>, στα <em>Reeves Sound Studios</em>. Εκεί παρήγαγε μερικούς από τους καλύτερους ηχητικά δίσκους τζαζ της δεκαετίας του '50, αλλά δυστυχώς παραμένει λιγότερο γνωστός από τους ομολόγους του στην <em>Blue Note</em> και την <em>Columbia</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[25]</span></span>. Ο <em>Roy DuNann</em> (1927- ; ), ήταν Αμερικανός μηχανικός ήχου, αρχικά για την <em>Capitol Records</em>, στη συνέχεια προσλήφθηκε από τον <em>Lester Koenig</em> για την τζαζ δισκογραφική του, <em>Contemporary Records</em>. Έγινε διάσημος τη δεκαετία του 1950 για την ανάπτυξη νέων τεχνικών ηχογράφησης και την παραγωγή δίσκων με εξαιρετικό ήχο, που εξακολουθούν να αναζητούν οι συλλέκτες σήμερα.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[26]</span></span>. Ο <em>Dayton Burr "Bones" Howe</em> (1933), ήταν Αμερικανός παραγωγός δίσκων και μηχανικός ηχογράφησης, που σημείωσε μια σειρά από επιτυχίες τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, συχνά του είδους σανσάιν ποπ. Μετά την αποφοίτησή του με πτυχίο <em>Bachelor</em> στην ηλεκτρονική μηχανική, κατευθύνθηκε στη Δυτική Ακτή, όπου στις αρχές της δεκαετίας του '60, γνώρισε τον <em>Nesuhi Ertegun</em> σε μια ηχογράφηση για τον <em>Ornette Coleman</em>. Έχει εργαστεί στα στούντιο <em>Wally Heider Recording, United Western Recorders, United Recording Studios</em> και <em>Radio Recorders</em> και για τους <em>André Previn, Pepper Adams, Ornette Coleman</em> μέχρι τους <em>Jan & Dean, The Mamas & the Papas, The Turtles, Elvis Presley, Tom Waits</em> κλπ.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[27]</span></span>. Ο <em>David Jones</em> (γνωστός και ως <em>Dave Jones</em> και <em>David B. Jones</em>) ήταν μηχανικός με ειδίκευση δικάναλες/<em>two-track</em> ηχογραφήσεις σε εξωτερικούς χώρους. Ξεκίνησε την καριέρα του στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ηχογραφώντας παραδοσιακή τζαζ για την δικιά του εταιρεία, <em>Empirical</em>. Αφού πέρασε ως αρχιμηχανικός από την <em>Elektra Records</em> ξεκίνησε την καριέρα του ως ελεύθερος επαγγελματίας και το 1961, η <em>Riverside Records</em> τον έστειλε στη Νέα Ορλεάνη για να ηχογραφήσει μαύρους μουσικούς της παραδοσιακής τζαζ, για μια σειρά από άλμπουμ που θα ονομαζόταν <em>New Orleans-The Living Legends</em>. Ο Τζόουνς μνημονεύεται ελάχιστα σήμερα, παρά το γεγονός ότι πέντε μήνες αργότερα ηχογράφησε για τη <em>Riverside</em>, τα καλόηχα κλασικά <em>LP</em> όλων των εποχών του <em>Bill Evans</em>, <em> Sunday At The Village Vanguard</em> και <em>Waltz For Debby</em>. Ποτέ δεν ηχογράφησε ροκ ή ποπ μουσική, περιοριζόμενος σε επιτόπιες ηχογραφήσεις για μικρές ανεξάρτητες εταιρείες έθνικ και κλασικής μουσικής και περιστασιακά τζαζ.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[28]</span></span>. Ο <em>Bob Simpson</em>, ήταν μηχανικός ήχου και έχει κάνει αρκετές εκατοντάδες άλμπουμ για τις <em>RCA, Impulse!</em> και άλλες δισκογραφικές στην καριέρα του. Συνήθως ηχογραφούσε τα σέσιον της <em>Impulse!</em> του <em>Bob Thiele</em>, όταν απουσίαζε ο <em>Van Gelder</em>, που συμπεριελάμβαναν τους <em>Charles Mingus, Archie Shepp, Albert Ayler, Oliver Nelson, Chico Hamilton</em> και <em>Elvin Jones</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[29]</span></span>. Ο <em>Luis Pastor "Val" Valentin</em> (1920-1999, 79 χρ.), ήταν Αμερικανός μηχανικός ηχογράφησης στη μουσική βιομηχανία για έξι δεκαετίες. Μεγάλο μέρος της δουλειάς του έγινε για τις <em>MGM Records</em> και <em>Verve Records</em> όπου διετέλεσε Διευθυντής Μηχανικών, ξεκινώντας το 1963 στη Νέα Υόρκη και το 1970 συνέβαλε καθοριστικά στη μεταφορά των στούντιο ηχογράφησης της <em>MGM</em> από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες. Η μεγάλη δισκογραφία του περιλαμβάνει τζαζ άλμπουμ όπως <em>Ella and Louis, Night Train</em> και <em>Getz/Gilberto</em>. Ο <em>Valentin</em> διατήρησε χαμηλό προφίλ και λίγα είναι δημόσια γνωστά για τη ζωή του.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[30]</span></span>. Ο <em>Philip Ramone</em>, στην πραγματικότητα <em>Philip Rabinowitz</em> (1934-2013, 79 χρ.) ήταν Αμερικανός μηχανικός ηχογράφησης, παραγωγός δίσκων, βιολονίστας και συνθέτης, γεννημένος στη Νότια Αφρική, ο οποίος το 1958 ίδρυσε στη Νέα Υόρκη, με τον επιχειρηματικό του συνεργάτη <em>Jack Arnold</em>, ένα στούντιο ηχογράφησης, το <em>A & R Recording, Inc</em>. Η αρχική του επιτυχία, του επέτρεψε να επεκταθεί σε πολλά στούντιο και σε μια εταιρεία παραγωγής δίσκων. Γρήγορα απέκτησε τη φήμη του καλού ηχολήπτη και μουσικού παραγωγού, ιδιαίτερα για τη χρήση καινοτόμου τεχνολογίας. Η πρώτη του δουλειά στην παραγωγή και την ηχογράφηση ήταν με μουσικούς της τζαζ, δουλεύοντας στους δίσκους του <em>John Coltrane</em> και ενεργώντας ως μηχανικός για το άλμπουμ <em>Getz/Gilberto</em> το 1963, για το οποίο κέρδισε το πρώτο του <em>Grammy</em>.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[31]</span></span>. Ο <em>Frank Laico </em>(1918-2013, 95 χρ.), ήταν Αμερικανός μηχανικός ήχου και εργάστηκε στα <em>Columbia 30th Street Studio/CBS Studios</em>, της Νέας Υόρκης.</p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: Dodgerblue">[32]</span></span>. Ο <em>Stan Tonkel</em>, ήταν μηχανικός ηχογράφησης στη <em>CBS</em>, που δούλεψε με τον <em>Miles</em> σε στούντιο και ζωντανές τοποθεσίες κατά τη διάρκεια των κομβικών χρόνων του, από την ακουστική στη φιούζιον τζαζ.</p><p></p><hr /><p><span style="color: Indianred">Αξιολόγηση</span>: 5 στα 5 για όλα τα άλμπουμ</p><p><span style="color: Indianred">Πηγές</span>: εξώφυλλα, σημειώσεις επανεκδόσεων, wikipedia.org, jazzdisco.org, allmusic.com, discogs.com, bluenote.com, endlesscrate.com, udiscovermusic.com, jazzjournal.co.uk, jazzmusicarchives.com, jazzhistoryonline.com, jazzwise.com, jazzfuel.com, 1001albumsyoumusthearbeforeyoudie.wikidot.com, Mojo, Don Snowden, Richard S. Ginell, Thomas Cunniffemarch, Nick Lea, Andrew Gilbert, Lindsay Planer, C. Michael Bailey, Will Fulford-Jones, Gordon Jack, Seth Jacobson, Michael G. Nastos, John Lewis, Richard Havers, Steve Huey</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]207928[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">ταξιδιωτικές αφίσες της Νέας Ορλεάνης, αεροπορικών εταιρειών από τη δεκαετία του 1960, απεικονίζοντας τζαζ μουσικούς</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058829754, member: 30418"] Και σαν ελάχιστη αναγνώριση, μια αναφορά στους ιδρυτές των θρυλικών εταιρειών ηχογράφησης, παραγωγούς, και στα στελέχη δισκογραφίας που συντέλεσαν στην ολοκλήρωση των παρουσιαζόμενων άλμπουμ, αλλά και στην ανάπτυξη και εξέλιξη της τζαζ γενικότερα. Η προσφορά τους υπήρξε τεράστια και καθοριστική, σε όλες τις φάσεις και τα στάδια της δημιουργικής και παραγωγικής διαδικασίας, των τζαζ αριστουργημάτων που έχουμε την τύχη να απολαμβάνουμε. ________________________ [HEADING=2][COLOR=Dodgerblue]Ιδρυτές, παραγωγοί, στελέχη...[/COLOR][/HEADING] [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][1][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Ross Moody Russell[/I] (1909-2000, 91 χρ.) ήταν Αμερικανός τζαζ παραγωγός και συγγραφέας, ιδρυτής της [I]Dial Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][2][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]George Mesrop Avakian[/I] (1919-2017, 98 χρ.) ήταν Αρμενιο-Αμερικανός μουσικός παραγωγός, καλλιτεχνικός μάνατζερ, συγγραφέας και γνωστός για τη δουλειά του από το 1939 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1960 στις δισκογραφικές [I]Decca Records, Columbia Records, World Pacific Records, Warner Bros. Records[/I] και την [I]RCA Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][3][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Robert "Bob" Shad[/I] (γεννημένος [I]Abraham Shadrinsky[/I], 1920-1985, 65 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός στις [I]Savoy Records[/I] και [I]National Records[/I], διευθυντής 'Καλλιτεχνών και Ρεπερτορίου' στη [I]Mercury Records[/I] ενώ ίδρυσε τις δισκογραφικές [I]Sittin' In With, EmArcy, Time, Brent[/I] και [I]Mainstream Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][4][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Bob Weinstock[/I] (1928-2006, 77 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός περισσότερο γνωστός για τη δισκογραφική του εταιρεία [I]Prestige Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][5][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Orrin Keepnews[/I] (1923-2015, 91 χρ.) ήταν Αμερικανός τζαζ συγγραφέας και μουσικός παραγωγός, γνωστός για την ίδρυση των δισκογραφικών [I]Riverside Records[/I] και [I]Milestone Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][6][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Lester Koenig[/I] (1917-1977, 59 χρ.) ήταν Αμερικανός σεναριογράφος, παραγωγός ταινιών και ιδρυτής της δισκογραφικής εταιρείας τζαζ [I]Contemporary Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][7][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Theodore Samuel Reig[/I] (1918-1984, 65 χρ.), Αμερικανός, που αυτοαποκαλούνταν "[I]καταφερτζής της τζαζ[/I]", εργάστηκε ως μουσικός παραγωγός στις δισκογραφικές [I]Savoy, Roost[/I] (την οποία συνίδρυσε), [I]Roulette[/I] και [I]Verve[/I], υπεύθυνος 'Καλλιτεχνών και Ρεπερτορίου', προωθητής και καλλιτεχνικός μάνατζερ από τη δεκαετία του 1940 έως τη δεκαετία του 1970. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][8][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Alfred Lion[/I] (1908-1987, 79 χρ.), Γερμανο-Αμερικανός, ήταν στέλεχος της δισκογραφίας που συνίδρυσε με τον [I]Max Margulis[/I], τη τζαζ δισκογραφική εταιρεία [I]Blue Note[/I] το 1939, στην οποία προσχώρησε και ο [I]Francis Wolff[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][9][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Irving Townsend[/I] (1920-1981, 61 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός και συγγραφέας και πιο διάσημος για την παραγωγή του άλμπουμ [I]Kind of Blue[/I], του [I]Miles Davis[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][10][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Nesuhi Ertegün[/I] (1917-1989, 71 χρ.) ήταν Τουρκο-Αμερικανός μουσικός παραγωγός, συνιδρυτής με τον [I]Herb Abramson[/I] και στέλεχος της δισκογραφικής [I]Atlantic Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][11][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Attilio Joseph "Teo" Macero[/I] (1925-2008, 82 χρ.) ήταν Αμερικανός τζαζ σαξοφωνίστας, συνθέτης και μουσικός παραγωγός για είκοσι χρόνια στην [I]Columbia Records[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][12][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Creed Bane Taylor V[/I] (1929-2022, 93 χρ.) ήταν Αμερικανός μουσικός παραγωγός, γνωστός για τη δουλειά του κατά περιόδους στις δισκογραφικές [I]Bethlehem Records, ABC-Paramount Records[/I] (συμπεριλαμβανομένης της τζαζ ετικέτας της, [I]Impulse![/I]), [I]Verve, A&M Records[/I] και φυσικά ίδρυσε τη [I]CTI Records[/I] το 1967, που ήταν θυγατρική της [I]A&M[/I] πριν γίνει ανεξάρτητη το 1970. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][13][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Robert "Bob" Thiele[/I] (1922-1996, 73 χρ.) ήταν Αμερικανός παραγωγός δισκογραφίας που εργάστηκε σε πολλά κλασικά τζαζ άλμπουμ και δισκογραφικές, όπως στις [I]Decca, Impulse! Records, ABC, Flying Dutchman Productions[/I] και [I]Columbia[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][14][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Norman Granz[/I] (1918-2001, 83 χρ.) ήταν Αμερικανός παραγωγός τζαζ δισκογραφίας, υποστηρικτής συναυλιών και ιδρυτής των δισκογραφικών [I]Clef, Norgran, Down Home, Verve[/I] και [I]Pablo[/I]. Αναγνωρίστηκε ως "[I]ο πιο επιτυχημένος ιμπρεσάριος στην ιστορία της τζαζ[/I]" και αντιτάχθηκε στον ρατσισμό δίνοντας πολλές μάχες για τους καλλιτέχνες του, πολλοί από τους οποίους ήταν μαύροι. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][15][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Morris Levy[/I] (1927-1990, 62 χρ.) ήταν Αμερικανός επιχειρηματίας στους τομείς των τζαζ κλαμπ, των μουσικών εκδόσεων και της ανεξάρτητης δισκογραφικής βιομηχανίας και χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό [I]Billboard[/I] ως "[I]ένας από τους πιο αμφιλεγόμενους και επιδεικτικούς παίκτες της δισκογραφικής βιομηχανίας[/I]". Υπήρξε συνιδρυτής και ιδιοκτήτης της [I]Roulette Records[/I], ιδρυτικός εταίρος των τζαζ κλαμπ [I]Birdland[/I] και [I]Roulette Room[/I], αλλά και εμπλεκόμενος με το οργανωμένο έγκλημα. [CENTER][ATTACH type="full" alt="TheHackensackControlRoom1953.jpg"]208746[/ATTACH] τμήμα από το δωμάτιο ελέγχου στο [I]Hackensack[/I] του [I]Van Gelder[/I], στα τέλη του 1953, με (κάτω αριστερά προς τα δεξιά) το φορητό μαγνητόφωνο [I]Presto PT-900[/I], τα δύο μαγνητόφωνα [I]Ampex 300[/I], τις δύο συσκευές εγγραφής άμεσα στο δίσκο/[I]direct-to-disk[/I], τον ενισχυτή του [I]PT-900[/I] και πικάπ αναπαραγωγής (πηγή: rvglegacy.org) [/CENTER] Και κάποιοι σπουδαίοι, διακεκριμένοι και πρωτοπόροι μηχανικοί, που συνέβαλαν στην καλύτερη δυνατή καταγραφή του μουσικού γεγονότος στην ταινία, και υπήρξαν υπεύθυνοι για τον πολλές φορές εξαιρετικό ήχο που ακούμε, παρά την ηλικία των δημιουργιών. ________________________ [HEADING=2][COLOR=Dodgerblue]Μηχανικοί ήχου[/COLOR][/HEADING] [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][21][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Frederick ("Fred") Plaut[/I] (1907–1985, 78 χρ.), γεννήθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας και αποφοίτησε από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου με πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού. Υπήρξε μηχανικός ηχογράφησης και ερασιτέχνης φωτογράφος και εργάστηκε στην [I]Columbia Records[/I] στις ΗΠΑ κατά τις δεκαετίες των 1940, 1950 και 1960, και τελικά έγινε ο αρχιμηχανικός της εταιρείας. Ήταν μηχανικός σε πολλά από τα διάσημα άλμπουμ της [I]Columbia[/I], συμπεριλαμβανομένων των αυθεντικών ηχογραφήσεων του καστ των [I]South Pacific, My Fair Lady[/I] και [I]West Side Story[/I], των τζαζ [I]LPs Kind of Blue[/I] και [I]Sketches of Spain[/I] του [I]Miles Davis, Time Out[/I] του [I]Dave Brubeck, Mingus Ah Um[/I] και [I]Mingus Dynasty[/I] του [I]Charles Mingus[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][22][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Harold Chapman[/I], που συχνά αναφέρεται με μεγάλο σεβασμό με το ψευδώνυμό του "[I]Chappie[/I]", ήταν ένας από τους κορυφαίους μηχανικούς ηχογράφησης στην [I]Columbia Records[/I] από τα εγκαίνια του [I]30th Street Studio[/I] της Νέας Υόρκης μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 1970. Σύμφωνα με τον διάσημο παραγωγό της [I]Columbia Records, Irving Townsend[/I], ο [I]Harold Chapman[/I] ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη του αξιοσημείωτου ήχου που ακούγονταν σε αναρίθμητα άλμπουμ της εταιρείας από το 1940 έως το 1970, καθώς και σε μερικά από τα πιο αγαπημένα άλμπουμ του [I]Broadway[/I] όλων των εποχών. Θεωρείται ως ένας από τους πιο σημαντικούς μηχανικούς στην τζαζ. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][23][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Rudolph Van Gelder[/I] (1924-2016, 91 χρ,), ήταν Αμερικανός μηχανικός ηχογράφησης που ειδικεύτηκε στην τζαζ, αλλά σπούδασε και οπτομέτρης επειδή δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να κερδίσει τα προς το ζην με τις ηχογραφήσεις. Πάνω από μισό αιώνα, ηχογράφησε πολλές χιλιάδες σέσιον, με μουσικούς όπως τους [I]John Coltrane, Miles Davis, Thelonious Monk, Sonny Rollins, Art Blakey, Lee Morgan, Joe Henderson, Freddie Hubbard, Wayne Shorter, Horace Silver, Herbie Hancock[/I] και [I]Grant Green[/I]. Εργάστηκε με πολλές διαφορετικές δισκογραφικές εταιρείες όπως [I]Blue Note, Prestige, Savoy, Impulse![/I], [I]Verve[/I] και [I]CTI[/I], ενώ ειδικά στην [I]Blue Note Records[/I], ηχογράφησε σχεδόν κάθε σέσιον από το 1953 έως το 1967. Ξεκινώντας από ένα αυτοσχέδιο στούντιο ηχογράφησης στο καθιστικό του σπιτιού των γονιών του, στο Χάκενσακ του Νιου Τζέρσεϊ, ο [I]Van Gelder[/I] θα έχτιζε τελικά ένα μοναδικό στούντιο στο κοντινό Ίνγκλγουντ Κλιφς. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][24][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Jack Higgins[/I], ήταν μηχανικός ηχογράφησης πολλών από τους δίσκους της [I]Riverside Records[/I], στα [I]Reeves Sound Studios[/I]. Εκεί παρήγαγε μερικούς από τους καλύτερους ηχητικά δίσκους τζαζ της δεκαετίας του '50, αλλά δυστυχώς παραμένει λιγότερο γνωστός από τους ομολόγους του στην [I]Blue Note[/I] και την [I]Columbia[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][25][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Roy DuNann[/I] (1927- ; ), ήταν Αμερικανός μηχανικός ήχου, αρχικά για την [I]Capitol Records[/I], στη συνέχεια προσλήφθηκε από τον [I]Lester Koenig[/I] για την τζαζ δισκογραφική του, [I]Contemporary Records[/I]. Έγινε διάσημος τη δεκαετία του 1950 για την ανάπτυξη νέων τεχνικών ηχογράφησης και την παραγωγή δίσκων με εξαιρετικό ήχο, που εξακολουθούν να αναζητούν οι συλλέκτες σήμερα. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][26][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Dayton Burr "Bones" Howe[/I] (1933), ήταν Αμερικανός παραγωγός δίσκων και μηχανικός ηχογράφησης, που σημείωσε μια σειρά από επιτυχίες τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, συχνά του είδους σανσάιν ποπ. Μετά την αποφοίτησή του με πτυχίο [I]Bachelor[/I] στην ηλεκτρονική μηχανική, κατευθύνθηκε στη Δυτική Ακτή, όπου στις αρχές της δεκαετίας του '60, γνώρισε τον [I]Nesuhi Ertegun[/I] σε μια ηχογράφηση για τον [I]Ornette Coleman[/I]. Έχει εργαστεί στα στούντιο [I]Wally Heider Recording, United Western Recorders, United Recording Studios[/I] και [I]Radio Recorders[/I] και για τους [I]André Previn, Pepper Adams, Ornette Coleman[/I] μέχρι τους [I]Jan & Dean, The Mamas & the Papas, The Turtles, Elvis Presley, Tom Waits[/I] κλπ. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][27][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]David Jones[/I] (γνωστός και ως [I]Dave Jones[/I] και [I]David B. Jones[/I]) ήταν μηχανικός με ειδίκευση δικάναλες/[I]two-track[/I] ηχογραφήσεις σε εξωτερικούς χώρους. Ξεκίνησε την καριέρα του στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ηχογραφώντας παραδοσιακή τζαζ για την δικιά του εταιρεία, [I]Empirical[/I]. Αφού πέρασε ως αρχιμηχανικός από την [I]Elektra Records[/I] ξεκίνησε την καριέρα του ως ελεύθερος επαγγελματίας και το 1961, η [I]Riverside Records[/I] τον έστειλε στη Νέα Ορλεάνη για να ηχογραφήσει μαύρους μουσικούς της παραδοσιακής τζαζ, για μια σειρά από άλμπουμ που θα ονομαζόταν [I]New Orleans-The Living Legends[/I]. Ο Τζόουνς μνημονεύεται ελάχιστα σήμερα, παρά το γεγονός ότι πέντε μήνες αργότερα ηχογράφησε για τη [I]Riverside[/I], τα καλόηχα κλασικά [I]LP[/I] όλων των εποχών του [I]Bill Evans[/I], [I] Sunday At The Village Vanguard[/I] και [I]Waltz For Debby[/I]. Ποτέ δεν ηχογράφησε ροκ ή ποπ μουσική, περιοριζόμενος σε επιτόπιες ηχογραφήσεις για μικρές ανεξάρτητες εταιρείες έθνικ και κλασικής μουσικής και περιστασιακά τζαζ. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][28][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Bob Simpson[/I], ήταν μηχανικός ήχου και έχει κάνει αρκετές εκατοντάδες άλμπουμ για τις [I]RCA, Impulse![/I] και άλλες δισκογραφικές στην καριέρα του. Συνήθως ηχογραφούσε τα σέσιον της [I]Impulse![/I] του [I]Bob Thiele[/I], όταν απουσίαζε ο [I]Van Gelder[/I], που συμπεριελάμβαναν τους [I]Charles Mingus, Archie Shepp, Albert Ayler, Oliver Nelson, Chico Hamilton[/I] και [I]Elvin Jones[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][29][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Luis Pastor "Val" Valentin[/I] (1920-1999, 79 χρ.), ήταν Αμερικανός μηχανικός ηχογράφησης στη μουσική βιομηχανία για έξι δεκαετίες. Μεγάλο μέρος της δουλειάς του έγινε για τις [I]MGM Records[/I] και [I]Verve Records[/I] όπου διετέλεσε Διευθυντής Μηχανικών, ξεκινώντας το 1963 στη Νέα Υόρκη και το 1970 συνέβαλε καθοριστικά στη μεταφορά των στούντιο ηχογράφησης της [I]MGM[/I] από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες. Η μεγάλη δισκογραφία του περιλαμβάνει τζαζ άλμπουμ όπως [I]Ella and Louis, Night Train[/I] και [I]Getz/Gilberto[/I]. Ο [I]Valentin[/I] διατήρησε χαμηλό προφίλ και λίγα είναι δημόσια γνωστά για τη ζωή του. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][30][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Philip Ramone[/I], στην πραγματικότητα [I]Philip Rabinowitz[/I] (1934-2013, 79 χρ.) ήταν Αμερικανός μηχανικός ηχογράφησης, παραγωγός δίσκων, βιολονίστας και συνθέτης, γεννημένος στη Νότια Αφρική, ο οποίος το 1958 ίδρυσε στη Νέα Υόρκη, με τον επιχειρηματικό του συνεργάτη [I]Jack Arnold[/I], ένα στούντιο ηχογράφησης, το [I]A & R Recording, Inc[/I]. Η αρχική του επιτυχία, του επέτρεψε να επεκταθεί σε πολλά στούντιο και σε μια εταιρεία παραγωγής δίσκων. Γρήγορα απέκτησε τη φήμη του καλού ηχολήπτη και μουσικού παραγωγού, ιδιαίτερα για τη χρήση καινοτόμου τεχνολογίας. Η πρώτη του δουλειά στην παραγωγή και την ηχογράφηση ήταν με μουσικούς της τζαζ, δουλεύοντας στους δίσκους του [I]John Coltrane[/I] και ενεργώντας ως μηχανικός για το άλμπουμ [I]Getz/Gilberto[/I] το 1963, για το οποίο κέρδισε το πρώτο του [I]Grammy[/I]. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][31][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Frank Laico [/I](1918-2013, 95 χρ.), ήταν Αμερικανός μηχανικός ήχου και εργάστηκε στα [I]Columbia 30th Street Studio/CBS Studios[/I], της Νέας Υόρκης. [SIZE=3][COLOR=Dodgerblue][32][/COLOR][/SIZE]. Ο [I]Stan Tonkel[/I], ήταν μηχανικός ηχογράφησης στη [I]CBS[/I], που δούλεψε με τον [I]Miles[/I] σε στούντιο και ζωντανές τοποθεσίες κατά τη διάρκεια των κομβικών χρόνων του, από την ακουστική στη φιούζιον τζαζ. [HR][/HR] [COLOR=Indianred]Αξιολόγηση[/COLOR]: 5 στα 5 για όλα τα άλμπουμ [COLOR=Indianred]Πηγές[/COLOR]: εξώφυλλα, σημειώσεις επανεκδόσεων, wikipedia.org, jazzdisco.org, allmusic.com, discogs.com, bluenote.com, endlesscrate.com, udiscovermusic.com, jazzjournal.co.uk, jazzmusicarchives.com, jazzhistoryonline.com, jazzwise.com, jazzfuel.com, 1001albumsyoumusthearbeforeyoudie.wikidot.com, Mojo, Don Snowden, Richard S. Ginell, Thomas Cunniffemarch, Nick Lea, Andrew Gilbert, Lindsay Planer, C. Michael Bailey, Will Fulford-Jones, Gordon Jack, Seth Jacobson, Michael G. Nastos, John Lewis, Richard Havers, Steve Huey [CENTER][ATTACH type="full" alt="NewOrleansAirlineTravelPosters1960s.jpg"]207928[/ATTACH] ταξιδιωτικές αφίσες της Νέας Ορλεάνης, αεροπορικών εταιρειών από τη δεκαετία του 1960, απεικονίζοντας τζαζ μουσικούς[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…