Εδώ και κάμποσο καιρό έψαχνα μια τσάντα ώμου λίγο μεγαλύτερη από την πολύ βολική και πάμφθηνη manfrotto NX, για να χωρέσω τις δυο μηχανές μου παρέα με τους μεγαλύτερους φακούς που απέκτησα σχετικά πρόσφατα, συν τους συνήθεις υπόπτους. Έχοντας εμπειρία από καμιά... εικοσαριά τσάντες που έχουν περάσει από τα χέρια μου, έχω καταλήξει στο ότι αυτές που με βολεύουν πραγματικά ανοίγουν προς εμένα, ώστε να έχω πλήρη εποπτεία του εσωτερικού ενώ παράλληλα το "καπάκι" προσφέρει μια κάποια προστασία από τα στοιχεία της φύσης και τα αδιάκριτα βλέματα. Μετά το σχετικό ψάξιμο online και κάποια τηλέφωνα, κατέληξα σε κεντρικό μαγαζί - στο οποίο μάλιστα ένας εκ των ανθρώπων του έτυχε να χρησιμοποιεί την υποψήφια κι έτσι μου επισήμανε τα πολλά θετικά και ένα-δυό αρνητικά της
Tenba Skyline 12 V1*
:
Ανήκει στην "φθηνή" σειρά της εταιρείας, αλλά δεν παύει να είναι ποιοτική κατασκευή με προσοχή στην λεπτομέρεια και καλά φερμουάρ ΥΥΚ που δουλεύουν άψογα , σχετικά αθόρυβα και είναι προστατευμένα εσωτερικά για να μην τρίβονται με τον εξοπλισμό. Το εξωτερικό ύφασμα είναι υδροαπωθητικό - ενώ για το εσωτερικό είχα κάποιες επιφυλάξεις, αλλά ο χρήστης που προανέφερα με διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Εδώ να πω ότι οι skyline είναι σε αντικατάσταση, έχει ήδη κυκλοφορήσει η
V2 κάπως πιο σύνθετη και με μια επιπλέον θήκη με φερμουάρ πίσω και "φυσικά" ακριβότερη, αλλά κάποια μαγαζιά έχουν στοκ της V1, για όσους αρέσκονται στις απλές, λειτουργικές και φθηνές λύσεις.
Οι διαστάσεις είναι L32 - H20 - W15 εξωτερικά, μείον ένα εκατοστό περίπου εσωτερικά, συν αρκετά περιθώρια λόγω ελαστικότητας. Τα γεμίσματα είναι προς το σκληρό, προσφέροντας καλή προστασία - βέβαια στα μείον ο πάτος δεν έχει "πόδια" ή κάποια άλλη ενίσχυση, οπότε δεν την παρατάς χάμω. Εκτός από τον κύριο χώρο που έχει κι ένα διχτάκι πάνω για ψιλοπράγματα, υπάρχει μια τσέπη εμπρός με εσωτερικό χώρισμα, και δυο διχτυωτές τσέπες στα άκρα. Γενικά μια κλασσική τσάντα, αλλά λίγο πιο μακρόστενη από το συνηθισμένο, οπότε προκύπτει μια τέταρτη εν σειρά θέση - κι έτσι μπορείς να βολέψεις περισσότερα κομμάτια, να τα έχεις προσβάσιμα χωρίς πουγκιά, και πολύ βασικό να μπορείς να βολεύεις τις μηχανές "ως έχουν" χωρίς βάλε-βγάλε φακούς για να χωρέσουν:
...Και η εμπρός τσέπη, απλά για να κλείσει η παρουσίαση:
Τέλος ο ιμάντας είναι μόνιμος, ρυθμιζόμενος φυσικά, αλλά δεν υπάρχει μαξιλαράκι ώμου - παράγγειλα ένα κινέζικο με 5€ από Ali, για να υπάρχει εν όψει καλοκαιριού. Η χειρολαβή στο καπάκι διευκολύνει όταν θες να την πάρεις κουβαλητή στο χέρι ή να την μετατοπίσεις, αλλά όπως προείπαμε δεν υπάρχει κάποια προστασία στον πάτο, ενώ θα ήθελα κι έναν απλό ιμάντα πίσω για να ασφαλίζει σε τροχήλατο βαλιτσάκι. Πάνω στην εμπρός τσέπη, ο όρθιος ιμάντας είναι διακοσμητικός μεν αλλά έχει κι ένα κενό που μπορείς να περάσεις ένα μικρό τρίποδο τύπου gorilla ή παραπλήσιο.
Με τον ακόλουθο εξοπλισμό για φωτοβόλτα, δηλαδή βάλε-βγάλε εξοπλισμό με άνεση:
- OM System OM5
- Panasonic GM5
- Zuiko 8-25/f4
- Lumix G 35-100/f2.8
- Lumix G 100-300/f4-5.6
- Lumix G 42,5/f1.7
- PanaLeica 9/f1.7
Συν επιπλέον μπαταρίες, κάρτες μνήμης κ.λπ. η ζυγαριά έγραψε... 2.9 κιλά!
Παράλληλα, αν θες απλά να μεταφέρεις μερικά πράγματα ακόμα, υπάρχει χώρος για ένα-δυό ακόμα μικρούς μονοεστιακούς σε πουγκιά για να μην χτυπηθούν μεταξύ τους, ή/και φορτιστή σε διχτάκι έξω, φίλτρα, κι άλλα ψιλούρια.
Σε σύντομες βόλτες "γνωριμίας" και δοκιμών διαμόρφωσης, όλα καλά - έπεσαν και κάποια ψιλόβροχα, δεν μούσκεψε αλλά ένα σπρέϊ για σκηνές πάντα κάνει καλό.