The Lady is a Tramp.....

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

17 June 2009
3,594
Aki-Takase-Schindelbeck-06.jpg



Aki Takase - St. Louis Blues (2004)



...... Κι ο δίσκος αρκετά πιο ιδιόρρυθμος απ’ ότι έχω ακούσει μέχρι τώρα.
(Ψέμματα! έχω ακούσει και πιό ιδιόρρυθμα, αλλά το έγραψα για να... σας τρομάξω....)

Ηλεκτρικός. Ή μήπως ηλεκτρονικός; Ή πειραγμένα blues;
30’s ή 50’s; Βάλτοι του Μισσισιπή, καμπαρέ του Chicago ή μια Γιαπωνέζα γκέισα πνιγμένη στα παραισθησιογόνα;

Ακόμα δεν έχω ξεκαθαρίσει τι είναι αυτό που ακούω και με τραβάει σαν μαγνήτης, αλλά σίγουρα είναι ένας ήχος πειραματικός, μα ταυτόχρονα τόσο καθαρός και διαυγής, διαμετρικά αντίθετος από ότι μέχρι τώρα μου θύμιζαν τα blues.
H Aki Takase, Γιαπωνέζα γεννημένη στην Osaka, συνεργάστηκε με συνθέτες και μουσικούς όπως ο John Zorn, ο Lester Bowie, ηχογράφησε στην Αμερική και ζεί στο Βερολίνο.

Εδώ συμπράττει με τους:

Rudi Mahall – bass clarinet
Fred Frith – guitar
Nils Wogram- trombone
Paul Lovens- drums

Στο St. Louis Blues, όπως είναι προφανές και από τον τίτλο, «πειράζει» έξι τραγούδια του W. C. Handy, παρουσιάζει δύο δικά της, το Eine Drehorgelausdem 21. Jahrhundert (στο οποίο δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ τι είναι αυτό που 'klinget so herrlich, klinget so schon'….) . και το Nur da wo du bist da ist nichts , που σημαίνει ότι η Κυρία, εκτός από τα blues αγαπά και την Γερμανικήν…. και, φυσικά, περιλαμβάνει και κομμάτια του κλαρινετίστα της Rudi Mahall και του Γερμανού Nils Wogram, που παίζει τρομπόνι στον δίσκο.

Jazz ain’t what it used to be, το τρομπόνι οργιάζει, τα πιατίνια παιχνιδίζουν, που και που βέβαια το παιχνίδισμα γίνεται γροθιά στο στομάχι, μετά, όταν μπλέκονται όλα μαζί και αδυνατείς να τα ξεχωρίσεις δεν πειράζει, αρκεί που απλά θέλεις να χορέψεις, να κλείσεις το μάτι πονηρά πίσω από ένα κρυστάλλινο ποτήρι με σαμπάνια, ευτυχώς που δεν σε πιάνει το μπότζι στα ποταμόπλοια, γιατί με τόσο προκλητικά πνευστά και ρυθμικό πιάνο, μάλλον πάνω σε κάποιο ποταμόπλοιο βρίσκεσαι χωρίς να το θέλεις καθόλου… μα καθόλου σου λέω .
Βέβαια, όλα αυτά τα ειδυλιακά, στις εύκολες στιγμές του δίσκου. Γιατί, δεν είναι πάντα όμορφος κι αγγελικός ό ήχος, τι περιμένεις από μια πιανίστα με ιαπωνική κουλτούρα που παίζει Αμερικάνικα Blues? Υπάρχουν στιγμές που η κιθάρα ξεφεύγει επικίνδυνα, το πιάνο γίνεται δύσπεπτο, αν ας πούμε δεν αντέχεις τους αυτοσχεδιασμούς του Jarrett, μην το δοκιμάσεις καν, γενικά, αν και ο δίσκος είναι Blues, εντελώς, αν και ο δίσκος είναι Jazz, εντελώς, είναι και χίλια άλλα πράγματα ταυτόχρονα, ο ορισμός των αντιθέσεων είναι ένα από αυτά, μιας και καταφέρνει να μην σε αφήνει να εφησυχάσεις ποτέ.
Η τρυφερή μελωδία γίνεται σποραδικές ρυθμικές εκρήξεις, αντιστικτικές αντιθέσεις (καημό το ‘χα να το πω αυτό!!!!!), χαδιάρικος χειρισμός της αρχικής σύνθεσης που την οδηγεί σε στιγμές παράνοιας.

Γενικά, είναι so much jazz, so so much jazz….

41Uu97Qo7cL._SL500_AA300_.jpg
 
17 June 2009
3,594
Πως την γνώρισες την κυρία, Κάλλη?

Πάνο, είχα διαβάσει την παρουσίαση εδώ
http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=545633&postcount=2,

ατη συνέχεια το άκουσα και δέχθηκα άπειρα βολτ!
Ήταν θέμα χρόνου να συνεχίσω μαζί της.
Μάλιστα στην έκθεση είχα βάλει ένα κομμάτι από το Cahier du Bal , το Canarie.
Βέβαια, τώρα που έψαξα το λινκ του Κώστα για να σου απαντήσω, είδα ότι αναφέρει την καταγωγή της από την Μαντζουρία.
Εγώ πάλι στην αναζήτησή μου προς Osaka διάβασα, αλλά πάλι, μερικές φορές πιό αξιόπιστες είναι οι "ζωντανές εγκυκλοπαίδειες" :grinning-smiley-043
Πάω να το ξαναψάξω γιατί δεν μου επιτρέπω :slapface: ατοπήματα
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,778
Αθήνα
Το όνομά της είναι σαφέστατα Ιαπωνικό (ως φιλοϊάπων τα ξέρω αυτά), όσο για τον τόπο γεννήσεώς της δεν ξέρω, πάντως η Μαντσουρία ήταν σε Ιαπωνική κατοχή από το 1931 έως το 1945 (οι Ιάπωνες την αποκαλούσαν "Μαντσούκο"). Πάντως είναι αρκετά νεώτερη για να γεννήθηκε αυτήν την περίοδο
Τέλος του μαθήματος ιστορίας, χεχε.
 
Last edited:
17 June 2006
14,350
'Her style is only "free" in the sense that it doesn't sit in any one category for long. I hear a lot of bop, a lot of stride and boogie-woogie, even at times passages that sound like Oscar Peterson playing a left-handed piano. It's not "eclectic". It's just a very personal voice with a distinctive sense of jazz piano history'. Beat Wytten.

Πέρυσι (2009) έβγαλε έναν πολύ καλό δίσκο στην Intakt Records μαζί με το σύντροφό της στη ζωή Alexander von Schlippenbach, μια σειρά από ντουέτα για πιάνο με τίτλο 'Iron Wedding'.

Κάλλη τα σέβη μου. Τόσο για την παρουσίαση, όσο και για το φιλέρευνο πνεύμα σου, το εύρος φάσματος των ακουσμάτων σου και την ταχύτητά σου να μαθαίνεις και να αφομοιώνεις.
 
17 June 2006
14,350
Επίσης, με αφετηρία την παρουσίαση αυτή, δράττομαι της ευκαιρίας να σημειώσω δύο εξαιρετικά άλμπουμ της Aki Takase, ντουέτα με 'πνευστούς': το 'The Dessert' (Leo CD-2003) με τον Rudi Mahall στο μπάσο κλαρινέτο και το υπέροχο 'Yokohama' (Intakt CD-2009) με τον Louis Sclavis (κλαρινετο, μπάσο κλαρινέτο, σοπράνο σαξόφωνο). Το τελευταίο ήρθε στα χέρια μου λίγο καθυστερημένα: θα το είχα συμπεριλάβει χωρις δεύτερη συζήτηση μέσα στις 5 καλύτερες κυκλοφορίες του 2009.
 
17 June 2009
3,594
:eek:fftopic:στον εαυτό μου!!!
Κώστα για τον δίσκο που έχει κάνει με την Maria Joao ποια είναι η γνώμη σου; Γρατζουνάει αρκετά και υπάρχει και η φωνή για να απαλύνει λίγο την αίσθηση αυτή....

End of O.T.
 
17 June 2006
14,350
Κάλλη Συνοδινού;1417150 [B said:
για τον δίσκο που έχει κάνει με την Maria Joao ποια είναι η γνώμη σου; Γρατζουνάει αρκετά και υπάρχει και η φωνή για να απαλύνει λίγο την αίσθηση αυτή.... [/B]

Δεν τον έχω ακούσει.
Ολοι οι δίσκοι της ...'γρατζουνάνε': είναι ακραία εκρηκτική, ο μελοδραματισμός της κυοφορεί θύελλες, ποτέ δεν προσγειώνεται εκεί που την περιμένεις.:D
Ποτέ επίσης δεν άκουσα δίσκο της που να μπορεί να χαρακτηρισθεί Μέτριος.
Δεν τολμώ να διανοηθώ καν την Παιδεία και τα ατέλειωτα χρόνια πρακτικής εξάσκησης που την έφτασαν στο επίπεδο που βρίσκεται σήμερα: μία από τις πιο εφευρετικές και τεχνικά επαρκείς μουσικούς της εποχής μας.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,778
Αθήνα
Με "κουρδίσατε" και οι δυό σας, πρέπει να ακούσω δείγματα....αν και είμαι λίγο κουρασμένος αυτήν την περίοδο και δεν θέλω να αδικήσω τον δίσκο με απλό "ξεπέταγμα".
 
17 June 2009
3,594
Με "κουρδίσατε" και οι δυό σας, πρέπει να ακούσω δείγματα....αν και είμαι λίγο κουρασμένος αυτήν την περίοδο και δεν θέλω να αδικήσω τον δίσκο με απλό "ξεπέταγμα".


Eίναι απλό γιατρέ:
αντί να ακροάζεσαι με το στηθοσκόπιο στ' αυτιά θα "ακροάζεσαι" με το i pod και την Aki Takase :D.
Δεν σου αφήνει περιθώριο για "ξεπέταγμα", θα της δοθείς αποκλειστικά.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,778
Αθήνα
Eίναι απλό γιατρέ:
αντί να ακροάζεσαι με το στηθοσκόπιο στ' αυτιά θα "ακροάζεσαι" με το i pod και την Aki Takase :D.
Δεν σου αφήνει περιθώριο για "ξεπέταγμα", θα της δοθείς αποκλειστικά.

Colourful as always στις περιγραφές σου Κάλλη. -bye-
 
18 June 2006
7,544
μάλιστα!!!...έγινε η σχετική παραγγελία (αυτό +άλλο ένα cd της που πρότεινε ο Λύμπε) από τα ...Αμαζόνια!!!

χαίρομαι γιατί θαχω νέα ακούσματα!!!