Audyssey setup

17 June 2006
23,822
Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Audyssey setup

Μπες σε καποιο image hosting και ποσταρε απλα το link εδω.

Παραδειγμα https://imgur.com/

Λαθος πρακτική γιατί αν το hosting κλεισει για κάποιο λόγο, θα εξαφανιστεί και από δω η φωτογραφία. Ουκ ολίγες φορές έχει συμβεί.
 

WolfRathmA

Senior Member
23 January 2008
692
Νίκαια
Επιπλέον ανεβάζοντας το crossover κερδίζεις στο ότι το Audyssey εφαρμόζει περισσότερα φίλτρα εκεί με αποτέλεσμα να έχεις πιο ομαλή απόκριση στο μπάσο γενικότερα. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να κάνει designation τους πόρους του στις χαμηλές συχνότητες όπου και χρειάζεται περισσότερο.

Επίσης εγώ γενικώς προτιμώ να εφαρμόζω διόρθωση μέχρι βαριά τα 500Hz. Παραπάνω δεν πολυχρειάζεται και ξοδεύονται πόροι που μπορούν να είναι χρήσιμοι αλλού, συν το ότι είναι μικρότερη η μείωση στο headroom έτσι (πάντα υπάρχει στην ισοστάθμιση). Βάζω το filter frequency range μέχρι εκεί.


Για να επανέλθουμε λίγο ontopic

Θέλω να αγοράσω την εφαρμογή, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα μου χρησιμεύσει, γιατί βλέπω κάποια πράγματα και ρυθμίσεις που έχει, τις οποίες εγώ δεν κατέχω καν.

Παράδειγμα για αυτό που είπες, διαβάζω ή βλέπω διάφορα βίντεο, να παίξουμε μεταξύ στα 500-700Hz. Γιατί να μην είναι by default το frequency range εκεί που είναι ας πούμε;

Επίσης δεν καταλαβαίνω τι είναι το roll off. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει απλά;

Ευχαριστώ.
 

WolfRathmA

Senior Member
23 January 2008
692
Νίκαια
Επανήλθα, καθώς αγόρασα την εφαρμογή και έκανα την πρώτη μέτρηση.

Παραθέτω φωτογραφίες από τις μετρήσεις να μου πείτε τι γνώμη σας.

0fa34230c05c0dad9c299359c0bdfc7d.jpg


f7442bc00ddf564f0bb2899fefe7590e.jpg


44affc79bdf5fff10da315a9ca7f2af5.jpg


fbf04e55303397db08eae68d74296ba5.jpg


e691bf5b58c2fd5486e7be9ed97bcb41.jpg


1bcf8b3ca4751863693707cb3f953f3f.jpg


3feb1b44376aae4b16e044e116db86de.jpg


776463207fc3c8306a27d127fbd3fd13.jpg


60faad0cebd471092515903dde4569f2.jpg




Και στο τέλος έχω βάλει αυτές τις επιλογές.

Crossover όλα small και 80Hz εκτός από το κεντρικό που το έχω στα 90Hz και τα top middle στα 150Hz όπως το έβαλε το Audyssey.
 

spoon

New member
3 December 2012
65
Απάντηση: Re: Audyssey setup

Μια ερωτηση σχετικα με το Audyssey. Προς το παρον εχω πανω στον Denon κατι ηχεια απο ενα all-in-one home threater της LG. Οταν τρεχω το Audyssey μου βαζει το sub level στο -12db ακομα κι αν βαλω την ενταση του sub στο 1/3. Υπαρχει περιπτωση να το κανει αυτο λογω του οτι τα ηχεια ειναι της πλακας και ριχνει ουσιαστικα την ενταση του sub στο επιπεδο τους;
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Re: Audyssey setup

Επίσης:

There are two fundamental differences from every other method available in AV receivers today. The first is that MultEQ is not based on parametric equalization. Parametric equalization relies on a few bands that are centered at certain frequencies. These bands do not provide sufficient resolution to address many room acoustical problems. Also, parametric bands tend to interact so that changes at one frequency have undesirable results at nearby frequencies. Moreover, parametric equalization methods use a particular type of digital filter called Infinite Impulse Response (IIR) that only attempts to correct the magnitude response in the frequency domain. These filters can cause unwanted effects, such as ringing or smearing, in the time domain particularly as the bands get narrower. MultEQ uses Finite Impulse Response (FIR) filters for equalization that use several hundred coefficients to achieve much higher resolution in the frequency domain than parametric bands. Furthermore, by their nature, FIR filters simultaneously provide correction in the frequency and time domains. FIR filters had been considered to require too many computational resources. But Audyssey solved this problem by using a special frequency scale that allocates more power to the lower frequencies where it is needed the most.

The second major difference is that MultEQ combines multiple measurements to create equalization filters that better represent the acoustical problems in the room. Most other methods only perform a single point measurement and this can result in making other locations in the room sound worse than before equalization. There are some methods that use spatial averaging to combine multiple room measurements. Although this is a step above single-point correction, it does not provide optimum correction when discussing spatial averaging. For example, it is common to find a peak at a certain frequency in one location and a dip at the same frequency at another nearby location. The averaging methods will add the peak and the dip and this will result in an apparent flat response at that frequency, thus causing the equalization filter to take no action. MultEQ uses a clustering method to combine measurements so that acoustical problems are better represented, thus allowing the equalization filter to perform the appropriate correction at each location.

https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212347763-MultEQ-vs-other-equalization-methods-


Λεωνίδα πες μου εαν κάνω λάθος.
Τα φίλτρα της εφαρμογής δεν είναι πεπερασμένα. Σωστά;
Το λογισμοικό χρησιμοποιεί τα περισσότερα από αυτά αγια τις χαμηλές συχνότητες και λιγότερα για το υπόλοπο φάσμα.
Δεν νομίζω να πρέπει να κάνεις μονο σε μια περιοχή.
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Re: Audyssey setup

Επιπλέον ανεβάζοντας το crossover κερδίζεις στο ότι το Audyssey εφαρμόζει περισσότερα φίλτρα εκεί με αποτέλεσμα να έχεις πιο ομαλή απόκριση στο μπάσο γενικότερα. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να κάνει designation τους πόρους του στις χαμηλές συχνότητες όπου και χρειάζεται περισσότερο.

Επίσης εγώ γενικώς προτιμώ να εφαρμόζω διόρθωση μέχρι βαριά τα 500Hz. Παραπάνω δεν πολυχρειάζεται και ξοδεύονται πόροι που μπορούν να είναι χρήσιμοι αλλού, συν το ότι είναι μικρότερη η μείωση στο headroom έτσι (πάντα υπάρχει στην ισοστάθμιση). Βάζω το filter frequency range μέχρι εκεί.

Οσο ανβαζεις το cross τόσο το αποτελεσμα θα είναι περισσότερο booming. Φυσικά μιλάμε τα mail ηχεία να είναι τουλαχιστον bookshelf και όχι κατι ψείρες.
Επίσης μεγάλο ρόλο παίζει και το φυσικό roll off του sub.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,849
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Audyssey setup

Λεωνίδα πες μου εαν κάνω λάθος.
Τα φίλτρα της εφαρμογής δεν είναι πεπερασμένα. Σωστά;
Το λογισμοικό χρησιμοποιεί τα περισσότερα από αυτά αγια τις χαμηλές συχνότητες και λιγότερα για το υπόλοπο φάσμα.
Δεν νομίζω να πρέπει να κάνεις μονο σε μια περιοχή.


Σύμφωνα με την Audyssey είναι πεπερασμένα (FIR).
Κάνει allocation τα φίλτρα στις χαμηλές συχνότητες. Σε προηγούμενο post μάλιστα λένε αυτό:
"Having said that, there are also benefits in pushing the crossover points higher than the measured roll off point. This sends more content to the subwoofer where the MultEQ filters have 8x more resolution and will produce a flatter bass response."

Δηλαδή λένε ότι γενικώς προτιμούν να στείλουν περισσότερα φίλτρα στις χαμηλές συχνότητες που είναι έτσι κι αλλιώς τα περισσότερα προβλήματα.


Αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι αυτό εδώ, που κατά τη γνώμη μου δείχνει το λάθος που κάνουν πολλοί να λαμβάνουν υπ' όψη την απόκριση σε μία θέση και να τη συγκρίνουν με τη διπλανή και να βγάζουν έτσι average.
"it is common to find a peak at a certain frequency in one location and a dip at the same frequency at another nearby location. The averaging methods will add the peak and the dip and this will result in an apparent flat response at that frequency, thus causing the equalization filter to take no action. MultEQ uses a clustering method to combine measurements so that acoustical problems are better represented, thus allowing the equalization filter to perform the appropriate correction at each location."

Χρησιμοποιείται δηλαδή μέθοδος πολυπαραγοντική στον τρόπο που γίνεται το averaging των θέσεων.

Για να το πλησιάσει κάποιος αυτό, σύμφωνα με την Audyssey πάντα, θέλει τα εξής:
1. You have a calibrated microphone (i.e. a file used by the measurement program)

2. You take multiple measurements (in the same locations used when calibrating with Audyssey)

3. You use an FFT method to find the impulse response of each measured position (RTA only looks at magnitude and ignores time so it doesn't match at all)

4. You average the multiple measurements to come up with a representation of the listening area response.


Νομίζω ότι στο #3 είναι το δύσκολο και εκεί που γίνονται συνήθως τα λάθη.
 
17 June 2006
3,031
Η ρύθμιση με φίλτρα FIR έχουν το καλό ότι μπορούν να διορθώσουν τόσο το Amplitude Coreection (συχνότητες) αλλά, κατά πολύ περισσότερο, τις εκτός φάσης συχνότητες (Phase correction).
Άρα αυτό που κάνει είναι να διορθώνει και χρονικά το περιεχόμενο που έρχεται στα αυτάκια μας ποικιλοτρόπως.

Επειδή οι συχνότητες πάνω από τους 1000 κύκλους θέλουν λιγότερο πείραγμα λόγω κατευθυντηκότητας έχουν ρίξει το βάρος τους στις κάτω από 1000 κύκλους.

Επίσης όπως εσύ αναφέρεις «Having said that, there are also benefits in pushing the crossover points higher than the measured roll off point » δεν αναφέρει πουθενά ότι όσο μεγαλύτερη η συχνότητα του sub τόσο και καλύτερα.
Η αποκοπή κάθε ηχείου κανονικά θα πρέπει να γίνεται μια οκτάβα πάνω από την κάτω συχνότητα συντονισμού του. Π.χ στο παράδειγμα του κυρίου το Front L έχει μια συχνότητα περι των 40Hz. Αρα η σωστότερη συχνότητα αποκοπής είναι τα 80 Hz δηλαδή η επόμενη οκτάβα.

Το Νο 3 στο οποίο αναφέρεσαι είναι και ο μόνος σωστός τρόπος.
Γιαυτο μετά από κάθε αυτόματη ισοστάθμιση κάνεις επαλήθευση και μετά διόρθωση ιδιαίτερα στις αποστάσεις sub που μόνο με ένα άλλο μετρητικό σύστημα μπορείς να το επαληθεύσεις.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,849
Αθήνα
Re: Απάντηση: Audyssey setup

Η ρύθμιση με φίλτρα FIR έχουν το καλό ότι μπορούν να διορθώσουν τόσο το Amplitude Coreection (συχνότητες) αλλά, κατά πολύ περισσότερο, τις εκτός φάσης συχνότητες (Phase correction).
Άρα αυτό που κάνει είναι να διορθώνει και χρονικά το περιεχόμενο που έρχεται στα αυτάκια μας ποικιλοτρόπως.

Agreed.
Άρα το να παίρνεις μια μέτρηση σε μια θέση με το Audyssey και κατόπιν να παίρνεις στην επόμενη και βλέποντας μεγάλες διαφορές μεταξύ τους να καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι ο ένας ακούει σωστά και ο δίπλα όχι, είναι απλά.... misconception. Εκτός του ότι δεν είναι η ενδεδειγμένη χρήση του Audyssey αυτή.

Επίσης όπως εσύ αναφέρεις «Having said that, there are also benefits in pushing the crossover points higher than the measured roll off point » δεν αναφέρει πουθενά ότι όσο μεγαλύτερη η συχνότητα του sub τόσο και καλύτερα.
Η αποκοπή κάθε ηχείου κανονικά θα πρέπει να γίνεται μια οκτάβα πάνω από την κάτω συχνότητα συντονισμού του. Π.χ στο παράδειγμα του κυρίου το Front L έχει μια συχνότητα περι των 40Hz. Αρα η σωστότερη συχνότητα αποκοπής είναι τα 80 Hz δηλαδή η επόμενη οκτάβα.

Ναι, ως ειδικός στο αντικείμενο το έθεσες καλύτερα από εμένα.
H συνέχεια της φράσης και από την Audyssey σε αυτό είναι: So, in your case I would recommend setting your front L and R to 80 Hz. (Σε απάντηση ερώτησης για ηχεία που έβαζε το κατώτατο σημείο roll off -3dB στα 40Hz)
Ωστόσο το allocation περισσότερων φίλτρων στις χαμηλές συχνότητες που είναι και η αφορμή της απάντησης σε ερώτηση στην προηγούμενη σελίδα του νήματος, ισχύει.