Ελεύθερη πτώση...
Camel - Mirage (Μάρτιος 1974, Deram/Gama)Τραγούδια: A1 Freefall (Bardens) - 5:55, A2 Supertwister (Bardens) - 3:20, A3 Nimrodel / The Procession / The White Rider (Latimer) - 9:18, , B1 Earthrise (Latimer, Bardens) - 6:50, [Lady Fantasy - 12:59]: B2.1 Encounter (Latimer, Ward, Ferguson, Bardens, B2.2 Smiles For You (Latimer, Ward, Ferguson, Bardens, B2.3 Lady Fantasy (Latimer, Ward, Ferguson, Bardens)
Μουσικοί: Andrew Latimer (κιθάρες, φλάουτο, φωνητικά: A3.3, B2.3), Peter Bardens (όργανο, πιάνο, μίνι Μουγκ, Μέλλοτρον, Fender ηλεκτρικό πιάνο, Hohner κλαβινέτ, τσελέστα, φωνητικά: A1, B2.3), Doug Ferguson (μπάσο), Andy Ward (ντραμς, κρουστά)
Παραγωγή / Μηχανικοί: David Hitchcock / Howard Kilgour (ηχογράφηση ρυθμικής συνοδείας), Bill Price (ηχογράφηση όβερνταμπ στα Air, ρεμίξ), John Burns (ηχογράφηση όβερνταμπ στην Decca)
Ηχογραφήθηκε τον Νοέμβριο του 1973, στα Island, Decca, AIR στούντιο, Λονδίνο
Αν κοιτάξουμε πίσω την εξαιρετικά καινοτόμο μουσική που παρήχθη από βρετανικά συγκροτήματα που εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1970, το όνομα Camel είναι πάντα περίοπτο. Η κληρονομιά των κλασικών άλμπουμ τους ενισχύει πολύ τη φήμη μιας μπάντας που, σε αντίθεση με πολλές από τις σύγχρονές τους, έχει επιβιώσει πάνω από πέντε δεκαετίες και εξακολουθεί να διαθέτει πιστούς και αφοσιωμένους θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Ο σταθερός παράγοντας μέσα από διάφορες αλλαγές στη σύνθεση των Camel παρέμεινε, ο κιθαρίστας και φλαουτίστας Andrew Latimer.
Οι ρίζες των Camel χρονολογούνται από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 όταν ο Andrew Latimer/Άντριου Λάτιμερ (1949) σχημάτισε τους The Phantom Four που εξελίχθηκαν σε Strange Brew και μετά την προσθήκη του ντράμερ Andy Ward (1952) και του μπασίστα Doug Ferguson (1947) το νέο μπλουζ τρίο μετονομάστηκε σε Brew, αναλαμβάνοντας την υποστήριξη του τραγουδιστή/τραγουδοποιού Phillip Goodhand-Tait. Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 1971, ο Peter Bardens/Πίτερ Μπάρντενς (1945-2002†) απάντησε στην αγγελία του γκρουπ για κιμπορντίστα, διαθέτοντας εντυπωσιακή μουσική προϋπηρεσία, αφού είχε παίξει με τους Them του Van Morrison, Peter B's Looners (με Dave Ambrose, Mick Fleetwood, Peter Green), Shotgun Express (με Rod Stewart), Village κ.α., και είχε ηχογραφήσει επίσης πολλά σόλο άλμπουμ.
Μέχρι τον Νοέμβριο του 1971, το γκρουπ είχε αλλάξει το όνομά του σε Camel και μετά από μια περίοδο ζωντανών εμφανίσεων, τον Φεβρουάριο του 1973 κυκλοφόρησε το ομότιτλο ντεμπούτο άλμπουμ τους στη MCA Records. Αν και οι πωλήσεις του Camel, ήταν αρκετά καλές, με πάνω από 5.000 αντίτυπα μέσα στους πρώτους δώδεκα μήνες κυκλοφορίας, η MCA Records αρνήθηκε να κυκλοφορήσει περαιτέρω ηχογραφήσεις τους. Για πολλές μπάντες αυτή η ξαφνική εγκατάλειψη τύχης θα είχε αποδειχθεί καταστροφική, αλλά οι Camel είχαν δημιουργήσει σταθερούς οπαδούς στο λάιβ κύκλωμα του Ηνωμένου Βασιλείου τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες, συμπεριλαμβανομένης της συναυλιακής υποστήριξης των Wishbone Ash και Barclay James Harvest. Άλλωστε, η ποιότητα του ντεμπούτου άλμπουμ των Camel είχε βελτιώσει ακόμα περισσότερο την εικόνα τους.
Ο μάνατζερ και ατζέντης Geoff Jukes διατηρώντας την εμπιστοσύνη του στο μέλλον των Camel, μαζί με τους επιχειρηματικούς συνεργάτες Richard Thomas και Max Hole, υπέγραψαν την μπάντα στη νεοσύστατη εταιρεία του, Gama Records. Μέσα σε λίγες εβδομάδες έγινε ένα τηλεφώνημα στον παραγωγό David Hitchcock/Ντέιβιντ Χίτσκοκ, (ο οποίος είχε αποκτήσει φήμη κάνοντας παραγωγή άλμπουμ για τους Caravan και Genesis) και η μπάντα στάλθηκε στα στούντιο της Island Records στην Basing Street ηχογραφώντας υλικό για αυτό που θα γινόταν το δεύτερο άλμπουμ τους. Ενώ αυτά τα σέσιον ήταν σε εξέλιξη, η Gama Records εξασφάλισε μια μακροπρόθεσμη συμφωνία με την Decca Records για να κυκλοφορήσει όλα τα πρότζεκτ των Camel και της Gama.
Το υλικό που ηχογραφήθηκε τον Νοέμβριο του 1973 ήταν από τα πιο δυνατά των Camel, με το γράψιμο τραγουδιών τόσο του Bardens όσο και του Latimer να προχωρά με άλματα. Μεγάλο μέρος της μουσικής που ηχογραφήθηκε είχε δοκιμαστεί και ελεγχθεί μπροστά σε ζωντανό ακροατήριο, και όταν η μπάντα είχε φτάσει στο στούντιο ηχογράφησης είχαν γίνει όποιες αλλαγές χρειάζονταν στις διασκευές, δημιουργώντας ένα άλμπουμ που είχε τόσο σαφήνεια όσο και κατεύθυνση. Τα τελικά επιλεγμένα αποτελέσματα της δουλειάς στα στούντιο της Basing Street κυκλοφόρησαν την 1η Μαρτίου του 1974 ως Mirage στην Deram, και τοποθετήθηκαν σε ένα εξώφυλλο σχεδιασμένο να είναι μια απομίμηση από ένα πακέτο τσιγάρα της μάρκας Camel. Σχεδόν κάθε κομμάτι του άλμπουμ προοριζόταν να γίνει κλασικό Camel.