Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Haydn:String Quartets op.76(1-3)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Brucknerian" data-source="post: 1256338" data-attributes="member: 18005"><p>Θα πω μερικά πράγματα, ελπίζω να μην παραξεγηθώ ή παρεξηγηθούν.</p><p>Κατά την γνώμη μου όποιος δεν θεωρεί τον Haydn τουλάχιστο ισάξιο του Mozart και του Beethoven, είναι απλά ανόητος. Mozart και Beethoven δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχε Haydn. Αυτό αρκεί.</p><p></p><p>To Cosmopolitan του 17ου αιώνα, είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να απασχολεί κάποιον που ακούει μουσική. Η ίδια μουσική μπορεί να πει πολλά περισσότερα ακόμα και αυτά που δεν έχουν ειπωθεί και καταγραφεί.</p><p></p><p>O Haydn προσέφερε μουσική σε όλες τις φόρμες που ήταν γνωστές στην εποχή του και πολλές από αυτές τις εφευρέθηκαν από αυτόν. Ήταν ένας υπάλληλος; Ναι ήταν αλλά εξέφραζε την χαρά, την λύπη, το γέλιο, το κλάμα, τον προβληματισμό, το παράπονο, όλα τα αισθήματα μέσα από την μουσική του και την τέχνη του. Δεν νομίζω ότι υπήρξε συνθέτης που να είχε το χιούμορ που έχει η μουσική του (ίσως μόνο ο Rossini). Αρκεί να ακούσει κανείς τα φινάλε από τις συμφωνίες του. O χορός και η καλή διάθεση στα μενουέτα του; Απλά μεστή ζωή. Ακούστε τις λειτουργίες του. Οι μεταφυσικές ανησυχίες του και μέσα από αυτές την κριτική του για τα πολιτικά γεγονότα την αισιοδοξία και την απαισιοδοξία του; Από τα θρησκευτικά του έργα επίσης, το Stabat Mater του είναι τόσο σπαρακτικό, που ίσως και να βάλεις τα κλάματα. Η συμφωνία του αποχαιρετισμού; Η καλύτερη και ευφυέστερη πράξη για να εκφράσει την βουβή διαμαρτυρία του για κάτι που δεν πήγαινε καλά, σε καιρούς που δεν μπορούσα να ειπωθούν αλλιώς. Γενικώς είπε και μίλησε για τα πάντα και σε μεγάλη ποσότητα. Είμαι σίγουρος πως ο Mahler, που προσπαθούσε να συμπεριλάβει τα πάντα στην μουσική του, θα τον φθονούσε.</p><p></p><p>H άποψη μου. Το τεράστιο έργο ενός συνθέτη μεγάλου, όπως ο Haydn, μπορεί να μας πει, πολλά πράγματα για την εποχή του, για τις συνθήκες και τα αισθήματα του. Η φαντασία του καθενός μας μπορεί να προσθέσει πολλά περισσότερα πράγματα. Από εκεί και πέρα το βιογραφικό και η εκτίμηση μόνο αυτού, μπορεί να μας κρύψει πολλά πράγματα και πολύ λίγο θα μας βοηθήσει. Νομίζω ότι η γνωριμία με το έργο πρέπει πάντα να προηγείται και μετά να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα βιογραφικά στοιχεία. Αλλιώς δεν μιλάμε για τέχνη.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brucknerian, post: 1256338, member: 18005"] Θα πω μερικά πράγματα, ελπίζω να μην παραξεγηθώ ή παρεξηγηθούν. Κατά την γνώμη μου όποιος δεν θεωρεί τον Haydn τουλάχιστο ισάξιο του Mozart και του Beethoven, είναι απλά ανόητος. Mozart και Beethoven δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχε Haydn. Αυτό αρκεί. To Cosmopolitan του 17ου αιώνα, είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να απασχολεί κάποιον που ακούει μουσική. Η ίδια μουσική μπορεί να πει πολλά περισσότερα ακόμα και αυτά που δεν έχουν ειπωθεί και καταγραφεί. O Haydn προσέφερε μουσική σε όλες τις φόρμες που ήταν γνωστές στην εποχή του και πολλές από αυτές τις εφευρέθηκαν από αυτόν. Ήταν ένας υπάλληλος; Ναι ήταν αλλά εξέφραζε την χαρά, την λύπη, το γέλιο, το κλάμα, τον προβληματισμό, το παράπονο, όλα τα αισθήματα μέσα από την μουσική του και την τέχνη του. Δεν νομίζω ότι υπήρξε συνθέτης που να είχε το χιούμορ που έχει η μουσική του (ίσως μόνο ο Rossini). Αρκεί να ακούσει κανείς τα φινάλε από τις συμφωνίες του. O χορός και η καλή διάθεση στα μενουέτα του; Απλά μεστή ζωή. Ακούστε τις λειτουργίες του. Οι μεταφυσικές ανησυχίες του και μέσα από αυτές την κριτική του για τα πολιτικά γεγονότα την αισιοδοξία και την απαισιοδοξία του; Από τα θρησκευτικά του έργα επίσης, το Stabat Mater του είναι τόσο σπαρακτικό, που ίσως και να βάλεις τα κλάματα. Η συμφωνία του αποχαιρετισμού; Η καλύτερη και ευφυέστερη πράξη για να εκφράσει την βουβή διαμαρτυρία του για κάτι που δεν πήγαινε καλά, σε καιρούς που δεν μπορούσα να ειπωθούν αλλιώς. Γενικώς είπε και μίλησε για τα πάντα και σε μεγάλη ποσότητα. Είμαι σίγουρος πως ο Mahler, που προσπαθούσε να συμπεριλάβει τα πάντα στην μουσική του, θα τον φθονούσε. H άποψη μου. Το τεράστιο έργο ενός συνθέτη μεγάλου, όπως ο Haydn, μπορεί να μας πει, πολλά πράγματα για την εποχή του, για τις συνθήκες και τα αισθήματα του. Η φαντασία του καθενός μας μπορεί να προσθέσει πολλά περισσότερα πράγματα. Από εκεί και πέρα το βιογραφικό και η εκτίμηση μόνο αυτού, μπορεί να μας κρύψει πολλά πράγματα και πολύ λίγο θα μας βοηθήσει. Νομίζω ότι η γνωριμία με το έργο πρέπει πάντα να προηγείται και μετά να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα βιογραφικά στοιχεία. Αλλιώς δεν μιλάμε για τέχνη. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Haydn:String Quartets op.76(1-3)
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…