Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Από την Ρωσική εργογραφία
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Κώστας Γκαβάκος" data-source="post: 1058175476" data-attributes="member: 16244"><p><strong>Εθνική σχολή και λαϊκά Ρώσικα τραγούδια.</strong> </p><p></p><p>Οι πηγές της ρωσικής μουσικής προέρχονται από την πλούσια λαϊκή παράδοση και την ορθοδοξία. Οι δρόμοι των δύο μουσικών μορφών πηγαίνουν παράλληλα χωρίς να τέμνονται και να αλληλεπιδρούν, όπως συνέβαινε στην δύση με αποτέλεσμα την καθυστέρηση της εξέλιξης της μουσικής ως τον 17 αιώνα. </p><p>Φορείς της λαϊκής παράδοσης ήταν οι Skomoroskhi (ακροβάτες μουσικοί τραγουδιστές ηθοποιοί, κουκλοπαίκτες) που διασκέδαζαν τους πληβείους από την προχριστιανική εποχή διαιωνίζοντας τον μεσαιωνικό λαϊκό πολιτισμό. Ο εκχριστιανισμός της χώρας έγινε το 988 από τον πρίγκηπα Βλαδίμηρο. </p><p>Οι Skomoroskhi διώχθηκαν από τη χριστιανική θρησκεία για παγανισμό αλλά φαίνεται ότι η σκωπτική τους παρουσία δεν ήταν αρεστή ούτε στην κοσμική εξουσία. Έτσι με απόφαση του πατριάρχη της Μόσχας το 1648 διαλύθηκαν οι συντεχνίες τους και καταστράφηκαν τα μουσικά τους όργανα. </p><p></p><p>H Ρωσική εθνική σχολή όπως και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές εθνικές σχολές ήταν μουσικά κινήματα του19 αιώνα που ήθελαν να αναδείξουν την εθνική (λαϊκή) μουσική της χώρας τους. Η μουσική απετέλεσε το όχημα για την φαντασιακή συγκρότηση μιας εθνικής ταυτότητας. </p><p>Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούν ένα υπερεθνικό, ένα κοσμοπολίτικο εργαλείο που είναι η λόγια (κλασσική) μουσική. Έτσι οι Ρώσοι συνθέτες του 19ου αιώνα συνέλεξαν τα στοιχεία της ανθεκτικής στους αιώνες λαϊκής τους μουσικής, και τα ενέταξαν στην συμφωνική μουσική και τις όπερες τους. </p><p>Παράδειγμα αποτελούν τα δύο παρακάτω τραγούδια.</p><p></p><p></p><p><strong>In the meadow stood a little birch tree- Μια μικρή σημύδα στον αγρό </strong></p><p></p><p>Ο Μπαλακίρεφ στο νεανικό του έργο του <strong>Overture on 3 Russian Themes</strong> διασκευάζει ρωσικά λαϊκά τραγούδια. Η μελωδία του λαϊκού τραγουδιού Μια μικρή σημύδα στον αγρό διατρέχει την Ρωσική μουσική παραγωγή. </p><p></p><p>Ο Balakirev παραμένει πιστός στον λαϊκό ρυθμό μεταγράφοντας τον σε λόγια μουσική. Αυτούσιες μεταγραφές από μόνες τους δεν συνιστούν πρωτότυπες δημιουργίες. </p><p>Σημειωτέον ότι οι Ρώσοι μουσικοί γνώριζαν την δυτική μουσική. Ο Balakirev σαν πιανίστας είχε ερμηνεύσει το 5o κονσέρτο του Beethoven.</p><p>Ο Tchaikovsky λίγα χρόνια αργότερα και με διαφορετική επεξεργασία τον χρησιμοποιεί το φινάλε της 4ης συμφωνίας. </p><p>Ο Stravinsky τον χρησιμοποιεί στην Petruska στο Tableau 1- Danse Russe.</p><p></p><p>Όταν ο Balakirev παρουσίασε για πρώτη φορά το έργο του στην Αγ. Πετρούπολη το 1859 δεν θα μπορούσε να φανταστεί την επίδραση που θα είχε στους μεταγενέστερους. </p><p>Πρόταση ακρόασης</p><p>Διπλό cd της Hyperion με Philarmonia,Yengeny Svetlanov που παρουσιάζεται στο πρώτο post.</p><p></p><p></p><p><strong>Slava -Δόξα</strong></p><p></p><p>Ο Κόρσακοφ συνθέτει το έργο <strong>Overture on Russian Themes Op.28</strong> έχοντας σαν πρότυπο την σύνθεση του Μπαλάκιρεφ. Στο έργο περιλαμβάνεται η περίφημη μελωδία Σλάβα.</p><p></p><p>Την μελωδία Σλάβα έχουν χρησιμοποιήσει </p><p>Ο Beethoven στο κουαρτέτο Razumovsky No8 (op 59 no2 τρίτο μέρος). Δικαιολογημένη η χρήση Ρωσικού ρυθμού μιας και ο Razumovsky ήταν ο Ρώσος πρέσβης στην Βιέννη.</p><p>Ο Mussorgsky στην δεύτερη σκηνή της όπερας Boris Godunov που γίνεται η στέψη ο λαός και οι βογιάροι τραγουδούν «μακροζωία στον τσάρο Boris Fedorovich» αλλά και στο φινάλε της όπερας.</p><p>Ο Tchaikovsky στην ουβερτούρα 1812 που ανέβηκε στην Μόσχα 3 μήνες μετά την τελευταία βερσιόν που είχε κάνει ο Κόρσακοφ.</p><p>Ο Stravinsky στο μπαλέτο πουλί της φωτιάς </p><p>Ο Rachmaninov στα 6 morceaux for piano duet op 11. Είναι το τελευταίο morceau με τον ομώνυμο τίτλο.</p><p></p><p><em>Προσοχή Το έργο δεν πρέπει να συγχέεται με άλλα έργα του Κόρσακοφ με παρόμοιο τίτλο όπως το Sinfonietta on Russian Themes Op. 31, και Fantasy on Russian themes for violin and orchestra Op.33.</em></p><p></p><p>Πρόταση ακρόασης </p><p>Καλός ήχος από ένα παλιό cd της Vox της Bochum Symphony Orch. με τον μαέστρο της Othmar Maga.</p><p>Ένα τετραπλό cd της Brilliant classics γράφει λάθος το opus. Opus 20 αντί του σωστού 28. Λέτε να αποκτήσει συλλεκτική αξία ;</p><p>Δεν είμαι κοντά στο αρχείο μου για περισσότερες προτάσεις.</p><p></p><p>[ATTACH]154287[/ATTACH] [ATTACH]154288[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Κώστας Γκαβάκος, post: 1058175476, member: 16244"] [B]Εθνική σχολή και λαϊκά Ρώσικα τραγούδια.[/B] Οι πηγές της ρωσικής μουσικής προέρχονται από την πλούσια λαϊκή παράδοση και την ορθοδοξία. Οι δρόμοι των δύο μουσικών μορφών πηγαίνουν παράλληλα χωρίς να τέμνονται και να αλληλεπιδρούν, όπως συνέβαινε στην δύση με αποτέλεσμα την καθυστέρηση της εξέλιξης της μουσικής ως τον 17 αιώνα. Φορείς της λαϊκής παράδοσης ήταν οι Skomoroskhi (ακροβάτες μουσικοί τραγουδιστές ηθοποιοί, κουκλοπαίκτες) που διασκέδαζαν τους πληβείους από την προχριστιανική εποχή διαιωνίζοντας τον μεσαιωνικό λαϊκό πολιτισμό. Ο εκχριστιανισμός της χώρας έγινε το 988 από τον πρίγκηπα Βλαδίμηρο. Οι Skomoroskhi διώχθηκαν από τη χριστιανική θρησκεία για παγανισμό αλλά φαίνεται ότι η σκωπτική τους παρουσία δεν ήταν αρεστή ούτε στην κοσμική εξουσία. Έτσι με απόφαση του πατριάρχη της Μόσχας το 1648 διαλύθηκαν οι συντεχνίες τους και καταστράφηκαν τα μουσικά τους όργανα. H Ρωσική εθνική σχολή όπως και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές εθνικές σχολές ήταν μουσικά κινήματα του19 αιώνα που ήθελαν να αναδείξουν την εθνική (λαϊκή) μουσική της χώρας τους. Η μουσική απετέλεσε το όχημα για την φαντασιακή συγκρότηση μιας εθνικής ταυτότητας. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούν ένα υπερεθνικό, ένα κοσμοπολίτικο εργαλείο που είναι η λόγια (κλασσική) μουσική. Έτσι οι Ρώσοι συνθέτες του 19ου αιώνα συνέλεξαν τα στοιχεία της ανθεκτικής στους αιώνες λαϊκής τους μουσικής, και τα ενέταξαν στην συμφωνική μουσική και τις όπερες τους. Παράδειγμα αποτελούν τα δύο παρακάτω τραγούδια. [B]In the meadow stood a little birch tree- Μια μικρή σημύδα στον αγρό [/B] Ο Μπαλακίρεφ στο νεανικό του έργο του [B]Overture on 3 Russian Themes[/B] διασκευάζει ρωσικά λαϊκά τραγούδια. Η μελωδία του λαϊκού τραγουδιού Μια μικρή σημύδα στον αγρό διατρέχει την Ρωσική μουσική παραγωγή. Ο Balakirev παραμένει πιστός στον λαϊκό ρυθμό μεταγράφοντας τον σε λόγια μουσική. Αυτούσιες μεταγραφές από μόνες τους δεν συνιστούν πρωτότυπες δημιουργίες. Σημειωτέον ότι οι Ρώσοι μουσικοί γνώριζαν την δυτική μουσική. Ο Balakirev σαν πιανίστας είχε ερμηνεύσει το 5o κονσέρτο του Beethoven. Ο Tchaikovsky λίγα χρόνια αργότερα και με διαφορετική επεξεργασία τον χρησιμοποιεί το φινάλε της 4ης συμφωνίας. Ο Stravinsky τον χρησιμοποιεί στην Petruska στο Tableau 1- Danse Russe. Όταν ο Balakirev παρουσίασε για πρώτη φορά το έργο του στην Αγ. Πετρούπολη το 1859 δεν θα μπορούσε να φανταστεί την επίδραση που θα είχε στους μεταγενέστερους. Πρόταση ακρόασης Διπλό cd της Hyperion με Philarmonia,Yengeny Svetlanov που παρουσιάζεται στο πρώτο post. [B]Slava -Δόξα[/B] Ο Κόρσακοφ συνθέτει το έργο [B]Overture on Russian Themes Op.28[/B] έχοντας σαν πρότυπο την σύνθεση του Μπαλάκιρεφ. Στο έργο περιλαμβάνεται η περίφημη μελωδία Σλάβα. Την μελωδία Σλάβα έχουν χρησιμοποιήσει Ο Beethoven στο κουαρτέτο Razumovsky No8 (op 59 no2 τρίτο μέρος). Δικαιολογημένη η χρήση Ρωσικού ρυθμού μιας και ο Razumovsky ήταν ο Ρώσος πρέσβης στην Βιέννη. Ο Mussorgsky στην δεύτερη σκηνή της όπερας Boris Godunov που γίνεται η στέψη ο λαός και οι βογιάροι τραγουδούν «μακροζωία στον τσάρο Boris Fedorovich» αλλά και στο φινάλε της όπερας. Ο Tchaikovsky στην ουβερτούρα 1812 που ανέβηκε στην Μόσχα 3 μήνες μετά την τελευταία βερσιόν που είχε κάνει ο Κόρσακοφ. Ο Stravinsky στο μπαλέτο πουλί της φωτιάς Ο Rachmaninov στα 6 morceaux for piano duet op 11. Είναι το τελευταίο morceau με τον ομώνυμο τίτλο. [I]Προσοχή Το έργο δεν πρέπει να συγχέεται με άλλα έργα του Κόρσακοφ με παρόμοιο τίτλο όπως το Sinfonietta on Russian Themes Op. 31, και Fantasy on Russian themes for violin and orchestra Op.33.[/I] Πρόταση ακρόασης Καλός ήχος από ένα παλιό cd της Vox της Bochum Symphony Orch. με τον μαέστρο της Othmar Maga. Ένα τετραπλό cd της Brilliant classics γράφει λάθος το opus. Opus 20 αντί του σωστού 28. Λέτε να αποκτήσει συλλεκτική αξία ; Δεν είμαι κοντά στο αρχείο μου για περισσότερες προτάσεις. [ATTACH=CONFIG]154287._xfImport[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]154288._xfImport[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Από την Ρωσική εργογραφία
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…