Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
BELLINI:Sonnambula-Callas
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="geovar" data-source="post: 1123788" data-attributes="member: 8354"><p>Με αφορμή δημοσίευμα στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ που ανέφερε ότι θα ανεβάσουν σε νέα παραγωγή ,στο Λονδίνο αν θυμάμαι καλά ,τη Sonnambula του Vincenzo Bellini , ξανάκουσα την Οπερα (μια από τις αγαπημένες μου)</p><p>Το έκανα αρκετά προσεκτικά και με το Libretto στο χέρι που πάντα βοηθάει να είσαι μέσα στη ροή της μουσικής και του δράματος (Μελόδραμα γαρ)</p><p>Ας ξεκινήσω με τα βασικά: </p><p>SONNABBULA: Όπερα σε 2 Πράξεις</p><p>ΜΟΥΣΙΚΚΗ: VINCENZO BELLINI </p><p>LIBRETTO : FELICE ROMANI βασισμένο σε μπαλέτο του Eugene </p><p> Scribe.</p><p>1η Παράσταση στο Teatro Cercano του Μιλάνου το 1831 την ίδια χρονιά δηλαδή που την έγραψε ο Bellini.</p><p>Λίγα λόγια για το Libretto:</p><p><strong>1η Πράξη</strong>: Σε χωριό της Ελβετίας αρχίζουν τα προεόρτια για το γάμο της <strong>Amina</strong>(Soprano) με τον πλούσιο του χωριού <strong>Elvino</strong> (Tenore)</p><p>Η Amina ορφανή και μεγαλωμένη από τη θετή της μητέρα <strong>Teresa</strong>(mezzo soprano) είναι αγαπητή σ’όλο το χωριό που όμως δεν γνωρίζει ότι είναι υπνοβάτης.</p><p>Amina και Elvino αλλάζουν όρκους και δαχτυλίδια. Εδώ μία από τις ωραιότερες άριες για τενόρο που έχουν γραφτεί:<strong>Prendi </strong><strong>l’</strong><strong>anel </strong><strong>ti </strong><strong>dono.</strong></p><p>Φτάνει όμως στο χωριό ο <strong>Conte </strong><strong>Rodolfo</strong>(Bass) άρχοντας της περιοχής και εγκαθίσταται στο πανδοχείο του χωριού που ανήκει στη <strong>Lisa</strong>(soprano) η οποία αγαπάει κρυφά τον Elvino και καθόλου χαρούμενη δεν είναι για τον επικείμενο γάμο.</p><p>Ο Κόντε αρχίζει να φλερτάρει την Αμίνα και ο Ελβίνο αρχίζει να τα «παίρνει» ευκαιρία για την Τερέζα να τους προτρέψει όλους να πάνε για ύπνο. Έλα όμως που η πονηρή Λίζα αναγνώρισε τον Άρχοντα Ροδολφο? Πάει στο δωμάτιό του,φλέρτ και ξαφνικά εμφανίζεται η Αμίνα που υπνοβατώντας μπαίνει από το παράθυρο στο δωμάτιο του Κόντε Ροδόλφο. Αυτός καταλαβαίνει τι τρέχει και βάζει την Αμίνα στο κρεβάτι του για να συνεχίσει τον ύπνο της. Άλλο που δεν ήθελε το πονηρό θηλυκό η Λίζα. Φέρνει τον Ελβίνο και του διχνει την Αμίνα να κοιμάται στο κρεβάτι του Κόντε.</p><p>Χαμός .</p><p><strong>2η Πράξη</strong>:Όλο το χωριό αποφασίζει να παρακαλέσει τον Κόντε να υπερασπίσει την Αμίνα αν είναι αθώα η να την βοηθήσει αν φταίει.</p><p>Θαυμάσια τα χορωδιακά και εδώ.</p><p>Μέσα σ’όλα αυτά ο Ελβίνο συναντάει την Αμίνα και οργισμένος παίρνει πίσω το δαχτυλίδι που της είχε δώσει.(Από εδώ πολλοί λένε ότι ο Μητσάκης εμπνεύστηκε το γνωστό «Μου’φαγες όλα τα δαχτυλίδια»Πλάκα κάνω για να το ελαφρύνουμε λίγο)</p><p>Ο λίγο κουφιοκέφαλος Ελβίνο παίρνει παραμάσχαλα την Λίζα προς την εκκλησία για να την παντρευτεί αντί την Αμίνα.</p><p>Εμφανίζεται και ο Ροδόλφος και μάταια προσπαθεί να πείσει τον Ελβίνο για την αθωότητα της Αμίνα. Τελικά πείθεται μόνο όταν την βλέπει να υπνοβατεί ακροβατώντας πάνω σ’ένα μαδέρι του νερόμυλου του χωριού όπου και η συγκέντρωση. Μέσα στον ύπνο της η Αμίνα προσεύχεται για τον Ελβίνο και εκείνος καταλαβαίνει επιτέλους τι τρέχει.</p><p>Πίσω το δαχτυλίδι και αγκαλιά στην εκκλησία για το γάμο.</p><p>Σας κούρασα το ξέρω αλλά λίγα λόγια ακόμα για την έκδοση σε LP που έχω:</p><p> </p><p>EMI ASD 3569 του 1957</p><p>ΟΡΧΗΣΤΡΑ + ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΗΣ ΣΚΑΛΑΣ ΤΟΥ ΜΙΛΑΝΟΥ</p><p>MΑΕΣΤΡΟΣ:<strong>ANTONINO VOTTO</strong></p><p><strong><span style="font-size: 10px">ΚΥΡΙΟΙ ΡΟΛΟΙ </span></strong></p><p></p><p>ΡΟΔΟΛΦΟΣ <strong>ΝΙΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥ</strong>(Ο δικός μας)</p><p>ΑΜΙΝΑ <strong>ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ</strong></p><p>ΤΕΡΕΖΑ <strong>FIORENZA </strong><strong>COSSOTTO</strong> (Έκανε σπουδαία καριέρα στη συνέχεια)</p><p>ΕΛΒΙΝΟ <strong>NICOLA MONTI</strong> </p><p>ΛΙΖΑ <strong>EUGENIA RATTI</strong> </p><p>Η Κάλλας είναι ίσως στη καλλίτερη στιγμή της καριέρας της (έχει αδυνατίσει κιόλας) Το τραγούδι της, και τα εκφραστικά της μέσα αξεπέραστα μέχρι σήμερα. </p><p>Ακούγοντάς την καταλαβαίνεις αμέσως πως η αγάπη,η θλίψη,η χαρά στο τραγούδι της δεν βγαίνουν μόνο από το στόμα της αλλά από τη καρδιά της. Διθυραμβικές, αποθεωτικές και οι κριτικές των Μιλανέζικων Εφημερίδων για τη DIVINA.</p><p>Η ερμηνεία της μαζί με αυτή στη ΝΟΡΜΑ και ΜΗΔΕΙΑ σημάδεψαν την καριέρα της και τα αυτιά μας.</p><p><strong>Ο ΝΙΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥ </strong>υπέροχος Ροδόλφος. Μια φωνή επιβλητικά καθαρή με καταπληκτική άρθρωση λόγου.Δεν υπήρξαν πολλοί μπάσοι αυτής της ποιότητας.</p><p> </p><p>Η μουσική του Bellini λαμπερή και χαρούμενη όταν πρέπει, δραματική όταν το λιμπρέτο το απαιτεί. Μέγας μουσικός για φωνή.</p><p>Το σόλο της Αμίνα “Ah!Non giunge” στο τέλος της 2ης Πράξης μια από τις πιο αγαπημένες άριες σ’όλο το ιταλικό ρεπερτόριο. </p><p>Στη 1η Πράξη το προαναφερθέν Prendi…….,ένα διαμάντι.</p><p>Πανέμορφο και το ντουέτο ΚΑΛΛΑΣ – ΜΟΝΤΙ πάλι στη 1η όπου η Μαρία λάμπει και μου μοιάζει να «καταπίνει αμάσητο» το Μόντι <strong>.</strong></p><p>Τα χορωδιακά επίσης δείχνουν και πάλι τη μεγάλη τέχνη του Bellini στις φωνές.</p><p>Τέλος.</p><p>ΥΓ.Ψάξτε φίλοι το δίσκο <strong>πρέπει</strong> να υπάρχει στη δισκοθήκη σας αγαπάτε η όχι την Όπερα.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="geovar, post: 1123788, member: 8354"] Με αφορμή δημοσίευμα στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ που ανέφερε ότι θα ανεβάσουν σε νέα παραγωγή ,στο Λονδίνο αν θυμάμαι καλά ,τη Sonnambula του Vincenzo Bellini , ξανάκουσα την Οπερα (μια από τις αγαπημένες μου) Το έκανα αρκετά προσεκτικά και με το Libretto στο χέρι που πάντα βοηθάει να είσαι μέσα στη ροή της μουσικής και του δράματος (Μελόδραμα γαρ) Ας ξεκινήσω με τα βασικά: SONNABBULA: Όπερα σε 2 Πράξεις ΜΟΥΣΙΚΚΗ: VINCENZO BELLINI LIBRETTO : FELICE ROMANI βασισμένο σε μπαλέτο του Eugene Scribe. 1η Παράσταση στο Teatro Cercano του Μιλάνου το 1831 την ίδια χρονιά δηλαδή που την έγραψε ο Bellini. Λίγα λόγια για το Libretto: [B]1η Πράξη[/B]: Σε χωριό της Ελβετίας αρχίζουν τα προεόρτια για το γάμο της [B]Amina[/B](Soprano) με τον πλούσιο του χωριού [B]Elvino[/B] (Tenore) Η Amina ορφανή και μεγαλωμένη από τη θετή της μητέρα [B]Teresa[/B](mezzo soprano) είναι αγαπητή σ’όλο το χωριό που όμως δεν γνωρίζει ότι είναι υπνοβάτης. Amina και Elvino αλλάζουν όρκους και δαχτυλίδια. Εδώ μία από τις ωραιότερες άριες για τενόρο που έχουν γραφτεί:[B]Prendi [/B][B]l’[/B][B]anel [/B][B]ti [/B][B]dono.[/B] Φτάνει όμως στο χωριό ο [B]Conte [/B][B]Rodolfo[/B](Bass) άρχοντας της περιοχής και εγκαθίσταται στο πανδοχείο του χωριού που ανήκει στη [B]Lisa[/B](soprano) η οποία αγαπάει κρυφά τον Elvino και καθόλου χαρούμενη δεν είναι για τον επικείμενο γάμο. Ο Κόντε αρχίζει να φλερτάρει την Αμίνα και ο Ελβίνο αρχίζει να τα «παίρνει» ευκαιρία για την Τερέζα να τους προτρέψει όλους να πάνε για ύπνο. Έλα όμως που η πονηρή Λίζα αναγνώρισε τον Άρχοντα Ροδολφο? Πάει στο δωμάτιό του,φλέρτ και ξαφνικά εμφανίζεται η Αμίνα που υπνοβατώντας μπαίνει από το παράθυρο στο δωμάτιο του Κόντε Ροδόλφο. Αυτός καταλαβαίνει τι τρέχει και βάζει την Αμίνα στο κρεβάτι του για να συνεχίσει τον ύπνο της. Άλλο που δεν ήθελε το πονηρό θηλυκό η Λίζα. Φέρνει τον Ελβίνο και του διχνει την Αμίνα να κοιμάται στο κρεβάτι του Κόντε. Χαμός . [B]2η Πράξη[/B]:Όλο το χωριό αποφασίζει να παρακαλέσει τον Κόντε να υπερασπίσει την Αμίνα αν είναι αθώα η να την βοηθήσει αν φταίει. Θαυμάσια τα χορωδιακά και εδώ. Μέσα σ’όλα αυτά ο Ελβίνο συναντάει την Αμίνα και οργισμένος παίρνει πίσω το δαχτυλίδι που της είχε δώσει.(Από εδώ πολλοί λένε ότι ο Μητσάκης εμπνεύστηκε το γνωστό «Μου’φαγες όλα τα δαχτυλίδια»Πλάκα κάνω για να το ελαφρύνουμε λίγο) Ο λίγο κουφιοκέφαλος Ελβίνο παίρνει παραμάσχαλα την Λίζα προς την εκκλησία για να την παντρευτεί αντί την Αμίνα. Εμφανίζεται και ο Ροδόλφος και μάταια προσπαθεί να πείσει τον Ελβίνο για την αθωότητα της Αμίνα. Τελικά πείθεται μόνο όταν την βλέπει να υπνοβατεί ακροβατώντας πάνω σ’ένα μαδέρι του νερόμυλου του χωριού όπου και η συγκέντρωση. Μέσα στον ύπνο της η Αμίνα προσεύχεται για τον Ελβίνο και εκείνος καταλαβαίνει επιτέλους τι τρέχει. Πίσω το δαχτυλίδι και αγκαλιά στην εκκλησία για το γάμο. Σας κούρασα το ξέρω αλλά λίγα λόγια ακόμα για την έκδοση σε LP που έχω: EMI ASD 3569 του 1957 ΟΡΧΗΣΤΡΑ + ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΗΣ ΣΚΑΛΑΣ ΤΟΥ ΜΙΛΑΝΟΥ MΑΕΣΤΡΟΣ:[B]ANTONINO VOTTO[/B] [B][SIZE=2]ΚΥΡΙΟΙ ΡΟΛΟΙ [/SIZE][/B] ΡΟΔΟΛΦΟΣ [B]ΝΙΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥ[/B](Ο δικός μας) ΑΜΙΝΑ [B]ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ[/B] ΤΕΡΕΖΑ [B]FIORENZA [/B][B]COSSOTTO[/B] (Έκανε σπουδαία καριέρα στη συνέχεια) ΕΛΒΙΝΟ [B]NICOLA MONTI[/B] ΛΙΖΑ [B]EUGENIA RATTI[/B] Η Κάλλας είναι ίσως στη καλλίτερη στιγμή της καριέρας της (έχει αδυνατίσει κιόλας) Το τραγούδι της, και τα εκφραστικά της μέσα αξεπέραστα μέχρι σήμερα. Ακούγοντάς την καταλαβαίνεις αμέσως πως η αγάπη,η θλίψη,η χαρά στο τραγούδι της δεν βγαίνουν μόνο από το στόμα της αλλά από τη καρδιά της. Διθυραμβικές, αποθεωτικές και οι κριτικές των Μιλανέζικων Εφημερίδων για τη DIVINA. Η ερμηνεία της μαζί με αυτή στη ΝΟΡΜΑ και ΜΗΔΕΙΑ σημάδεψαν την καριέρα της και τα αυτιά μας. [B]Ο ΝΙΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥ [/B]υπέροχος Ροδόλφος. Μια φωνή επιβλητικά καθαρή με καταπληκτική άρθρωση λόγου.Δεν υπήρξαν πολλοί μπάσοι αυτής της ποιότητας. Η μουσική του Bellini λαμπερή και χαρούμενη όταν πρέπει, δραματική όταν το λιμπρέτο το απαιτεί. Μέγας μουσικός για φωνή. Το σόλο της Αμίνα “Ah!Non giunge” στο τέλος της 2ης Πράξης μια από τις πιο αγαπημένες άριες σ’όλο το ιταλικό ρεπερτόριο. Στη 1η Πράξη το προαναφερθέν Prendi…….,ένα διαμάντι. Πανέμορφο και το ντουέτο ΚΑΛΛΑΣ – ΜΟΝΤΙ πάλι στη 1η όπου η Μαρία λάμπει και μου μοιάζει να «καταπίνει αμάσητο» το Μόντι [B].[/B] Τα χορωδιακά επίσης δείχνουν και πάλι τη μεγάλη τέχνη του Bellini στις φωνές. Τέλος. ΥΓ.Ψάξτε φίλοι το δίσκο [B]πρέπει[/B] να υπάρχει στη δισκοθήκη σας αγαπάτε η όχι την Όπερα. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
BELLINI:Sonnambula-Callas
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…