L.V.Beethoven:8th Symphony,op.92

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

17 June 2006
62,722
Χολαργός
H 8η Συμφωνια ή λεγόμενη και ´Μικρή Συμφωνία´συντέθηκε στο Linz το 1812,αλλά πρωτοπαρουσιάστηκε στην Βιέννη το 1814.
Εργο που διαφέρει απο τα περισσότερα του Beethoven γιατί δεν εμπεριέχει ´ηρωϊκά στοιχεία´.
O Wagner έτρεφε ιδιαίτερη συμπάθεια για το έργο αυτό και μάλιστα το είχε προσφωνήσει ως ´The apotheosis of the dance'.
Ειναι έργο που ´ανοίγει δρόμους ´στην ρομαντική σχολή.
Εργο χαρούμενο,επιφανειακά,ξεκινά χωρίς εισαγωγή ,στην ουσία ,με ένα θέμα υψηλού λυρισμού γεμάτου ένταση και εορταστική διάθεση.(Allegro vivace con brio).Στην συνέχεια γίνεται όλο και πιό ´σοβαρό´χωρίς όμως να απωλέσει ούτε στιγμή την χορευτική του φύση.
Το δευτερο μέρος αντί για andante ειναι ένα allegretto scherzando,γεμάτο κομψότητα χιούμορ και ρυθμό.
Το τρίτο μέρος έχει τον νοσταλγικό χαρακτήρα του Μενουέττου,του προηγούμενου αιώνα.Βασίζεται σε έναν λαϊκό Αυστριακό χορό και μοιάζει να αφορά σέ λαϊκή και όχι αστική Βιεννέζικη συγκέντρωση.Για ορισμένους μάλιστα πρόκειται για παρωδία τών μεγαλοαστικών ´μαζωξεων´.
Το τέταρτο μέρος (Allegro Vivace)ξεκινά γαλήνια ,αλλά γρήγορα παρουσιάζει δραματικές διαφοροποιήσεις σε ένταση και αρμονία. Εμφανίζεται ένα μελωδικό θεμα πάλι που προσφέρει μιά περιστασιακή ηρεμία,αλλά αμέσως μετά ακολουθεί άλλη μιά έντονη μουσική κατάσταση.Το όλον μέρος έχει τήν μορφή τής Rondo-Sonata και κλείνει με ολη την ορχήστρα στο φόρτε της,αφού πρώτα ο Beethoven εχει δώσει πάλι μιά χιουμοριστική πινελιά.
Η 8η Συμφωνία είναι ,παρά την σχετική απλότητά της, ένα μουσικό κομψοτέχνημα ,που αξίζει να προσεχτεί απο τούς φίλους του Beethoven.
Προτεινόμενες ηχογραφήσεις.
1)Abbado,από D.G.,και Φιλαρμονική τής Βιέννης.Τού πάει τού Ιταλού ο χορευτικός ρυθμός τής 8ης.
2)Gunter Wand.Μαζί με μία σπουδαία τρίτη,απο R.C.A.
3)Furtwangler,live 1954,με Φιλαρμονική τής Βιέννης.Μαζί με την 7η.
Ο Furtwangler τής προσδίδει μιά βαρύτητα μεγαλύτερη απ´οτι τής αναλογεί.
Σπουδαίος ρυθμός και αίσθηση του μέτρου,αλλά εντελώς Γερμανική.Ο μαέστρος την αγαπούσε πολύ αυτήν την συμφωνία και θεωρώ οτι αξίζει γιατί είναι ιδιοσυγκρασιακή ,αλλά προέρχεται και απο ζωντανή ηχογράφηση.
4)Vaclav Neumann,απο Supraphon,με Φιλαρμονική τής Τσεχίας,1988.
Για το γούστο μου η καλύτερη απ´όσες έχω ακούσει.Πιστευω οτι αναδεικνύει,καλύτερα απ´όλους ,τον χαρακτήρα τού μουσικού αυτού αριστουργήματος...
 
Γιατί μου το χαλάς ρε σύ??:flipout: :flipout:

Όχι εγώ, ο Βάγκνερ! :D

Συμπτωματικά, άκουσα το Σάββατο στο Γ' στην εκπομπή του Χρήστου Παπαγεωργίου το τελευταίο μέρος του αφιερώματος στο βιβλίο του Γαϊτάνου που βγήκε για τις συμφωνίες του Μπετόβεν από το Νάκα. Κρίνοντας από τα αποσπάσματα που διάβασε ο συγγραφέας πρέπει να είναι ενδιαφέρον, με πολλά στοιχεία από την αλληλογραφία του συνθέτη, αν και ορισμένες φορές ρέπει προς μια ρομαντική μεγαλοστομία α λα Ρομαίν Ρολλάν.

Εκεί άκουσα πως το δεύτερο μέρος της 8ης είναι ένα αστείο του συνθέτη με αφορμή τον μετρονόμο.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Aκριβέστατο:grinning-smiley-043 .Λέγεται επίσης ότι το είχε αφιερώσει σε έναν φίλο του που τού πρότεινε διάφορα ´κόλπα´για να αντιμετωπίζει την κώφωσή του.