Το θέμα της σύγκλισης των panel των τρίτσιπων προβολέων απασχολεί λίγο πολύ όλους τους κατόχους τους, αφού η τέλεια σύγκλιση των τριών panel (κόκκινου (R), πράσινου (G) και μπλέ (Β)) απλά δεν υπάρχει. Συνήθως δεν χρειάζεται να πάει κάποιος πολύ κοντά στην οθόνη για να διαπιστώσει πράσινες, κόκκινες ή μπλέ "σκιές" στα περιγράμματα. Ο δικός μου προβολέας έχει 1-1,5 pixel απόκλιση του κόκκινου προς τα πάνω.
Οι pixel shaders (PS) είναι προγράμματα που μιλούν στην κάρτα γραφικών και κανονίζουν χαρακτηριστικά των pixels, όπως το χρώμα, τη διαφάνεια, τον φωτισμό κλπ. Οπότε χρησιμοποιώντας έναν PS θα μπορούσα θεωρητικά να "μετακινήσω" το κόκκινο panel προς τα κάτω ώστε να επιτύχω την τέλεια σύγκλιση.
Έψαχνα καιρό να βρώ την καλύτερη λύση για το πρόβλημα αυτό, και τη βρήκα στο forum του Doom9 και συγκεκριμένα από τον απίστευτο Jan-Willem ο οποίος είναι Ο Mάγος των Pixel Shaders! Είχε ήδη γράψει αρκετούς τους οποίους και μοιράζεται με τα μέλη του Doom9. Αφού είδα τη δουλειά του, του περιέγραψα το πρόβλημά μου και μετά από λίγες ώρες μου είχε έτοιμους τους PS που ήθελα! Απίστευτος;
Οι pixel shaders που μου έστειλε, όχι μόνο "μετακινούν τα panels" με ακρίβεια μικρότερη του ενός pixel, αλλά ρυθμίζουν και άλλες παραμέτρους όπως το "Παραλληλόγραμμο" και το "Keystone" που βοηθάει σε περιπτώσεις που η απόκλιση δεν είναι η ίδια σε όλη την οθόνη!
Αφού πειραματίστηκα αρκετά, τράβηξα μερικές κοντινές (με macro) φωτογραφίες για να σας δείξω τη βελτίωση:
Η διαδικασία για την χρήση ενός PS είναι η εξής:
Στον Media Player Classic Homecinema κάνουμε δεξί κλίκ -> Shaders -> Edit
Στο πάνω αριστερά κουτάκι δίνουμε ένα όνομα για τον PS. Στο δεξί επιλέγουμε τη version 3 (ps_3_0)
Στο κάτω κουτάκι βάζουμε τον κώδικα του shader.Είμαστε έτοιμοι!
Τώρα απομένει μόνο να σκαλίσουμε τις παραμέτρους του PS για να φέρουμε την εικόνα στα μέτρα μας. Υπάρχουν σχόλια στον κώδικα που εξηγούν τη λειτουργία.
Τι λέτε;
Οι pixel shaders (PS) είναι προγράμματα που μιλούν στην κάρτα γραφικών και κανονίζουν χαρακτηριστικά των pixels, όπως το χρώμα, τη διαφάνεια, τον φωτισμό κλπ. Οπότε χρησιμοποιώντας έναν PS θα μπορούσα θεωρητικά να "μετακινήσω" το κόκκινο panel προς τα κάτω ώστε να επιτύχω την τέλεια σύγκλιση.
Έψαχνα καιρό να βρώ την καλύτερη λύση για το πρόβλημα αυτό, και τη βρήκα στο forum του Doom9 και συγκεκριμένα από τον απίστευτο Jan-Willem ο οποίος είναι Ο Mάγος των Pixel Shaders! Είχε ήδη γράψει αρκετούς τους οποίους και μοιράζεται με τα μέλη του Doom9. Αφού είδα τη δουλειά του, του περιέγραψα το πρόβλημά μου και μετά από λίγες ώρες μου είχε έτοιμους τους PS που ήθελα! Απίστευτος;
Οι pixel shaders που μου έστειλε, όχι μόνο "μετακινούν τα panels" με ακρίβεια μικρότερη του ενός pixel, αλλά ρυθμίζουν και άλλες παραμέτρους όπως το "Παραλληλόγραμμο" και το "Keystone" που βοηθάει σε περιπτώσεις που η απόκλιση δεν είναι η ίδια σε όλη την οθόνη!
Αφού πειραματίστηκα αρκετά, τράβηξα μερικές κοντινές (με macro) φωτογραφίες για να σας δείξω τη βελτίωση:
Η διαδικασία για την χρήση ενός PS είναι η εξής:
Στον Media Player Classic Homecinema κάνουμε δεξί κλίκ -> Shaders -> Edit
Στο πάνω αριστερά κουτάκι δίνουμε ένα όνομα για τον PS. Στο δεξί επιλέγουμε τη version 3 (ps_3_0)
Στο κάτω κουτάκι βάζουμε τον κώδικα του shader.Είμαστε έτοιμοι!
Τώρα απομένει μόνο να σκαλίσουμε τις παραμέτρους του PS για να φέρουμε την εικόνα στα μέτρα μας. Υπάρχουν σχόλια στον κώδικα που εξηγούν τη λειτουργία.
Τι λέτε;
Last edited: