61ο Berlinale Film Festival 2011

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Berlinale_2011_Poster1-212x300.gif

Η παρουσία αρκετών αλλά όχι πολλών διάσημων ηθοποιών και σκηνοθετών
(ανάμεσά τους οι αδελφοί Τζόελ και Ιθαν Κόεν, ο Ρέιφ Φάινς- ως σκηνοθέτης,
ο Τζεφ Μπρίτζες, ο Κέβιν Σπέισι, η Τζουλιάν Μουρ, ο Τζέρεμι Αϊρονς και ο Λίαμ Νίσον)
και η έμφαση σε ταινίες από την μια άκρη του κόσμου στην άλλη δείχνει να είναι
το χαρακτηριστικό του διαγωνιστικού προγράμματος του 61ου φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου
το οποίο ανακοινώθηκε το απόγευμα της Τρίτης 18 Ιανουαρίου στο Βερολίνο.

Σκηνοθέτες όπως ο μαγιάρος Μπέλα Ταρ, η Πόλα Μάρκοβιτς από το Μεξικό και ο Φιλίπ Λε Γκουέ από την Γαλλία
είναι μερικοί από όσους θα διεκδικήσουν με τις ταινίες τους την Χρυσή Αρκτο και τα υπόλοιπα βραβεία του φεστιβάλ.
Εδώ και πολλά χρόνια το συγκεκριμένο φεστιβάλ εστιάζει στο πολιτικοποιημένο σινεμά,
ενώ η απουσία των πολλών αμερικανικών ταινιών οφείλεται εν πολλοίς στο ότι τα βραβεία Οσκαρ δίδονται κοντά στις ημερομηνίες του φεστιβάλ
με αποτέλεσμα να μην προβάλλονται πλέον στο Βερολίνο οι «οσκαρικές» ταινίες όπως συνηθιζόταν μέχρι πριν από μερικά χρόνια.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί την αυλαία θα ανοίξει το γουέστερν των αδελφών Τζόελ και Ιθαν Κόεν «Αληθινό θράσος» («True grit»)
στο οποίο ο Τζέφ Μπρίτζες αναβιώνει τον ρόλο του μονόφθαλμου κυνηγού επικηρυγμένων Ρούστερ Κόγκμπερν
που είχε πρωτοπαίξει στον κινηματογράφο το 1969 ο Τζον Γουέιν.

Δεκάξι από τις 22 ταινίες του προγράμματος θα κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στην Μπερλινάλε,
όπου να θυμίσουμε θα προβληθεί και μια ελληνοαλβανική συμπαραγωγή,
το «Αμνηστία» του Μπουγιάρ Αλιμάνι που θα παιχτεί στο Φόρουμ.

Άλλη μια Ελληνική συμμετοχή στη Berlinale θα είναι με την ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη
«Man at sea», ένα κοινωνικό δράμα που εκτυλίσσεται με ήρωες 30 ναυαγούς Αφγανούς μετανάστες,
στο τμήμα «Πανόραμα», και μάλιστα στην κατηγορία «Special».
Γι' αυτήν την κατηγορία επιλέχθηκαν συνολικά έξι ταινίες -από τις δεκαέξι του «Πανοράματος»-
που θα έχουν προνομιακή προβολή στη μεγάλη αίθουσα του Διαγωνιστικού Τμήματος, «FriedrichstadtPalast»
αλλά και εξασφαλισμένη συνέντευξη Τύπου.

Στο κομμάτι Berlinale Special θα προβληθεί μια νεα digital remastered κόπια του Taxi Driver
To original 35mm αρνητικό σκαναρίστηκε σε ανάλυση 4Κ.
Ένας BARCO θα αναλάβει τν προβολή (από τo press releases του φεστιβάλ)


Κριτική επιτροπή
Η ιταλίδα ηθοποιός Ιζαμπέλ Ροσελίνι είναι εφέτος η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ
που θα διαρκέσει από τις 10 ως τις 20 Φεβρουαρίου

Οι κριτές θα είναι οι εξής :
Isabella Rossellini ,
Jafar Panahi (σε ένδειξη συμπαράστασης και διαμαρτυρίας συμβολικά μια θέση της κριτικής επιτροπής στον Ιρανό δημιουργό)
Jan Chapman ,
Nina Hoss ,
Aamir Khan
Guy Maddin ,
Sandy Powell
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
61ο Berlinale Film Festival 2011 - Διαγωνιστικό

logo_small.gif

g_IcM-74-EpsfjG4ITQZHw.png


ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
(22 ταινίες)

Οι ταινίες που διεκδικούν την Χρυσή Άρκτο
(16 ταινίες)

news_4776_main.jpg

1. «Α Toirinoi lo»
(The Turin Horse) , («Το Αλογο του Τορίνου»),

Ουγγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία,
του Μπέλα Ταρ (Béla Tarr) (Satantango, Werckmeister Harmonies)
με τους János Derzsi, Erika Bók, Mihály Kormos
World premiere


2. «El premio»,
(The Prize) , («Το βραβείο»),

Μεξικό, Γαλλία, Γαλλία, Πολωνία, Γερμανία
της Πόλα Μάρκοβιτς (Paula Markovitch) (debut film)
με τους Paula Galinelli Hertzog, Sharon Herrera, Laura Agorreca, Viviana Suraniti, Uriel Lasillo
World premiere


3. «Jodaeiye Nader az Simin»
(Νader And Simin, A Separation) , («Ναντέρ και Σιμίν, ένας χωρισμός»)

Iράν
του Ασγκάρ Φαρχαντί (Asghar Farhadi) (About Elly, Fireworks Wednesday)
με τους Leila Hatami, Peyman Moadi, Shahab Hosseini, Sareh Bayat, Sarina Farhadi
International premiere


dragons.jpg

4. «Les contes de la nuit»
(Tales of the Night) , («Ιστορίες της νύχτας») ,

Γαλλία
του Μισέλ Οσλό (Michel Ocelot)
World premiere – animated film in 3D


5. «Margin Call»,
ΗΠΑ
του Τζέι Σ Τσάντορ (JC Chandor) (debut film)
με τους Kevin Spacey, Jeremy Irons, Demi Moore , Paul Bettany, Zach Quinto
International premiere


6. «Saranghanda, Saranghaji Anneunda»
(Come Rain Come Shine) , («Ελα βροχή, έλα λάμψη»),

Κορέα
του Λι Γιουν Κι (Lee Yoon-ki) (Love Talk, This Charming Girl)
με τους Lim Soo-jung, Hyan Bin
World premiere


7. «Schlafkrankheit»
(Sleeping Sickness) , («Κοιμωμένη ασθένεια»),

Γαλλία/ Γερμανία/ Ολλανδία
του Ούλριχ Κόλερ (Ulrich Köhler) (Windows on Monday, Bungalow)
με τους Pierre Bokma, Jean-Christophe Folly, Jenny Schily, Hippolyte Girardot
World premiere


8. «The Forgiveness Of Blood» ,
(«Η άφεση του αίματος»),

ΗΠΑ,
του Joshua Marston (Maria Full of Grace)
με τους Tristan Halilaj, Sindi Laçej, Refet Abazi, Ilire Vinca, Çelaj, Çun Lajçi
World premiere


9. «Un Mundo Misterioso»
(A Mysterious World) , («Ενας μυστηριώδης κόσμος»),

Αργεντινή, Γερμανία, Ουρουγουάη
του Ροντρίγκο Μορένο (Rodrigo Moreno) (The Custodian)
με τους Esteban Bigliardi, Cecilia Rainero, Rosario Bléfari
World premiere


10. «V Subbotu»
(Innocent Saturday) , («Αθώο Σάββατο»),

Ρωσία, Γερμανία, Ουκρανία
του Aλεξάντερ Μιντάντζε (Alexander Mindadze) (Otryv/ Soar)
με τους Anton Shagin, Svetlana Smirnova-Martsinkievich, Stanislav Rjadinsky, Vjacheslav Petkun, Sergej Gromov
World premiere


11. «Bizim Bόyόk Ηaresizliπimiz»
(Our Grand Despair) , («Η μεγάλη απόγνωσή μας»),

Τουρκία, Γερμανία, Ολλανδία
του Σεϊφί Τεομάν (Seyfi Teoman) (Tatil Kitabi/Summer Book)
με τους İlker Aksum, Fatih Al, Güneş Sayın, Baki Davrak, Taner Birsel, Mehmet Ali Nuroğlu
World premiere


coriolanus-e1294496973385.jpg

12. «Coriolanus»
(«Κοριολανός»),

Αγγλία, Σερβία
του Ρέιφ Φάινς (Ralph Fiennes) (debut film)
με τους Ralph Fiennes, Gerard Butler, Vanessa Redgrave, Brian Cox, James Nesbitt
World premiere


13. «Lipstikka»
(«Odem»),

Ισραήλ, Αγγλία
του Τζόναθαν Τζόναθαν Σαγκάλ (Jonathan Sagall) (Urban Feel)
με τους Clara Khoury, Nataly Attiya, Moran Rosenblatt, Ziv Weiner
World premiere


blog_thefuture_mj_01_grid_3.jpg

14. «The Future»
(«Το μέλλον»),

Γερμανία/ ΗΠΑ
της Μιράντα Τζουλάι (Miranda July) (Me and You and Everyone We Know)
με τους Hamish Linklater, Miranda July, David Warshofsky
International premiere


15. «Wer wenn nicht wir»
(If not us, who?) , («Αν όχι εμείς ποιοι»),

Γερμανία
του Αντρες Φάιλ (Andres Veiel) (The Survivors, Addicted to Acting)
με τους August Diehl, Lena Lauzemis, Alexander Fehling
World premiere


gabby-2.jpg

16. «Yelling To The Sky»
(«Φωνάζοντας στον ουρανό»),

ΗΠΑ
της Τζούλια Μαχόνεϊ (Victoria Mahoney) (debut film)
με τους Zoë Kravitz, Gabourey Sidibe, Tim Blake Nelson
World premiere



17. «True grit»
(«Αληθινό θράσος»),

ΗΠΑ,
των Τζόελ και Ιθαν Κόεν (Joel & Ethan Coen)
με τους Jeff Bridges, Mat Damon, Josh Brolin, Hailee Steinfeld
International premiere / Out of Competition


18. «Almanya - Willkommen in Deutschland»
(«Almanya»),

Γερμανία
της Γιασμίν Σαμντερέλι (Yasemin Samdereli) (debut film)
με τους Vedat Erincin, Fahri Yardin, Aylin Tezel, Lilay Huser, Demet Gül
World premiere / Out of Competition


19. «Les femmes du 6ème étage»
(Service Entrance),

Γαλλία
του Φιλίπ Λε Γκουέ (Philippe Le Guay) (Le coût de la vie)
με τους Fabrice Lucchini, Sandrine Kiberlain, Carmen Maura, Natalia Verbeke
International premiere / Out of Competition


20. «Mein bester Feind»
(My Best Enemy) , («Ο καλύτερος εχθρός μου»),

Αυστρία, Λουξεμβούργο,
του Βόλφγκανγκ Μέρνμπεργκερ (Wolfgang Murnberger) (The Bone Man)
με τους Moritz Bleibtreu, Georg Friedrich, Ursula Strauss, Uwe Bohm, Marthe Keller, Udo Samel
World premiere / Out of Competition


Wim_Wenders_Pina.jpg

21. «Pina» ,
3D χορευτικό φιλμ
Γερμανία, Γαλλία,
του Βιμ Βέντερς (Wim Wenders) (The American Friend, Buena Vista Social Club, The Million Dollar Hotel)
with the ensemble of the Tanztheater Wuppertal
World premiere / Οut of competition


unknown-movie-poster-liam-neeson-thumb.jpg

22. «Unknown»
Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία
του Χαουμε Κολέτ Σερά (Jaume Collet-Serra) (Orphan)
με τους Liam Neeson, Diane Kruger, January Jones, Aidan Quinn, Bruno Ganz
International premiere / Out of Competition
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
61ο Berlinale Film Festival 2011 - Forum

logo_small.gif

pO3LsQf1ZlOMb4g6IsicTw.png


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ FORUM
(39 ταινίες στο κύριο πρόγραμμα
και 6 ταινίες special screenings)

Στα θέματα των ταινιών στο φετινό 41ο Forum της Berlinale
κυριαρχούν η κοινωνική αλλαγή και η πολιτική έκρηξη
, η οικογένεια, οι σχέσεις και η ταυτότητα

Το παράλληλο πρόγραμμα του φεστιβάλ, αφιερωμένο στις νέες μορφές του κινηματογράφου,
συμπεριλαμβανομένου της avant-garde και του πειραματικού κινηματογράφου,
θα παρουσιάσει συνολικά 53 ταινίες, 39 στο κυρίως πρόγραμμα, 6 ειδικές προβολές
και 8 ταινίες σε ειδικό πρoσθήκη αφιέρωμα στον Ιάπωνα σκηνοθέτη Minoru Shibuya,
που οι διοργανωτές Φόρουμ είπαν ότι ήταν "ώριμος προς ... ανακάλυψη".


Ενώ πολλές ταινίες από όλο τον κόσμο διερευνούν την ανθρώπινη ψυχή,
η πλειοψηφία των έργων της φετινής επιλογής, μεταφέρουν και πολιτική χροιά,
την αντιμετώπιση των κοινωνικών αλλαγών και πολιτικών ανακατατάξεων.


Στην Γερμανική ταινία του Jan Krueger με τίτλο
"Looking for Simon" μια μητέρα ταξιδεύει στη Μασσαλία σε αναζήτηση του αγνοούμενου γιού της,
ενώ στο "Swans" του Hugo Vieira da Silva, ένας πατέρας και ο γιος του ταξιδεύουν από την Πορτογαλία στο Βερολίνο
για να δουν την αποξενωμένη μητέρα του αγοριού, η οποία είναι σε κώμα.

Το ντοκιμαντέρ από τη Νότια Κορέα "Cheonggyecheon Medley" από τον καλλιτέχνη Kelvin Κ. Park,
εξετάζει την απειλούμενη κατεδάφιση μιας περιφέρειας στη Σεούλ, με παραδοσιακή μεταλλοτεχνία,
στο ευρύτερο πλαίσιο της ιστορίας της Κορέας και των κοινωνικών δομών.

Παρομοίως,
η ολλανδική ταινία "De Engel van Doel"
ασχολείται με την καταστροφή μιας ολόκληρης πόλης για να βρουν τρόπο επέκτασης του λιμανιού στη βελγική πόλη της Αμβέρσας,
και επικεντρώνεται στις καταστροφικές συνέπειες για την περιοχή και ιδιαίτερα στους παλιότερους κατοίκους.

Τρεις επιλογές από την Τσεχία και την Σλοβακία
επίσης ασχολούνται με παρόμοια κοινωνικά ζητήματα
όπως η κρίση της οικογένειας και οι επιπτώσεις της συρρίκνωσης των αγροτικών πληθυσμών.
Το ντεμπούτο του Vaclav Kadrnka "Osmdesat dopisu" (Eighty Letters),
καθώς και το "Dom" (The House) της Zuzana Liova,
λένε δύο ιστορίες χωρισμένων οικογενειών ,
η πρώτη διαδραματίζεται στα τέλη της Σοσιαλιστικής εποχής,
η δεύτερη στην οικονομική και πνευματική ύφεση σήμερα.
Το ντοκιμαντέρ της Erika Hnikova "Nesvatbov" (Matchmaking Mayor)
αφηγείται τις προσπάθειες ενός δραστήριου δημάρχου για την αντιμετώπισης της συρρίκνωσης του πληθυσμού στο χωριό του
με μεγάλης κλίμακας προξενιά που καταλήγουν σε αποτυχία.

Ιστορίες αστυνομικής κράτησης και φυλακής, επίσης, χαρακτηρίζουν τις επιλογές φέτος.
Η Γερμανική τηλεοπτική παραγωγή "Dreileben"
αποτελείται από τρεις 90-λεπτες ταινίες των σκηνοθετών Christian Petzold, Dominik Graf και Christoph Hochhaeusler.
Και οι τρεις ταινίες περιστρέφονται πάνω από το ίδιο γεγονός - την απόδραση ενός υποτιθέμενου βίαιου εγγκληματία από την αστυνομία -
αλλά κάθε μία ξεχωριστά, αφηγείται την ιστορία από μια διαφορετική σκοπιά.

Ντεμπούτο κάνει και η Ελληνοαλβανική ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι "Αμνηστία"
όπου ένας άνδρας και μια γυναίκα γνωρίζονται σε μια φυλακή των Τιράνων
ενώ ένας καινούργιος νόμος επιτρέπει για πρώτη φορά ερωτική επαφή ανάμεσα σε συζύγους στις φυλακές των Τιράνων.
Η Έλσα ταξιδεύει από το μακρινό Πόγκραντετς μια φορά τον μήνα για να συναντήσει τον άντρα της στην φυλακή.
Ο Σπετίμ επίσης επισκέπτεται την φυλακή για να δει την γυναίκα του.
Μια ιστορία αγάπης ανάμεσα τους θα αρχίσει να ζει έξω από την φυλακή
μέχρι που τα πράγματα μετά από την Αμνηστία θα γίνουν πολύ δύσκολα και για τους δυο.


Main Programme

1. Amnesty
Albania/Greece/France
by Bujar Alimani,
- World Premiere


2. Auf der Suche
(Looking for Simon)

Germany/France
by Jan Krüger,
- World Premiere


3. Ausente
(Absent)

Argentina
by Marco Berger,
- World Premiere


4. The Ballad of Genesis and Lady Jaye
USA/France
by Marie Losier,
- World Premiere


5. Brownian Movement
The Netherlands/Germany/Belgium
by Nanouk Leopold,
- European Premiere


6. Cheonggyecheon Medley: A Dream of Iron
Republic of Korea
by Kelvin Kyung Kun Park,
- International Premiere


7. Day Is Done
Switzerland
by Thomas Imbach,
- World Premiere


8. Dom
(The House)

Slowak Republic/Czech Republic
by Zuzana Liová,
- World Premiere


9. E-Love
France
by Anne Villaceque,
- International Premiere


10. De Engel van Doel
(An Angel in Doel)

The Netherlands/Belgium
by Tom Fassaert,
- World Premiere


11. En terrains connus
(Familiar Ground)

Canada
by Stéphane Lafleur,
- World Premiere


12. FIT
Japan
by Hirosue Hiromasa,
- International Premiere


13. Folge mir
(Follow Me)

Austria
by Johannes Hammel,
- International Premiere


14. Halaw
(Ways of the Sea)

The Philippines
by Sheron Dayoc,
- European Premiere


15. Heaven’s Story
Japan
by Zeze Takahisa,
- International Premiere


16. Hi-So
Thailand
by Aditya Assarat,
– European Premiere


17. Jagadangchak: shidaejeongshin kwa hyeonshilchamyeo
(Self Referential Traverse: Zeitgeist and Engagement)

Republic of Korea
by Kim Sun,
- World Premiere


18. Kazoku X
(Household X)

Japan
by Yoshida Kōki,
- International Premiere


19. Man chu
(Late Autumn)

Republic of Korea/Hongkong, China/USA
by Kim Tae-Yong,
- European Premiere


20. Made in Poland
Poland
by Przemysław Wojcieszek,
- International Premiere


21. Les mains libres
(Free Hands)

France
by Brigitte Sy,
- International Premiere


22. El mocito
(The Young Butler)

Chile
by Marcela Said, Jean de Certeau,
- World Premiere


23. Nesvatbov
(Matchmaking Mayor)

Czech Republic
by Erika Hníková,
- International Premiere


24. Ocio
(Idleness)

Argentina
by Alejandro Lingenti, Juan Villegas,
- International Premiere


25. Osmdesát dopisů
(Eighty Letters)

Czech Republic
by Václav Kadrnka,
- World Premiere


26. Os residentes
(The Residents)

Brasil
by Tiago Mata Machado,
- Inernational Premiere


27. Patang
(The Kite)

India/USA
by Prashant Bhargava,
- World Premiere


28. Poor kor karn rai
(The Terrorists)

Germany/Thailand
by Thunska Pansittivorakul,
- World Premiere


29. Sekai Good Morning!!
(Good Morning to the World!!)

Japan
by Hirohara Satoru,
- European Premiere


30. Silver Bullets/Art History
USA
by Joe Swanberg,
- World Premiere


31. State of Violence
Republic of South Africa/France
by Khalo Matabane,
- European Premiere


32. Submarine
Great Britain
by Richard Ayoade,
- European Premiere


33. Swans
Germany/Portugal
by Hugo Vieira da Silva,
- World Premiere


34. Take Shelter
USA
by Jeff Nichols,
- International Premiere


35. Territoire perdu
France/Belgium
by Pierre-Yves Vandeweerd,
- World Premiere


36. Traumfabrik Kabul
(Kabul Dream Factory)

Germany/Afghanistan
by Sebastian Heidinger,
- World Premiere


37. Unter Kontrolle
(Under Control)

Germany
by Volker Sattel,
- World Premiere


38. Utopians
USA
by Zbigniew Bzymek,
- World Premiere


39. Viva Riva!
Democratic Republic of Congo/France/Belgium
by Djo Tunda Wa Munga,
- European Premiere




Special Screenings

1. Dreileben
Etwas besseres als den Tod

Germany
by Christian Petzold,


Komm mir nicht nach
Germany
by Dominik Graf,


Eine Minute Dunkel
Germany
by Christoph Hochhäusler,
- World Premiere


2. Eine Serie von Gedanken
Germany
by Heinz Emigholz,
- World Premiere


3. Himmel und Erde
Austria,
by Michael Pilz,
1979-82 (Revival screening)


4. Sleepless Nights Stories
USA
by Jonas Mekas,
- World Premiere


5. The Stool Pigeon
Hongkong, China
by Dante Lam,
- World Premiere


6. Twenty Cigarettes
USA
by James Benning,
- World Premiere



Αφιέρωμα στον
Shibuya Minoru

Honjitsu kyushin
(Doctor's Day Off)

by Shibuya Minoru,
Japan 1952


Gendaijin
(Modern People)

by Shibuya Minoru,
Japan 1952


Seigi-ha
(Righteousness)

by Shibuya Minoru,
Japan 1957


Akujo no kisetsu
(The Days of Evil Women)

by Shibuya Minoru,
Japan 1958


Mozu
(The Shrikes)

by Shibuya Minoru,
Japan 1961


Kojin kojitsu
(A Good Man, a Good Day)

by Shibuya Minoru,
Japan 1961


Yopparai tengoku
(Drunkard's Paradise)

by Shibuya Minoru,
Japan 1962


Daikon to ninjin
(The Radish and the Carrot)

by Shibuya Minoru,
Japan 1964
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
61ο Berlinale Film Festival 2011 - Panorama

logo_small.gif

Qek5l1HwV3inCE__jhvDsA.png


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ PANORAMA
(16 ταινίες στο κύριο πρόγραμμα
14 στο Panorama Special
20 στο Panorama Dokumente
3 supporting films)




Στο τμήμα Panorama - Panorama Special πολλές ταινίες από 29 χώρες ,
με 27 παγκόσμιες πρεμιέρες και 12 πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες.
Κάποιες από τις ταινίες


Panorama Main​

Byakuyakou (Into the White Night) by Yoshihiro Fukagawa, Japan

Dernier étage gauche gauche (Top Floor Left Wing) by Angelo Cianci, France/Luxemburg

Gandu (Asshole) by Kaushik Mukherjee (Q), India

Here by Braden King, USA

Lo Roim Alaich (Invisible) by Michal Aviad, Israel/Germany, world premiere

OFF BEAT by Jan Gassmann, Switzerland, world premiere

Qualunquemente by Giulio Manfredonia, Italy

Romeos by Sabine Bernardi, Germany, world premiere

También la lluvia (Even The Rain) by Icíar Bollaín, Spain/France/Mexico

The Mortician by Gareth Maxwell Roberts, Great Britain/USA, world premiere, 3D

Tomboy by Céline Sciamma, France, world premiere

Vampire by Iwai Shunji, USA/Canada


Panorama Special​

Sala samobójców (Suicide Room) by Jan Komasa, Poland, world premiere

Man At Sea by Constantine Giannaris, Greece, world premiere
άρθρο της ελευθεροτυπίας για την ταινία

Medianeras by Gustavo Taretto, Argentina/Germany/Spain, world premiere

Life In A Day by Kevin MacDonald, Great Britain

Amador by Fernando León De Aranoa, Spain

7 Khoon Maaf (7 Sins Forgiven) by Vishal Bhardwaj, India,


Πολλές πληροφορίες και trailer όσο αφορά το Panorama Section
μπορείτε να διαβάσετε και να δείτε εδώ και εδώ

Τα press releases του φεστιβάλ




Στοιχεία
από το βήμα online
myfilm , enet (ελευθεροτυπία) ,
mubi , imdb
από τα press releases του φεστιβάλ
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,838
Ελλαδα
μπραβο Modis πολυ ωραια δουλεια :2thumb22sup:

αυτο ειναι κινηματογραφος φεστιβαλ !!!!
οχι κατι οσκαρικες γκλαμουριες

ποσες ταινιαρες απο αυτες δεν θα δουμε ποτε !

:worshippy:
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Για μένα το σημαντικότερο ευρωπαϊκό φεστιβάλ κινηματογράφου . Οι ταινίες που παίζονται εκεί είναι μια και μια . Θυμάμαι από τις 40 που είχα δει ζήτημα 2 - 3 να μη μου άρεσαν. Ευχαριστούμε αδερφέ για την ενημέρωση
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Με ένα ισχυρό μήνυμα συμπαράστασης στον Ιρανό σκηνοθέτη Τζαφάρ Παναχί που αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο φυλάκισης έξι ετών στη χώρα του, σήκωσε αυλαία το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου.

Η πρόεδρος της επιτροπής Ιζαμπέλα Ροσελίνι διάβασε ανοιχτή επιστολή του κινηματογραφιστή, στην οποία επικρίνει ανοιχτά το ιρανικό καθεστώς.

Τα βλέμματα όλων δεν ήταν στραμμένα στους διάσημους αστέρες του παγκόσμιου σινεμά, αλλά στον σκηνοθέτη Τζαφάρ Παναχί, τον οποίο οι διοργανωτές της Μπερλινάλε όρισαν ως μέλος της κριτικής επιτροπής, σε μία κίνηση συμπαράστασης, παρ' όλο που ο δημιουργός δεν δύναται να παραστεί.

Πρόσφατα ο Τζ.Παναχί καταδικάστηκε σε έξι χρόνια φυλάκισης, σε 20ετή στέρηση εξόδου από τη χώρα, ενώ απαγορεύεται για τις επόμενες δύο δεκαετίες να σκηνοθετεί, να γράφει σενάρια και να επικοινωνεί με κρατικά και ξένα μέσα ενημέρωσης.

«Η αλήθεια είναι ότι με εμπόδιζαν να φτιάχνω ταινίες εδώ και πέντε χρόνια και τώρα καταδικάστηκα και επισήμως σε στέρηση αυτού του δικαιώματος για άλλα 20 χρόνια» ανέφερε στην επιστολή του ο Ιρανός σκηνοθέτης.

Ο Τζ.Παναχί δήλωσε ότι τον καταδίκασαν σε 20 χρόνια σιωπής. «Κι όμως στα όνειρά μου ουρλιάζω για μία εποχή που θα μπορούμε να ανεχόμαστε ο ένας τον άλλο, να σεβόμαστε ο ένας τις απόψεις του άλλου και να ζούμε ο ένας για τον άλλο» ανέφερε.

Ενός λεπτού σιγή επικράτησε στον χώρο μετά την ανάγνωση της επιστολής, ενώ στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι στην τελετή έναρξης σηκώθηκαν και χειροκρότησαν μπροστά στην άδεια καρέκλα του κινηματογραφιστή.

Ο Ιρανός σκηνοθέτης επισκίασε την έναρξη του Φεστιβάλ, το οποίο άνοιξε αυλαία με με την προβολή της νέας ταινίας των αδελφών Κοέν Αληθινό Θράσος.

in.gr
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Η γερμανική ταινία Πίνα του Βιμ Βέντερς,
ένα «πορτρέτο» της μεγάλης χορογράφου Πίνα Μπάους γυρισμένο σε 3D,
προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού στο 61ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Το διαγωνιστικό τμήμα της Μπερλινάλε συνεχίστηκε
με την προβολή της ταινίας Το Βραβείο της Πάουλα Μάρκοβιτς.
Πρόκειται για την ιστορία ενός μικρού κοριτσιού που κρύβεται μαζί με τη μητέρα της για να αποφύγουν τη σύλληψη
κατά τη διάρκεια του δικτατορικού καθεστώτος στην Αργεντινή, τη δεκαετία του '70.
Στην ταινία της Πάουλα Μάρκοβιτς,
η Σεσίλια, ένα επτάχρονο κορίτσι, περνάει τις μέρες της μαζί με τη μητέρα της σ' ένα απόμερο σημείο της χώρας,
κοντά σε μια έρημη παραλία, περιμένοντας νεότερα από τον εξαφανισμένο πατέρα της.
Κάποια στιγμή, στο σχολείο όπου αρχίζει να πηγαίνει, της ζητάνε να πάρει μέρος σε διαγωνισμό έκθεσης με θέμα τον στρατό και η Σεσίλια,
πολύ αθώα, γράφει για την εμπειρία της και τις απόψεις της οικογένειάς της για το στρατό και το ρόλο του,
πιστεύοντας πως ότι γράφεις είναι διαφορετικά από εκείνα που λες
(και που δεν μπορεί να πει σε κανένα, ούτε στη δασκάλα, ούτε σε μια φίλη συμμαθήτριά της).
Η σκηνοθέτρια φτιάχνει, με άνεση στο ρυθμό, με μελανά, ρεαλιστικά χρώματα
και με μερικές πολύ όμορφες εικαστικά εικόνες
(ιδιαίτερα από τη ζωή της Σεσίλια και της μητέρας της στο στενόχωρο σπίτι τους στην παραλία),
ένα σχόλιο γύρω από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα παιδί μεγαλώνοντας σ' ένα υπό αστυνομική τρομοκρατία καθεστώς,
αποσπώντας μια εξαιρετική, όλο ευαισθησία, ερμηνεία από τη νεαρή πρωταγωνίστριά της, Πάουλα Γκαλινέλι Χέρτσοκ.

Αντίθετα, άνιση αποδείχτηκε η ανεξάρτητη αμερικανική ταινία
Yelling to the Sky της Βικτόρια Μαχόνι,
γύρω από τρία μαύρα κορίτσια, αδελφές, που ζουν σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της Νέας Υόρκης.
Στο πρώτο, και πιο ενδιαφέρον, μέρος της ταινίας,
η Μαχόνι ακολουθεί τα κορίτσια στις καθημερινές ασχολίες τους, καταγράφοντας τα προβλήματα και τα αδιέξοδά τους
(μαζί και τη σχέση τους με τον αδιάφορο λευκό πατέρα τους),
χρησιμοποιώντας ένα στιλ που θυμίζει τις πρώτες ταινίες του Κασσαβέτη, αλλά και το Precious .
Στη συνέχεια, όμως το σενάριο χαλαρώνει,
οι διάλογοι χάνουν την πρωτοτυπία τους και το στιλ παίρνει άλλη στροφή,
με αποτέλεσμα ο θεατής να χάνει το ενδιαφέρον του.
Στα συν πάντως της ταινίας, οι καλές ερμηνείες, ιδιαίτερα της Ζόε Κράβιτς στο ρόλο της μικρότερης αδερφής.

Αδύνατη αποδείχτηκε και η γερμανική συμμετοχή
Ασθένεια Ύπνου, του Ούλριχ Κρέλερ, γύρω από ένα γιατρό που αφιερώνει τη ζωή του στους ασθενείς της Αφρικής
για να μπλέξει (σ' ένα δεύτερο, ανεξήγητο μέρος), με μια μαύρη και την οικογένειά της.

Πολύ πιο ενδιαφέρουσα ήταν η γερμανική, γυρισμένη σε 3-D Πίνα του Βέντερς, που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού.
Ένα «πορτρέτο» της μεγάλης χορογράφου Πίνα Μπάους, που μέσα από συνεντεύξεις με συνεργάτες της, παρουσιάζει διάφορα αποσπάσματα από χοροδράματα εμπνευσμένα από τη διδασκαλία της Μπάους.
Αποτέλεσμα μια όμορφη ταινία με έξοχα χορευτικά.

in.gr

http://www.youtube.com/watch?v=cXpFD7gi8R0

http://www.youtube.com/watch?v=njt0muCyAdc
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ ("Cave Of Forgotten Dreams") πάνω στο σπήλαιο που ανακαλύφθηκε μόλις πριν από 15 χρόνια
το σπήλαιο του Chauvet Pont d’Arc, στη Γαλλία.

Ένα ιδιαίτερο σπήλαιο καθώς οι καλλιτεχνικές απεικονίσεις του από την προϊστορική εποχή φτάνουν σε βάθος χρόνου, 30.000 ετών,
και η είσοδος, όχι απλά απαγορεύεται στο κοινό από τον κίνδυνο της αλλοίωσης της ζωγραφικής
από την υγρασία της αναπνοής αλλά ακόμα και στους επιστήμονες υπάρχουν πολύ αυστηροί περιορισμοί.

Ο Werner Herzog , όμως επιλέχθηκε για να μας φέρει αυτή την μοναδική οπτική εμπειρία στην μεγάλη οθόνη και σαν ένας μεγάλος οραματιστής της κινούμενης εικόνας
το καταφέρνει χρησιμοποιώντας υποτυπώδη φωτισμό, και το format του 3D,
δίνοντάς μας μια πανέμορφη ταινία - σχόλιο ταυτόχρονα - πάνω στο παρελθόν και στην μυστικιστική δημιουργία της "υποψίας κινουμένων εικόνων",
η οποία λίγο αργότερα (μερικές δεκάδες χιλιάδες ασήμαντα μπροστά στο γεωλογικό χρόνο, έτη), την τέχνη του κινηματογράφου!

myfilm

http://www.youtube.com/watch?v=oZFP5HfJPTY
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
berlinale_impressionen_2007-036.jpg


Πλήθος ταινιών.
Πλήθος αµερικανών αστέρων.
Πλήθος γερµανών θεατών.
Οµως µέχρι στιγµής ουδέν το εξαιρετικό από το µέτωπο της Μπερλινάλε.

Το εναρκτήριο λάκτισµα δόθηκε µε το «Αληθινό θράσος» των αδελφών Κόεν
(θαπροβάλλεται εν Ελλάδι από την Πέµπτη).
Μια εξαιρετική, πλην όµως φλύαρη, αντιγραφήτου οµότιτλου western του 1969 µε πρωταγωνιστή τον Τζον Γουέιν.
Κατέφθασαν οι Κόεν, ο Τζεφ Μπρίτζες και ο Ματ Ντέιµον.
Για τα αµερικανικά δεδοµένα το κόστος της παραγωγής είναι χαµηλό, πάνω - κάτω 38 εκατοµµύρια δολάρια.

Ακόµη χαµηλότερο, µόλις 3, 4 εκατ., είναι για το θρίλερ του πρωτοεµφανιζόµενου Τζ. Σ. Τσάντορ «Margin Call»
µε Κέβιν Σπέισι, Τζέρεµι Αϊρονς, Ντέµι Μουρ, Στάνλεϊ Τούτσι.
Μέσα σε 24 ώρες στα ενδότερα ενός χρηµατοπιστωτικού κολοσσού, κάτι σαν την Goldman Sachs,
διαδραµατίζεται ο προάγγελος της επερχόµενης οικονοµικής καταστροφής.
Από τη µονοµαχία των δύο αµερικανικών ταινιών, κερδισµένος στις εντυπώσεις βγήκε ο «µικρός» Τσάντορ.
Μετά την προβολή, όλοι έψαχναν την Ντέµι Μουρ.
Αφαντη η Ντέµι. Why; Προφανώς – έλεγαν οι κακές γλώσσες – δεν πέτυχε το λίφτινγκ.
Τα προβλήµατα µιας πενηντάρας που παριστάνει την µπεµπέκα.

Το τρίτο µεγάλο χαρτί θα βγει σήµερα µε τον Ρέιφ Φάινς, τον Σαίξπηρ και τον «Κοριολάνο».
Μια σκηνοθεσία του ίδιου του Φάινς σε µια επίσης φτηνή παραγωγή, γυρισµένη στο Βελιγράδι.
Και µε παρτενέρ τον Τζέραρντ Μπάτλερ και την αειθαλή Βανέσα Ρεντγκρέιβ.

Τελευταία λάµψη αστέρων την ερχόµενη Παρασκευή,
ένα 24ωρο πριν από την αναγγελία της Χρυσής Αρκτου διά στόµατος της προέδρου της Κριτικής Επιτροπής Ιζαµπέλας Ροσελίνι.
Το λένε «Unknown» µε σκηνοθέτη τον Jaume Collet Serra – διάσηµος βιντεοκλιπάς από τη Βαρκελώνη, µόλις 34 ετών.
Με Λίαµ Νίσον, Νταϊάν Κρούγκερ, Αϊνταν Κουίν και Μπρούνο Γκανς.
Η δράση και τα γυρίσµατα έγιναν στο Mitte του Βερολίνου.
Όταν ο Νίσον συνέρχεται από κώµα, αντιλαµβάνεται ότι κάποιος του έχει κλέψει την ταυτότητά του.
Ακόµη και η γυναίκα του δεν τον πιστεύει. Για ν’ αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας, αρχίζει να... σκαλίζει παρέα µε την Νταϊάν Κρούγκερ.
Α, ξέχασα.
Ενδιαµέσως καταφθάνει πλήρως, µε τεχνολογία digital, αναπαλαιωµένος, ο «Ταξιτζής» του 1976.
Οταν ο Μάρτιν Σκορσέζε ήταν 34 και ο Ντε Νίρο 33.
Αµφότεροι στην Μπερλινάλε.

Το µεγάλο ατού της Γερµανίας τιτλοφορείται «Pina» και το υπογράφει ο Βιµ Βέντερς.
Πρόκειται για τρισδιάστατο αφιέρωµα στη θρυλική γερµανίδα χορεύτρια και χορογράφο Πίνα Μπάους (1940-2009)
του εξπρεσιονιστικού Tanztheater (χοροθέατρο) µε πρωταγωνίστριες τη βραζιλιάνα τραγουδίστρια Ρετζίνα Ντβέντο και τη Malou Airaudo,
διάσηµη χορεύτρια η οποία συνεργάστηκε µε την Πίνα Μπάους.
Τώρα αν το Σάββατο ο νικητής προκύψει από Τουρκία ή κάποια ασιατική χώρα, µην εκπλαγείτε καθόλου.
Τα αστέρια για τα Media.
Τα βραβεία για τον Τρίτο Κόσµο!


«Αµνηστία» και Γιάνναρης


Πολύ καλές οι εντυπώσεις από την ελληνοαλβανική συνεργασία µε τον τίτλο
«Αµνηστία» του Μπουγιάρ Αλιµάνι που προβλήθηκε στο παράλληλο πρόγραµµα του Φόρουµ.
Η προβολή του Σαββάτου sold out.
Χαµηλόφωνο, ψιθυριστό, λιτό.
∆ύο παντρεµένοι καταφθάνουν στις φυλακές της Αλβανίας όπου µια φορά τον µήνα επιτρέπεται να κάνουν έρωτα µε τους συζύγους τους.
Οµως το σεξ είναι διεκπεραιωτικό και µηχανικό.

Και το καλύτερο;
Οι δύο παντρεµένοι, αυτοί ντε που είναι ελεύθεροι και επισκέπτονται το έτερον ήµισυ στη φυλακή,
είναι µεταξύ τους ερωτευµένοι.

Αύριο Τρίτη στο πλαίσιο του «Πανοράµατος» προβάλλεται και η ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη «Man at Sea».

Δ.Δανίκας Νεα
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Οι ταινίες «Αθώο Σάββατο» του Αλεξάντερ Μιντάντζε και
«Κοριολανός» του Ρέιφ Φάινς, με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο,
ξεχώρισαν κατά την πέμπτη ημέρα του 61ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Η ιστορία του Κοριολανού είναι γνωστή.
Σε μια εποχή κοινωνικών αναταραχών, ο Γάιος Μάρκιος Κοριολανός καταφέρνει να νικήσει, σχεδόν μόνος,
τους Βόλσκους, τους εχθρούς της Ρώμης, στην Κοριόλη (απ' όπου και το όνομά του)
και με βάση τη φήμη του διεκδικεί και τελικά κερδίζει τον τίτλο του Ύπατου της Ρώμης.

Μόνο που αμέσως μετά, οι εχθροί του καταφέρνουν να στρέψουν το λαό εναντίον του και να τον εξορίσουν.
Πικραμένος, ο Κοριολανός συμμαχεί με τους εχθρούς της Ρώμης και της επιτίθεται.
Όταν όμως, επηρεασμένος από τις επικλήσεις της μητέρας και της συζύγου του, αποφασίζει να συνάψει ειρήνη,
ο αρχηγός των Βόλσκων, Αουφίδιος, διατάζει τους στρατιώτες του να τον σκοτώσουν.

Ο Φάινς μετέφερε την ιστορία στη σύγχρονη εποχή για να κάνει ένα σχόλιο
σε αντίστοιχα πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα.
Με ένα καλογραμμένο σενάριο, με ωραίους διαλόγους (βασισμένους στο μεγαλύτερο μέρος σ' εκείνους του Σαίξπηρ),
με ένα γρήγορο μοντάζ και με αντίστοιχα γρήγορο ρυθμό, κατάφερε να ζωντανέψει τη σαιξπιρική τραγωδία.
Στην επιτυχία του αυτή συμβάλλει τόσο η δική του εξαιρετική ερμηνεία όσο και οι υπόλοιπες ερμηνείες
από τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ (η δυναμική, σκληρή μητέρα του) μέχρι τον Τζέραρντ Μπάτλερ (Αουφίδιος).

Η ρωσική ταινία «Αθώο Σάββατο» του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Αλεξάντερ Μιντάντζε
εκτυλίσσεται στη διάρκεια του πρώτου 24ωρου μετά το μεγάλο πυρηνικό δυστύχημα του Τσέρνομπιλ, τον Απρίλιο του 1986.
Πρωταγωνιστής, ένας κομματικός γραμματέας που, έχοντας ανακαλύψει τους τεράστιους, άμεσους κινδύνους του ατυχήματος,
αρχίζει να ψάχνει το κορίτσι του για να διαφύγει μαζί της.

Ο Μινβτάντζε δίνει την ατμόσφαιρα που κυριαρχούσε στη γύρω περιοχή στη διάρκεια της επόμενης μέρας,
που ήταν και Πρωτομαγιά, με μια κάμερα διαρκώς σε κίνηση και μ' ένα νευρώδες μοντάζ.

Πολύ μέτρια αποδείχτηκε η γαλλική συμμετοχή με την ταινία «Οι γυναίκες του 6ου ορόφου» του Φιλίπ Λεγκέ.
Πρόκειται για μια συνηθισμένη κωμωδία,
γύρω από τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα σε ένα πλούσιο χρηματιστή
και τις διάφορες Ισπανίδες υπηρέτριες που ζουν στον έκτο όροφο της πολυκατοικίας του.

tovima


v subbotu trailer από το 1ο λεπτό και μετά
http://www.youtube.com/watch?v=FoRj5nwsdAw


Les femmes du 6ème étage
http://www.youtube.com/watch?v=ppH4MBsVTKU
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Ιρανικό δράμα απόψε στην Μπερλινάλε

Συνεχίζεται για έκτη ημέρα το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Τελευταία ενημέρωση: 15/02/2011 16:36

Web-Only

javascript:Javascript:openWindow('d...yes, resizable=no, width=900, height=700'); ;http://www.tanea.gr/default.asp?pid=97&ct=4&nid=0&artid=4618415javascript:void(0);javascript:void(0);

http://assets.tanea.gr/files/2011-02-15/thumbs/berlinale_450x.jpg
Με την ταινία «Ναντέρ και Σιμίν: ένας χωρισμός» να κλέβει την παράσταση, συνεχίζεται σήμερα για έκτη ημέρα το61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.

Το φιλμ του ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί, ο οποίος το 2009 είχε αποσπάσει την Αργυρή Άρκτο Σκηνοθεσίας για την ταινία «Τι απέγινε η Έλι», διεκδικεί φέτος την Χρυσή Άρκτο καλύτερης ταινίας.

Το δράμα φιλοτεχνεί το πορτρέτο ενός γάμου σε αποσύνθεση, που αναδεικνύει την σύγκρουση μεταξύ των παραδοσιακών και των σύγχρονων τρόπων σκέψης.

Η ταινία παρακολουθεί τις αποτυχημένες προσπάθειες μιας γυναίκας να πάρει διαζύγιο από τον σύζυγό της, ο οποίος αρνείται να εγκαταλείψει τον πατέρα του, που πάσχει από Αλτσχάιμερ, και να φύγει από το Ιράν με τη γυναίκα του και την κόρη τους.

Εκείνη τον εγκαταλείπει και, στη συνέχεια, ο άντρας της προσλαμβάνει μια νεαρή γυναίκα για τη φροντίδα του πατέρα του, για να ακολουθήσει μια αλυσίδα γεγονότων που θα τινάξει στον αέρα την οικογένειά του.

Κατά την χθεσινή ημέρα ξεχώρισαν οι ταινίες «Αθώο Σάββατο», του Αλεξάντερ Μιντάντζε, και «Κοριολανός», του Ρέιφ Φάινς, με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Εν τω μεταξύ στο τμήμα Φόρουμ της Μπερλινάλε έκανε παγκόσμια πρεμιέρα η ταινία «Αμνηστία» του Αλβανού σκηνοθέτη Μπουγιάρ Αλιμάνι, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Ελλάδα τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Η ελληνικής συμπαραγωγής «Αμνηστία» είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Αλιμάνι και το πρώτο αλβανικό φιλμ στην ιστορία της Μπερλινάλε.

Το Φεστιβάλ, που άνοιξε τις πύλες του την περασμένη Πέμπτη, θα ολοκληρωθεί την προσεχή Κυριακή 20 Φεβρουαρίου.


http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4618415
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Μπέλα Ταρ και Ιράν λένε ότι κλέβουν την παράσταση. Κάτι και η περίπτωση Παναχί πολλοί βλέπουν τη χρυση αρκούδα να βάφεται...ιρανική. Ίδωμεν.

Ιράν και Ουγγαρία φλερτάρουν με την αρκούδα

Του ΝΙΝΟΥ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗ
Και ξαφνικά... εγένετο φως! Χθες, μέσα σε μία και μόνο μέρα, το 61ο Φεστιβάλ Βερολίνου, που έδειχνε να μην έχει τίποτα το εξαιρετικό να παρουσιάσει στο διαγωνιστικό του πρόγραμμα, πρόβαλε δύο θαυμάσιες ταινίες, που σίγουρα θα διεκδικήσουν ένα από τα μεγάλα βραβεία.
http://s.enet.gr/resources/2011-02/23-1--7-thumb-large.jpgΕνα ακόμα ασπρόμαυρο ποίημα για τη ζωή και τον θάνατο από τον Μπέλα Ταρ Το στιλιζαρισμένο, βουτηγμένο σε μαύρη ατμόσφαιρα, «Το άλογο του Τορίνο» του Ούγγρου Μπέλα Ταρ. Και τη δοσμένη με λεπτότητα και ρεαλισμό ταινία, «Ο Νάντερ και η Σιμίν: ένας χωρισμός» του Ιρανού Ασγκάρ Φαραντί. Χθες προβλήθηκε και η δυστυχώς άνιση ταινία «Man at sea» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη («Πανόραμα»).
Στο στιλ των καλύτερων ταινιών του («Satantango» και «Οι αρμονίες τού Werkmeister») επιστρέφει ο Μπέλα Ταρ. «Το άλογο του Τορίνο» αναφέρεται σ' ένα όχι τόσο πολύ γνωστό επεισόδιο με τον Νίτσε. Ο μεγάλος φιλόσοφος, στη διάρκεια της παραμονής του στο Τορίνο το 1889, είδε έναν αμαξά να χτυπάει το άλογό του που δεν προχωρούσε. Ο Νίτσε πλησίασε, αγκάλιασε το άλογο και ύστερα λιποθύμησε.
Τι συνέβη στο άλογο; διερωτάται ο σκηνοθέτης. Και καταγράφει στη συνέχεια τη ζωή του αμαξά, της κόρης του και του αλόγου σε μια εγκαταλειμμένη φάρμα σ' ένα έρημο, άγονο τοπίο. Εξι μέρες συνεχούς, επαναλαμβανόμενης ζωής, με τον αμαξά να επιστρέφει από τη δουλειά, την κόρη του να τον ντύνει και να τον ξεντύνει, να βράζει τις δύο πατάτες, που είναι το μοναδικό φαγητό τους, κι ύστερα να ξαπλώνουν για να κοιμηθούν. Ο αέρας φυσάει ασταμάτητα και άλλοτε η κόρη, άλλοτε ο πατέρας κάθονται μπροστά στο μοναδικό παράθυρο του αγροκτήματος και κοιτάνε έξω. Ως την έκτη και τελευταία μέρα που όλοι κουρασμένοι, άνθρωποι και ζώο, περιμένουν το θάνατο. Πρόκειται για μια αλληγορία πάνω στη ζωή και το θάνατο, μέσα από μαυρόασπρες εικαστικά έξοχες εικόνες που μοιάζουν με πίνακες του Μουνκ. Με μια ηθελημένα μονότονη (όπως και η ζωή τους) μουσική, που σε στοιχειώνει. Ενα εφιαλτικό κομμάτι μουσικής δωματίου, που με την κατάλληλη κριτική επιτροπή θα μπορούσε να κερδίσει τη Χρυσή Αρκτο.
Ενας χωρισμός
Σ' ένα ρεαλιστικό κινηματογράφο στρέφεται ο Ασγκάρ Φαραντί για τη δική του ταινία. Η Σιμίν, ενώ ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το Ιράν μαζί με τον άντρα της Νάντερ και την κόρη τους Τερμέ, ανακαλύπτει πως ο άντρας της έχει αλλάξει γνώμη, και θέλει να παραμείνει για να φροντίζει τον πατέρα του που πάσχει από Αλτσχάιμερ. Ενώ η γυναίκα του φεύγει προσωρινά από το σπίτι, περιμένοντας την 11χρονη κόρη της ν' αποφασίσει ποιον από τους δυο θ' ακολουθήσει, ο Νάντερ προσλαμβάνει μια έγκυο γυναίκα να φροντίζει τον πατέρα του. Ενα ατύχημα, όταν η γυναίκα τον αφήνει μόνο, και το γεγονός ότι δεν έχει πει στον άντρα της για τη δουλειά που έχει αναλάβει, θα οδηγήσουν σε παρεξηγήσεις, συγκρούσεις και ρήξη ανάμεσα στα διάφορα πρόσωπα.
Ο Φαραντί, που το 2009 είχε κερδίσει την Αργυρή Αρκτο καλύτερης σκηνοθεσίας για την ταινία του «Σχετικά με την Ελί», αναπτύσσει με λεπτομέρεια τις καταστάσεις, καταγράφει με εξαιρετική λεπτότητα τις σχέσεις ανάμεσα στα πρόσωπα, τις μεταπτώσεις και τη συχνά απερίσκεπτη συμπεριφορά τους, που επηρεάζει τα παιδιά γύρω τους. Παράλληλα, με την ίδια λεπτότητα και οξυδέρκεια, δίνει και μια εικόνα των κοινωνικών και άλλων καταστάσεων που προσδιορίζουν τη συμπεριφορά των προσώπων, χωρίς ο ίδιος να παίρνει θέση αλλά αφήνοντας το θεατή να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Είναι μια ταινία φτιαγμένη σαν δαντέλα που, μαζί με το γεγονός ότι σκηνοθετήθηκε από έναν Ιρανό και φίλο του Τζαφάρ Παναχί, θα παίξει ρόλο στην απονομή των βραβείων.
«Ανθρωπος στη θάλασσα»
Στην ταινία του Γιάνναρη «Ανθρωπος στη θάλασσα» ένας φιλεύσπλαχνος καπετάνιος αποφασίζει να μαζέψει μια ομάδα νεαρών λαθρομεταναστών από μια βάρκα στη μέση της θάλασσας. Η απόφαση θα οδηγήσει σε τραγωδία. Ο καπετάνιος θ' ανακαλύψει πως οι συνεργάτες του τον προδίδουν, μη όντας έτοιμοι να δεχτούν τους μετανάστες, κι αυτοί κάποια στιγμή θα προσπαθήσουν να εξεγερθούν.
Η ιστορία είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά δυστυχώς το σενάριο δεν την εκμεταλλεύεται επάξια με τις διάφορες μισοτελειωμένες και με ανεπαρκή εξήγηση στροφές του. Η σκηνοθεσία δεν καταφέρνει να ενώσει όλα τα στοιχεία σε ένα ομαλό ρυθμό. Το γεγονός μάλιστα ότι οι Πακιστανοί και Αφγανοί μετανάστες άλλοτε μιλούν τη γλώσσα τους (τη φαρσί) κι άλλοτε αγγλικά (!) δεν βοηθά καθόλου στη δημιουργία κάποιας αυθεντικότητας.
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Και η αναπαλαίωση του θρυλικού Ταξιτζή η οποία ήδη έχει αναφερθεί πιο πάνω:

ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΣΚΟΡΣΕΖΕ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

Επιστρέφει ο «Ταξιτζής» με ψηφιακό λίφτινγκ

Του ∆ημήτρη ∆ανίκα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011



Η Μπερλινάλε υπό τη σκιά των Καννών.

Λογικό. Γιατί το 1976 ο (τότε) 34χρονος μικροσκοπικός Μάρτιν Σκορσέζε φεύγει από το φεστιβάλ των Καννών αγκαλιά με τον Χρυσό Φοίνικα. Και γιατί αύριο (Πέμπτη) το γεγονός της φετινής Μπερλινάλε είναι η ολική επαναφορά του θρυλικού «Taxi driver» με αναπαλαιωμένη digital τεχνική!

Η τριετία από το 1973 μέχρι το 1976 η πιο λαμπερή και τουσκηνοθέτη Μάρτιν Σκορσέζε και του Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Αλησμόνητες στιγμές. Πρώταοι «Κακόφημοιδρόμοι» (Mean Streets), το εφαλτήριο του 31χρονουΣκορσέζε και του κατά έναν χρόνο μικρότερού του Ρόμπερτ Ντε Νίρο.

Ολα αλλάζουν στην οπτική με την έλευση του Νέου Αμερικανικού Κινηματογράφου και των λεγόμενων «επαναστατών» αυτού (Κόπολα, Φρίντκιν, Σπίλμπεργκ, Λούκας και λοιπών). Το 1974 ο Σκορσέζε επανέρχεται με το «ΗΑλίκη δεν μένει πια εδώ» και πρωταγωνίστρια την Ελεν Μπέρνστιν. Την ίδια χρονιά ο ΝτεΝίρο στον «Νονό 2». Τρομερό σάλτο. Και το 1976 ο απόλυτος θρίαμβος με τον «Ταξιτζή». Ο οποίος λαμβάνει τέσσερις υποψηφιότητες Οσκαρ:

Καλύτερης ταινίας, Α’ ανδρικού ρόλου (Ντε Νίρο), Β’ γυναικείου για τη 14χρονη πρωτοεμφανιζόμενη Τζόντι Φόστερ και μουσικής για τον Μπέρναρντ Χέρμαν, τον αυτοκόλλητο συνεργάτη του Αλφρεντ Χίτσκοκ.

Τελικά οι ακαδημαϊκοί δείλιασαν, κοινώς τα ‛καναν πάνω τους και το μεγιστοτεράστιο αυτό αουτσάιντερ δεν πήρε τίποτα. Those were the days. Ολα αυτά και άλλα πολλά περιμένουν ν’ ακούσουν και να απαθανατίσουν με τα πόδια στο τσιγκέλι τα Media της Μπερλινάλε. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, δύο τα γεγονότα από τη χτεσινή μέρα:

Το πρώτο το Ιράν. Υπό τη σκιά του φυλακισμένου Τζαφάρ Παναχί. Γύρω από το στρογγυλό τραπέζι της Κριτικής Επιτροπής με πρόεδρο την Ιζαμπέλα Ροσελίνι (κοντάστα εξήντα να ‛ναι καλά) υπάρχει συμβολικά μια άδεια πολυθρόνα με το όνομα «Τζαφάρ Παναχί». Ενα από τα θύματα των αγιατολάχ.

Τον εκπροσώπησε με τονκαλύτερο τρόπο ο εκλεκτός συνάδελφός του Ασγκάρ Φαρχαντί που το 2009 με το αριστούργημά του «Τι απέγινε η Ελι» έφυγε από την Μπερλινάλεμε την Ασημένια Αρκούδα για την καλύτερη σκηνοθεσία. Και λίγο ήταν. Τώρα λοιπόνεπανέρχεται μ’ ένα ακόμα καλύτερο φιλμ. Ετσι τουλάχιστον ισχυρίζονται οι ψίθυροι και ο θαυμασμός των κριτικών και του κοινού. Λέγεται «Jodaeiye Nader az Simin» που πάει να πει «Ο χωρισμός του Ναντέρ και τηςΣιμίν». Μια οικογενειακή τραγωδία σε στυλθρίλερ. Μέχρι στιγμής το φαβορί για τη Χρυσή Αρκούδα. Κάτι η φυλάκιση του Παναχί, κάτι η ταινία, το «αιχμάλωτο» και ταλαίπωρο κινηματογραφικό Ιράν θα δαφνοστεφανωθεί.

Από πίσω η Ουγγαρία και ο Μπέλα Ατάρ με το «A Torino Lo», δηλαδή «Το άλογοαπό το Τορίνο». Μια ξεχασμένη ιστορία με αόρατη αναφορά στον σπουδαίο γερμανό φιλόσοφο Φρίντριχ Βίλχελμ Νίτσε (1844-1900). Οπου σε μια επίσκεψή του στο Τορίνοόταν είδε να κλαίει ένα άλογο, από το σοκ λιποθύμησε. Ο Μπέλα Ταρ είναι πασίγνωστος στουςσκληροπυρηνικούς σινεφίλ από την ιδιαίτερη, αργόσυρτη πλην άκρως ενδιαφέρουσα ταινία του «Οι αρμονίες του Werckmeister» και του 2000.

Ιδια αισθητική γραμμή και στο «Τορίνο». Οπου επί δυόμισι ασπρόμμαυρες ώρες, ο θεατής παρακολουθεί εφτά μέρες από τη ζωή αγροτών στο Τορίνο του 1955.Η ακινησία, ακόμα και της αναπνοής, παραπέμπει στην ηθική – κατά τον ούγγρο σκηνοθέτη– παρακμή. Η φωτογραφία εντυπωσιακή. Κάτι μεταξύ Αϊζενστάιν και Μουρνάου.

Α, ξέχασα τα Shooting Stars, δηλαδήμερικά νέα ταλέντα από αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Φωτογραφήθηκαν όλοι μαζί παρέα με τον Ρέιφ Φάινς. Μερικά απ’ αυτά τα κορίτσια και τα αγόρια από Σουηδία, Ιρλανδία, Γερμανία, Κροατία, Αλβανία, Αγγλία, Ολλανδία, Ισπανία και ∆ανία θα τα δούμε και θα τα χειροκροτήσουμε για τις συναρπαστικές τους ερμηνείες σε επερχόμενες ευρωπαϊκές αλλά και αμερικανικές ταινίες.


http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4618531
 
Last edited by a moderator:

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,838
Ελλαδα
Δεν έχω σχέση με την ψηφιακή τεχνολογία.
Προτιμώ την χειρονακτική εργασία στο φιλμ.
Δεν χρησιμοποιώ υπολογιστές για το μοντάζ.
Τούς χρησιμοποιώ κυρίως για την επεξεργασία του ήχου.
Μ' αρέσει να ακουμπώ το φιλμ.
Μ' αρέσει το παραδοσιακό τραπέζι του μοντάζ.
Μ' αρέσουν οι κανονικές κάμερες.
Μ' αρέσει η παραδοσιακή προβολή με το φιλμ. Μ´ αρέσει η αφή του φιλμ.

Βella Tarr


μαζι σου !
καλη επιτυχια


.