Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Δημιουργία ενός Σύμπαντος: 8η Συμφωνία του Bruckner
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δαμιανός Δημητριάδης" data-source="post: 1404149" data-attributes="member: 206"><p>Καλωσορίζω Μπρουκνερικέ, την πρώτη παρουσίαση σου σε έργο του αγαπημένου σου συνθέτη. Η αγάπη και η επιμέλεια με την οποία το προσεγγίζεις είναι εμφανής και σ' ευχαριστώ που μας κάνεις κοινωνούς της. Καλή συνέχεια.</p><p></p><p>Από τη μεριά μου, όσο περνούν τα χρόνια, τόσο μεγαλώνει ο σεβασμός μου και η συμπάθεια μου στον Μπρούκνερ. Σε ότι αφορά στην οντολογική πλευρά της μουσικής του, εξακολουθώ να μένω σκεπτικός. Οι κόσμοι που οικοδομεί ογκώδεις και επιβλητικοί, αλλά μέσα τους διακρίνω δύο βασικούς παράγοντες της φύσης του. Τη βαθιά του θρησκευτικότητα και το γεγονός πως ποτέ δεν έπαψε να είναι ένας ειλικρινής - πλην όμως απλοϊκός - άνθρωπος. Του άρεσε ν' ακούει για φιλοσοφία, αλλά δεν μπορούσε να οικοδομήσει τη βαθιά σχέση μαζί της που είχε ο Βάγκνερ ή ο Μάλερ για παράδειγμα. Θα πω κάτι τελείως υποκειμενικό, αλλά ούτε την όξινη ευφυία -πολλές φορές κυνική- που διακρίνω πολύ καθαρά στο Μπραμς μπορώ να εντοπίσω εδώ.</p><p></p><p>Αυτό στο οποίο θεωρώ το Μπρούκνερ πραγματικά πρωτοπόρο είναι η υπαρξιακή διάσταση της μουσικής του. Και τη θρησκευτικότητα του τη βλέπω ενταγμένη εδώ, ως λύση υπαρξιακών ανησυχιών και ως πηγή παρηγοριάς. Υπ' αυτήν την έννοια, η προσέγγιση μου είναι αντίστροφη: Η μουσική του Μπρούκνερ με συναρπάζει ακριβώς για την ικανότητα της να εκφράζει και να αντιμετωπίζει - με την αγωνιστική και όχι ανταγωνιστική σημασία του όρου - αυτά που φαίνεται πως εξακολουθούν να βασανίζουν τον ίδιο. Αλλά και αυτά που βασανίζουν την ανθρώπινη ύπαρξη εν γένει.</p><p></p><p>Η 8η συμφωνία είναι για μένα ένα τεράστιο έργο, όχι μόνο σε έκταση, αλλά και σε δυνατότητα συναισθηματικής εμπλοκής, σε αφορμή για στοχασμό και σε παρηγορητική δύναμη. Προσωπικά, έχω βρει ανακούφιση, ψυχολογική στήριξη και δύναμη για συνέχεια σε πολύ δύσκολες προσωπικές στιγμές.</p><p></p><p>Και ένα πιπεράτο ανέκδοτο από τη σύνθεση της 8ης. Ο Μπρούκνερ ξεκίνησε να τη συνθέτει το καλοκαίρι του 1884, κάνοντας διακοπές στο σπίτι της αδελφής του, στην αυστριακή κωμόπολη του Φέκλαμπρουκ. Εκεί, νοίκιασε και ένα καμαράκι με πιάνο, σε ένα γειτονικό σπίτι για να συνθέτει. Ο σπιτονοικοκύρης είχε μια νέα και όμορφη κόρη, η θέα της οποίας γέμιζε χαρά τον εξηντάχρονο συνθέτη, ο οποίος της έφερνε κάθε μέρα, ένα μπουκέτο λουλούδια!</p><p></p><p>Για τις ερμηνείες, δεν έχω πολλά να προσθέσω. Έχω του Κάραγιαν με τους βιεννέζους, έχω σε βινύλιο EMI με τους βερολινέζους (τέλη δεκαετίας του '50) και έχω σε Τέλαρκ με το Lopez-Cobos και τη συμφωνική του Σινσινάτι. Αυτήν την τελευταία δεν την έχω προσέξει ιδιαίτερα και δεν την έχω ακούσει πολλές φορές. Την είχα πάρει για την εντυπωσιακή ηχογράφηση. Θα με ενδιέφερε η γνώμη σου γι' αυτή, Μπρουκνερικέ, αν την έχεις ακούσει.</p><p></p><p>Α, και μια παρατήρηση. Νομίζω πως ο Λέβι το Γιόζεφ Σαλκ είχε χρησιμοποιήσει ως μεσάζοντα.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δαμιανός Δημητριάδης, post: 1404149, member: 206"] Καλωσορίζω Μπρουκνερικέ, την πρώτη παρουσίαση σου σε έργο του αγαπημένου σου συνθέτη. Η αγάπη και η επιμέλεια με την οποία το προσεγγίζεις είναι εμφανής και σ' ευχαριστώ που μας κάνεις κοινωνούς της. Καλή συνέχεια. Από τη μεριά μου, όσο περνούν τα χρόνια, τόσο μεγαλώνει ο σεβασμός μου και η συμπάθεια μου στον Μπρούκνερ. Σε ότι αφορά στην οντολογική πλευρά της μουσικής του, εξακολουθώ να μένω σκεπτικός. Οι κόσμοι που οικοδομεί ογκώδεις και επιβλητικοί, αλλά μέσα τους διακρίνω δύο βασικούς παράγοντες της φύσης του. Τη βαθιά του θρησκευτικότητα και το γεγονός πως ποτέ δεν έπαψε να είναι ένας ειλικρινής - πλην όμως απλοϊκός - άνθρωπος. Του άρεσε ν' ακούει για φιλοσοφία, αλλά δεν μπορούσε να οικοδομήσει τη βαθιά σχέση μαζί της που είχε ο Βάγκνερ ή ο Μάλερ για παράδειγμα. Θα πω κάτι τελείως υποκειμενικό, αλλά ούτε την όξινη ευφυία -πολλές φορές κυνική- που διακρίνω πολύ καθαρά στο Μπραμς μπορώ να εντοπίσω εδώ. Αυτό στο οποίο θεωρώ το Μπρούκνερ πραγματικά πρωτοπόρο είναι η υπαρξιακή διάσταση της μουσικής του. Και τη θρησκευτικότητα του τη βλέπω ενταγμένη εδώ, ως λύση υπαρξιακών ανησυχιών και ως πηγή παρηγοριάς. Υπ' αυτήν την έννοια, η προσέγγιση μου είναι αντίστροφη: Η μουσική του Μπρούκνερ με συναρπάζει ακριβώς για την ικανότητα της να εκφράζει και να αντιμετωπίζει - με την αγωνιστική και όχι ανταγωνιστική σημασία του όρου - αυτά που φαίνεται πως εξακολουθούν να βασανίζουν τον ίδιο. Αλλά και αυτά που βασανίζουν την ανθρώπινη ύπαρξη εν γένει. Η 8η συμφωνία είναι για μένα ένα τεράστιο έργο, όχι μόνο σε έκταση, αλλά και σε δυνατότητα συναισθηματικής εμπλοκής, σε αφορμή για στοχασμό και σε παρηγορητική δύναμη. Προσωπικά, έχω βρει ανακούφιση, ψυχολογική στήριξη και δύναμη για συνέχεια σε πολύ δύσκολες προσωπικές στιγμές. Και ένα πιπεράτο ανέκδοτο από τη σύνθεση της 8ης. Ο Μπρούκνερ ξεκίνησε να τη συνθέτει το καλοκαίρι του 1884, κάνοντας διακοπές στο σπίτι της αδελφής του, στην αυστριακή κωμόπολη του Φέκλαμπρουκ. Εκεί, νοίκιασε και ένα καμαράκι με πιάνο, σε ένα γειτονικό σπίτι για να συνθέτει. Ο σπιτονοικοκύρης είχε μια νέα και όμορφη κόρη, η θέα της οποίας γέμιζε χαρά τον εξηντάχρονο συνθέτη, ο οποίος της έφερνε κάθε μέρα, ένα μπουκέτο λουλούδια! Για τις ερμηνείες, δεν έχω πολλά να προσθέσω. Έχω του Κάραγιαν με τους βιεννέζους, έχω σε βινύλιο EMI με τους βερολινέζους (τέλη δεκαετίας του '50) και έχω σε Τέλαρκ με το Lopez-Cobos και τη συμφωνική του Σινσινάτι. Αυτήν την τελευταία δεν την έχω προσέξει ιδιαίτερα και δεν την έχω ακούσει πολλές φορές. Την είχα πάρει για την εντυπωσιακή ηχογράφηση. Θα με ενδιέφερε η γνώμη σου γι' αυτή, Μπρουκνερικέ, αν την έχεις ακούσει. Α, και μια παρατήρηση. Νομίζω πως ο Λέβι το Γιόζεφ Σαλκ είχε χρησιμοποιήσει ως μεσάζοντα. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Δημιουργία ενός Σύμπαντος: 8η Συμφωνία του Bruckner
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…