Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Απλά, σχεδόν παιδικά
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Busoni" data-source="post: 226458" data-attributes="member: 757"><p><strong>Re: Απάντηση: Απλά, σχεδόν παιδικά</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Το κείμενο του Lacrymosa, αρα και το θέμα του, είναι κοινό σε όλα τα Requiem με λατινικό κείμενο. Μια και το "απόκοσμο" αυτο ύφος ειναι ιδιότητα του Lacrymosa γενικώς, γιατί είναι ο Mozart εξαϋλώμένος; </p><p></p><p>Ο Θεόφιλος ποιός είναι;:BDGBDGB53: </p><p></p><p>Όσο για τον Μάλερ, όσα έγραψα έχουν μεγαλύτερη δόση αστείου παρά σοβαρού. Όπως σωστά παρατηρήσατε, για όλους τους μεγάλους συνθέτες υπάρχουν δόξες και χολές(το πρώτο σχόλιο που εισέπραξαν τα Κατα Ματθαίον Πάθη του Bach, για παράδειγμα, ήταν οτι αποτελούν ύβρη και θεατρινισμο). Ειλικρινά χαίρομαι γιατί η κουβέντα έχει "ψωμί" ακόμα κι όταν</p><p>το ύφος είναι χιουμοριστικό.</p><p></p><p>Κατ' εμέ η τέχνη είναι έκφραση ψυχής. Αρα και η ανάγκη να πλησιάσουμε τον Θεό μπορεί να εκφράζεται μέσα από την τέχνη, όχι απαραίτητα με θρησκευτικά έργα. Ο Poulenc θεωρούσε το Κοντσέρτο για Όργανο και ορχήστρα ως την δική του θρησκευτική έκφραση. Ομοίως η τέχνη εκφράζει ανησυχίες και απόψεις, πληγές και αναμνήσεις, όμορφες και κατεστραμένες ζωές, είναι πεδίο που ο καθένας καταθέτει την ψυχή του και προσλαμβάνει για την ψυχή του. Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω εντρυφήσει στον Mahler, παρόλο που μου αρέσει ιδιαίτερα η 2η συμφωνία. Οι εναλλαγές ανάμεσα στον φόβο και την ηρεμία φαίνονται και στην 2η, και ίσως αυτό να 'ναι χαρακτηριστικό της μουσικής του. Κι επειδή πολλές φορές ακούω ψυχρά και "τεχνικά", με συναρπάζουν οι ήχοι που δημιουργεί με την ορχήστρα(πχ η νότα που διαρκώς παίζει το φλάουτο ενω τα κοντραμπάσα παίζουν μελωδία στο scherzo της 2ης, η έναρξη της δεύτερης με μια νοτα στα έγχορδα και μελωδία στο μπάσο κλπ. Το τελευταίο, παρεμπιπτόντως, είναι ανάποδο από αυτό που η θεωρία ορίζει ως "ισοκράτη", δηλ. μια νότα στο μπάσο και μελωδία στους υψηλότερους τόνους :grinning-smiley-043 )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Busoni, post: 226458, member: 757"] [b]Re: Απάντηση: Απλά, σχεδόν παιδικά[/b] Το κείμενο του Lacrymosa, αρα και το θέμα του, είναι κοινό σε όλα τα Requiem με λατινικό κείμενο. Μια και το "απόκοσμο" αυτο ύφος ειναι ιδιότητα του Lacrymosa γενικώς, γιατί είναι ο Mozart εξαϋλώμένος; Ο Θεόφιλος ποιός είναι;:BDGBDGB53: Όσο για τον Μάλερ, όσα έγραψα έχουν μεγαλύτερη δόση αστείου παρά σοβαρού. Όπως σωστά παρατηρήσατε, για όλους τους μεγάλους συνθέτες υπάρχουν δόξες και χολές(το πρώτο σχόλιο που εισέπραξαν τα Κατα Ματθαίον Πάθη του Bach, για παράδειγμα, ήταν οτι αποτελούν ύβρη και θεατρινισμο). Ειλικρινά χαίρομαι γιατί η κουβέντα έχει "ψωμί" ακόμα κι όταν το ύφος είναι χιουμοριστικό. Κατ' εμέ η τέχνη είναι έκφραση ψυχής. Αρα και η ανάγκη να πλησιάσουμε τον Θεό μπορεί να εκφράζεται μέσα από την τέχνη, όχι απαραίτητα με θρησκευτικά έργα. Ο Poulenc θεωρούσε το Κοντσέρτο για Όργανο και ορχήστρα ως την δική του θρησκευτική έκφραση. Ομοίως η τέχνη εκφράζει ανησυχίες και απόψεις, πληγές και αναμνήσεις, όμορφες και κατεστραμένες ζωές, είναι πεδίο που ο καθένας καταθέτει την ψυχή του και προσλαμβάνει για την ψυχή του. Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω εντρυφήσει στον Mahler, παρόλο που μου αρέσει ιδιαίτερα η 2η συμφωνία. Οι εναλλαγές ανάμεσα στον φόβο και την ηρεμία φαίνονται και στην 2η, και ίσως αυτό να 'ναι χαρακτηριστικό της μουσικής του. Κι επειδή πολλές φορές ακούω ψυχρά και "τεχνικά", με συναρπάζουν οι ήχοι που δημιουργεί με την ορχήστρα(πχ η νότα που διαρκώς παίζει το φλάουτο ενω τα κοντραμπάσα παίζουν μελωδία στο scherzo της 2ης, η έναρξη της δεύτερης με μια νοτα στα έγχορδα και μελωδία στο μπάσο κλπ. Το τελευταίο, παρεμπιπτόντως, είναι ανάποδο από αυτό που η θεωρία ορίζει ως "ισοκράτη", δηλ. μια νότα στο μπάσο και μελωδία στους υψηλότερους τόνους :grinning-smiley-043 ) [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Απλά, σχεδόν παιδικά
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…