Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058829747" data-attributes="member: 30418"><p><strong><span style="font-size: 22px">19</span></strong>. <strong>The Horace Silver Quintet - Song For My Father (Cantiga Para Meu Pai)</strong> (Δεκέμβριος 1964 ή Ιανουάριος 1965, Blue Note) [LP]</p><p><span style="color: Indianred">Κομμάτια</span>: A1 Song For My Father, A2 The Natives Are Restless Tonight, A3 Calcutta Cutie, B1 Que Pasa, B2 The Kicker (Joe Henderson), B3 Lonely Woman</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Horace Silver (πιάνο, σύνθεση: εκτός B2), Teddy Smith: A1, A2, B1, B2 / Gene Taylor: A3, B3 (μπάσο), Roger Humphries: A1, A2, B1, B2 / Roy Brooks: A3, B3 (ντραμς), Joe Henderson: A1, A2, B1, B2 / Junior Cook: A3, B3 (τενόρο σαξόφωνο), Carmell Jones: A1, A2, B1, B2 / Blue Mitchell: A3, B3 (τρομπέτα)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός</span>: Alfred Lion<span style="font-size: 12px"><a href="https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754" target="_blank">[8]</a></span> / Rudy Van Gelder<span style="font-size: 12px"><a href="https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754" target="_blank">[23]</a></span></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]207917[/ATTACH]</p><p></p><p>Σύμφωνα με τον <strong><em>Horace Silver</em></strong>/Χόρας Σίλβερ (1928-2014, 85 χρ.), «ο μπαμπάς έπαιζε βιολί, κιθάρα και μαντολίνο, αποκλειστικά με το αυτί. Λάτρευε τη φολκ μουσική του Πράσινου Ακρωτηρίου... Κατά καιρούς έκαναν πάρτι με χορό στην κουζίνα μας κάποια Σαββατόβραδα. Έσπρωχναν το τραπέζι της κουζίνας στη γωνία του δωματίου για να ανοίξουν χώρο για χορό και ο μπαμπάς και οι φίλοι του παρείχαν τη μουσική, παίζοντας και τραγουδώντας όλα τα παλιά τραγούδια του Πράσινου Ακρωτηρίου». Και όλα αυτά θα οδηγούσαν στο <em>Song For My Father</em>, το εξαιρετικό άλμπουμ του <em>Silver</em> που κυκλοφόρησε στα τέλη του 1964 από την <em>Blue Note Records</em>.</p><p></p><p>Το <em>LP</em> γράφτηκε σε τρία σέσιον, το πρώτο στις 31 Οκτωβρίου 1963, και το τελευταίο στις 26 Οκτωβρίου 1964, όλα στο στούντιο του <em>Rudy Van Gelder</em>, στο <em>Englewood Cliffs</em>, του Νιου Τζέρσεϊ. Σ' αυτό του 1964, ηχογραφήθηκε το αθάνατο ομότιτλο φάνκι κομμάτι του άλμπουμ, το οποίο καθορίζεται από μεταδοτικά μοτίβα πνευστών και μια επαναλαμβανόμενη εισαγωγή που δανείστηκε εξαιρετικά από τους <em>Steely Dan</em> για την επιτυχία τους, "<em>Rikki Don't Lose That Number</em>", του 1974. Γίνεται άμεσα αντιληπτό πόσο πολύ πρέπει να απολάμβαναν εκείνες τις βραδιές πάρτι στο σπίτι του <em>Silver</em> στο Κονέκτικατ, συγκεντρωμένοι όλοι γιορτάζοντας τη μουσική της πατρίδας τους, χιλιάδες μίλια μακριά από το μικροσκοπικό συγκρότημα των πορτογαλικών νησιών στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Αφρικής.</p><p></p><p>Ωστόσο, υπάρχουν περισσότερα σε αυτό το κομμάτι από την τζαζ συνδυασμένη με τους πορτογαλικούς ρυθμούς: ο <em>Silver</em> είχε πάει στη Βραζιλία στις αρχές του 1964, και το πνεύμα του μπιτ της μπόσα νόβα είναι παρόν όπως ακούγεται στους τροπικούς ρυθμούς του "<em>Que Pasa?</em>", που φαίνεται να αντηχεί το εναρκτήριο. Πολλά χρόνια αργότερα, ο Σίλβερ είπε: «Πάντα προσπαθούσα να γράψω το είδος της μουσικής που θα άντεχε στη δοκιμασία του χρόνου. Επιχείρησα να γράψω τραγούδια που θα ήταν εύκολο να ακούγονται και να παίζονται. Είναι δύσκολο εγχείρημα. Είναι εύκολο να γράψεις κάτι απλό αλλά χαζό ή κάτι που έχει βάθος αλλά είναι πολύ περίπλοκο. Αλλά η απλότητα με το βάθος, είναι το πιο δύσκολο πράγμα για μένα».</p><p></p><p>Η πρόθεση του <em>Silver</em> μεταφέρεται μέσα από το άλμπουμ από το χαρντ μποπ του "<em>The Natives Are Restless Tonight</em>", στο θέμα με ανατολική γεύση του "<em>Calcutta Cutie</em>" και στο "<em>The Kicker</em>", ένα ζωηρό κομμάτι του τενόρου σαξοφωνίστα <em>Joe Henderson</em>/Τζο Χέντερσον, που διασκευάζεται συχνά για την πρόκληση των τραυλιζόντων φράσεων και των περίπλοκων ρυθμών του. Το μόνο κομμάτι του άλμπουμ που δεν γράφτηκε από τον <em>Silver</em>, περιλαμβάνει ένα ξέφρενο σόλο ντραμς από τον <em>Roger Humphries</em>, ο οποίος ήταν μόλις 20 ετών τη στιγμή της ηχογράφησής του. Το τελευταίο κομμάτι, "<em>Lonely Woman</em>", που ηχογραφήθηκε τον Οκτώβριο του 1963, έχει τέλειο τίτλο. Ο <em>Silver</em> μεταφέρει απαλά την ιδέα με μια όμορφη μελωδία, ενώ συγκρατεί τις νότες στο μέγιστο αποτέλεσμα.</p><p></p><p>«Ο <em>Silver</em> ήταν πάντα μάστορας στο να εξισορροπεί τους εκτοξευόμενους ρυθμούς με πολύπλοκες αρμονίες για ένα μοναδικό μείγμα γήινου και εκλεπτυσμένου, και το <em>Song for My Father</em> έχει ίσως τον πιο φινετσάτο αέρα από όλα τα άλμπουμ του και είναι απαραίτητο για όλες τις τζαζ συλλογές». - <em>Steve Huey</em></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]207918[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">(από δεξιά) <em>Horace Silver, Joe Henderson</em> (φωτογραφία <em>Francis Wolff</em>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058829747, member: 30418"] [B][SIZE=6]19[/SIZE][/B]. [B]The Horace Silver Quintet - Song For My Father (Cantiga Para Meu Pai)[/B] (Δεκέμβριος 1964 ή Ιανουάριος 1965, Blue Note) [LP] [COLOR=Indianred]Κομμάτια[/COLOR]: A1 Song For My Father, A2 The Natives Are Restless Tonight, A3 Calcutta Cutie, B1 Que Pasa, B2 The Kicker (Joe Henderson), B3 Lonely Woman [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Horace Silver (πιάνο, σύνθεση: εκτός B2), Teddy Smith: A1, A2, B1, B2 / Gene Taylor: A3, B3 (μπάσο), Roger Humphries: A1, A2, B1, B2 / Roy Brooks: A3, B3 (ντραμς), Joe Henderson: A1, A2, B1, B2 / Junior Cook: A3, B3 (τενόρο σαξόφωνο), Carmell Jones: A1, A2, B1, B2 / Blue Mitchell: A3, B3 (τρομπέτα) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός[/COLOR]: Alfred Lion[SIZE=3][URL='https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754'][8][/URL][/SIZE] / Rudy Van Gelder[SIZE=3][URL='https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754'][23][/URL][/SIZE] [CENTER][ATTACH type="full" alt="SongForMyFather.jpg"]207917[/ATTACH][/CENTER] Σύμφωνα με τον [B][I]Horace Silver[/I][/B]/Χόρας Σίλβερ (1928-2014, 85 χρ.), «ο μπαμπάς έπαιζε βιολί, κιθάρα και μαντολίνο, αποκλειστικά με το αυτί. Λάτρευε τη φολκ μουσική του Πράσινου Ακρωτηρίου... Κατά καιρούς έκαναν πάρτι με χορό στην κουζίνα μας κάποια Σαββατόβραδα. Έσπρωχναν το τραπέζι της κουζίνας στη γωνία του δωματίου για να ανοίξουν χώρο για χορό και ο μπαμπάς και οι φίλοι του παρείχαν τη μουσική, παίζοντας και τραγουδώντας όλα τα παλιά τραγούδια του Πράσινου Ακρωτηρίου». Και όλα αυτά θα οδηγούσαν στο [I]Song For My Father[/I], το εξαιρετικό άλμπουμ του [I]Silver[/I] που κυκλοφόρησε στα τέλη του 1964 από την [I]Blue Note Records[/I]. Το [I]LP[/I] γράφτηκε σε τρία σέσιον, το πρώτο στις 31 Οκτωβρίου 1963, και το τελευταίο στις 26 Οκτωβρίου 1964, όλα στο στούντιο του [I]Rudy Van Gelder[/I], στο [I]Englewood Cliffs[/I], του Νιου Τζέρσεϊ. Σ' αυτό του 1964, ηχογραφήθηκε το αθάνατο ομότιτλο φάνκι κομμάτι του άλμπουμ, το οποίο καθορίζεται από μεταδοτικά μοτίβα πνευστών και μια επαναλαμβανόμενη εισαγωγή που δανείστηκε εξαιρετικά από τους [I]Steely Dan[/I] για την επιτυχία τους, "[I]Rikki Don't Lose That Number[/I]", του 1974. Γίνεται άμεσα αντιληπτό πόσο πολύ πρέπει να απολάμβαναν εκείνες τις βραδιές πάρτι στο σπίτι του [I]Silver[/I] στο Κονέκτικατ, συγκεντρωμένοι όλοι γιορτάζοντας τη μουσική της πατρίδας τους, χιλιάδες μίλια μακριά από το μικροσκοπικό συγκρότημα των πορτογαλικών νησιών στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Αφρικής. Ωστόσο, υπάρχουν περισσότερα σε αυτό το κομμάτι από την τζαζ συνδυασμένη με τους πορτογαλικούς ρυθμούς: ο [I]Silver[/I] είχε πάει στη Βραζιλία στις αρχές του 1964, και το πνεύμα του μπιτ της μπόσα νόβα είναι παρόν όπως ακούγεται στους τροπικούς ρυθμούς του "[I]Que Pasa?[/I]", που φαίνεται να αντηχεί το εναρκτήριο. Πολλά χρόνια αργότερα, ο Σίλβερ είπε: «Πάντα προσπαθούσα να γράψω το είδος της μουσικής που θα άντεχε στη δοκιμασία του χρόνου. Επιχείρησα να γράψω τραγούδια που θα ήταν εύκολο να ακούγονται και να παίζονται. Είναι δύσκολο εγχείρημα. Είναι εύκολο να γράψεις κάτι απλό αλλά χαζό ή κάτι που έχει βάθος αλλά είναι πολύ περίπλοκο. Αλλά η απλότητα με το βάθος, είναι το πιο δύσκολο πράγμα για μένα». Η πρόθεση του [I]Silver[/I] μεταφέρεται μέσα από το άλμπουμ από το χαρντ μποπ του "[I]The Natives Are Restless Tonight[/I]", στο θέμα με ανατολική γεύση του "[I]Calcutta Cutie[/I]" και στο "[I]The Kicker[/I]", ένα ζωηρό κομμάτι του τενόρου σαξοφωνίστα [I]Joe Henderson[/I]/Τζο Χέντερσον, που διασκευάζεται συχνά για την πρόκληση των τραυλιζόντων φράσεων και των περίπλοκων ρυθμών του. Το μόνο κομμάτι του άλμπουμ που δεν γράφτηκε από τον [I]Silver[/I], περιλαμβάνει ένα ξέφρενο σόλο ντραμς από τον [I]Roger Humphries[/I], ο οποίος ήταν μόλις 20 ετών τη στιγμή της ηχογράφησής του. Το τελευταίο κομμάτι, "[I]Lonely Woman[/I]", που ηχογραφήθηκε τον Οκτώβριο του 1963, έχει τέλειο τίτλο. Ο [I]Silver[/I] μεταφέρει απαλά την ιδέα με μια όμορφη μελωδία, ενώ συγκρατεί τις νότες στο μέγιστο αποτέλεσμα. «Ο [I]Silver[/I] ήταν πάντα μάστορας στο να εξισορροπεί τους εκτοξευόμενους ρυθμούς με πολύπλοκες αρμονίες για ένα μοναδικό μείγμα γήινου και εκλεπτυσμένου, και το [I]Song for My Father[/I] έχει ίσως τον πιο φινετσάτο αέρα από όλα τα άλμπουμ του και είναι απαραίτητο για όλες τις τζαζ συλλογές». - [I]Steve Huey[/I] [CENTER][ATTACH type="full" alt="HoraceSilverJoeHendersonByFrancisWolff.jpg"]207918[/ATTACH] (από δεξιά) [I]Horace Silver, Joe Henderson[/I] (φωτογραφία [I]Francis Wolff[/I])[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…