Διαπλανητικό Ταξίδι

22 June 2006
1,097
Sweden
B000001GJW.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg


Γνωρίζοντας τον Clifford Bax το 1913 ο Βρεττανός συνθέτης Gustav Holst μαθαίνει για τον ζωδιακό κύκλο και την αστρολογία. Ένα χρόνο αργότερα, το 1914 αποφασίζει να γράψει το έργο The Planets. Οι Πλανήτες του Holst είναι επηρρεάσμένοι από την Τελετή της Άνοιξης του Igor Stravinsky στην σύνθεση της ορχήστρας και γι'αυτό έχουν ηχητική συνάφεια.
Βασισμένο σε επτά μέρη, που το καθένα τους είναι αφιερωμένο σε ένα πλανήτη με γνώμονα την επίδραση που έχουν αυτοί στον άνθρωπινη ψυχολογία κατά την αστρολογία, οι Πλανήτες παρουσιάζουν ένα συναρπαστικό πολύχρωμο τοπίο ηχοχρωμάτων και δυναμικών αντιθέσεων. Τα επτά θέματα παρουσιάζονται με την σειρά που απέχουν οι πλανήτες από την γη.

Το έργο ξεκινά στον Άρη όπου υπάρχει ένα επικό - δυναμικό ύφος το οποίο θα δώσει την θέση του στην ειρηνική γαλήνη της Αφροδίτης. Στον Ερμή εμφανίζεται γλυκερή ησυχία, σχεδόν οικία. Στον Δία απολαμβάνεις το άπλετο φως καθώς μια λιακάδα χαρακτηρίζει την σύνθεση δίνοντας χαρά και ελπίδα. Το ταξίδι στον Κρόνο αποδεικνύεται το πιο αξέχαστο. Απόκοσμο περιβάλλον υπάρχει, κρύβοντας μυστικισμό και εσωτερικότητα. Παράδοξα, σχεδόν ψυχεδελικά τοπία εμφανίζονται. Είναι το αγαπημένο μου κομμάτι. Θα προτιμούσα να μείνω εδώ. Όμως το τίμημα είναι η ζοφερή, απειλητική ατμόσφαιρα του Ουρανού που με περιμένει. Ο τελευταίος σταθμός, ο Ποσειδώνας κρύβει το μυστικό: Είναι σκοτεινός και απόμακρος. Φωνές ακούγονται καλώντας μας να αποκριθούμε. Άραγε υπάρχει ζωή;

Οι Πλανήτες ήταν το πρώτο έργο στην μουσική ιστορία που στο φινάλε η μουσική έσβηνε σιγά-σιγά. Για να επιτευχθεί αυτό στο Royal Albert Hall όπου πρωτοπαρουσιάστηκε το 1918, η χορωδία ακουγόταν από ένα δωμάτιο που δεν έβλεπε το κοινό και που στο τέλος, για να δημιουργηθεί το εφέ fade out, ένας κομπάρσος έκλεινε την πόρτα σταδιακά ώσπου να πάψει να ακούγεται.

Έχοντας ιδιαίτερη προτίμηση σ' αυτήν την περίοδο της κλασσικής μουσικής (αν μπορούμε να την ονομάσουμε λανθασμένα έτσι), τον 20ο αιώνα, οι Πλανήτες είναι από τα πιο συναρπαστικά, εμπνευσμένα και απολαυστικά έργα που έχω ακούσει. Χωρίς να είναι αρκετά γνωστό έργο, συστήνεται σε αμήυτους και σε αρνητές της ορχηστρικής μουσικής, ως ιδανική αφετηρία. Αφιερωμένο στον Ντοκ_
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Ευχαριστώ για την αφιέρωση , η οποία ελπίζω δεν επεκτείνεται μέχρι του σημείου να θεωρηθώ ως ανήκων στους αμύητους και αρνητές της ορχηστρικής μουσικής :flipout: :flipout:
( Το έχω σε βινύλιο της Speakers Corner -180 γρ- με Zubin Mehta/Los Angeles Philarmonic , σε cd με Simon Rattle / Philarmonia Orchestra και με τον Sir Charles McKerras / Royal Liverpool Philarmonic , άρα μάλλον με αρέσει )-bye-
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Συγκλονιστικό έργο. Κάθε πλανήτης και ένας διαφορετικός χαρακτήρας. Δίσκος που περνά από κάθε λογής διαθέσεις. Με απίστευτη ευκολία.
Έχω μόνον δύο εκτελέσεις σε βινύλιο:
1Sir Adrian Boult & London Philharmonic Orchestra & Orch Marble Arch MAL617
2Nenille Marriner Philips DeLux 9500 425
 
Ευχαριστώ για την αφιέρωση , η οποία ελπίζω δεν επεκτείνεται μέχρι του σημείου να θεωρηθώ ως ανήκων στους αμύητους και αρνητές της ορχηστρικής μουσικής :flipout: :flipout:
( Το έχω σε βινύλιο της Speakers Corner -180 γρ- με Zubin Mehta/Los Angeles Philarmonic , σε cd με Simon Rattle / Philarmonia Orchestra και με τον Sir Charles McKerras / Royal Liverpool Philarmonic , άρα μάλλον με αρέσει )-bye-

Καλά ρε, έχεις πλανήτες και όταν ήρθαμε μας έβαζες εκείνους τους ξεχασμένους απ'το Θεό?


άκου μάγκμα και *&^(*&(*&^


-bye-
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Καλά ρε, έχεις πλανήτες και όταν ήρθαμε μας έβαζες εκείνους τους ξεχασμένους απ'το Θεό?


άκου μάγκμα και *&^(*&(*&^


-bye-

κι όταν θα έρθω με το καλό σπίτι σου να ακούσω τα μάγγια , magma και *&^(*&(*&^ θα φέρω μαζί μου :BDGBGDB55:
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Πολύ καλή εκτέλεση επίσης αυτή του Rattle που διευθύνει πλέον τη Φιλαρμονική του Βερολίνου.
Το πολύ ενδιαφέρον όμως είναι ότι το συγκεκριμένο CD περιλαμβάνει και άλλα κομμάτια εμπνευσμένα από αυτό το γαλαξιακό, συμπαντικό στερέωμα με τους πλανήτες, τους κομήτες, κτλ.
Σύγχρονες συνθέσεις με απαιτήσεις. Προσωπικά μου άρεσαν πολύ λόγω του ότι ακούγονται λιγότερο πομπώδεις από αυτή του Holst. Όχι ότι αυτή δεν μου άρεσε βέβαια...
 

Attachments

  • B000H80LEK.jpg
    B000H80LEK.jpg
    14.3 KB · Views: 35
Last edited:

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Έχω ακούσει αρκετές φορές και σε αρκετές ερμηνείες τους πλανήτες του Holst. Σήμερα τους ξανάκουσα. Θεωρώ ότι οι καλύτερες εκδοχές, δεν αναφέρθηκαν.

O Sir Adrian Boult ήταν από τους Βρετανούς μαέστρους, ο πιο Βρετανός μια και ασχολήθηκε περισσότερο από όλους με τους συνθέτες της πατρίδας του. Αυτό μάλλον ήταν αρκετό να θεωρηθεί ως ο καλύτερος ερμηνευτής του έργου του Holst (και να τονίσω ότι ηχογράφησε και άλλα έργα του Holst λιγότερα γνωστά). Έχει ηχογραφήσεις 3 φορές το έργο. Με την Φιλαρμονική του Λονδίνου, με την Philharmonia και την ορχήστρα της Όπερας της Βιέννης. Έχοντας ακούσεις και τις 3 καταλήγω στο συμπέρασμα ότι στην Βιέννη είναι κορυφαία και ίσως κορυφαία όλων. Είχε κυκλοφορήσει σε Westminster και επανεκδόθηκε από την Deutsche Grammophon πριν 10 χρόνια και τώρα εκτός καταλόγου:
028947124023.jpg


Το εξώφυλλο επανέκδοσης σε δίσκο βινυλίου την 10ετία του 1970, ήταν άκρως απολαυστικό (αθάνατα 70's!!!)

wgs8126a.jpg


Πολύ καλή ερμηνεία ισάξια της παραπάνω είναι μια ανεπάντεχη ηχογράφηση. Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης υπό τον William Steinberg. O μαέστρος δεν το γνώριζε το έργο αυτό και πρώτη φορά το μελέτησε στα 80 του χρόνια. Ο λόγος; Του ζητήθηκε από την δισκογραφική εταιρία να το ηχογραφήσει, το μελέτησε, το ερμήνευσε μερικές φορές με τις ορχήστρες του και τελικά το ηχογράφησε. Τελικά ήταν μια από τις καλύτερες εκδοχές. Σε αρπάζει από την πρώτη στιγμή, από το πως ακούγονται τα έγχορδα μπάσα στην έναρξη του Άρη. Το συμπλήρωμα (R. Stauss-Also Spracht Zaratustra) επίσης εξαιρετικό και σε οικονομική σειρά.

028946362723.jpg


Ακούγοντας του Rattle με τους Βερολινέζους, μάλλον απογοητεύτηκα. Τα συναφή έργα ήταν το ενδιαφέρον σημείο του άλμπουμ. Σαν σύγχρονή ερμηνεία, θα προέβαλα αυτή του David Loyd-Jones, εξαιρετικού μαέστρου και μουσικολόγου (σημ.: Πολλά έργα του Mussorgsky στην αυθεντική ενορχήστρωση του συνθέτη, τα οφείλουμε στην έρευνα αυτού του μουσικολόγου). Το έργο κυκλοφόρησε και σε SACD.

12504861.jpg


Το κοινό στοιχείο με τον Rattle είναι ότι συμπερίλαβε το "συμπλήρωμα" των Πλανητών που συνέθεσε ο Collin Mathews, για τον πλανήτη Πλούτωνα (έξυπνη σύνθεση γιατί χρησιμοποιεί την γυναικεία χορωδία στον Ποσειδώνα και δένει πολύ καλά με το υπόλοιπο αυθεντικό έργο). Ήταν η πρώτη ηχογράφηση που είχε την προσθήκη Ο Πλούτωνας δεν είχε ανακαλυφθεί στην εποχή του Holst, ανακαλύφθηκε αργότερα και το θεώρησαν καλό να προστεθεί. Όταν όμως προστέθηκε σαν έργο, λίγο αργότερα,οι αστρονόμοι αποφάσισαν ότι ο Πλούτωνας δεν ανήκει στο ηλιακό μας σύστημα (ειρωνεία...)
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Μιας και το νήμα επανήλθε στην επιφάνεια να προσθέσω κι εγώ ακόμη μία θαυμάσια ερμηνεία του έργου η οποία συμπίπτει και με πολύ καλή ηχογράφηση. Πρόκειται γι'αυτήν του Charles Dutoit με την Montreal Symphony Orchestra (1986).

41Ok-3mPdxL._SL500_AA240_.jpg



Επιπλέον, για πιο ολιγάριθμο κοινό, υποθέτω, κολλημένων (όπως εγώ) και με τις πιανιστικές εκδοχές συμφωνικών έργων, θα αναφέρω και τις διασκευές του ίδιου του συνθέτη για δύο πιάνα και για πιάνο /4 χέρια. Προφανώς το πιάνο δεν μπορεί να αποδώσει επαρκώς τον ηχοχρωματικό πλούτο μιας συμφωνικής ορχήστρας, παρ'όλ'αυτά όμως, αυτές οι δωρικές και λιτές, ηχοχρωματικά, διασκευές μπορούν να λειτουργήσουν σαν συμπληρωματικό άκουσμα του έργου.

Διαθέσιμες επιλογές :
από την BlackBox με το ζεύγος York (πιάνο /4 χέρια)
1956.jpg


και από τη Naxos με Vorster - Chamberlain (δύο πιάνα)
1972.jpg
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,761
Μεσευρώπη
Αγαπητέ Brucknerian χαιρετώ σε! Δεν γράφεις συχνά στο φόρουμ, αλλά όταν γράφεις του δίνεις και καταλαβαίνει! Η ορχήστρα που διευθύνει ο Boult στην αγαπημένη σου εκδοχή δεν είναι άλλη από την πασίγνωστη Φιλαρμονική της Βιέννης. Τω καιρώ εκείνω είχε αποκλειστικό συμβόλαιο με την Decca και αν ήθελαν να ηχογραφήσουν για άλλες εταιρείες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ψευδώνυμα. Με το πραγματικό τους όνομα ηχογράφησαν τους Πλανήτες λίγα χρόνια αργότερα υπό την μπακέτα του Karajan για την Decca. Την ηχογράφηση αυτή έχω, αν και δεν μπορώ να συστήσω ανεπιφύλακτα, εκτός και αν σας αρέσει το (πολύ) πομπώδες ύφος του Καραγιάννη. Προσωπικά προτιμώ και εγώ τον Boult με την New Philarmonia.
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Αγαπητέ Brucknerian χαιρετώ σε! Δεν γράφεις συχνά στο φόρουμ, αλλά όταν γράφεις του δίνεις και καταλαβαίνει! Η ορχήστρα που διευθύνει ο Boult στην αγαπημένη σου εκδοχή δεν είναι άλλη από την πασίγνωστη Φιλαρμονική της Βιέννης. Τω καιρώ εκείνω είχε αποκλειστικό συμβόλαιο με την Decca και αν ήθελαν να ηχογραφήσουν για άλλες εταιρείες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ψευδώνυμα. Με το πραγματικό τους όνομα ηχογράφησαν τους Πλανήτες λίγα χρόνια αργότερα υπό την μπακέτα του Karajan για την Decca. Την ηχογράφηση αυτή έχω, αν και δεν μπορώ να συστήσω ανεπιφύλακτα, εκτός και αν σας αρέσει το (πολύ) πομπώδες ύφος του Καραγιάννη. Προσωπικά προτιμώ και εγώ τον Boult με την New Philarmonia.

Χμμ... Δεν ισχυεί αυτό ακριβώς που λες. Η Φιλαρμονική της Βιέννης είναι υποσύνολο ή ακριβώς ίδια με την ορχήστρα της Όπερας της Βιέννης. Στην ίδρυση της, η Φιλαρμονική της Βιέννης πρέπει να αποτελείται από μέλη της ορχήστρας της Όπερας της Βιέννης. Κατα κάποιο τρόπο η ορχήστρα που ονομάζεται Ορχήστρα της Όπερας της Βιέννης, είναι ένα υπερσύνολο της Φιλαρμονικής της Βιέννης. Σήμερα είναι ένα και το αυτό. Έτσι σε πολλές ηχογραφήσεις χρησιμοποιούταν ο τίτλος της ορχήστρας της Κρατικής όπερας της Βιέννης, το πιο πιθανό ήταν να συμμετείχαν και μέλη που δεν είχαν εισαχωρήσει στην Φιλαρμονική απαραίτητα. Τον τίτλο αυτό τον βλέπουμε και σε πολλές ηχογραφήσεις έργων και μεγάλων εταιριών (Decca, EMI κ.λπ). Πάντως η εταιρία παραγωγής (Westminster) είχε κάνει τέτοια τερτίπια με αλλάγες ονομάτων ορχηστρών. Ήταν η πρώτη εταιρία που ηχογράφησε όλες τις συμφωνίες του Mozart (και την 37 που ήταν που στην ουσία ήταν του Michael Haydn-o Mozart είχε γράψει μόνο την αρχή του 1ου μέρους) με τον Erich Leinsdorf και με μια ορχήστρα ονόματει Philharmonic Symphony of London που δεν ήταν άλλη από την Royal Philharmonic Orchestra, του Sir Thomas Beecham που είχε αποκλειστικό συμβόλαιο με την ΕΜΙ.

Του Karajan φυσικά την έχω (όλες τις ηχογραφήσεις του σε Decca για την ακρίβεια τις έχω - που είναι εξαιρετικές) και το πομπώδες ύφος ταιριάζει απόλυτα στο έργο (δεν είναι δα και για ορχήστρα δωματίου). Η Imogen Holst, κόρη του συνθέτη, στην βιογραφία της αναφέρει ότι η καλύτερη καταγραφή που υπάρχει στο έργο αυτό, είναι αυτή του Karajan σε Decca. Παρόλα αυτά προκρίνω του Boult με την Βιέννη (μανούλα η ορχήστρα στα πομπώδη έργα) και του Steinberg - πραγματική έκπληξη.

Του Dutoit κάτι μου διέφευγε παρόλο που ήταν αρκετά hype και πολυδιαφημιζόμενη σε πολλά επίπεδα. Ίσως επειδή εκείνη την εποχή (λιγο πριν, λίγο μετά) o Dutoit μας έδινε ερμηνείες Συμφωνικών έργων του Saint-Saens, αξεπέραστες μέχρι σήμερα, το ενδιαφέρον μου έμεινε εκεί.

...και κάτι που είχε πάρει το μάτι μου με την εκδοχή για 2 πιάνα. Ύπάρχει ηχογράφηση όπου στο πιάνο είναι η κόρη του συνθέτη Imogen Holst και στο 2ο πιάνο ο Collin Mathews (αυτός που έγραψε τον Πλούτωνα, ασχοληθηκε με τον κατάλογο έργων του Holst και οικογενειακός φίλος).
 
Last edited:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,761
Μεσευρώπη
Χμμ... για να δούμε και τι λέει ο John Culshaw, μέγιστος παραγωγός της Decca στα απομνημονεύματα του. "Η εταιρεία διαφήμιζε την Φιλαρμονική της Βιέννης ως υπό αποκλειστική συνεργασία, αν και ποτέ καμμιά ορχήστρα δεν συνεργάστηκε λιγότερο αποκλειστικά με μιά δισκογραφική εταρεία...οποιαδήποτε άλλη δισκογραφική εταιρεία μπορούσε να ηχογραφήσει με τη Φιλαρμονική αρκεί να δεχόταν να χρησιμοποιήσει τον τίτλο 'Ορχήστρα της Όπερας της Βιέννης' στο εξώφυλλο".

Πλούτωνα έχει συνθέσει και ο Leonard Bernstein, αν και δεν ξέρω καμιά ηχογράφηση.
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Μάλιστα. Αυτό τώρα εξηγεί το γεγονός ότι μερικά μέλη της Κρατικής Όπερας της Βιέννης δεν είχαν εισχωρήσει στην Φιλαρμονική ή το γεγονός ότι κάποια όργανα ήταν ελεύθεροι μουσικοί. Νομίζω ότι οι Βιενέζοι και οι εταιρίες εκμεταλλεύτηκαν το καθεστώς αυτής της ορχήστρας στην Βιέννη. Ένα μέλος να διάλεγαν που δεν ήταν στην Φιλαρμονική της Βιέννης μέλος, αλλά μέλος της όπερας της Βιέννης, δεν υπήρχε πρόβλημα, ούτε νομικό, ούτε αποκλειστικότητας κ.λπ. Κανονικό δούλεμα. Πολύ έξυπνο... Σίγουρα δεν είχαν εκεί κανένα Έλληνα;

O Bernstein έγραψε Πλούτωνα; Μάλλον θα ήταν κάτι τυχάρπαστο για να μην το έχουμε ακούσει. Θα το έγραψε για την τηλεόραση και για την σειρά του Young's people's concert. Συνήθισε κάτι τέτοια για τις ανάγκες των εκπομπών του. Από εκεί αν υπάρχει μόνο κανένα ντοκουμέντο
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,761
Μεσευρώπη
Μάλιστα. Αυτό τώρα εξηγεί το γεγονός ότι μερικά μέλη της Κρατικής Όπερας της Βιέννης δεν είχαν εισχωρήσει στην Φιλαρμονική ή το γεγονός ότι κάποια όργανα ήταν ελεύθεροι μουσικοί. Νομίζω ότι οι Βιενέζοι και οι εταιρίες εκμεταλλεύτηκαν το καθεστώς αυτής της ορχήστρας στην Βιέννη. Ένα μέλος να διάλεγαν που δεν ήταν στην Φιλαρμονική της Βιέννης μέλος, αλλά μέλος της όπερας της Βιέννης, δεν υπήρχε πρόβλημα, ούτε νομικό, ούτε αποκλειστικότητας κ.λπ. Κανονικό δούλεμα. Πολύ έξυπνο... Σίγουρα δεν είχαν εκεί κανένα Έλληνα;

O Bernstein έγραψε Πλούτωνα; Μάλλον θα ήταν κάτι τυχάρπαστο για να μην το έχουμε ακούσει. Θα το έγραψε για την τηλεόραση και για την σειρά του Young's people's concert. Συνήθισε κάτι τέτοια για τις ανάγκες των εκπομπών του. Από εκεί αν υπάρχει μόνο κανένα ντοκουμέντο

'Aκουσα και εγώ την ηχογράφηση του Boult στη Westminster. Ίσως η ιδανική ηχογράφηση του έργου. Χάνει λίγο σε ήχο,σε σύγκριση με την Decca, αλλά αυτό συμβαίνει σε όλες τις ηχογραφήσεις όλων των έργων. Ένα άλλο ελάττωμα του δίσκου αυτού είναι ότι ο Jupiter διακόπτεται στο τέλος της πρώτης πλευράς, ακριβώς στο σημείο που ξεκινάει το περίφημο εμβατήριο που έχουμε ακούσει όλοι. Η β΄πλευρά ξεκινάει με το εμβατήριο. Με χαλάει πολύ. Ο δίσκος μου είναι η επανέκδοση που έχεις και συ αλλά με κάπως πιό βαρετό εξώφυλλο.

http://www.avclub.gr/forum/attachment.php?attachmentid=48171&stc=1&d=1260018076


Off topic
βρήκα ένα σάιτ όπου ένας φαν έχει αναρτήσει όλα τα εξώφυλλα από τις επανεκδόσεις της Westminster στη σειρά Westminster Gold.

http://www.westminstergold.com/

Μιλάμε για πολλά γέλια.

Συμβουλή: κάντε διπλό κλικ στο εξώφυλλο του Romeo and Juliet. Οι μαύρες κάλτσες είναι όλα τα λεφτά.

Off topic τέλος.

@Brucknerian.Είχες απόλυτο δίκιο για τον Πλούτωνα του Bernstein! Πραγματικά προοριζόταν για την σειρά Young's people's concert. Εδώ
http://www.imdb.com/title/tt0335569/

ένας χρήστης επιβεβαιώνει ότι το είχε παρακολουθήσει στην τηλεόραση και σχολιάζει αρνητικά την απουσία του μέρους αυτού από την έκδοση της σειράς σε DVD.
 

Attachments

  • ΓŽβ€’ΓŽΒΉΓŽΒΊΓΕ’ΓŽΒ½ΓŽΒ±010.jpg
    ΓŽβ€’ΓŽΒΉΓŽΒΊΓΕ’ΓŽΒ½ΓŽΒ±010.jpg
    49.6 KB · Views: 18
Αν θέλετε την ηχογράφηση του Boult στη Westminster χωρίς την αναγκαστική διακοπή για αλλαγή πλευράς του βινυλίου, μπορείτε να τη βρείτε και σε υψηλής ανάλυσης flac από τη high definition tape transfers. Μερικά audiophile σχόλια, εδώ.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,761
Μεσευρώπη
Έχω δοκιμάσει άλλες εκδόσεις της HDTT και δεν έμεινα ευχαριστημένος. Κατέβασα κάποια κομμάτια που δίνουν δωρεάν και τα έγραψα σε DVD-Audio και Video. Επίσης αγόρασα την Creation du Monde του Milhaud. Κανένα από αυτά δε μου άρεσαν, ακούγονταν όλα δυναμικά και λεπτομερή αλλά πολύ μηχανικά και ψεύτικα, όλο "ψηφιακίλα". Το τελευταίο έργο αγόρασα σε γιαπωνέζικο CD και ακούγεται πολύ καλύτερα, πολύ πιό "αναλογικό".