Θα σας εξιστορησω κατι που μου συνέβη πριν απο δέκα χρόνια, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε και μάλλον συνεχίζει να επικρατεί στην Ελλάδα, πανω στο θέμα εγγύησεις ηλεκτρονικών συσκευών. Είχα αγορασει μια LCD Sony 37 ιντσων HD ready τον Νοέμβριο του 2007 στα 1150 ευρω.Τον Αύγουστο του 2009 άρχισε να μου εμφανίζει σκιές το πανελ και αναγκάστηκα να προσφυγω στο εξουσιοδοτημένο σερβις της Sony στην πολη μου.Εκει αφου διαπίστωσαν όντως πως το πανελ ήταν προβληματικό μου πρότειναν την αντικατάσταση του. Επειδή ομως ειχε λήξει ξ εγγύηση της tv στον ενα χρόνο (τοσο χρονο εδινε η Sony στην Ελλάδα εκεινη την εποχή) θα επρεπε να επιβαρυνθω εγω την αλλαγή αυτη του πανελ, με το ποσο των 700 ευρω, κατι το οποιο δεν δέχτηκα γιατι το θεωρησα υπερβολικα υψηλο, γιατί με 700 ευρω αγόρασα μια Samsung 40 FHD τον Σεπτέμβριο του 2009, και βαζοντας στην αποθήκη μου την χαλασμένη Sony.Μετα απο περιπου δυο μηνες σε καποιο ξενο φορουν (Αγγλικό) διάβασα καποια σχόλια για τις εγγυήσεις γενικα στην Ευρώπη και πως επρεπε καθε καθε πωλητης να παρέχει εγγύηση για 2 έτη ανεξαρτήτως της εγγύησης που εδινε ο κατασκευαστής αν ηταν λιγότερο απο τα 2 ετη.Αρχισα να το ψαχνω το θεμα και πηρα τηλεφωνο στο ινκα για να λαβω μια υπεύθυνη γνωμη (ετσι νομιζα) , αλλά δυστυχώς έλαβα την απάντηση και απο εκει πως αφου η αγορα της tv εγινε με εγγυηση ενος ετους δρν ειχε υποχρέωση η αντιπροσωπεια να μου την επισκευάσει, και αυτο το 2009 οταν απο το 2004 είχε ψηφιστεί νόμος του κράτους που ενορμονιζε την κοινοτική αυτή οδηγια και στην Ελλάδα, οπως εκ των υστέρων το έμαθα. Απογοητευμένος απο την εξέλιξη αυτη αποφασισα να στειλω mail στην Sony Europe και να εξιστορησω την περιπετεια μου με την αντιπροσωπεία της εδω στην Ελλάδα και να θέσω τον προβληματισμό μου γιατι αυτη η διαφορετική αντιμετωπιση των πελατών της στην Ελλάδα εναντι στην υπολοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση.Θυμαμαι το μέιλ το εστειλα Σάββατο αργα το απόγευμα και μπορω να σας ομολογήσω πως απο το ιδιο κιόλας βραδυ το ειχσ ξεχάσει γιατι δεν περίμενα να βγει κάτι, απλως ένοιωθα την αναγκη να κανω κατι.Την Δευτέρα το μεσημερι γυριζω στο σπιτι απο την δουλειά και την ωρα που βαζω να φαω κατι χτυπαει το τηλέφωνο, το σηκωνω και ακουω στην αλλη γραμμή τον προϊστάμενο του σερβις της Sony να μου λει αν θα ειμαι στο σπιτι την επόμενη ωρα να περασει με το βανακι να παραλάβει την τηλεοραση.Του απαντώ πως ηδη εχω αλαξει τηλεοραση και δεν υπαρχει περιπτωση να πληρωσω 700 ευρω και για την επισκευη, και έκπληκτος τον ακουω να μου λέει πως θα γίνει επισκευη μεσα στην εγγύηση και δεν θα χρειαστεί να πληρώσω τίποτα.Ομολογω οτι ξαφνιαστηκα απο αυτην την μεταστροφή του και φυσικα δεχτηκα να την παραλαβει για επισκευη.Ανοίγοντας τα μαιλ μου στον υπολογιστή βλεπω στα εισερχομενα μαιλ απο την Sony Europe με ωρα αποστολης 09:20 της ιδιας ημερας που μου ζητουσε συγνωμη για την ταλαιπωρία μου και με προέτρεπε αμεσα να απευθυνθώ στο service center της πολης μου για την επισκευη ή την αντικατάσταση της τηλεορασης μου.Πριν προλαβω καν να τελειωσω το μαιλ χτυπαει το θυροτηλέφωνο ο τεχνικος που ειχε ερθει να παρει την tv, ο ιδιος τεχνικός που πριν 2 μηνες μου ειχε πει πως η tv ειναι εκτος εγγυησης και θα πρέπει να πληρωσω εγω την επισκευή της.Εν κατακλείδι το συμπερασμα ειναι πως σαν καταναλωτες εχουμε δικαιωματα που δυστηχως ειτε δεν ξέρουμε να τα διεκδικούμε ειτε κάποιοι μας παραπλανουν ή μας τα αποκρυβουν (ινκα) και είμαστε έρμαιο στον κάθε επιτηδειο που δεν θελει να αναλάβει τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις που του αναλογούν. ΥΓ Η τηλεοραση μετα την αλαγη του πανελ της συνεχιζει και παιζει ως τωρα!