Heartbreak Hotel

17 June 2006
14,350
nico~~~~~~~_marbleind_101b.jpg


Nico – The Frozen Borderline: 1968-1970 (Rhino CDX2)

Από τα 5 μέλη των αυθεντικών Velvet Underground, η Nico είναι εκείνη που παρήγαγε το πιο πρωτότυπο και ασυμβίβαστο καλλιτεχνικό έργο, μετά τη διάλυση του γκρούπ. Τα 2 προσωπικά άλμπουμ της, The Marble Index και Desertshore, είναι ανάμεσα στα πιό ακραία μουσικά ντοκουμέντα των τελευταίων 40 χρόνων. Είναι 2 δίσκοι παράξενοι, ελεγειακοί και, από κάθε άποψη, πέρα για πέρα μοναδικοί. Τα 2 αυτά διαμάντια, κυκλοφορούν τώρα σαν διπλό CD από τη Rhino, με τίτλο The Frozen Borderline: 1968-1970.
Οι δίσκοι είναι παραγωγές του John Cale και κοιτάζουν αφ υψηλού ό τι έφτιιαξε τόσο ο ίδιος, όσο και ο Lou Reed, τα χρόνια που ακολούθησαν από το τέλος των Velvets μέχρι σήμερα. Ηχητικά, δεν έχουν προηγούμενο: η Nico τραγουδά, με μόνη συνοδεία το αρμόνιό της, ένα περίεργο όργανο Ινδικής (!) προέλευσης που είχε αγοράσει από ένα χίππυ στο δρόμο, στο Σαν Φραντσίσκο. Τη μάγεψε ο ήχος του που “της θύμιζε τον άνεμο” κι άρχισε να ασχολείται ασταμάτητα μαζί του, μέχρι που έμαθε, μόνη της, μερικά στοιχειώδη. Το συνολικό ηχητικό αποτέλεσμα είναι απαράμιλλο και δεν θυμίζει σε τίποτα τον τόπο και την εποχή προέλευσής του, τη Ν. Υόρκη, αρχές των 70ς. Ο ήχος της δεν μοιάζει με τίποτα πρίν ή μετά απ αυτήν: παραπέμπει σε κάτι που είναι Gothic, παγερό και α-χρονο, κάτι που μοιάζει να διατρέχει αιώνες και εποχές και ηπείρους, κάτι που μοιάζει σαν να έρχεται από την προϊστορία και τα βάθη της Μογγολικής στέπας. Με τα χρόνια, κάποιοι το παραλλήλισαν με το Closer των Joy Division, τουλάχιστον από άποψη διάθεσης και ατμόσφαιρας. Αλλοι είπαν πως θυμίζει μηδενιστικές ψαλμωδίες, Ανατολίτικες πειραματικές μουσικές, κεντρο-Ευρωπαϊκή φολκ και ύμνους της εκκλησίας των μεθοδιστών. Οι στίχοι είναι σε μεγάλο βαθμό προσωπικοί: μιλούν για χαμένη παιδικότητα, ξεριζωμένες ζωές, ατέλειωτες σιδηροδρομικές γραμμές, ερείπια, προσφυγιά. Οι μελωδίες είναι διαρκώς επαναλαμβανόμενες και παιδιάστικες, φτιάχνουν ένα ακουστικό φόντο ονειρικό που μοιάζει να αναδύεται απ τις ομίχλες και τα νερά της Στύγας. Ο Cale το έχει φροντίσει όσο δεν παίρνει: το έχει διανθίσει με σπαράγματα από προετοιμασμένο πιάνο, ηλεκτρική βιόλα, μαντολίνα, τρομπέτες, πίπιζες, glockenspiel και ό τι άλλο βάζει ο νούς, στολίδια και υφάδια σε άπειρους συνδυασμούς. Το multitracking είναι συγκλονιστικό, ώρες ώρες σου δίνει την εντύπωση απομίμησης μιάς πολυφωνίας του Purcell. Οσο ακούς, αυτό το απολιθωμένο παλάτι από Πάγο μοιάζει να ανοίγει τις πόρτες του και να σου φανερώνει όλο και περισσότερα από τα μυστικά του.
Εχω ξαναγράψει ότι θεωρώ τον John Cale υπαίτιο για 5 ή 6 από τα πιό σημαντικά σύγχρονα αλμπουμ. Εδώ, αμέσως αμέσως, βρίσκει κανείς τα 2 απ αυτά.
Αναφερόμενος στην παταγώδη εμπορική αποτυχία των δίσκων, ο Cale, αργότερα, είπε: “δεν υπάρχει τρόπος να πουλήσεις την αυτοκτονία”.



JohnCale01.jpg


John Cale - Circus Live (Box set – EMI I'ntl)

2 CDs και 1 DVD. Οι μουρλοί θα το προτιμήσουν στην έκδοση slippery case: πιο ...ευπαθής αλλά με εξωφυλλάκια από χαρτόνι και extra artwork.
Προέρχεται από την Ευρωπαϊκή περιοδεία, το 2006, με καινούργιο γκρούπ: ο Θεός ξέρει που τους ξετρύπωσε πάλι αυτούς τους “φονιάδες”. Μαζί ανατρέχουν σε μιά συγκλονιστική Μουσική ιστορία 40 χρόνων. Ο Αρχηγός είναι στα 60-φεύγα του, αλλά δεν καταλαβαίνει Χριστό. Δεσπόζει πάνω στη σκηνή, σαν δραματουργός, διακινεί το αλφαβητάρι από τα beats και κουμαντάρει τη γενική ατμόσφαιρα. Τριγύρω του, τα τραγούδια αλλάζουν καινούργια ρούχα συνέχεια, με το συγκινησιακό τους περιεχόμενο πάντα να αλλάζει διαστάσεις και πάντα να παραμένει αφόρητο. Το καταλαβαίνεις αμέσως, από την πρώτη στιγμή: δεν πρόκειται για απλές ...ανακατασκευές ή, έστω, αποδομήσεις. Είναι σαν, καθένα απ αυτά, να έχει υποστεί μια μαθηματική μετάφραση που το αποκαλύπτει σαν πολυδιάστατο τεχνούργημα, διαφορετικό με κάθε εκτέλεση. Εχει βέβαια να κάνει με την ικανότητα του Αρχηγού, να βρίσκει πάντα μουσικούς που δεν αναπαράγουν, απλώς, τις συλλήψεις του: μάλλον τους δίνουν σάρκα και οστά, τις πραγματώνουν, σαν μιά σειρά από ελεγχόμενους αυτοσχεδιασμούς, διαφορετικούς κάθε φορά. Aρχίζω να καταλαβαίνω την ψύχωση του Cale με τους ζωγράφους, τον Pablo Picasso, τον Mondrian, τον El Greco, τον Magritte: η μουσική του είναι γεμάτη από μικρές περισπούδαστες κατασκευές και επιτηδευμένες ψηφιακές φωτοσκιάσεις. Στωικά ζοφερή, γεφυρώνει το art metal με τις λούπες, τα ηλεκτρονικά beats, το cyberpunk των 2 τελευταίων άλμπουμ. Το Gun σέρνεται εδώ ληθαργικό, σαν να το αφηγείται ένας από τους αγύρτες που βρίσκει κανείς στα τραγούδια του Tom Waits. Τα Helen Of Troy και Woman είναι γεμάτα με στιλίστικα ατσάλινα riffs, το Mercenaries τελείως αλλαγμένο ακούγεται απειλητικό και αλλόκοσμο.
Ενας μεγάλος μάστορας την ώρα της δουλειάς, πάνω σ αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα.
Η ηχογράφηση είναι state of the art, σε σύγκριση τουλάχιστον με τα άπειρα live bootlegs που έχουν περάσει από τα χέρια μου κατά καιρούς.
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Όταν είδα τον τίτλο του Thread νόμισα ότι έγραφες για τον Elvis! :flipout: :flipout:

Ευχαριστώ Λύμπε, κι ότι άρχισα να ψάχνω τους VU!
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,834
Ελλαδα
ολοι γνωριζουμε την αξια και των δυο...

εγω το μονο που θα πω ειναι η μεγαλη απογοητευση οταν ειδα τον κυριο Cale
live sto Παλλας...απομακρος κουρασμενος και λιγος..
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Σήμερα λοιπόν ήρθε η παραγγελία και ανάμεσα στα διάφορα cds υπήρχε και το The Frozan Borderline.
Ειρήσθω εν παρόδω ότι έως σήμερον , ουδεμία επαφή είχα με την μουσική και τους δίσκους της Nico. Την ήξερα βεβαίως ως chanteuse του πρώτου , θρυλικού άλμπουμ των VU αλλά ουδέποτε είχα ακούσει έστω και ένα απόσπασμα μικρό από την προσωπική δουλειά της .
Γι αυτό άλλωστε και θεώρησα ότι το διπλό αυτό cd που συγκεντρώνει δύο από τα κορυφαία της LP - σύμφωνα με τις φήμες - ήταν μιά καλή ευκαιρία .
Εβαλα λοιπόν το μεσημεροαπόγευμα τα ακουστικά μου , πήρα στα χέρια μου την πολυτελή digipack συσκευασία και άρχισα να διαβάζω το βιβλιαράκι που συνοδεύει τους σύμπακτους δίσκους . προτού καν αρχίσει η μουσική , μαύρα φίδια με ζώσανε όταν διάβασα την δήλωση του Mohawk ( του ηχολήπτη που ήθελε η Elektra για παραγωγό καθώς δεν εμπιστευόταν γι αυτόν τον ρόλο τον νεαρό Cale ) : "ο λόγος που η διάρκεια του δίσκου είναι μόνον 30 λεπτά είναι γιατι τόσο ήταν αυτό που μπορούσα να ακούσω . . .Εγώ και ο Hayne χρειαστήκαμε μιά ή δυο μέρες για να το μιξάρουμε. Δεν μπορούσαμε να το ακούσουμε μιά κι έξω. Μας έκανε να θέλουμε να κόψουμε τους καρπούς μας".
Τίποτε δεν θα μπορούσε να είναι πιό κοντά στην αλήθεια . Εγώ τουλάχιστον δεν κατάφερα να ακούσω ολόκληρο κανένα κομμάτι - ούτε λόγος για τα demo και τα outtakes ή τις εναλλακτικές εκτελέσεις - και φυσικά ήταν αδύνατον να ολοκληρώσω την ακρόαση του κάθε δίσκου . Τα 3 λεπτά κατά μέσο όρο που διαρκούν τα κομμάτια φαίνονται σαν να διαρκούν δέκα λεπτά ή ένα τέταρτο το καθένα. Ο χρόνος δεν κυλούσε με τίποτα ( αφού κοιτούσα συνεχώς την ένδειξη του timer του cd , το οποιο δυστυχώς λειτυργούσε κανονικά ). Η κυρίαρχη παρουσία του αρμόνιου σε όλα σχεδόν τα κομμάτια μου έπεσε βαρειά , σαν χαλασμένος μουσακάς , και μου άφησε μιά πολύ άσχημη , πικρή επίγευση , ενώ η ενορχήστρωση του Cale είναι μυρίζει υπερβολική δόση αβαγκαρντίλας .
Δεν νομίζω ότι θα επανέλθω ξανά σ' αυτό το cd. Και πάλι μεγάλη κουβέντα δεν λέω , αλλά προς το παρόν πήρε την θέση του δίπλα στο The Drift του Scott Walker . Ποιό είναι χειρότερο , δεν μπορώ να πω με σιγουριά . Απλώς όποιος θέλει να αγοράσει και δεν είναι εξοικειωμένος , ας το σκεφτεί διπλά .
 
22 June 2006
1,097
Sweden
...
Δεν νομίζω ότι θα επανέλθω ξανά σ' αυτό το cd. Και πάλι μεγάλη κουβέντα δεν λέω , αλλά προς το παρόν πήρε την θέση του δίπλα στο The Drift του Scott Walker . Ποιό είναι χειρότερο , δεν μπορώ να πω με σιγουριά . Απλώς όποιος θέλει να αγοράσει και δεν είναι εξοικειωμένος , ας το σκεφτεί διπλά .

Μιας και ανέφερες το Drift του Walker, να πω και 'γω ότι αυτό ακριβώς που θίγεις μου αρέσει σ' αυτές τις μουσικές..
 

Manos S.

Senior Member
5 September 2006
572
Το Desertshore είναι πραγματικά πολύ μυστήριος δίσκος όπως τον περιγράφει ο Κώστας πιο πάνω,εκτός τους προαναφερθέντες χαρακτηρισμούς μερικα κομμάτια μου φέρνουν στον νου αυτό που λέει και ο τίτλος ερημικές-ξηρές τοποθεσίες,παραλίες μακριά απ τα φώτα απόμερες που να ακούγεται μόνο ο αέρας ,θα μπορουσε να είναι Κρήτη η Βαλεαρίδες νησοι, οπως ήταν τότε.
Το Marble Index το εχω ακουσει στα πετακτα μόνο 1 φορά και δεν έχω γνώμη.
Δημήτρη αν δε το φέρουν Ελλάδα(να το βρω) και το πουλάς είμαι υποψηφιος αγοραστης.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Heartbreak Hotel

Το Desertshore είναι πραγματικά πολύ μυστήριος δίσκος όπως τον περιγράφει ο Κώστας πιο πάνω,εκτός τους προαναφερθέντες χαρακτηρισμούς μερικα κομμάτια μου φέρνουν στον νου αυτό που λέει και ο τίτλος ερημικές-ξηρές τοποθεσίες,παραλίες μακριά απ τα φώτα απόμερες που να ακούγεται μόνο ο αέρας ,θα μπορουσε να είναι Κρήτη η Βαλεαρίδες νησοι, οπως ήταν τότε.
Το Marble Index το εχω ακουσει στα πετακτα μόνο 1 φορά και δεν έχω γνώμη.
Δημήτρη αν δε το φέρουν Ελλάδα(να το βρω) και το πουλάς είμαι υποψηφιος αγοραστης.

Υπάρχει μια φωνή μέσα μου , που μου λέει ξαναάκουσε το . Θα την σεβαστώ . Αν δεν συμπληρώσω τα 10 ακούσματα δεν προβαίνω σε απαλλοτρίωση του .:flipout:
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,834
Ελλαδα
Σήμερα λοιπόν ήρθε η παραγγελία και ανάμεσα στα διάφορα cds υπήρχε και το The Frozan Borderline.
Ειρήσθω εν παρόδω ότι έως σήμερον , ουδεμία επαφή είχα με την μουσική και τους δίσκους της Nico. Την ήξερα βεβαίως ως chanteuse του πρώτου , θρυλικού άλμπουμ των VU αλλά ουδέποτε είχα ακούσει έστω και ένα απόσπασμα μικρό από την προσωπική δουλειά της .
Γι αυτό άλλωστε και θεώρησα ότι το διπλό αυτό cd που συγκεντρώνει δύο από τα κορυφαία της LP - σύμφωνα με τις φήμες - ήταν μιά καλή ευκαιρία .
Εβαλα λοιπόν το μεσημεροαπόγευμα τα ακουστικά μου , πήρα στα χέρια μου την πολυτελή digipack συσκευασία και άρχισα να διαβάζω το βιβλιαράκι που συνοδεύει τους σύμπακτους δίσκους . προτού καν αρχίσει η μουσική , μαύρα φίδια με ζώσανε όταν διάβασα την δήλωση του Mohawk ( του ηχολήπτη που ήθελε η Elektra για παραγωγό καθώς δεν εμπιστευόταν γι αυτόν τον ρόλο τον νεαρό Cale ) : "ο λόγος που η διάρκεια του δίσκου είναι μόνον 30 λεπτά είναι γιατι τόσο ήταν αυτό που μπορούσα να ακούσω . . .Εγώ και ο Hayne χρειαστήκαμε μιά ή δυο μέρες για να το μιξάρουμε. Δεν μπορούσαμε να το ακούσουμε μιά κι έξω. Μας έκανε να θέλουμε να κόψουμε τους καρπούς μας".
Τίποτε δεν θα μπορούσε να είναι πιό κοντά στην αλήθεια . Εγώ τουλάχιστον δεν κατάφερα να ακούσω ολόκληρο κανένα κομμάτι - ούτε λόγος για τα demo και τα outtakes ή τις εναλλακτικές εκτελέσεις - και φυσικά ήταν αδύνατον να ολοκληρώσω την ακρόαση του κάθε δίσκου . Τα 3 λεπτά κατά μέσο όρο που διαρκούν τα κομμάτια φαίνονται σαν να διαρκούν δέκα λεπτά ή ένα τέταρτο το καθένα. Ο χρόνος δεν κυλούσε με τίποτα ( αφού κοιτούσα συνεχώς την ένδειξη του timer του cd , το οποιο δυστυχώς λειτυργούσε κανονικά ). Η κυρίαρχη παρουσία του αρμόνιου σε όλα σχεδόν τα κομμάτια μου έπεσε βαρειά , σαν χαλασμένος μουσακάς , και μου άφησε μιά πολύ άσχημη , πικρή επίγευση , ενώ η ενορχήστρωση του Cale είναι μυρίζει υπερβολική δόση αβαγκαρντίλας .
Δεν νομίζω ότι θα επανέλθω ξανά σ' αυτό το cd. Και πάλι μεγάλη κουβέντα δεν λέω , αλλά προς το παρόν πήρε την θέση του δίπλα στο The Drift του Scott Walker . Ποιό είναι χειρότερο , δεν μπορώ να πω με σιγουριά . Απλώς όποιος θέλει να αγοράσει και δεν είναι εξοικειωμένος , ας το σκεφτεί διπλά .


θα το βαλεις ..στις μικρες αγγελιες ?

ενδιαφερομαι...

.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Το Box του Cale υπάρχει εδώ και δέκα μέρες.Εχω ενθουσιαστεί.Μεγάλος τεχνίτης.
Και επι τη ευκαιρία συνοδεύτηκε με το Songs for Drella ,που ως βινύλλιο είχε εκπνεύσει οριστικά,εδώ και καιρό.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
που ρε συ ; στο μετρόπολις ; γιατί εδω πάνω δεν ...ακόμα

Ναι.Στο μετροπολις ,και μάλιστα στού Κολωνακίου που βρέθηκα τυχαία,και δεν είναι και πολύ ενημερωμένο.Τοχει και στίς δύο εκδόσεις.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Heartbreak Hotel

Το Desertshore είναι πραγματικά πολύ μυστήριος δίσκος όπως τον περιγράφει ο Κώστας πιο πάνω,εκτός τους προαναφερθέντες χαρακτηρισμούς μερικα κομμάτια μου φέρνουν στον νου αυτό που λέει και ο τίτλος ερημικές-ξηρές τοποθεσίες,παραλίες μακριά απ τα φώτα απόμερες που να ακούγεται μόνο ο αέρας ,θα μπορουσε να είναι Κρήτη η Βαλεαρίδες νησοι, οπως ήταν τότε.Το Marble Index το εχω ακουσει στα πετακτα μόνο 1 φορά και δεν έχω γνώμη.
Δημήτρη αν δε το φέρουν Ελλάδα(να το βρω) και το πουλάς είμαι υποψηφιος αγοραστης.

Να με συγχωρείς φίλε μου manos ( γνώμες άλλωστε ανταλλάσουμε) , αλλά τα μέρη που αναφέρεις είναι ωραία , γεμάτα γαλήνη και φως . Το desertshore είναι το, μετά το ολοκαύτωμα , lied του τελευταίου επιζώντος , παγερό και σκοτεινό όπως η αδιανόητη μοναξιά του μοναδικού επιζώντος απέναντι στο νεκρό σύμπαν .
 

Manos S.

Senior Member
5 September 2006
572
Φίλε Δημήτρη έχεις δίκιο σ'αυτό που λες,εγώ σορρυ που όπως το παρουσίασα πριν δεν έβγαινε αυτό που εννοούσα.
Ωραία και γαλήνια έιναι αυτά τα μέρη όταν πας διακοπές να διασκεδάσεις το καλοκαίρι συνήθως με παρέα.Οταν όμως ζεις μόνιμα εκέι(ή πηγαίνεις μόνος σου διακοπές) και έρχεται εποχή που δεν βλέπεις άνθρωπο για χιλιόμετρα,υπάρχει νεκρική σιγή και ακούς μόνο τον αέρα να σφυριζει και τη θάλασσα,το περιβάλλον είναι ξηρό που μοιάζει με στέπα(εποχή μέτα το καλοκαιρι),τότε στις έρημες αυτές παραλίες που μένεις μοναχός, οι σκέψεις σου και τα αισθήματα σου μοιάζουν με τη μουσική του Desertshore.
 

Attachments

  • 250.jpg
    250.jpg
    11.2 KB · Views: 7