Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ανένδοτοι, αδιάλλακτοι, εξτρεμιστές...αλλά πάντα παράφοροι
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Σούρλας" data-source="post: 200788" data-attributes="member: 77"><p>Οταν πρίν την αντιμουχλική συνάντηση κάναμε μιά συνηθισμένη και ´βλαπτική ´για την τσέπη βόλτα σε κεντρικό δισκοπωλείο με τον Δαμιανό,το μάτι μου εστιάστηκε σε μιά πολύ περιποιημένη κασσετίνα με 4 c.d.'s που περιείχε σε τιμή εξευτελιστική ολόκληρο το Well-Tempered Clavier(1953),με την Αμερικανή πιανίστα Rosalyn Tureck(1914-2003).Oσονούπω κατοχυρώθηκε στον γράφοντα με ταχύτατες διαδικασίες.</p><p>Βασική της πεποίθηση ότι ο ερμηνευτής οφείλει να υπηρετεί τον συνθέτη.Οπως επίσης ότι ο ερμηνευτής οφείλει να επικοινωνεί στο κοινό το πλαίσιο τής εποχής τού συνθέτη ,αλλά και τον τρόπο που παιζόταν η μουσική την εποχή εκείνη.</p><p>Παρα ταύτα ήταν απο τούς πρώτους σολίστ που χρησιμοποίησε πιάνο για τίς συνθέσεις τού Bach και επεκρινε ορισμένους θεωρητικούς που την επιτιμούσαν γιατί επέμεναν ότι ο Bach έπρεπε να ερμηνευεται μόνον με όργανο,τσέμπαλο ή αρπσίχορδο(η Tureck ήταν βαθειά γνώστης τού τσέμπαλου και τού αρπσίχορδου επίσης).Ελεγε ότι δεν ´τρέχει αίμα στίς φλέβες τους´.</p><p>Ακούγοντας την Tureck στο Καλοσυγκερασμένο,σού δημιουργείται η αίσθηση ενός ντροπαλού κοριτσιού,που ενώ είναι πανέμορφο επιθυμεί να περάσει απαρατήρητο.</p><p>Ομως δεν τα καταφέρνει.Γιατί αυτή η απλότητα κρυβει μιά γνήσια ομορφιά και μιά βαθειά γνώση τού έργου.</p><p>Τίποτα δεν εντυπωσιάζει,αλλά η μουσική ρέει στούς 4 δίσκους ασταμάτητα,με μιά μεγάλη σιγουριά,σταθερότητα και τρυφερότητα.</p><p>Ο Ιωάννης Σεβαστιανός είναι παρών μέσα στο μεγαλείο τής σεμνότητάς του.</p><p>Και η Tureck λές και τον παρακολουθεί κρυμένη πίσω απο την σκηνή αντιγράφοντας τίς νότες επακριβώς , τίς ξαναπαίζει κινώντας τα χέρια της σαν σε πλήκτρα ενός φανταστικού πιάνου.</p><p>Ερμηνεία μεγάλης αφοσίωσης,που προσφέρει άφατη γαλήνη.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Σούρλας, post: 200788, member: 77"] Οταν πρίν την αντιμουχλική συνάντηση κάναμε μιά συνηθισμένη και ´βλαπτική ´για την τσέπη βόλτα σε κεντρικό δισκοπωλείο με τον Δαμιανό,το μάτι μου εστιάστηκε σε μιά πολύ περιποιημένη κασσετίνα με 4 c.d.'s που περιείχε σε τιμή εξευτελιστική ολόκληρο το Well-Tempered Clavier(1953),με την Αμερικανή πιανίστα Rosalyn Tureck(1914-2003).Oσονούπω κατοχυρώθηκε στον γράφοντα με ταχύτατες διαδικασίες. Βασική της πεποίθηση ότι ο ερμηνευτής οφείλει να υπηρετεί τον συνθέτη.Οπως επίσης ότι ο ερμηνευτής οφείλει να επικοινωνεί στο κοινό το πλαίσιο τής εποχής τού συνθέτη ,αλλά και τον τρόπο που παιζόταν η μουσική την εποχή εκείνη. Παρα ταύτα ήταν απο τούς πρώτους σολίστ που χρησιμοποίησε πιάνο για τίς συνθέσεις τού Bach και επεκρινε ορισμένους θεωρητικούς που την επιτιμούσαν γιατί επέμεναν ότι ο Bach έπρεπε να ερμηνευεται μόνον με όργανο,τσέμπαλο ή αρπσίχορδο(η Tureck ήταν βαθειά γνώστης τού τσέμπαλου και τού αρπσίχορδου επίσης).Ελεγε ότι δεν ´τρέχει αίμα στίς φλέβες τους´. Ακούγοντας την Tureck στο Καλοσυγκερασμένο,σού δημιουργείται η αίσθηση ενός ντροπαλού κοριτσιού,που ενώ είναι πανέμορφο επιθυμεί να περάσει απαρατήρητο. Ομως δεν τα καταφέρνει.Γιατί αυτή η απλότητα κρυβει μιά γνήσια ομορφιά και μιά βαθειά γνώση τού έργου. Τίποτα δεν εντυπωσιάζει,αλλά η μουσική ρέει στούς 4 δίσκους ασταμάτητα,με μιά μεγάλη σιγουριά,σταθερότητα και τρυφερότητα. Ο Ιωάννης Σεβαστιανός είναι παρών μέσα στο μεγαλείο τής σεμνότητάς του. Και η Tureck λές και τον παρακολουθεί κρυμένη πίσω απο την σκηνή αντιγράφοντας τίς νότες επακριβώς , τίς ξαναπαίζει κινώντας τα χέρια της σαν σε πλήκτρα ενός φανταστικού πιάνου. Ερμηνεία μεγάλης αφοσίωσης,που προσφέρει άφατη γαλήνη. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Ανένδοτοι, αδιάλλακτοι, εξτρεμιστές...αλλά πάντα παράφοροι
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…