Re: "ΕΥΚΟΛΑ ΗΧΕΙΑ".ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
Το θέμα εύκολο δύσκολο φορτίο (ηχείο ) είναι το πλέον παρεξηγημένο θέμα ανάμεσα στούς χομπίστες , το 99% λοιπόν θεωρεί οτι ένα ευαίσθητο ηχείο είναι ΕΥΚΟΛΟ και ένα πιο αναίσθητο ηχείο είναι ΔΥΣΚΟΛΟ
Φυσικά και αυτό ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
1) Ο John John το ανέλυσε το θέμα ΑΡΙΣΤΑ , το πρόβλημα βρίσκεται στο μιγαδικό χαρακτήρα και στο σκαμπανέβασμα ΔΥΟ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ
Α) της αντίστασης
Β) τής φάσης
Δυστυχώς αυτά τα μεγεθη αυξομειώνονται ταυτόχρονα και ακόμα χειρότερα η έναρξη τής καμπύλης τους είναι ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ , και μετά τήν κορύφωση κατά τήν κάθοδο ακολουθούν ΑΚΡΩΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟ χαρακτήρα , πράγμα που βάζει σε μεγάλη δοκιμασία τούς ενισχυτές
Στίς πολύ χαμηλές συχνότητες , αν ο σχεδιαστής ξέρει να φροντίσει απο πρίν τήν σχεδίαση αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα , γιατί είναι κομμάτι και του συντονισμού του σωλήνα , ενώ ευτυχώς η συχνότητα είναι πολύ χαμηλή , ΟΜΩΣ στην περιοχη 1500-3000Hz που εμφανίζεται στο σύνολο τών ηχείων (οταν δε είναι τριδρομα , ακομα χειρότερα ) , κάνει τούς πεισσότερους ενισχυτές να ΧΑΝΟΥΝ τα χαρακτηριστικά τους
Ποιά χαρακτηριστικά ? , μα αυτά που δηλώνει κάθε κατασκευαστής , ΟΤΑΝ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΩΜΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ - μονο που οι ενισχυτές δέν πρόκειται να παίξουν πάνω σε ωμικά φορτία , αλλα σε ΣΥΝΘΕΤΑ (ΜΙΓΑΔΙΚΑ )
Και τι μάς είπε ο John John ?
Μα το πολύ απλό : οτι με τούς κατάλληλους υπολογισμούς , μπορεί ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΔΥΣΤΡΟΠΟ ΦΟΡΤΙΟ να γίνει εντελώς ή σχεδόν εντελώς Ωμικό απο 200-60000Hz (μην σαν φανεί το 60KHz παράξενο , ξέρετε ποσα προβλήματα ξεκινούν στίς 15000-20000Hz οταν ένα κατά τα άλλα καλό τουϊτερ έχει μείνει αφρόντιστο και τραβάει τήν ανηφόρα μετά τα 15000
Δυστυχώς η παραμορφωση σε ψηλές συχνότητες είτε τήν ακουτε , είτε οχι , ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ και δυστυχώς μέσω τής ανατροφοδότησης της αναδρασης δημιουργεί παράξενα ακουστικά φαινόμενα ακομα και τήν μεσαία περιοχή
Μην ξεχνάτε οτι αυτό που ακουτε ΔΕΝ είναι ένα ημίτονο , αλλά μια ΣΥΝΘΕΤΗ ΚΑΜΠΥΛΗ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΥΣΕΣ (attck-sustain-decay-release) που περιέχει ένα κάρο ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ και πρός τα πάνω και πρός τα κάτω
Μην ξεχνάτε οτι η ιδια φροντίδα μπορεί να ληφθεί και για τα τερτίπια τήε εμπέδησης κάθε τουϊτερ που απο ένα σημείο και μετά η αντίστασή του τείνει προς το άπειρο
Πιθανα αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε στίς παρακάτω παρουσιάσεις ηχείων τής MTZ audio για το πώς αντιλαμβανομαστε το δύσκολο εύκολο και το θέμα ΣΑΘΕΡΗ/ΩΜΙΚΗ /ΕΜΠΕΔΗΣΗ
http://www.diyaudio.gr/arcosx_gr.htm
http://www.diyaudio.gr/basicbass_gr.htm
Πιστεύω οτι είναι προφανές και σαφές οτι ΟΣΟ ποιο εύκολο είναι απο πλευράς οδήγησης ενα φορτίο , ΤΟΣΟ πιο καλά μπορεί ο κάθε ενισχυτής (ακριβός ή φθηνός ) να ξεδιπλώσει τον ηχητικό του χαρακτηρα (αν τελικά αυτό υπάρχει κάτω απο ολες τίς συνθήκες ...)
Οι λογοι που οι περισσότεροι κατασκεαυστές (αν και τώρα τελευταία ολο και περισσότεροι χρησιμοποιούν κυκλώματα ισοστάθμισης τής εμπέδησης RLC) δέν χρησιμοποιούν τέτοια κυκλώματα είναι προφανείς πιστεύω
Οποιος νομίζει οτι σε αυτές τίς εταιρείες κάνουν κουμάντο οι μηχανικοί , πλανάται πλάνην οικτράν , το τμήμα μάρκετινγ μαζί με το αφεντικό παίρνουν τίς αποφάσεις που περικλείουν οικονομία κλιμακας , ενδυνάμωση πωλησης βαρβάτων ενσχυτικών και μερική αδιαφορία
PS
Και για να μην έχουμε παρερμηνείες
1)Πέρα απο το τεχνικό μέρος που τα κουκιά είναι μετρημένα , θα ήθελα να τονίσω οτι το κομμάτι με τίς αποψεις περι εταιρειών είναι προσωπική εκτίμηση δεδομένων και ντοκουμέντων μέσα απο το επάγγελμά μου
2) Δεν με ενδιαφέρει να πείσω κανέναν και για τίποτα , απλά θεώρησα απαραίτητο να υπάρχουν δυο γραμμές με στοιχεία για οποιον ενδιαφερθεί να ξέρει τι βρίσκεται πισω απο τίς μαγείες και τα ευχέλαια
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ