Κατερίνα Γώγου - Στο Δρόμο....

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Πως τα φέρνει η ζωή. Απο την μία η Κατερίνα......

Ένα αερικό, ανάμεσα σε χάπια, ηρωίνες, ποτό και ερωτικούς "διονυσιασμούς"....
Ξετυλίγεται μέσα απο την μουσική του Σφέτσα. Απο "κουβάρι", γίνεται τεντωμένο σκοινί. Ουρλιάζει, φωνάζει, τα "σπάει"....

Εξωτερικεύεται, ξεπερνάει τα στεγανά της ψυχής της. Αφομοιώνεται απο τα ποιήματα της. Ήξερε ότι ζει σε έναν κόσμο που τα πάντα είναι στημένα πάνω σε ψευδαισθήσεις, πάνω σε στημένα παιχνίδια.

«Έκανε ποίηση σε μια εποχή που άλλοι "ποιητές" έκαναν δημόσιες σχέσεις»

Μίλαγε σταράτα και σε ευθύ τόνο...Δεν μάσαγε τα λόγια της. Πληγωνόταν εύκολα όμως, με μία λέξη, με μια χειρονομία. Υπήρχε πάντα κάτι που την πλήγωνε περισσότερο.

"Πάει. Αυτό ήταν.
Χάθηκε η ζωή μου φίλε
μέσα σε κίτρινους ανθρώπους
βρώμικα τζάμια
κι ανιστόρητους συμβιβασμούς.
Άρχισα να γέρνω
σαν εκείνη την ιτιούλα
που σού 'χα δείξει στη στροφή του δρόμου.
Και δεν είναι που θέλω να ζήσω.
Είναι το γαμώτο που δεν έζησα.
Κι ούτε που θα σε ξαναδώ."


Το σύστημα. Το σύστημα πάνω στο οποίο ήταν δομημένη η κοινωνία. Αυτό το σάπιο, απάνθρωπο και ανθρωποφάγο σύστημα. Και φτάνοντας στην εποχή μας, βλέπουμε ότι ήταν όπως τα έλεγαν μερικοί, μερικοί. Καταδιωκόμενοι απο τις "πολιτισμένες" κοινωνίες και πάντα στο περιθώριο.....

"Κανείς δε θα γλιτώσει.
Κι αυτό το μακέλεμα δε θάχει
ούτε μισό μισοσβησμένο Όχι.
Θα βουλιάζουμε–βουλιάζουμε–
κατακόρυφα με 300 και βάλε
σε συφιλιδικά νερά χωρίς τέλος
με αφορισμούς και χτυπήματα στο κεφάλι
απο διαμαντένιους σταυρούς τραβεστί πατέρων
γλείφοντας
υπογράφοντας
ικετεύοντας
κι ουρλιάζοντας ξεφτιλισμένα ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ."



Εκεί έζησε η Γώγου το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της. Στο περιθώριο. Σε αυτό το σκοτεινό δωμάτιο που δεν ξεφεύγεις εύκολα. Θέλει μεγάλες δυνάμεις, θέλει απίστευτο σθένος, θέλει συνοδοιπόρους. Όταν σε περιθωριοποιούν χωρίς να αντιλαμβάνονται και να σέβονται τα πιστεύω σου, γίνεσαι "αγρίμι". Όταν για το μόνο που νοιάζονται οι γύρω σου, είναι να μην υπάρχεις, να μην αναπνέεις και μυρίσουν την ανάσα σου, όταν περνάς αόρατος ανάμεσα τους. Είναι δύσκολο.....είναι απάνθρωπο.

"Οι άνθρωποι - σκέψου! - θα μιλάνε με χρώματα
κι άλλοι με νότες
Να φυλάξεις μοναχά
σε μια μεγάλη φιάλη με νερό
λέξεις κι έννοιες σαν κι αυτές
απροσάρμοστοι-καταπίεση-μοναξιά-τιμή-κέρδος-εξευτελισμός
για το μάθημα της ιστορίας.
Είναι Μαρία - δε θέλω να λέω ψέματα -
δύσκολοι καιροί.
Και θάρθουνε κι άλλοι.
Δεν ξέρω - μην περιμένεις κι από μένα πολλά -
τόσα έζησα τόσα έμαθα τόσα λέω
κι απ' όσα διάβασα ένα κράτησα καλά:
"Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος".
Θα την αλλάξουμε τη ζωή!
Παρ' όλα αυτά Μαρία."


Η Κατερίνα πέρασε και είδε το star system. Θα μπορούσε να απολαύσει μια άνετη "ζωή". Αλλά δεν ήταν σαν και εκείνους. Δεν ήταν του εύκολου μονοπατιού. Όταν κατάλαβε περι τίνος πρόκειται, έφυγε και σιγά σιγά περιθωριοποιήθηκε....Μεταλλάχθηκε....

"Μην πάρω κιάλια για να φέρω πιο κοντά
τις δολιοφθορές που δε θα παίρνω μέρος
μη με πιάσουν στην κούραση
παπάδες και ακαδημαϊκοί
και πουστέψω"


Ερωτική....

"Μόνο το κόμμα, το χριστουλάκο τους
γιατί δε φτιάχτηκε το κόμμα τόσα χρόνια
και 'συ να 'σαι φίλος. Φίλος-φίλος
έτσι όπως το λέει ο Καζαντζίδης
και το κονιάκ να 'ναι σκατά
και εργολάβος πουθενά δε φάνηκε
έχει δωμάτιο για παράνομους
πάνω απ' το καφενείο
θα σου τα ρίξω σε μια δόση
το συνηθίζω άμα μεθάω - έτσι για να σε λιανίσω -
να σε δω χωρίς βρακί να δούμε τι θα κάνεις
εσύ όμως λέει δεν θα 'σαι απ' αυτούς
θα σηκωθείς και θα χορέψεις παραγγελιά
...βεργούλες και με δείρανε...
και θα κρατάς στις χούφτες σου
μ' αγάπη και με προσοχή το μυαλό μου
είναι έτοιμο να διαλυθεί στα χίλια. Με πονάει."


Πολιτικοποιημένη.... Τροτσκίστρια, αναρχική, κομουνίστρια και τελικά άναρχη "Χριστιανή", όπως η ίδια έλεγε....
Της άρεσε το παιχνίδι με τον θάνατο, ήθελε να τον "καταλάβει", τι εστί, τι είναι αυτό ρε παιδάκι μου που το φοβούνται όλοι. Πέρασε 2 χρόνια σε ένα κρεβάτι ακούγοντας την "σιωπή" της, όπως έλεγε.... Τα ψυχικά αποθέματα τελείωναν. Είχε κόψει την πρέζα το 1991, προσπάθησε....Βρήκε μια δουλειά στο Ρόδον, ίδρωνε, της κοβόταν τα πόδια, ένιωθε "γυμνή"...πάνω στο σανίδι.
Παράλληλα ετοιμάζει το επόμενο βιβλίο της, την ποιητική της βιογραφία....

Δεν αντέχει...Το 1993 την βρίσκουν νεκρή. Είχε πάρει χάπια....
Bρέθηκε νεκρή στα 53 της.

Ο Δίσκος "ντύνεται" μουσικά με την τέχνη του Κυριάκου Σφέτσα. Εκπληκτική πραγματικά δουλειά. Χωρίς να βγαίνει μπροστά, ντύνει υπέροχα τα ποιήματα και την φωνή της Κατερίνας.
Εκπληκτικό το σύμπλεγμα, Jazz, ethnic, blues και rock φόρμες, μαζί με ανατολίτικες και δυτικότροπες προσμίξεις.... Δίνουν ένα άλλοτε psychedelic τοπίο και άλλοτε ερωτικό και ταξιδιάρικο.

Με πολλές σπουδές και διαλεγμένος απο τον αείμνηστο Χατζηδάκη. Αυτό τα λέει όλα...νομίζω.

Η Γώγου δεν θα φύγει ποτέ. Τέτοιες εποχές στριφογυρίζει σαν "μάγισσα" πάντα στην μνήμη μου. Τις "μάγισσες" τις καίγανε τον Μεσαίωνα. Και την Κατερίνα την έκαψαν σε "πολιτισμένους" καιρούς...

Ο θάνατος που τόσο σιχαινόταν την κέρδισε. Ο θάνατος θα πληρώσει για αυτό.....



Η Κατερίνα Γ. στον Δρόμο του Κυριάκου Σφέτσα.

emi-gogou-dromo.jpg


1. Η ζωή μας είναι σουγιάδες
2. Θέλω να κουβεντιάσω
3. Μοναξιά
4. Κανείς δεν θα γλιτώσει
5. Πάει αυτό ήταν
6. Κοίτα πως χάνονται οι δρόμοι
7. Καμιά φορά
8. Πόσο νωρίς φεύγει το φως
9. Θαρθεί καιρός


Ο Δίσκος επανεκδόθηκε απο το Μetrpolis το 2006. Δυστυχώς η λογοκρισία έκοψε κάποιες λέξεις(π.χ την λέξη "γαμώτο") και έχει βάλει κάποια "μπιπ". Βλέπετε τότε η Γώγου έκανε ποίηση και οι άλλοι δημόσιες σχέσεις......

Λαμόγια θα πληρώσετε....

"μονάχα η πόρτα της ΥΠΕΡΑΓΟΡΑΣ είν' ανοιχτή
και χώνομαι μέσα
κοιτάω σαν αρπαχτικό που πάνε τα λεφτά
και την αξία χρήσης
Ντελίριουμ Τρέμενς το λεν' αυτοί ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΛΕΨΩ
Βάζω τότε μπροστά όλα τα στερεοφωνικά να παίζουν μαζεμένα
κάθε μάρκα κι άλλο σκοπό
και τα μεγάφωνα στο φουλ να σπάσουνε τ' αφτιά τους
κι ύστερα μ' ένα Σίγγερ ψαλιδάκι καλό
κόβω γύρω γύρω το στόμα τους το μεγαλώνω
κολλάω κει πάνω την ψυχή μου φιλί του θανάτου
και μέσα τους αδειάζω τα ψυχοφάρμακα
τα φαρμακεία τους και τους φαρμακοποιούς τους μαζί
Θάνατος στο Βυζάντιο σιχτίρ οι δυναστείες
το διάφραγμα της φίλης μου τις ειρηνικές επεμβάσεις
οι πουλημένες τραβηχτικές Kodak και Γ. Σταύρου
να πάνε να πεθάνουν
Θάνατος στους Αθάνατους
μαύρες σημαίες και κόκκινο το φως ανοίγει
– Θ' ΑΝΟΙΞΕΙ – ο δρόμος το στόμα
τα μάτια η καρδιά και το μυαλό.
Έτσι να κάνουμε θα πέσει η πόρτα.
Κι η μηχανή με το αρχαίο φιλμ. Μη. Μη συνέχεια οι άνθρωποι
μαύρα αρνητικά και μεις ΚΑΜΕΝΟΙ ΗΛΙΟΙ."


Καλό μας ταξίδι.....Κατερίνα Γ.
 

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
gog18.jpg

Η Κατερίνα Γώγου τόλμησε να καταγράψει τις πιο ''σκοτεινές'' σκέψεις των ανθρώπων χωρίς να μασάει τα λόγια της πάνω στο χαρτί. Σκέψεις και συναισθήματα φωτός.
Έτσι λίγοι άνθρωποι ήταν εκείνοι που την κατάλαβαν εκείνοι που ανακάλυψαν την μεγαλοφυΐα της.
Από πλήξη, ανία, μοναξιά, απελπισία άφησε αυτή τη γη και πήγε να συναντήσει τους φίλους της, τα μαύρα πουλιά που τρέχουν με ταχύτητα φωτός σε άλλες σφαίρες διανόησης.

Ήταν είναι και θα είναι η αγαπημένη μου ποιήτρια ο θηλυκός Μαγιακόφσκι και άλλοτε Μπουκόφσκι.

Emilot αυτός είναι δίσκος για συναισθηματικές υπερβάσεις, όχι επιστροφής στις ρίζες μας αλλά στα κλαδιά που φυτρώνουν πάνω σε αυτές όπως έλεγε και η Κατερίνα Γώγου..
Είναι ένας Δίσκος αναφορά ένας δίσκος που αποφυλακίζει τα συναισθήματα αφού πρώτα ματώσει η καρδιά σου με το άκουσμα αυτού.

Τα συγχαρητήριά μου Emilot!
 

#@george@#

AVClub Addicted Member
1 April 2010
1,753
Υπέροχη παρουσίαση. Δεν την ήξερα αυτή τη δουλειά. Ευχαριστώ πολύ.:grinning-smiley-043
 

Δημήτρης Θ.

AVClub Fanatic
17 June 2006
12,627
Απάντηση: Re: Κατερίνα Γώγου - Στο Δρόμο....

Τον εν λόγω τον έχουμε αποκηρύξει απο το site.....δια ιδεολογικούς λόγους.

:ernaehrung004::twoguns:

:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,509
Land of Dystopia
Εάν δεν κάνω λάθος, πρόκειται για το soundtrack της ταινίας Παραγγελιά.

Η μοναξιά...
Έχει το χρώμα των Πακιστανών η μοναξιά
και μετριέται πιάτο-πιάτο
μαζί με τα κομμάτια τους
στον πάτο του φωταγωγού.
Στέκεται υπομονετικά όρθια στην ουρά
Μπουρνάζι - Αγ. Βαρβάρα - Κοκκινιά
Τούμπα - Σταυρούπολη - Καλαμαριά
Κάτω από όλους τους καιρούς
με ιδρωμένο κεφάλι.

Εκσπερματώνει ουρλιάζοντας κατεβάζει μ´αλυσίδες τα τζάμια
κάνει κατάληψη στα μέσα παραγωγής
βάζει μπουρλότο στην ιδιοχτησία
ειναι επισκεπτήριο τις Κυριακές στις φυλακές
ίδιο βήμα στο προαύλιο ποινικοί κι επαναστάτες
πουλιέται κι αγοράζεται λεφτό λεφτό ανάσα ανάσα
στα σκλαβοπάζαρα της γής - εδώ κοντά είναι η Κοτζιά-
ξυπνήστε πρωί.
Ξυπνήστε να τη δείτε.
Είναι πουτάνα στα παλιόσπιτα
το γερμανικό νούμερο στους φαντάρους
και τα τελευταία
ατελείωτα χιλιόμετρα ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ-ΚΕΝΤΡΟΝ
στα γατζωμένα κρέατα από τη Βουλγαρία.
Κι όταν σφίγγει το αίμα της και δεν κρατάει άλλο
που ξεπουλάν τη φάρα της
χορεύει στα τραπέζια ξυπόλυτη ζεμπέκικο
κρατώντας στα μπλαβιασμένα χέρια της
ένα καλά ακονισμένο τσεκούρι.
Η μοναξιά
η μοναξιά μας λέω. Γιά τη δική μας λέω
είναι τσεκούρι στα χέρια μας
που πάνω από τα κεφάλια σας γυρίζει γυρίζει γυρίζει γυρίζει


Αιμίλιε:grinning-smiley-043
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Εάν δεν κάνω λάθος, πρόκειται για το soundtrack της ταινίας Παραγγελιά.


Αιμίλιε:grinning-smiley-043

Aκριβώς Σίμο....sorry που δεν το ανέφερα...

Τα λόγια και τα σχόλια του ίδιου του δημιουργού, για το soundtrack...

"Παραγγελιά
(πρώτη έκδοση 1981)

Κατά τα μέσα Ιουλίου του '80 ο Παύλος Τάσιος κι η Κατερίνα Γώγου με καλούν να μιλήσουμε για την ταινία. Βλέπω το υλικό στη μουβιόλα που χειριζόταν ένας εκπληκτικός τύπος - άγνωστός μου τότε - ο μοντέρ Γιάννης Τσιτσόπουλος. Την ιστορία του Κοεμτζή την είχα ακουστά μέσα σ' άκρες.

Αποδέχομαι την πρόταση, παίρνω υπό μάλης τα ποιήματα της Κατερίνας, και τους λέω κοφτά πως "τώρα φεύγω διακοπές" στη Λευκάδα. Μένουν άναυδοι και άφωνοι. Η ταινία πρέπει αρχές Σεπτέμβρη να υποβληθεί σε τελική κόπια στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο χρόνος ελάχιστος, κι εγώ να προσπαθώ να καθησυχάσω την τόση αγωνία τους, γνωρίζοντας ωστόσο, ότι κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να είναι εφικτό. Παρ' όλ' αυτά, αρχές Αυγούστου βρίσκομαι στη Λευκάδα, κι εκεί, στο μικρό πατρικό σπίτι ανάμεσα σε μάνα,
θείες, θείους, αδέρφια κι ανίψια που βουίζουν σαν μελίσσι, δουλεύω άσταμάτητα στο παλιό πρώτο μου πιάνο και... καταφέρνω να μη τους ακούω. Ο πρώτος μου μάλιστα ακροατής και κριτής είναι ο Λεμονιάς, (Γιώργος Σ.), παιδικός αγαπημένος φίλος, άρτι αφιχθείς εξ Αυστραλίας, όπου είχε πάει να καζαντίσει.

Έχω στο μυαλό μου και στην οπτική μου μνήμη, όσες εικόνες μπόρεσα να συγκρατήσω απ' τη μουβιόλα. Στο αναλόγιο του πιάνου τα ποιήματα της Γώγου, και είμαι "φτιαγμένος" απ' την τραγική ιστορία του Κοεμτζή όπως παλιότερα, διαβάζοντας το "Πως πέθανε ο ληστής Ιγνάτιος Φόβος" του Κόντογλου. Πάντα με συγκλόνιζε η ζωή και η στάση των ντεσπεράντος κι ίσως, χωρίς να μου το ομολογώ νά'θελα να τους μοιάσω... Δεν έγινα ένας απ' αυτούς, αλλά ουδείς γνωρίζει τι θα του φέρει η μοίρα του.

Γράφω λοιπόν, κάποια αιχμηρά κομμάτια και δυο μπαλλάντες όπου το μπλούζ, το ροκ, η τζάζ κι ο αυτοσχεδιασμός σε ανατολίζουσες και δυτικότροπες εκδοχές συμβιώνουν πονετικά, αλλά πάντα σε μια ρέουσα έξαρση και... τελειώνω σίγουρος, βέβαιος μάλιστα, (υπόθεση τελείως αυθαίρετη), ότι, Τάσιος, Κατερίνα και Τσιτσόπουλος οφείλουν και πρέπει να φέρουν και να δέσουν την εικόνα πάνω στη δική μου μουσική, αισθητική και ιδεολογική άποψη! ¶λλωστε -το λέω μέσα μου- δεν υπάρχει χρόνος για επακριβή μετρήματα στη μουβιόλα και άλλα συμβατικά η καθωσπρεπικά... Εδώ, τους είπα, όταν επέστρεψα για την ηχοληψία, "έχουμε να κάνουμε με πράγματα που μας πάνε αλλού. Έχουμε να υπηρετήσουμε μια φλόγωση, ένα φοβερό συγκινησιακό πάθος κι ένα πεδίο που στις ρήξεις του δεν υπακούει στα κοινά πλαίσια της λογικής. Κι ο μόνος τρόπος να σταθούμε δίπλα του, είναι να του δοθούμε αισθαντικά".

Και να που όλοι μας, από τις πρώτες κιόλας ηχογραφήσεις παθαίνουμε, κι ο φίλος Παύλος, που πριν από μένα είχε αναζητήσει σε άλλους συναδέλφους μου τη μουσική της ταινίας του, ησυχάζει και πείθεται, ενώ μου φεύγουν κι εμένα οι ενοχές... για τις διακοπές μου στη Λευκάδα. Η αξέχαστή μου Κατερίνα, αναρχικώς κι ευθέως εκδηλωτική, τρέμει απ' τη χαρά της. Εκείνος όμως που δεν ησύχασε, και αφιέρωσε μερόνυχτα στο να υπάρξει τελικά, εκείνο το υπέροχο δέσιμο fiction μουσικής και εικόνας, ήταν ο καταπληκτικός μοντέρ Γιάννης Τσιτσόπουλος. (Σημειώνω πώς οι περισσότερες σκηνές της Παραγγελιάς είχαν γυριστεί με ηχητικό φόντο διάφορα λαϊκά τραγούδια άλλων ρυθμών, μελωδιών και... τα συναφή). Ο Τσιτσόπουλος, έκαμε πράγματι μια κοσμογονική αλλαγή. Έδεσε πράγματα λαϊκά, πονεμένα, βίαια, παθιασμένα, με μια μουσική ναι μεν άκρως συγκινησιακή αλλά σύνθετα οργανωμένη, και με λόγιο τρόπο. Το αποτέλεσμα, σε όσους γνωρίζουν κι έχουν δει την ταινία είναι γνωστό.

Η Παραγγελιά, σάρωσε το 1980 όλα τα βραβεία στο Φεστιβάλ κι έγινε μεγάλη επιτυχία στις αίθουσες. Αλλοι την ύμνησαν και κάποιοι την έθαψαν. Έτσι γίνεται πάντα. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής ήταν ο αείμνηστος Αλέκος Σακελλάριος κι ανάμεσα στα μέλη της, μια κυρία του ελληνικού σινεμά πούφυγε τόσο νωρίς, η Τώνια Μαρκετάκη.
Η μουσική πρόταση της ταινίας υπεδείκνυε τρόπους εναλλακτικής έκφρασης. Θέλω να πιστεύω πως βοήθησε νεώτερους μουσικούς εκείνης της εποχής. Κάποιους που δεν είχαν την τύχη να θητεύσουν και εκτός Ελλάδας! Όμως, έτσι κι αλλιώς, ο μουσικός δημιουργός δεν φτιάχνεται μόνο από τις νότες... "

http://www.sfetsas.gr/gr/index.html
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Κατερίνα Χρόνια πολλά....

Πολύχρονη να είσαι στην σκέψη μου. να μην σε αφήσω ποτέ....να μην αγγίξω καμία άλλη οπως άγγιξα εσένα.....

να σε μυρίζω στο χαρτί, να σε τραγουδώ στην γαλήνη που μου αποπνέει η μοίρα σου...

Θα τα ξαναπούμε άλλωστε και αύριο και μεθαύριο....και...κα..κ.....

3 Οκτώβρη 1993.....πουτάνα μέρα.....
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
"Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια Στο μυαλό είναι ο Στόχος, το νου σου ε;"

Η Κατερίνα Γώγου γεννήθηκε στην Αθήνα στις 1 Ιούνη του 1940 και έδωσε τέλος στην ζωή της σαν σήμερα το 1993.

Στο σύντομο διάστημα της ζωής της εκδίδει τις ποιητικές συλλογές "Tρία κλίκ αριστερά "1978, "Ιδιώνυμο"1980, "Το Ξύλινο Πάλτο"1982, "Απόντες" 1986, "Ο μήνας των παγωμένων σταφυλιών" 1988, "Νόστος"1990.

Η οργή, το πάθος και παράλληλα η απέραντη ευαισθησία που εκπέμπει η φωνή της τα λένε όλα για την προσωπικότητα της.

"Έζησε τα τελευταία χρόνια της μέσα στην απομόνωση και στα ναρκωτικά. Γιατί κάποια ανοιχτά μυαλά δε βολεύονται με τις πλάνες των απλών ανθρώπων, χρειάζονται πιο δραστικές ουσίες για να νανουριστούν.
Η Κατερίνα βάδισε στα χνάρια του Άσιμου,ακολούθησε κι ο Παυλάκης.

Η Γώγου όπως κι ο Σιδηρόπουλος δεν ήταν "μπροστά" από την εποχή τους όπως λέγεται πολλές φορές για να τους ξορκίσουν... Ήταν η συνείδηση της εποχής τους στην πιο καθαρή κι ανθρώπινη μορφή της ίσως.

Λιγότερο πολιτικοποιημένοι από τον Άσιμο αλλά και πιο "μοντερνοι" από τους άλλους ιδανικούς αυτόχειρες ποιητές όπως ο Λαπαθιώτης, ο Καρυωτάκης, η Πολυδούρη επέλεξαν μια αργή αυτοκτονία παιδί της εποχής τους, μιας εποχής που οι κρατούντες ακόμα και στην αυτοκτονία έχουν πετύχει έναν καταναλωτικό δημοκρατικό πλουραλισμό.

Όχι θηλιές που κρέμονται από τα ταβάνια, πτώματα που τα ξερνάει η θάλασσα... Μια αυτοκτονία, σήμερα, μπορεί να μοιάζει με ένα βεγγαλικό που σκάει μέσα στο σκοτάδι ή με ένα άστρο που σβήνει σιγά σιγά", έγραψε η φίλη μας "ιός" στην ιστοσελίδα "Οδός Ονείρων" απ' όπου απαλοτριώσαμε και τα λινκς.

Είναι συγκλονιστική η ερμηνία της Κατερίνας Γώγου στον δίσκο «Στο δρόμο» σε μουσική του Σφέτσα από το φιλμ «Παραγγελιά» του Τάσιου.

http://tsak-giorgis.blogspot.com/2009/10/blog-post_63.html