Καλησπέρα σας και σας ευχαριστώ για τις αμεσότατες απαντήσεις σας! Μπορώ να συνεχίσω να γράφω εδώ κ ας είμαι σε λάθος section? Ευτυχώς παιδιά η θέση ακρόασης μπορεί να είναι οπουδήποτε στον χώρο (μετακινώ την μονή πολυθρόνα σε καλύτερο σημείο), οπότε ναι μπορεί να γίνει αυτό.
Στην δεξιά πλευρά, οι διακεκομμένες που φαίνονται στην κάτοψη ναι είναι 2πλη μπαλκονόπορτα.
Πολύ σωστά, στο ταβάνι υπάρχει γυψοσανίδα.
Θα σκεφτόμουν ηχομονωτικά (θα πρέπει να γίνει σχετικό συμβούλιο γι αυτό
) αλλά αν λύνεται κάπως με την αλλαγή θέσης ακρόασης τότε ίσως να μην χρειάζεται...;
Η απόσταση μεταξύ των ηχείων είναι 2.5m.
H μουσική που ακούω είναι prog rock, heavy metal και ορχηστρική - soundtrack.
Έχω ακούσει μόνο τα Triangle BR03 (όπου μου έλλειψαν οι χαμηλές συχνότητες) σε ιδανικό χώρο σε κατάστημα. Η αλήθεια είναι ότι σε έτερο κατάστημα που πήγα, ο υπάλληλος με κάποιο τρόπο με αποθάρρυνε από τις ακροάσεις αν ο χώρος μου δεν είναι υποτυποδώς treated καθώς δεν θα έχει καμία σχέση το τελικό αποτέλεσμα που θα έχω στον χώρο μου σε σχέση με το ιδανικό περιβάλλον του καταστήματος και γενικότερα.
Στάθμη θα έλεγα μεσαία και δυνατά (αν πούμε πως το πολύ δυνατά είναι πάρτυ/γλέντι κλπ)
Η σύνδεση με την τηλεόραση δεν είναι κάτι που δίνω πολύ σημασία. Αν με περιορίζει αρκετά δεν με πειράζει να μην το κάνω.
Υ.Γ. Ξεχασα να αναφέρω πως έχω στη διάθεση μου ένα sub της Klipsch (KSW 10) αλλά δεν το συμπεριέλαβα στη σκέψη μου. Αν μπορεί να δώσει λύση όμως κάπου στο όλο εγχείρημα, μπορεί να συμπεριληφθεί. Για αρχή όμως ας δούμε αν με floor standing καλύπτομαι.
Και πάλι σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως!!!
Στην μπαλκονόπορτα, το λιγότερο που πρέπει να κάνεις είναι μια βαριά και παχιά κουρτίνα (έχει και "ειδικές" όπως αυτές που προσφέρονται στο thomann.de). Δεν κάνει θαύματα, αλλά κόβει στις αρκετά υψηλές συχνότητες κάποια ενέργεια, και έτσι γίνονται λιγότερο ενοχλητικές οι ανακλάσεις από την απολύτως ανακλαστική επιφάνεια που ακούει στο όνομα τζάμι.
Εφόσον στο ταβάνι υπάρχει γυψοσανίδα, μπορείς με δυστυχώς μερεμέτι, να βάλεις μέσα ηχομόνωση, κερδίζοντας αρκετά πράγματα. Θα πρέπει προφανώς να έρθει μάστορας να γίνει η εγκατάσταση και ο γυψοσανιδάς να μπαλώσει τις τρύπες, ή ακόμα καλύτερα να την αντικαταστήσει με διάτρητη γυψοσανίδα, όπου αυτή δίνει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα σε συνδυασμό με την ηχομόνωση εσωτερικά της.
Η θέση ακρόασης, και γενικώς ο αριθμός των ηχείων, οι θέσεις, κλπ ΔΕΝ μπορούν να λύσουν όλα τα θέματα ακουστικής του χώρου.
Μπορείς με αλλαγή της θέσης να έχεις καλύτερη απόκριση στο μπάσο (όχι τέλεια φυσικά και πάλι!), αλλά να μειώσεις τον χρόνο αντήχησης του χώρου, δεν μπορείς. Αυτό διορθώνεται μόνο με ηχομονωτικά και γεμίζοντας τον χώρο με όχι πολύ ανακλαστικά αντικείμενα.
Ο πωλητής καλά σου είπε, ότι ηχείο και αν ακούσεις σε άλλο χώρο, δεν θα παίζει το ίδιο στον χώρο σου. Το πόσο διαφορετικά θα παίζει, εξαρτάται από το πόσο διαφέρει ο χώρος και η τοποθέτηση σου από τα αντίστοιχα του μαγαζιού που έκανες την ακρόαση.
Ένα καλό ηχείο ποτέ δεν παύει να είναι καλό βεβαίως, δυστυχώς όμως το δωμάτιο κάνει το μεγαλύτερο κουμάντο στον ήχο. Από την άλλη υπάρχουν τρόποι και ηχεία να το "μανατζάρουμε" αυτό όσο γίνεται, είτε με acoustic treatment, είτε με καλή επιλογή ηχείου (με cardioid radiation pattern ή με πολύ ομαλή off-axis απόκριση).
Υπάρχουν ηχεία που λόγω της επίδοσης τους μπορούν να παίξουν πιο ωραία στον ίδιο χώρο χωρίς ακουστική φροντίδα σε σχέση με κάποιο άλλο.
Για να το "ξέρεις" αυτό, χρειάζονται βεβαίως σωστές μετρήσεις από εξειδικευμένο στον ήχο τεχνικό που να τα έχει μετρήσει.
Ανεξαρτήτως μεγέθους χώρου και ηχείων, η πιο σοφή επιλογή για να υπάρχει σωστό μπάσο είναι η ύπαρξη, ιδανικά 2 τουλάχιστον subwoofer στο σύστημα.
Για να γίνει πλήρης εκμετάλλευση αυτών, χρειάζεται ο κατάλληλος ολοκληρωμένος ενισχυτής που να διαθέτει bass management και όχι απλός στερεοφωνικός δίχως έξοδο για subwoofer που ακόμα και με την παρεμβολή εξωτερικής συσκευής για την "διαχείριση και ενσωμάτωση" των subwoofer δεν μπορεί να φτάσει στο ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα με τον πρώτο που διαθέτει το πλεονέκτημα του ενσωματωμένου bass management.
Αν κάναμε ένα γράφημα για τον "σωστό ήχο" και την σωστή 'αναλογία' των συχνοτήτων, θα λέγαμε πως θέλουμε λίγο τονισμένο μπάσο (γιατί το αυτί μας είναι "κουφό" στην περιοχή του μπάσου, δηλαδή θέλουμε πιο πολύ ένταση για να ακούσουμε το μπάσο να παίζει στην ίδια ένταση με τα φωνητικά π.χ.), ισορροπημένες τις μεσαίες, και τις υψηλές να πέφτουν σταδιακά όσο ανεβαίνει η συχνότητα.
Κάτι σαν αυτό δηλαδή:
Αυτό συνήθως επιτυγχάνεται μόνο με εξωτερικά, σωστά τοποθετημένα, ρυθμισμένα και time aligned subwoofers (μέσω bass management με λίγα λόγια), και πάρα μα πάρα πολύ σπάνια δίχως subwoofer (ελάχιστες εξαιρέσεις ηχείων, σε εξαιρετικά καλές τοποθετήσεις στον χώρο και σωστά φτιαγμένο χώρο με ακουστική φροντίδα παντού).
Αν πας να παίξεις με 2 ηχεία μόνα τους, ή 2 ηχεία και 1 subwoofer τυχαία τοποθετημένο στον χώρο, θα συναντήσεις κάτι σαν το παρακάτω:
Ελπίζω να τα έγραψα αρκετά απλά ώστε να είναι κατανοητά εύκολα.
Τι μπορείς να κάνεις στο δια ταύτα;
Σίγουρα η καρέκλα στα 2.5μ από τα ηχεία, ώστε να σχηματίζεις ένα ισόπλευρο τρίγωνο με αυτά (αριστερό με δεξί ηχείο 2.5μ απόσταση μεταξύ τους, 2.5μ μεταξύ αριστερού και θέσης ακρόασης, 2.5μ απόσταση δεξιού και θέσης ακρόασης) ώστε να έχεις σωστό stereo imaging, και ταυτόχρονα να είσαι και πιο κοντά, κάνοντας πιο εύκολο το έργο των ηχείων όσων αφορά την ένταση, την λιγότερη παραμόρφωση καθώς και μειώνοντας κάπως την επίδραση του δωματίου στον ήχο, γλιτώνοντας κάμποσο μπουμάρισμα.
Για τον τέλειο για εσένα ήχο; συμβουλές από ειδικό, πριν, κατά και μετά την όποια αγορά, ώστε να επιλεχθούν τα κατάλληλα για τον χώρο και τα γούστα σου ηχεία/subwoofer/ενισχυτής/πηγή/κλπ, καθώς και για σωστή τοποθέτηση και ρύθμιση αυτών με ειδικό εξοπλισμό και αξιοποίηση της τεχνολογίας και της θεωρίας που κάποιοι καλοί επιστήμονες δαπάνησαν πολύ χρόνο, σκέψη και δοκιμές για να μας δώσουν απλόχερα γνώσεις που δύσκολα αποκτάει αλλιώς κανείς σε μια ζωή