Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Free Funk ? και όχι μόνο....για κοπιάστε
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δημήτρης Ν." data-source="post: 441601" data-attributes="member: 79"><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">«Μας χρειάζεται το κουράγιο , μας χρειάζεται η ελευθερία , μας χρειάζεται το πάθος , μας χρειάζεται η χαρά του να ακολουθήσουμε τον καλλιτέχνη εκεί που μας οδηγεί .»</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Η μεγάλη Τέχνη οφείλει να είναι επαναστατική . Και προκειμένου περί Μουσικής δεν θα πρέπει να αρνείται στον εαυτό της την αίσθηση της ηχητικής ευφορίας , που θα καταστήσει ευκολότερη την επίτευξη του σκοπού της : την αφύπνιση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου τμήματος του κοινού , την ευαισθητοποίηση ολοένα και πιο ευάριθμου τμήματος ακροατών και εν τέλει την ανύψωση του μέσου γούστου , ώστε το «κοινό» να αποκτήσει την ίδια οξυδερκή ματιά που διακρίνει τον καλλιτέχνη .</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Το 1976 ήδη η ηλεκτρική jazz - fusion έχει πάρει δρόμους που απλώς χαϊδεύουν τα αυτιά του ακροατή και ο καλλιτέχνης χαϊδεύει απλώς το εγώ του . Μετά την στυλιστική υιοθέτηση της ροκ φόρμας στην τζαζ που επεχείρησε ο Miles Davis , η ομοιομορφία του ιδιώματος βρίσκεται σε επικίνδυνα επίπεδα , πλησιάζοντας την μαζικότητα της pop jazz. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Ο <strong>Ornette Coleman </strong>, γνήσια , ασυμβίβαστη και ρομαντική φιγούρα , φέρνει στο παιχνίδι την <strong>αρμολωδική (harmolodic</strong><strong>) </strong>θεώρηση της μουσικής , σύμπτυξη στην πραγματικότητα των όρων <span style="color: Red"><strong>Harmony </strong></span>( αρμονία ) ,<strong><span style="color: Red">Motion </span></strong>( κίνηση – Ρυθμός ) , <span style="color: Red"><strong>Melody </strong></span>( μελωδία ) , σε έναν «κοινό όρο που βασίζεται στην αντίληψη ότι ο ρυθμός , η αρμονία και η μελωδία , έχουν την ίδια σπουδαιότητα και κάθε όργανο μπορεί να έχει ταυτόχρονη και ισοδύναμη ανάπτυξη και δράση , ως μελωδικό , αρμονικό και ρυθμικό» . </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Στο “<strong>Body Meta</strong>” , αμέσως μετά την πρώτη εφαρμογή της που έλαβε χώρα στο “<em>Dancing in your head</em>” , η ισσοροπία των μορφών , η συμμετρία των επιρροών και η αρχιτεκτονική δομή του υλικού βρίσκουν την αισθητικά σημαντικότερη έκφραση τους . Φαντάζομαι ότι πολλοί τζαζόφιλοι της εποχής – και γιατί όχι και σημερινοί - θα έφευγαν με την ουρά στα σκέλια , ηττημένοι μετά την πρωτη επαφή μαζί με το μανιακό ξέσπασμα του <strong>"Home Grown "</strong>, ή την επαναδιατύπωση του <strong>European Echoes </strong>από το Golden Circle (ηχογραφημένο το πρωτον ζωντανά στην Στοκχόλμη το 1965) , και ανίκανοι να αντιληφθούν την μεγάλη επαναστατική ενοποίηση των μορφών που ξεκινούσε τότε ο Coleman . </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Η έλλειψη οραματισμού δεν έχει θέση στο <strong>Body Meta </strong>. Η περιορισμένη ευαισθησία δεν ταιριάζει στο <strong>Body Meta </strong>. Aν ο ακροατής πάσχει από τέτοια ελαττώματα καλό θα ήταν να αποσυρθεί χωρίς να αποπειραθεί να προσεγγίσει . Ο Ornette Coleman συνεπικουρείται εδώ από τον Jamaladden Tacuma στο μπάσσο , τον Bern Nix και τον Charlie Ellerbee στις ηλεκτρικές κιθάρες , τον Ronald Shanon Jackson στα ντραμς</span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px">Πρέπει να αφήνουμε διάφορα πράγματα να συμβαίνουν στην ψυχή μας . <strong>Τελικά μας χρειάζεται ο έρωτας ως ιδεώδες για να πλησιάσουμε διαισθητικά και συναισθηματικά στην απόλυτη αλήθεια </strong>. ( *****) </span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><em>Βοηθήματα : Κ. Γιαννουλόπουλος , Τζαζ 1900-1990</em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Times New Roman'"><span style="font-size: 12px"><em> Χ. Ρηντ : Η τέχνη σήμερα </em>. </span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δημήτρης Ν., post: 441601, member: 79"] [FONT="Times New Roman"][SIZE="3"]«Μας χρειάζεται το κουράγιο , μας χρειάζεται η ελευθερία , μας χρειάζεται το πάθος , μας χρειάζεται η χαρά του να ακολουθήσουμε τον καλλιτέχνη εκεί που μας οδηγεί .» Η μεγάλη Τέχνη οφείλει να είναι επαναστατική . Και προκειμένου περί Μουσικής δεν θα πρέπει να αρνείται στον εαυτό της την αίσθηση της ηχητικής ευφορίας , που θα καταστήσει ευκολότερη την επίτευξη του σκοπού της : την αφύπνιση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου τμήματος του κοινού , την ευαισθητοποίηση ολοένα και πιο ευάριθμου τμήματος ακροατών και εν τέλει την ανύψωση του μέσου γούστου , ώστε το «κοινό» να αποκτήσει την ίδια οξυδερκή ματιά που διακρίνει τον καλλιτέχνη . Το 1976 ήδη η ηλεκτρική jazz - fusion έχει πάρει δρόμους που απλώς χαϊδεύουν τα αυτιά του ακροατή και ο καλλιτέχνης χαϊδεύει απλώς το εγώ του . Μετά την στυλιστική υιοθέτηση της ροκ φόρμας στην τζαζ που επεχείρησε ο Miles Davis , η ομοιομορφία του ιδιώματος βρίσκεται σε επικίνδυνα επίπεδα , πλησιάζοντας την μαζικότητα της pop jazz. Ο [B]Ornette Coleman [/B], γνήσια , ασυμβίβαστη και ρομαντική φιγούρα , φέρνει στο παιχνίδι την [B]αρμολωδική (harmolodic[/B][B]) [/B]θεώρηση της μουσικής , σύμπτυξη στην πραγματικότητα των όρων [COLOR="Red"][B]Harmony [/B][/COLOR]( αρμονία ) ,[B][COLOR="Red"]Motion [/COLOR][/B]( κίνηση – Ρυθμός ) , [COLOR="Red"][B]Melody [/B][/COLOR]( μελωδία ) , σε έναν «κοινό όρο που βασίζεται στην αντίληψη ότι ο ρυθμός , η αρμονία και η μελωδία , έχουν την ίδια σπουδαιότητα και κάθε όργανο μπορεί να έχει ταυτόχρονη και ισοδύναμη ανάπτυξη και δράση , ως μελωδικό , αρμονικό και ρυθμικό» . Στο “[B]Body Meta[/B]” , αμέσως μετά την πρώτη εφαρμογή της που έλαβε χώρα στο “[I]Dancing in your head[/I]” , η ισσοροπία των μορφών , η συμμετρία των επιρροών και η αρχιτεκτονική δομή του υλικού βρίσκουν την αισθητικά σημαντικότερη έκφραση τους . Φαντάζομαι ότι πολλοί τζαζόφιλοι της εποχής – και γιατί όχι και σημερινοί - θα έφευγαν με την ουρά στα σκέλια , ηττημένοι μετά την πρωτη επαφή μαζί με το μανιακό ξέσπασμα του [B]"Home Grown "[/B], ή την επαναδιατύπωση του [B]European Echoes [/B]από το Golden Circle (ηχογραφημένο το πρωτον ζωντανά στην Στοκχόλμη το 1965) , και ανίκανοι να αντιληφθούν την μεγάλη επαναστατική ενοποίηση των μορφών που ξεκινούσε τότε ο Coleman . Η έλλειψη οραματισμού δεν έχει θέση στο [B]Body Meta [/B]. Η περιορισμένη ευαισθησία δεν ταιριάζει στο [B]Body Meta [/B]. Aν ο ακροατής πάσχει από τέτοια ελαττώματα καλό θα ήταν να αποσυρθεί χωρίς να αποπειραθεί να προσεγγίσει . Ο Ornette Coleman συνεπικουρείται εδώ από τον Jamaladden Tacuma στο μπάσσο , τον Bern Nix και τον Charlie Ellerbee στις ηλεκτρικές κιθάρες , τον Ronald Shanon Jackson στα ντραμς Πρέπει να αφήνουμε διάφορα πράγματα να συμβαίνουν στην ψυχή μας . [B]Τελικά μας χρειάζεται ο έρωτας ως ιδεώδες για να πλησιάσουμε διαισθητικά και συναισθηματικά στην απόλυτη αλήθεια [/B]. ( *****) [I]Βοηθήματα : Κ. Γιαννουλόπουλος , Τζαζ 1900-1990 Χ. Ρηντ : Η τέχνη σήμερα [/I]. [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Free Funk ? και όχι μόνο....για κοπιάστε
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…