Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Από την Ρωσική εργογραφία
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Κώστας Γκαβάκος" data-source="post: 1058192896" data-attributes="member: 16244"><p><strong>ΡΩΣΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ - Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΟΙ</strong></p><p></p><p>Ο Μaxim Berezovsky (1745-1777) μαζί με τους Dimitry Bortniansky (1751-1825) και τον Yevstignei Formin (1761-1825) είναι τρεις από τους μεγαλύτερους Ρώσους συνθέτες της εποχής. Όλοι σπούδασαν στην Ρωσία και μετά στην Μπολόνια ή στην Βενετία.</p><p>Το 1790 οι Lvov και Pratch με την συμβολή του συνθέτη Formin παρουσιάζουν μια συλλογή λαϊκών τραγουδιών. Ta τραγούδια κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το είδος τους σε τραγούδια της γιορτής, του γάμου, ουκρανικά τραγούδια, τραγούδια της ταύλας κλπ. Η συλλογή συνεχώς εμπλουτίζεται και οι λαϊκοί ρυθμοί, ή η απομίμηση* τους χρησιμοποιείται από τους Ρώσους συνθέτες της εποχής αλλά και αργότερα. </p><p></p><p><em>*παράδειγμα απομίμησης πρωτογενούς υλικού στα καθ´ ημάς είναι το θεωρούμενο σαν δημοτικό τραγούδι Ο γέρο Δήμος πέθανε ο γέρο Δήμος πάει. Είναι έντεχνο τραγούδι του Παύλου Καρρέρ σε ποίηση Αριστοτέλη Βαλαωρίτη από την όπερα Μάρκος Μπότσαρη</em>ς.</p><p></p><p>.[ATTACH]154935[/ATTACH]</p><p></p><p>Έτσι γεννιέται η φολκλόρ όπερα με χαρακτηριστικό δείγμα την όπερα του Formin σε λιμπρέτο Lvov <The Coachment at the Horse Stage-Post> της οποίας τα λαϊκά χορωδιακά προαναγγέλλουν τις όπερες του 19 ου αιώνα.</p><p></p><p><em>Η σπουδαιότητα της επανασύνδεσης με το λαϊκό τραγούδι προσδιορίζει καθοριστικά την εξέλιξη και την άνθηση της εθνικής ρωσικής σχολής από το ξεκίνημα της, το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα μέχρι το απόγειο της στο τέλος του 19ου αιώνα. Οι Ρώσοι συνθέτες δεν θα ήταν αυτό που γνωρίζουμε αν δεν είχαν στην διάθεση τους αυτή την κληρονομιά.</em></p><p><em>Αυτή όμως είναι η μια πλευρά γιατί απέναντι στον εθνισμό πάντα αναπτύσσονταν αντίρροπες κοσμοπολίτικες δυνάμεις που έστρεφαν το βλέμμα τους προς την δύση. Σε αυτές ανήκει ο Tchaikovsky που κουβαλάει την κληρονομιά της Μπετοβενικής παράδοσης, o Taneyev και αργότερα ο Scriabin και Rachmaninov. </em></p><p><em>Η συμβίωση των δύο αντιτιθέμενων πόλων μόνον οφέλη προσκόμισε για την ανάπτυξη της ρωσικής μουσικής.</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Κώστας Γκαβάκος, post: 1058192896, member: 16244"] [B]ΡΩΣΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ - Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΟΙ[/B] Ο Μaxim Berezovsky (1745-1777) μαζί με τους Dimitry Bortniansky (1751-1825) και τον Yevstignei Formin (1761-1825) είναι τρεις από τους μεγαλύτερους Ρώσους συνθέτες της εποχής. Όλοι σπούδασαν στην Ρωσία και μετά στην Μπολόνια ή στην Βενετία. Το 1790 οι Lvov και Pratch με την συμβολή του συνθέτη Formin παρουσιάζουν μια συλλογή λαϊκών τραγουδιών. Ta τραγούδια κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το είδος τους σε τραγούδια της γιορτής, του γάμου, ουκρανικά τραγούδια, τραγούδια της ταύλας κλπ. Η συλλογή συνεχώς εμπλουτίζεται και οι λαϊκοί ρυθμοί, ή η απομίμηση* τους χρησιμοποιείται από τους Ρώσους συνθέτες της εποχής αλλά και αργότερα. [I]*παράδειγμα απομίμησης πρωτογενούς υλικού στα καθ´ ημάς είναι το θεωρούμενο σαν δημοτικό τραγούδι Ο γέρο Δήμος πέθανε ο γέρο Δήμος πάει. Είναι έντεχνο τραγούδι του Παύλου Καρρέρ σε ποίηση Αριστοτέλη Βαλαωρίτη από την όπερα Μάρκος Μπότσαρη[/I]ς. .[ATTACH=CONFIG]154935._xfImport[/ATTACH] Έτσι γεννιέται η φολκλόρ όπερα με χαρακτηριστικό δείγμα την όπερα του Formin σε λιμπρέτο Lvov <The Coachment at the Horse Stage-Post> της οποίας τα λαϊκά χορωδιακά προαναγγέλλουν τις όπερες του 19 ου αιώνα. [I]Η σπουδαιότητα της επανασύνδεσης με το λαϊκό τραγούδι προσδιορίζει καθοριστικά την εξέλιξη και την άνθηση της εθνικής ρωσικής σχολής από το ξεκίνημα της, το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα μέχρι το απόγειο της στο τέλος του 19ου αιώνα. Οι Ρώσοι συνθέτες δεν θα ήταν αυτό που γνωρίζουμε αν δεν είχαν στην διάθεση τους αυτή την κληρονομιά. Αυτή όμως είναι η μια πλευρά γιατί απέναντι στον εθνισμό πάντα αναπτύσσονταν αντίρροπες κοσμοπολίτικες δυνάμεις που έστρεφαν το βλέμμα τους προς την δύση. Σε αυτές ανήκει ο Tchaikovsky που κουβαλάει την κληρονομιά της Μπετοβενικής παράδοσης, o Taneyev και αργότερα ο Scriabin και Rachmaninov. Η συμβίωση των δύο αντιτιθέμενων πόλων μόνον οφέλη προσκόμισε για την ανάπτυξη της ρωσικής μουσικής.[/I] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Από την Ρωσική εργογραφία
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…