Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Φυσικά... [J.J. Cale]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057799018" data-attributes="member: 30418"><p>Ο <strong>John Weldon Cale</strong> γεννήθηκε στην Οκλαχόμα Σίτι το 1938 και μεγάλωσε στην Τάλσα. Αργότερα αυτο-ονομάστηκε "<em>JJ</em>" για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση με τον <em>John Cale</em> των <em>Velvet Underground</em>. Μετά την αποφοίτηση από το γυμνάσιο <em>Tulsa Central</em> το 1956, άρχισε να παίζει σε τοπικές κάντρι και ροκαμπίλι μπάντες. Τα μουσικά γούστα του ήταν ευρεία, που κυμαίνονταν από το γουέστερν σουίνγκ στην τζαζ και το ρυθμ εντ μπλουζ και αναφέρει τον κιθαρίστα του <em>Elvis Presley</em>, <em>Scotty Moore</em> ως μια μεγάλη επιρροή στο δικό του παίξιμο. Στην αρχή πουλούσε την τέχνη του ως πλανόδιος κιθαρίστας, "<em><span style="color: Darkorange">προσπαθούσα να παίξω οτιδήποτε με προσλάμβαναν για να παίξω, επειδή ήμουν μουσικός...</span></em>".</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]135322[/ATTACH]</p><p></p><p>Ο Κέιλ είχε καλές σχέσεις με τον συνάδελφο μουσικό από την <em>Tulsa</em>, <em>Leon Russell</em> και κατ' εντολήν του μετακόμισε στο Λος Άντζελες, όπου βρήκε κανονική δουλειά. Εκεί ήταν που ο Κέιλ έκανε τις πρώτες ηχογραφήσεις των τραγουδιών του, κόβοντας τρία σινγκλ για την ετικέτα <em>Liberty</em>, ένα από τα οποία είχε το "<strong>After Midnight</strong>" στην πίσω πλευρά, ωστόσο δεν ήταν εμπορικά επιτυχημένο. Στη συνέχεια προσχώρησε σε μια μπάντα που ονομαζόταν <em>Leathercoated Minds</em> και το 1967 ηχογράφησε το άλμπουμ <em>A Trip Down the Sunset Strip</em> με ψυχεδελικές διασκευές.</p><p></p><p>Επέστρεψε στην Οκλαχόμα και το 1970 άκουσε την ηχογράφηση του "<em>After Midnight</em>" από τον <em>Clapton</em>, μια εμπειρία που την παρομοίασε με "<em>ανακάλυψη πετρελαίου στον κήπο σου</em>". Ο παραγωγός και φίλος <strong>Audie Ashworth</strong> προσκάλεσε τον <em>Cale</em> στο Νάσβιλ για να ηχογραφήσει ένα άλμπουμ, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την επιτυχία του τραγουδιού του, που είχε ως αποτέλεσμα το <strong><span style="color: Cornflowerblue">Naturally</span></strong> (1972).</p><p></p><p>Το <em>Naturally</em> καθόρισε ένα πρότυπο από το οποίο ο Κέιλ θα αποκλίνει λίγο σε μια σειρά από αξιόπιστα εθιστικά άλμπουμ που καταγράφονται κατά τη διάρκεια των επόμενων δεκαετιών και περιλάμβαναν τα <strong><span style="color: Cornflowerblue">Really</span></strong> (1973), <strong><span style="color: Cornflowerblue">Okie</span></strong> (1974), <strong><span style="color: Cornflowerblue">Troubadour</span></strong> (1976), <strong><span style="color: Cornflowerblue">Travel-Log</span></strong> (1990), <strong><span style="color: Cornflowerblue">Guitar Man</span></strong> (1996), <strong><span style="color: Cornflowerblue">To Tulsa and Back</span></strong> (2004) και <strong><span style="color: Cornflowerblue">Roll On</span></strong> (2009). Ο Κέιλ πιστώνεται με τη δημιουργία του "<em>ήχου της Τάλσα</em>", αν και στην πραγματικότητα είχε την αποκλειστικότητά του. Ο ήχος αυτός περιείχε έναν κινητικό ρυθμό και απλή μελωδία, συγκρατημένους εξωραϊσμούς στην κιθάρα, πεντάλ στιλ ή πλήκτρα και στίχους που παραδίδονταν από τον <em>Cale</em> σαν να είχε μια εκτός ωραρίου κουβεντούλα μ' ένα φιλικό μπάρμαν.</p><p></p><p>Ο Κέιλ έπαιζε συχνά τα περισσότερα από τα όργανα μόνος του, πειραματιζόμενος ακούραστα με διαφορετικούς ήχους και τεχνικές. Ήταν γοητευμένος με τη νέα τεχνολογία, είτε ήταν ψηφιακή εγγραφή, νέοι μαγνήτες ηλεκτρικής κιθάρας ή ρυθμομηχανές, που προφητικά χρησιμοποίησε στο πρώτο του άλμπουμ.</p><p></p><p>Όποιο και αν είναι το μυστικό του, η μουσική του Κέιλ αποδείχτηκε εξαιρετικά ανθεκτική και επιδραστική. Στους καλλιτέχνες που διασκεύασαν τραγούδια του, περιλαμβάνονταν οι <em>Allman Brothers Band, Johnny Cash, Tom Petty</em> και <em>Waylon Jennings</em>, ενώ ο <em>Neil Young</em> εξήρε το "<em>Crazy Mama</em>" στα απομνημονεύματά του, <em>Waging Heavy Peace</em>, το 2012. "<em><span style="color: Darkorange">Το τραγούδι είναι αληθινό, απλό και άμεσο και η εκφορά είναι πολύ φυσική</span></em>", έγραψε ο <em>Young</em>. "<em><span style="color: Darkorange">Η κιθάρα του JJ είναι μια τεράστια επιρροή για μένα. Ο τρόπος του είναι απερίγραπτος</span></em>".</p><p></p><p>Ο Κέιλ ήταν περισσότερο από ευτυχής να δει άλλους καλλιτέχνες να κάνουν τη μουσική του."<em><span style="color: Darkorange">Γράφω τραγούδια με την ελπίδα ότι οι μουσικοί θα τα πάρουν και θα τα κάνουν καλύτερα και πιο προσιτά</span></em>", είπε. Δύσκολα μπορούσε να πιστέψει στην τύχη του, το να είναι σε θέση να κάνει μια άνετη διαβίωση γράφοντας και ηχογραφώντας τραγούδια με τον δικό του τρόπο, στον δικό του ρυθμό.</p><p></p><p>Ο <em>Cale</em> πέθανε σε ηλικία 74 ετών στη Λα Χόγια της Καλιφόρνια, στις 26 Ιουλίου του 2013, μετά από καρδιακή προσβολή.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]218061[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057799018, member: 30418"] Ο [B]John Weldon Cale[/B] γεννήθηκε στην Οκλαχόμα Σίτι το 1938 και μεγάλωσε στην Τάλσα. Αργότερα αυτο-ονομάστηκε "[I]JJ[/I]" για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση με τον [I]John Cale[/I] των [I]Velvet Underground[/I]. Μετά την αποφοίτηση από το γυμνάσιο [I]Tulsa Central[/I] το 1956, άρχισε να παίζει σε τοπικές κάντρι και ροκαμπίλι μπάντες. Τα μουσικά γούστα του ήταν ευρεία, που κυμαίνονταν από το γουέστερν σουίνγκ στην τζαζ και το ρυθμ εντ μπλουζ και αναφέρει τον κιθαρίστα του [I]Elvis Presley[/I], [I]Scotty Moore[/I] ως μια μεγάλη επιρροή στο δικό του παίξιμο. Στην αρχή πουλούσε την τέχνη του ως πλανόδιος κιθαρίστας, "[I][COLOR=Darkorange]προσπαθούσα να παίξω οτιδήποτε με προσλάμβαναν για να παίξω, επειδή ήμουν μουσικός...[/COLOR][/I]". [CENTER][ATTACH alt="JJ.gif"]135322[/ATTACH][/CENTER] Ο Κέιλ είχε καλές σχέσεις με τον συνάδελφο μουσικό από την [I]Tulsa[/I], [I]Leon Russell[/I] και κατ' εντολήν του μετακόμισε στο Λος Άντζελες, όπου βρήκε κανονική δουλειά. Εκεί ήταν που ο Κέιλ έκανε τις πρώτες ηχογραφήσεις των τραγουδιών του, κόβοντας τρία σινγκλ για την ετικέτα [I]Liberty[/I], ένα από τα οποία είχε το "[B]After Midnight[/B]" στην πίσω πλευρά, ωστόσο δεν ήταν εμπορικά επιτυχημένο. Στη συνέχεια προσχώρησε σε μια μπάντα που ονομαζόταν [I]Leathercoated Minds[/I] και το 1967 ηχογράφησε το άλμπουμ [I]A Trip Down the Sunset Strip[/I] με ψυχεδελικές διασκευές. Επέστρεψε στην Οκλαχόμα και το 1970 άκουσε την ηχογράφηση του "[I]After Midnight[/I]" από τον [I]Clapton[/I], μια εμπειρία που την παρομοίασε με "[I]ανακάλυψη πετρελαίου στον κήπο σου[/I]". Ο παραγωγός και φίλος [B]Audie Ashworth[/B] προσκάλεσε τον [I]Cale[/I] στο Νάσβιλ για να ηχογραφήσει ένα άλμπουμ, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την επιτυχία του τραγουδιού του, που είχε ως αποτέλεσμα το [B][COLOR=Cornflowerblue]Naturally[/COLOR][/B] (1972). Το [I]Naturally[/I] καθόρισε ένα πρότυπο από το οποίο ο Κέιλ θα αποκλίνει λίγο σε μια σειρά από αξιόπιστα εθιστικά άλμπουμ που καταγράφονται κατά τη διάρκεια των επόμενων δεκαετιών και περιλάμβαναν τα [B][COLOR=Cornflowerblue]Really[/COLOR][/B] (1973), [B][COLOR=Cornflowerblue]Okie[/COLOR][/B] (1974), [B][COLOR=Cornflowerblue]Troubadour[/COLOR][/B] (1976), [B][COLOR=Cornflowerblue]Travel-Log[/COLOR][/B] (1990), [B][COLOR=Cornflowerblue]Guitar Man[/COLOR][/B] (1996), [B][COLOR=Cornflowerblue]To Tulsa and Back[/COLOR][/B] (2004) και [B][COLOR=Cornflowerblue]Roll On[/COLOR][/B] (2009). Ο Κέιλ πιστώνεται με τη δημιουργία του "[I]ήχου της Τάλσα[/I]", αν και στην πραγματικότητα είχε την αποκλειστικότητά του. Ο ήχος αυτός περιείχε έναν κινητικό ρυθμό και απλή μελωδία, συγκρατημένους εξωραϊσμούς στην κιθάρα, πεντάλ στιλ ή πλήκτρα και στίχους που παραδίδονταν από τον [I]Cale[/I] σαν να είχε μια εκτός ωραρίου κουβεντούλα μ' ένα φιλικό μπάρμαν. Ο Κέιλ έπαιζε συχνά τα περισσότερα από τα όργανα μόνος του, πειραματιζόμενος ακούραστα με διαφορετικούς ήχους και τεχνικές. Ήταν γοητευμένος με τη νέα τεχνολογία, είτε ήταν ψηφιακή εγγραφή, νέοι μαγνήτες ηλεκτρικής κιθάρας ή ρυθμομηχανές, που προφητικά χρησιμοποίησε στο πρώτο του άλμπουμ. Όποιο και αν είναι το μυστικό του, η μουσική του Κέιλ αποδείχτηκε εξαιρετικά ανθεκτική και επιδραστική. Στους καλλιτέχνες που διασκεύασαν τραγούδια του, περιλαμβάνονταν οι [I]Allman Brothers Band, Johnny Cash, Tom Petty[/I] και [I]Waylon Jennings[/I], ενώ ο [I]Neil Young[/I] εξήρε το "[I]Crazy Mama[/I]" στα απομνημονεύματά του, [I]Waging Heavy Peace[/I], το 2012. "[I][COLOR=Darkorange]Το τραγούδι είναι αληθινό, απλό και άμεσο και η εκφορά είναι πολύ φυσική[/COLOR][/I]", έγραψε ο [I]Young[/I]. "[I][COLOR=Darkorange]Η κιθάρα του JJ είναι μια τεράστια επιρροή για μένα. Ο τρόπος του είναι απερίγραπτος[/COLOR][/I]". Ο Κέιλ ήταν περισσότερο από ευτυχής να δει άλλους καλλιτέχνες να κάνουν τη μουσική του."[I][COLOR=Darkorange]Γράφω τραγούδια με την ελπίδα ότι οι μουσικοί θα τα πάρουν και θα τα κάνουν καλύτερα και πιο προσιτά[/COLOR][/I]", είπε. Δύσκολα μπορούσε να πιστέψει στην τύχη του, το να είναι σε θέση να κάνει μια άνετη διαβίωση γράφοντας και ηχογραφώντας τραγούδια με τον δικό του τρόπο, στον δικό του ρυθμό. Ο [I]Cale[/I] πέθανε σε ηλικία 74 ετών στη Λα Χόγια της Καλιφόρνια, στις 26 Ιουλίου του 2013, μετά από καρδιακή προσβολή. [CENTER][ATTACH alt="JJCaleRosebud.jpg"]218061[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Φυσικά... [J.J. Cale]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…