Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Από την Ρωσική εργογραφία
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Κώστας Γκαβάκος" data-source="post: 1058185991" data-attributes="member: 16244"><p>ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΕΠΟΧΗΣ</p><p></p><p><strong>Cecilia Bartoli -St Petersburg</strong></p><p></p><p>Το πρώτο cd με άριες από αυτή την περίοδο παρουσιάστηκε το 2014, μετά από έρευνα των αρχείων του θεάτρου Mariinsky, από την πασίγνωστη (στην προκλασική μουσική) και πολυβραβευμένη (στην προκλασική μουσική) Cecilia Bartoli. </p><p></p><p>Οι 11 άριες προέρχονται από την opere serie οπότε η μουσική είναι πιο συναισθηματική. </p><p>Το τραγούδι της Bartoli είναι άκρως εκφραστικό, ακούστε το <<πηγαίνοντας στον θάνατο Idu na smert>> από την Άλκηστη του Rausbach* είναι όμως και τεχνικά άψογο, ακούστε το <<Agitata in tante pene>> του Cimarosa. </p><p>Εξαιρετικοί οι μουσικοί, όπως το φλάουτο που συνοδεύει στην άρια του Manfredini <<Non turbar que' vagi rai'>> ή το κλαρινέτο στην άρια του Cimarosa ή το όμποε με τα έγχορδα στην άρια <<Pastor che a notte ombrosa>> του Araja .</p><p><em>*Ο Rausbach είχε μαθητές δύο από τους σημαντικότερους Ρώσους συνθέτες τον Botriansky και τον Formin που θα μνημονευτούν χωριστά.</em></p><p></p><p>[ATTACH]154630[/ATTACH][ATTACH]154631[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p><strong>Cimarosa Requiem</strong></p><p></p><p>Ο Cimarosa κλήθηκε από την Μεγάλη Αικατερίνη το 1787 και έμεινε στην αυλή της για τέσσερα χρόνια. </p><p>Με το που έφθασε πεθαίνει η γυναίκα η γυναίκα του Γάλλου πρέσβη και του ανατίθεται απρόσμενα η συγγραφή ενός Requiem ενώ σαν συνθέτης ήταν γνωστός για τις επιδόσεις του στην opera buffa. Χωρίς να το θέλεις, ενώ δεν θα έπρεπε, κάνεις την σύγκριση του έργου με το αριστούργημα, ένα ημιτελές Requiem που συνετέθη στην Βιέννη τέσσερα χρόνια αργότερα.</p><p></p><p>[ATTACH]154632[/ATTACH]</p><p></p><p>Cd philips no 37. από το κουτί με τις αναλογικές εγγραφές της Philips.</p><p></p><p>Ο τόνος του requiem είναι μια αξιοπρεπής θλίψη. </p><p>Λείπει η ταραχή που προξενεί το dies irae (ημέρα οργής) ή ο ήχος των πνευστών που πρέπει να ξυπνά τους νεκρούς στο tuba wirum αλλά η Elly Ameling το τραγουδά θαυμάσια. Καλή και η alto Brigit Finnila στο Judex Ergo. </p><p>Νομίζω ότι η πιο αισθαντική μουσική και από τα καλύτερα μέρη του έργου είναι στο Inter Oves ( δώσε μου μια θέση ανάμεσα στους αμνούς αν μεταφράζω και σωστά).</p><p>Οι συντελεστές του δίσκου, τραγουδιστές χορωδία και ορχήστρα είναι πολύ καλοί, οι καλύτεροι της εποχής τους. </p><p></p><p></p><p>Μετά την Πετρούπολη ο Cimarosa προσκλήθηκε από τον Λεοπόλδο τον ΙΙ στην Βιέννη. Εκεί συνέθεσε την μεγάλη του επιτυχία που ο Verdi θεωρούσε σαν υπόδειγμα για την opera buffa τον μυστικό γάμο il martimonio segreto. Πρωτοπαρουσιάστηκε στην Βιέννη δύο μήνες μετά τον θάνατο του Mozart με τόση επιτυχία που δεν είχε δει καμία όπερα του Mozart. Την επιτυχία στην Βιέννη ακολούθησε διεθνής επιτυχία με παραστάσεις στην Λειψία,Δρέσδη, Παρίσι, Μιλάνο, Μαδρίτη Λισαβόνα ως και την Καλκούτα το 1870 . Η επιτυχία της όπερας συνεχίστηκε όλο τον 19 ο αιώνα σε Γερμανία, Γαλλία Ισπανία,Δανία, Σουηδία, Πολωνία, Ολλανδία, Ρωσία, Τσεχία, Αγγλία. </p><p></p><p>Oυβερτούρες από όπερες του Cimarosa βρίσκετε τριπλό cd της Naxos </p><p></p><p>Από το Il matrimonio segreto aκούστε τον Florez από τους μεγάλους τενόρους της εποχής στο cd great tenor arias ή στο you tube την άρια << Pria che spunti in ciel l'aurora>> .</p><p></p><p>[ATTACH]154633[/ATTACH][ATTACH]154634[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p><strong>Paisiello -La Passione di Gesu Cristo</strong></p><p></p><p>Η λογικότερη επιλογή για παρουσίαση έργου του Paisiello θα ήταν ο Κουρέας της Σεβίλης αλλά προέκυψαν τα Πάθη. </p><p>Στα Πάθη περίμενα να ακούσω ένα ορατόριο αλλά άκουσα μια όπερα με θρησκευτικό περιεχόμενο. </p><p>Το καλό είναι ότι οι σύγχρονοι του Mozart δεν ήταν για πέταμα. Το άλλο καλό είναι ότι η μουσική της εποχής δεν ήταν πάντα τόσο επιφανειακή. </p><p>Το λιμπρέτο ήταν του περίφημου Metastasio και αντίθετα με το τι έχουμε συνηθίσει από τα Γερμανικά Πάθη δεν έχει αφηγητή. Ο Ιωάννης, ο Ιωσήφ εκ Αριμαθαίας και η Μαρία η Μαγδαληνή αφηγούνται στον Πέτρο την ιστορία των Παθών. Ο χρόνος είναι μετά την σταύρωση περιμένοντας την ανάσταση. </p><p>Εκφραστικές άριες από τον Πέτρο (τραγουδισμένες από σοπράνο) και από τους υπόλοιπους τραγουδιστές.</p><p>Θαυμάσιοι Barocchisti υπό τον Fasolis και εξαιρετικά τα μέρη που μεμονωμένα όργανα παίζουν obligato. Στο δεύτερο μέρος στην άρια του Πέτρου <Se A Librarsi In Mezzo All'onde>, πριν μπει η φωνή της εξαίρετης Roberta Invernizzi, το σόλο του κλαρινέτου νομίζεις ότι είναι μουσική του Mozart. </p><p>Δεν πρόκειται για αριστούργημα αλλά αξίζει την ακρόαση.</p><p></p><p>[ATTACH]154635[/ATTACH][ATTACH]154636[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Κώστας Γκαβάκος, post: 1058185991, member: 16244"] ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΕΠΟΧΗΣ [B]Cecilia Bartoli -St Petersburg[/B] Το πρώτο cd με άριες από αυτή την περίοδο παρουσιάστηκε το 2014, μετά από έρευνα των αρχείων του θεάτρου Mariinsky, από την πασίγνωστη (στην προκλασική μουσική) και πολυβραβευμένη (στην προκλασική μουσική) Cecilia Bartoli. Οι 11 άριες προέρχονται από την opere serie οπότε η μουσική είναι πιο συναισθηματική. Το τραγούδι της Bartoli είναι άκρως εκφραστικό, ακούστε το <<πηγαίνοντας στον θάνατο Idu na smert>> από την Άλκηστη του Rausbach* είναι όμως και τεχνικά άψογο, ακούστε το <<Agitata in tante pene>> του Cimarosa. Εξαιρετικοί οι μουσικοί, όπως το φλάουτο που συνοδεύει στην άρια του Manfredini <<Non turbar que' vagi rai'>> ή το κλαρινέτο στην άρια του Cimarosa ή το όμποε με τα έγχορδα στην άρια <<Pastor che a notte ombrosa>> του Araja . [I]*Ο Rausbach είχε μαθητές δύο από τους σημαντικότερους Ρώσους συνθέτες τον Botriansky και τον Formin που θα μνημονευτούν χωριστά.[/I] [ATTACH=CONFIG]154630._xfImport[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]154631._xfImport[/ATTACH] [B]Cimarosa Requiem[/B] Ο Cimarosa κλήθηκε από την Μεγάλη Αικατερίνη το 1787 και έμεινε στην αυλή της για τέσσερα χρόνια. Με το που έφθασε πεθαίνει η γυναίκα η γυναίκα του Γάλλου πρέσβη και του ανατίθεται απρόσμενα η συγγραφή ενός Requiem ενώ σαν συνθέτης ήταν γνωστός για τις επιδόσεις του στην opera buffa. Χωρίς να το θέλεις, ενώ δεν θα έπρεπε, κάνεις την σύγκριση του έργου με το αριστούργημα, ένα ημιτελές Requiem που συνετέθη στην Βιέννη τέσσερα χρόνια αργότερα. [ATTACH=CONFIG]154632._xfImport[/ATTACH] Cd philips no 37. από το κουτί με τις αναλογικές εγγραφές της Philips. Ο τόνος του requiem είναι μια αξιοπρεπής θλίψη. Λείπει η ταραχή που προξενεί το dies irae (ημέρα οργής) ή ο ήχος των πνευστών που πρέπει να ξυπνά τους νεκρούς στο tuba wirum αλλά η Elly Ameling το τραγουδά θαυμάσια. Καλή και η alto Brigit Finnila στο Judex Ergo. Νομίζω ότι η πιο αισθαντική μουσική και από τα καλύτερα μέρη του έργου είναι στο Inter Oves ( δώσε μου μια θέση ανάμεσα στους αμνούς αν μεταφράζω και σωστά). Οι συντελεστές του δίσκου, τραγουδιστές χορωδία και ορχήστρα είναι πολύ καλοί, οι καλύτεροι της εποχής τους. Μετά την Πετρούπολη ο Cimarosa προσκλήθηκε από τον Λεοπόλδο τον ΙΙ στην Βιέννη. Εκεί συνέθεσε την μεγάλη του επιτυχία που ο Verdi θεωρούσε σαν υπόδειγμα για την opera buffa τον μυστικό γάμο il martimonio segreto. Πρωτοπαρουσιάστηκε στην Βιέννη δύο μήνες μετά τον θάνατο του Mozart με τόση επιτυχία που δεν είχε δει καμία όπερα του Mozart. Την επιτυχία στην Βιέννη ακολούθησε διεθνής επιτυχία με παραστάσεις στην Λειψία,Δρέσδη, Παρίσι, Μιλάνο, Μαδρίτη Λισαβόνα ως και την Καλκούτα το 1870 . Η επιτυχία της όπερας συνεχίστηκε όλο τον 19 ο αιώνα σε Γερμανία, Γαλλία Ισπανία,Δανία, Σουηδία, Πολωνία, Ολλανδία, Ρωσία, Τσεχία, Αγγλία. Oυβερτούρες από όπερες του Cimarosa βρίσκετε τριπλό cd της Naxos Από το Il matrimonio segreto aκούστε τον Florez από τους μεγάλους τενόρους της εποχής στο cd great tenor arias ή στο you tube την άρια << Pria che spunti in ciel l'aurora>> . [ATTACH=CONFIG]154633._xfImport[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]154634._xfImport[/ATTACH] [B]Paisiello -La Passione di Gesu Cristo[/B] Η λογικότερη επιλογή για παρουσίαση έργου του Paisiello θα ήταν ο Κουρέας της Σεβίλης αλλά προέκυψαν τα Πάθη. Στα Πάθη περίμενα να ακούσω ένα ορατόριο αλλά άκουσα μια όπερα με θρησκευτικό περιεχόμενο. Το καλό είναι ότι οι σύγχρονοι του Mozart δεν ήταν για πέταμα. Το άλλο καλό είναι ότι η μουσική της εποχής δεν ήταν πάντα τόσο επιφανειακή. Το λιμπρέτο ήταν του περίφημου Metastasio και αντίθετα με το τι έχουμε συνηθίσει από τα Γερμανικά Πάθη δεν έχει αφηγητή. Ο Ιωάννης, ο Ιωσήφ εκ Αριμαθαίας και η Μαρία η Μαγδαληνή αφηγούνται στον Πέτρο την ιστορία των Παθών. Ο χρόνος είναι μετά την σταύρωση περιμένοντας την ανάσταση. Εκφραστικές άριες από τον Πέτρο (τραγουδισμένες από σοπράνο) και από τους υπόλοιπους τραγουδιστές. Θαυμάσιοι Barocchisti υπό τον Fasolis και εξαιρετικά τα μέρη που μεμονωμένα όργανα παίζουν obligato. Στο δεύτερο μέρος στην άρια του Πέτρου <Se A Librarsi In Mezzo All'onde>, πριν μπει η φωνή της εξαίρετης Roberta Invernizzi, το σόλο του κλαρινέτου νομίζεις ότι είναι μουσική του Mozart. Δεν πρόκειται για αριστούργημα αλλά αξίζει την ακρόαση. [ATTACH=CONFIG]154635._xfImport[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]154636._xfImport[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Από την Ρωσική εργογραφία
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…