Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058829742" data-attributes="member: 30418"><p><strong><span style="font-size: 22px">17</span></strong>. <strong>Stan Getz And João Gilberto - Getz / Gilberto</strong> (Μάρτιος 1964, Verve) [LP]</p><p><span style="color: Indianred">Κομμάτια</span>: A1 The Girl From Ipanema (Jobim, Gimbel, deMoraes) - 5:15, A2 Doralice (Almeida, Caymmi) - 2:45, A3 Para Machucar Meu Coracao (To Hurt My Heart) (Ary Barroso) - 5:07, A4 Desafinado (Jobim, Mendonca) - 4:05, B1 Corcovado (Jobim, Lees) - 4:15, B2 So Danco Samba (Jazz Samba) (Jobim, deMoraes) - 3:30, B3 O Grande Amor (Jobim, deMoraes) - 5:25, B4 Vivo Sohando (Jobim) - 2:52</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Stan Getz (τενόρο σαξόφωνο), João Gilberto (κιθάρα, φωνητικά), Antonio Carlos Jobim (πιάνο), Sebastião Neto (κοντραμπάσο), Milton Banana (ντραμς, ντέφι), Astrud Gilberto (φωνητικά: A1, B1)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικοί</span>: Creed Taylor<span style="font-size: 12px"><a href="https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754" target="_blank">[12]</a></span> / Val Valentin<span style="font-size: 12px"><a href="https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754" target="_blank">[29]</a></span>, Phil Ramone<span style="font-size: 12px"><a href="https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754" target="_blank">[30]</a></span></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]207910[/ATTACH]</p><p></p><p>Η ερωτική σχέση της Αμερικής με τη χορευτική μουσική της Λατινικής Αμερικής δεν είναι κάτι καινούργιο —καθ' όλη τη διάρκεια του εικοστού αιώνα το ταγκό, το τσα-τσα, η ρούμπα και το μάμπο είχαν προμηθεύσει το σάουντρακ σε πολλές λέσχες χορού και τζαζ των ΗΠΑ. Ο γεννημένος στη Φιλαδέλφεια τενορίστας της Δυτικής Ακτής, <strong><em>Stan Getz</em></strong>/Σταν Γκετζ (1927-1991, 64 χρ.), ηχογράφησε το <em>Jazz Samba</em> το 1962 ως μια εξωτική παρέκκλιση από το λυρικό χαρντ μποπ του, αποστάζοντας τους κροταλιστικούς ρυθμούς της βραζιλιάνικης σάμπα σε μια απλή, κυματιστή ακουστική κιθαριστική ρυθμική μελωδία που έγινε γνωστή ως μπόσα νόβα.</p><p></p><p>Άθελά τους, ο <em>Getz</em> και ο <em>Byrd</em> βρέθηκαν να σερφάρουν σε ένα τεράστιο διεθνές κύμα, με τη δική τους εκδοχή του "<em>Desafinado</em>" του Βραζιλιάνου τραγουδοποιού <em>Antonio Carlos Jobim</em>/Αντόνιο Κάρλος Ζομπίμ να πουλάει ένα εκατομμύριο αντίτυπα. Σε αντίθεση με τους μετέπειτα ακόλουθους της μπόσα νόβα μόδας, η μουσική του <em>Getz</em> δεν απορρίφθηκε ως "μη αυθεντική" από τους Βραζιλιάνους, αλλά βρήκε ανταπόκριση από πρωτοπόρους της μπόσα όπως οι <em>Baden Powell</em> και <em>Jobim</em>.</p><p></p><p>Ο <em>Stan Getz</em> ήταν ο μόνος γκρίνγκο στο <em>Getz</em>/<em>Gilberto</em>, συμπράττοντας με τον <em>Jobim</em> στο πιάνο (είχε παίξει επίσης κιθάρα με τον <em>Getz</em>) και τον Βραζιλιάνο ντράμερ <em>Milton Banana</em>. Αλλά το αληθινό αστέρι εδώ ήταν ο κιθαρίστας και τραγουδιστής <strong><em>João Gilberto</em></strong>/Ζοάο Ζιλμπέρτο (1931-2019, 88 χρ.), ο μουτρωμένος καθαρολόγος της μπόσα νόβα του οποίου ο διστακτικός φωνητικός βόμβος και οι ευγενικές επαναλαμβανόμενες ακολουθίες της κιθάρας είχαν δημιουργήσει το είδος.</p><p></p><p>Ο θρύλος λέει ότι ο παραγωγός ήθελε έναν στίχο του "<em>Girl From Ipanema</em>" να τραγουδηθεί στα αγγλικά και όχι στα πορτογαλικά. Ο <em>Joao</em> δεν μπορούσε να μιλήσει αγγλικά, έτσι η νεαρή σύζυγός του, <em>Astrud</em>/Άστρουντ Ζιλμπέρτο, προσφέρθηκε εθελοντικά να τραγουδήσει μια λήψη. Φυσικά, τα ξέπνοα, κοριτσίστικα φωνητικά της έγιναν μια από τις καθοριστικές φωνητικές ερμηνείες του αιώνα και τα δύο κομμάτια της εδώ —συμπεριλαμβανομένης της ανάγνωσης του στίχου του <em>Gene Lees</em> στο "<em>Corcovado</em>"— είναι από τα πολλά χάιλαϊτ αυτού του άλμπουμ. Μια επανέκδοση της δεκαετίας του 1990 πρόσθεσε τις εκδόσεις 45 στροφών και των δύο τραγουδιών.</p><p></p><p>«Ο <em>Stan</em> ακούγεται σαν να προσπαθεί να γοητεύσει κάθε γυναίκα στην παραλία της Ιπανέμα». - <em>Charlie Byrd</em>, 1964</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]207911[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">ο σαξοφωνίστας <em>Stan Getz</em>, ο κιθαρίστας <em>Antonio Carlos Jobim</em> και η τραγουδίστρια <em>Astrud Gilberto</em></p> <p style="text-align: center">εμφανίζονται στη σκηνή του <em>Cafe Au Go Go</em>, περίπου το 1964 στη Νέα Υόρκη (φωτογραφία <em>Michael Ochs</em>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058829742, member: 30418"] [B][SIZE=6]17[/SIZE][/B]. [B]Stan Getz And João Gilberto - Getz / Gilberto[/B] (Μάρτιος 1964, Verve) [LP] [COLOR=Indianred]Κομμάτια[/COLOR]: A1 The Girl From Ipanema (Jobim, Gimbel, deMoraes) - 5:15, A2 Doralice (Almeida, Caymmi) - 2:45, A3 Para Machucar Meu Coracao (To Hurt My Heart) (Ary Barroso) - 5:07, A4 Desafinado (Jobim, Mendonca) - 4:05, B1 Corcovado (Jobim, Lees) - 4:15, B2 So Danco Samba (Jazz Samba) (Jobim, deMoraes) - 3:30, B3 O Grande Amor (Jobim, deMoraes) - 5:25, B4 Vivo Sohando (Jobim) - 2:52 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Stan Getz (τενόρο σαξόφωνο), João Gilberto (κιθάρα, φωνητικά), Antonio Carlos Jobim (πιάνο), Sebastião Neto (κοντραμπάσο), Milton Banana (ντραμς, ντέφι), Astrud Gilberto (φωνητικά: A1, B1) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικοί[/COLOR]: Creed Taylor[SIZE=3][URL='https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754'][12][/URL][/SIZE] / Val Valentin[SIZE=3][URL='https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754'][29][/URL][/SIZE], Phil Ramone[SIZE=3][URL='https://avclub.gr/index.php?threads/179000/post-1058829754'][30][/URL][/SIZE] [CENTER][ATTACH type="full" alt="GetzGilberto.jpg"]207910[/ATTACH][/CENTER] Η ερωτική σχέση της Αμερικής με τη χορευτική μουσική της Λατινικής Αμερικής δεν είναι κάτι καινούργιο —καθ' όλη τη διάρκεια του εικοστού αιώνα το ταγκό, το τσα-τσα, η ρούμπα και το μάμπο είχαν προμηθεύσει το σάουντρακ σε πολλές λέσχες χορού και τζαζ των ΗΠΑ. Ο γεννημένος στη Φιλαδέλφεια τενορίστας της Δυτικής Ακτής, [B][I]Stan Getz[/I][/B]/Σταν Γκετζ (1927-1991, 64 χρ.), ηχογράφησε το [I]Jazz Samba[/I] το 1962 ως μια εξωτική παρέκκλιση από το λυρικό χαρντ μποπ του, αποστάζοντας τους κροταλιστικούς ρυθμούς της βραζιλιάνικης σάμπα σε μια απλή, κυματιστή ακουστική κιθαριστική ρυθμική μελωδία που έγινε γνωστή ως μπόσα νόβα. Άθελά τους, ο [I]Getz[/I] και ο [I]Byrd[/I] βρέθηκαν να σερφάρουν σε ένα τεράστιο διεθνές κύμα, με τη δική τους εκδοχή του "[I]Desafinado[/I]" του Βραζιλιάνου τραγουδοποιού [I]Antonio Carlos Jobim[/I]/Αντόνιο Κάρλος Ζομπίμ να πουλάει ένα εκατομμύριο αντίτυπα. Σε αντίθεση με τους μετέπειτα ακόλουθους της μπόσα νόβα μόδας, η μουσική του [I]Getz[/I] δεν απορρίφθηκε ως "μη αυθεντική" από τους Βραζιλιάνους, αλλά βρήκε ανταπόκριση από πρωτοπόρους της μπόσα όπως οι [I]Baden Powell[/I] και [I]Jobim[/I]. Ο [I]Stan Getz[/I] ήταν ο μόνος γκρίνγκο στο [I]Getz[/I]/[I]Gilberto[/I], συμπράττοντας με τον [I]Jobim[/I] στο πιάνο (είχε παίξει επίσης κιθάρα με τον [I]Getz[/I]) και τον Βραζιλιάνο ντράμερ [I]Milton Banana[/I]. Αλλά το αληθινό αστέρι εδώ ήταν ο κιθαρίστας και τραγουδιστής [B][I]João Gilberto[/I][/B]/Ζοάο Ζιλμπέρτο (1931-2019, 88 χρ.), ο μουτρωμένος καθαρολόγος της μπόσα νόβα του οποίου ο διστακτικός φωνητικός βόμβος και οι ευγενικές επαναλαμβανόμενες ακολουθίες της κιθάρας είχαν δημιουργήσει το είδος. Ο θρύλος λέει ότι ο παραγωγός ήθελε έναν στίχο του "[I]Girl From Ipanema[/I]" να τραγουδηθεί στα αγγλικά και όχι στα πορτογαλικά. Ο [I]Joao[/I] δεν μπορούσε να μιλήσει αγγλικά, έτσι η νεαρή σύζυγός του, [I]Astrud[/I]/Άστρουντ Ζιλμπέρτο, προσφέρθηκε εθελοντικά να τραγουδήσει μια λήψη. Φυσικά, τα ξέπνοα, κοριτσίστικα φωνητικά της έγιναν μια από τις καθοριστικές φωνητικές ερμηνείες του αιώνα και τα δύο κομμάτια της εδώ —συμπεριλαμβανομένης της ανάγνωσης του στίχου του [I]Gene Lees[/I] στο "[I]Corcovado[/I]"— είναι από τα πολλά χάιλαϊτ αυτού του άλμπουμ. Μια επανέκδοση της δεκαετίας του 1990 πρόσθεσε τις εκδόσεις 45 στροφών και των δύο τραγουδιών. «Ο [I]Stan[/I] ακούγεται σαν να προσπαθεί να γοητεύσει κάθε γυναίκα στην παραλία της Ιπανέμα». - [I]Charlie Byrd[/I], 1964 [CENTER][ATTACH type="full" alt="GetzJobimAstrudCafeAuGoGo1964NewYorkByMichaelOchs.jpg"]207911[/ATTACH] ο σαξοφωνίστας [I]Stan Getz[/I], ο κιθαρίστας [I]Antonio Carlos Jobim[/I] και η τραγουδίστρια [I]Astrud Gilberto[/I] εμφανίζονται στη σκηνή του [I]Cafe Au Go Go[/I], περίπου το 1964 στη Νέα Υόρκη (φωτογραφία [I]Michael Ochs[/I])[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Η σαγήνη της Τζαζ! [+22 άλμπουμ]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…