Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Free - Tons Of Sobs
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058799047" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Τραγούδια του χθες!</h3><p><strong>Free</strong> - <strong>Free</strong> (Οκτώβριος 1969, Island Records)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]202167[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 I'll Be Creepin' (Fraser, Rodgers) - 3:15, A2 Songs Of Yesterday (Fraser, Rodgers) - 3:31, A3 Lying In The Sunshine (Fraser, Rodgers) - 4:02, A4 Trouble On Double Time (Fraser, Kossoff, Rodgers, Kirke) - 3:34, A5 Mouthful Of Grass (Fraser, Rodgers) - 3:36, B1 Woman (Fraser, Rodgers) - 3:45, B2 Free Me (Fraser, Rodgers) - 5:37, B3 Broad Daylight (Fraser, Rodgers) - 3:33, B4 Mourning Sad Morning (Fraser, Rodgers) - 5:03</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Paul Rodgers (κύρια φωνητικά) • Paul Kossoff (ληντ κιθάρα) • Andy Fraser (μπάσο, ρυθμική κιθάρα, ακουστική κιθάρα, πιάνο) • Simon Kirke (τύμπανα, κρουστά) • Chris Wood (φλάουτο: B4)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός / Εξώφυλλο</span>: Chris Blackwell / Andy Johns / Ron Raffaelli, The Visual Thing Inc.</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα <em>Morgan Studios</em> μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 1969, εκτός των A2, B2 που ηχογραφήθηκαν στα <em>Trident</em> με μηχανικό τον <em>Rob!</em></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]202168[/ATTACH]</p><p></p><p>Το υποβλητικό πρώτο άλμπουμ τους, <em>Tons Of Sobs</em>, απέδειξε ότι απείχαν πολύ από τους τυπικούς παραδοσιακούς του 'Δέλτα–που συναντά το–Σικάγο'... Στα τέλη της δεκαετίας του '60, το ροκ εξερευνούσε τις δυνατότητές του, καλλιτεχνικά και εμπορικά. Απαλλαγμένες από, αναστολές λόγω της τεράστιας επιτυχίας, μπάντες όπως οι <em>Beatles</em> και οι <em>Beach Boys</em> δεν αναγνώριζαν κανέναν περιορισμό στο τι θα μπορούσε να επιτευχθεί σε ένα δωδεκάιντσο <em>LP</em>, ξοδεύοντας μήνες στο στούντιο με τη διοχέτευση περίσσιας φαντασίας και αχαλίνωτης αυτοέκφρασης στην επίτευξη του στόχου τους.</p><p></p><p>Όμως, το 1969 οι <strong>Free</strong>, απείχαν ακόμη πολύ μακριά από αυτό το 'πολυτελές' επίπεδο. Με το ντεμπούτο τους άλμπουμ, <em>Tons Of Sobs</em>, που συναρμολογήθηκε το προηγούμενο φθινόπωρο και με την κυκλοφορία του να καθυστερεί μέχρι τον Μάρτιο, οι <em>Free</em> πιέστηκαν επτά νύχτες την εβδομάδα χτίζοντας αυτό που ο <strong>Paul Kossoff</strong> περιέγραψε περήφανα ως «<em><span style="color: Darkorange">μια δυνατή, ειλικρινή συνέχεια</span></em>». Έφηβοι σε μια ασταμάτητη περιπέτεια, έμαθαν πώς να παίρνουν χρήματα από μη συνεργάσιμους χρηματοδότες και πώς να κάνουν επιδρομές στις κουζίνες των ξενοδοχείων, που έκλεισαν πολύ πριν από την αναγκαστικά καθυστερημένη και λιμοκτονική άφιξη τους μετά το σόου.</p><p></p><p>Απρόβλεπτα, όμως, όταν οι <em>Free</em> ήρθαν στα σποραδικά σέσιον για το δεύτερο άλμπουμ τους, η ενότητα του πάθους και του σκοπού τους έδειξε τα πρώτα σημάδια έντασης. Είχαν δουλέψει στα "<em>Trouble On Double Time</em>" και "<em>Broad Daylight</em>" τον Ιανουάριο, αλλά όταν επέστρεψαν στο στούντιο τον Απρίλιο, ξέσπασαν οι εντάσεις.</p><p></p><p>Όπως οι συνθέτες στις περισσότερες μπάντες, ο <strong>Andy Fraser</strong> και ο <strong>Paul Rodgers</strong>, οι οποίοι παρείχαν οκτώ από τα εννέα τραγούδια, είχαν ισχυρές ιδέες για το πώς θα έπρεπε να διασκευάζονται και να ερμηνεύονται οι συνθέσεις τους. Αυτή ήταν μια δύσκολη πρόκληση για την άγρια αυθόρμητη προσέγγιση του <em>Kossoff</em>, που απλώς ήθελε να ανταποκριθεί στα φωνητικά του <em>Rodgers</em> τόσο ελεύθερα όσο μέχρι τότε. Αντίθετα, οι τραγουδοποιοί ζήτησαν μια νέα πειθαρχία στο ρυθμικό του παίξιμο. Όταν δεν προέκυψε φυσικά, λέει ο <em>Fraser</em>, «<em><span style="color: Darkorange">έπρεπε να καθίσω και να του μάθω κάθε μέρος</span></em>». Εκ των υστέρων, λυπάται για το πόσο πιεστική μπορεί να ήταν αυτή η διαδικασία στο πνεύμα του κιθαρίστα. Πράγματι, ο τακτικός μηχανικός του στούντιο των <em>Free</em>, <em>Andy Johns</em>, θυμάται πώς, κατά τη διάρκεια αυτών των σέσιον, ο <em>Kossoff</em> «<em><span style="color: Darkorange">ήταν αμήχανος, σφιγμένος και δεν μιλούσε για μια ή δύο ώρες</span></em>».</p><p></p><p>Η έκταση της αναστάτωσης μπορεί να κριθεί από το γεγονός ότι, κρυφά, ο <em>Kossoff</em> και ο <em>Kirke</em> δοκίμασαν μπασίστες για ένα νέο συγκρότημα, ενώ ο <em>Rodgers</em> και ο <em>Fraser</em> συζητούσαν να φύγουν ως ντουέτο. Στη συνέχεια, ο <em>Kossoff</em> πέρασε από οντισιόν τόσο για τους <em>Jethro Tull</em> όσο και για τους <em>Rolling Stones</em> (μετά την αποχώρηση του <em>Brian Jones</em>). Δεδομένου ότι το ευέξαπτο στέλεχος της <em>Island</em>, <strong>Guy Stevens</strong>, ο οποίος είχε κάνει την παραγωγή στο <em>Tons of Sobs</em>, φαινόταν να επιτείνει τη διάσπαση, ο (διπλωματικός) ιδιοκτήτης της εταιρείας <strong>Chris Blackwell</strong> έσωσε πιθανότατα την παρτίδα, αναλαμβάνοντας τα σέσιον.</p><p></p><p>Σίγουρα, μέχρι τον Ιούνιο, όταν ολοκλήρωσαν το άλμπουμ σε 'περίεργες' μέρες στα στούντιο <em>Trident</em> και <em>Morgan</em> του Λονδίνου, οι <em>Free</em> φαινόταν να έχουν επανασυσπειρωθεί και να έχουν ανακτήσει τη μουσική τους έμπνευση.</p><p></p><p>Παρόλα αυτά, αναμφισβήτητα ο τόνος του άλμπουμ <em>Free</em> περιέχει κάτι από το κλίμα της αποκατεστημένης ειρήνης μετά από σύγκρουση –που επιτομή του, αποτελεί το ονειρικό ακουστικό οργανικό, "<strong>Mouthful Of Grass</strong>" με τον <em>Andy Fraser</em> να παίζει την εξάχορδη και τον <em>Paul Kossoff</em> να παίζει το ληντ τμήμα βοηθώντας στην εμπέδωση του τραγουδιού. Ο Ρότζερς το είδε ως το "σόουλ" άλμπουμ των <em>Free</em> και, ιδιαίτερα, στην πανέμορφη μπαλάντα "<strong>Lying In The Sunshine</strong>", με τη νωχελική φόλκι ατμόσφαιρα και την εκπληκτική ακουστική κιθάρα, τα φωνητικά του πλησίασαν τη μίμηση του πιο νωθρού στυλ του <em>Marvin Gaye</em> καθώς γουργούριζε επαινώντας την απραξία, αν και υπάρχει το «<em><span style="color: Darkorange">Οι φράχτες θέλουν επισκευή / Και χρήματα που πρέπει να αποκτηθούν</span></em>». Στον αντίποδα, το "<strong>Songs Of Yesterday</strong>", ένα ρυθμικό ρόκερ, εναλλάσσει τα γρήγορα με τα πιο αργά μέρη, διαθέτοντας το καλύτερο μπάσο του <em>Andy</em> σε ολόκληρο τον δίσκο και τον <em>Kossoff</em> να παρεμβάλει μια μεθυστική γραμμή κιθάρας.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058799047, member: 30418"] [HEADING=2]Τραγούδια του χθες![/HEADING] [B]Free[/B] - [B]Free[/B] (Οκτώβριος 1969, Island Records) [CENTER][ATTACH type="full" alt="Free1969.jpg"]202167[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 I'll Be Creepin' (Fraser, Rodgers) - 3:15, A2 Songs Of Yesterday (Fraser, Rodgers) - 3:31, A3 Lying In The Sunshine (Fraser, Rodgers) - 4:02, A4 Trouble On Double Time (Fraser, Kossoff, Rodgers, Kirke) - 3:34, A5 Mouthful Of Grass (Fraser, Rodgers) - 3:36, B1 Woman (Fraser, Rodgers) - 3:45, B2 Free Me (Fraser, Rodgers) - 5:37, B3 Broad Daylight (Fraser, Rodgers) - 3:33, B4 Mourning Sad Morning (Fraser, Rodgers) - 5:03 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Paul Rodgers (κύρια φωνητικά) • Paul Kossoff (ληντ κιθάρα) • Andy Fraser (μπάσο, ρυθμική κιθάρα, ακουστική κιθάρα, πιάνο) • Simon Kirke (τύμπανα, κρουστά) • Chris Wood (φλάουτο: B4) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός / Εξώφυλλο[/COLOR]: Chris Blackwell / Andy Johns / Ron Raffaelli, The Visual Thing Inc. Ηχογραφήθηκε στα [I]Morgan Studios[/I] μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 1969, εκτός των A2, B2 που ηχογραφήθηκαν στα [I]Trident[/I] με μηχανικό τον [I]Rob![/I] [CENTER][ATTACH type="full" alt="Free1969Inside.jpg"]202168[/ATTACH][/CENTER] Το υποβλητικό πρώτο άλμπουμ τους, [I]Tons Of Sobs[/I], απέδειξε ότι απείχαν πολύ από τους τυπικούς παραδοσιακούς του 'Δέλτα–που συναντά το–Σικάγο'... Στα τέλη της δεκαετίας του '60, το ροκ εξερευνούσε τις δυνατότητές του, καλλιτεχνικά και εμπορικά. Απαλλαγμένες από, αναστολές λόγω της τεράστιας επιτυχίας, μπάντες όπως οι [I]Beatles[/I] και οι [I]Beach Boys[/I] δεν αναγνώριζαν κανέναν περιορισμό στο τι θα μπορούσε να επιτευχθεί σε ένα δωδεκάιντσο [I]LP[/I], ξοδεύοντας μήνες στο στούντιο με τη διοχέτευση περίσσιας φαντασίας και αχαλίνωτης αυτοέκφρασης στην επίτευξη του στόχου τους. Όμως, το 1969 οι [B]Free[/B], απείχαν ακόμη πολύ μακριά από αυτό το 'πολυτελές' επίπεδο. Με το ντεμπούτο τους άλμπουμ, [I]Tons Of Sobs[/I], που συναρμολογήθηκε το προηγούμενο φθινόπωρο και με την κυκλοφορία του να καθυστερεί μέχρι τον Μάρτιο, οι [I]Free[/I] πιέστηκαν επτά νύχτες την εβδομάδα χτίζοντας αυτό που ο [B]Paul Kossoff[/B] περιέγραψε περήφανα ως «[I][COLOR=Darkorange]μια δυνατή, ειλικρινή συνέχεια[/COLOR][/I]». Έφηβοι σε μια ασταμάτητη περιπέτεια, έμαθαν πώς να παίρνουν χρήματα από μη συνεργάσιμους χρηματοδότες και πώς να κάνουν επιδρομές στις κουζίνες των ξενοδοχείων, που έκλεισαν πολύ πριν από την αναγκαστικά καθυστερημένη και λιμοκτονική άφιξη τους μετά το σόου. Απρόβλεπτα, όμως, όταν οι [I]Free[/I] ήρθαν στα σποραδικά σέσιον για το δεύτερο άλμπουμ τους, η ενότητα του πάθους και του σκοπού τους έδειξε τα πρώτα σημάδια έντασης. Είχαν δουλέψει στα "[I]Trouble On Double Time[/I]" και "[I]Broad Daylight[/I]" τον Ιανουάριο, αλλά όταν επέστρεψαν στο στούντιο τον Απρίλιο, ξέσπασαν οι εντάσεις. Όπως οι συνθέτες στις περισσότερες μπάντες, ο [B]Andy Fraser[/B] και ο [B]Paul Rodgers[/B], οι οποίοι παρείχαν οκτώ από τα εννέα τραγούδια, είχαν ισχυρές ιδέες για το πώς θα έπρεπε να διασκευάζονται και να ερμηνεύονται οι συνθέσεις τους. Αυτή ήταν μια δύσκολη πρόκληση για την άγρια αυθόρμητη προσέγγιση του [I]Kossoff[/I], που απλώς ήθελε να ανταποκριθεί στα φωνητικά του [I]Rodgers[/I] τόσο ελεύθερα όσο μέχρι τότε. Αντίθετα, οι τραγουδοποιοί ζήτησαν μια νέα πειθαρχία στο ρυθμικό του παίξιμο. Όταν δεν προέκυψε φυσικά, λέει ο [I]Fraser[/I], «[I][COLOR=Darkorange]έπρεπε να καθίσω και να του μάθω κάθε μέρος[/COLOR][/I]». Εκ των υστέρων, λυπάται για το πόσο πιεστική μπορεί να ήταν αυτή η διαδικασία στο πνεύμα του κιθαρίστα. Πράγματι, ο τακτικός μηχανικός του στούντιο των [I]Free[/I], [I]Andy Johns[/I], θυμάται πώς, κατά τη διάρκεια αυτών των σέσιον, ο [I]Kossoff[/I] «[I][COLOR=Darkorange]ήταν αμήχανος, σφιγμένος και δεν μιλούσε για μια ή δύο ώρες[/COLOR][/I]». Η έκταση της αναστάτωσης μπορεί να κριθεί από το γεγονός ότι, κρυφά, ο [I]Kossoff[/I] και ο [I]Kirke[/I] δοκίμασαν μπασίστες για ένα νέο συγκρότημα, ενώ ο [I]Rodgers[/I] και ο [I]Fraser[/I] συζητούσαν να φύγουν ως ντουέτο. Στη συνέχεια, ο [I]Kossoff[/I] πέρασε από οντισιόν τόσο για τους [I]Jethro Tull[/I] όσο και για τους [I]Rolling Stones[/I] (μετά την αποχώρηση του [I]Brian Jones[/I]). Δεδομένου ότι το ευέξαπτο στέλεχος της [I]Island[/I], [B]Guy Stevens[/B], ο οποίος είχε κάνει την παραγωγή στο [I]Tons of Sobs[/I], φαινόταν να επιτείνει τη διάσπαση, ο (διπλωματικός) ιδιοκτήτης της εταιρείας [B]Chris Blackwell[/B] έσωσε πιθανότατα την παρτίδα, αναλαμβάνοντας τα σέσιον. Σίγουρα, μέχρι τον Ιούνιο, όταν ολοκλήρωσαν το άλμπουμ σε 'περίεργες' μέρες στα στούντιο [I]Trident[/I] και [I]Morgan[/I] του Λονδίνου, οι [I]Free[/I] φαινόταν να έχουν επανασυσπειρωθεί και να έχουν ανακτήσει τη μουσική τους έμπνευση. Παρόλα αυτά, αναμφισβήτητα ο τόνος του άλμπουμ [I]Free[/I] περιέχει κάτι από το κλίμα της αποκατεστημένης ειρήνης μετά από σύγκρουση –που επιτομή του, αποτελεί το ονειρικό ακουστικό οργανικό, "[B]Mouthful Of Grass[/B]" με τον [I]Andy Fraser[/I] να παίζει την εξάχορδη και τον [I]Paul Kossoff[/I] να παίζει το ληντ τμήμα βοηθώντας στην εμπέδωση του τραγουδιού. Ο Ρότζερς το είδε ως το "σόουλ" άλμπουμ των [I]Free[/I] και, ιδιαίτερα, στην πανέμορφη μπαλάντα "[B]Lying In The Sunshine[/B]", με τη νωχελική φόλκι ατμόσφαιρα και την εκπληκτική ακουστική κιθάρα, τα φωνητικά του πλησίασαν τη μίμηση του πιο νωθρού στυλ του [I]Marvin Gaye[/I] καθώς γουργούριζε επαινώντας την απραξία, αν και υπάρχει το «[I][COLOR=Darkorange]Οι φράχτες θέλουν επισκευή / Και χρήματα που πρέπει να αποκτηθούν[/COLOR][/I]». Στον αντίποδα, το "[B]Songs Of Yesterday[/B]", ένα ρυθμικό ρόκερ, εναλλάσσει τα γρήγορα με τα πιο αργά μέρη, διαθέτοντας το καλύτερο μπάσο του [I]Andy[/I] σε ολόκληρο τον δίσκο και τον [I]Kossoff[/I] να παρεμβάλει μια μεθυστική γραμμή κιθάρας. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Free - Tons Of Sobs
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…