Beirach-Goodrick-Rivers(Ξεχασμένοι?).

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

17 June 2006
62,722
Χολαργός
1978 καί 1979 η ecm ,μεταξύ άλλων,προώθησε στήν αγορά 3 κυκλοφορίες,πού στά επόμενα χρόνια δέν αναπαρήχθησαν σέ c.d.πλήν τής μιάς (σέ γιαπωνέζικη έκδοση).

Ο Richard Beirach αφού ξεκίνησε κλασσικές σπουδές στό πιάνο,στήν συνέχεια στράφηκε στήν Jazz ,μιάς και τήν θεώρησε πολύ πιό ελεύθερη μουσική γιά νά εκφραστεί.
Συνεργάστηκε για τρία χρόνια μέ τόν σαξοφωνίστα-φλαουτίστα David Liebman και ταυτόχρονα παρήγαγε και τήν δική του μουσική..
Τό album Elm(1979)περιέχει 5 εξαιρετικά κομμάτια ,πού έθεσαν τίς βάσεις γιά πολλά σημερινά piano trios..
1)Sea Priestless
2)Pendulum
3)Ki
4)Snow Leopard
5)Elm

O Beirach υποτιμημένος πιανίστας αρκούντως λυρικός,χωρίς όμως υστερίες και μελοδραματισμούς καί χωρίς κλισέ,στό Elm συνεργάστηκε μέ τον ευρισκόμενο σέ δαιμονιώδη φόρμα Jack de Johnette καί τόν μπασίστα George Mraz.

Τό 12 λεπτο Sea Priestless γεμάτο αρμονία ,αλλά καί μέ ένα από τά καλύτερα αργά solo drums τού De Johnette περί τό μέσον τού κομματιού,φθίνει και επανέρχεται στόν αρχικό του ρυθμό,σάν ένα λικνιστικό κομψοτέχνημα.

Ακολουθεί ένα μετριοπαθές swing ,όπου τό piano trio αναδεικνύει τήν υψηλού επιπέδου συνεργατικότητά του..

Το Ki είναι ένα σύγχρονο ''Νοcturne'',ελεγάντινο και μέ μετρημένο πάθος ..

Το 12λεπτο Snow Leopard σέ εντελώς άλλο στύλ,επικό ,θυελλώδες και υπό μορφήν χιονοστιβάδας μέ μιά εξαίσια συνεργασία Mraz και De Johnette ενώ τό πιάνο έρχεται γιά νά υποσημειώσει τί μπορεί νά παράξει ένα piano trio μέ έμπνευση.
Το Snow Leopard είναι ένα απολύτως απογειωτικό κομμάτι πού διαπερνά τήν κλασσική Jazz γιά νά φτάσει στόν αυτοσχεδιασμό.
Ενα απότομο ''σβήσιμο'' μετά τό πρώτο εκρηκτικό πεντάλεπτο δίνει την δυνατότητα στόν Mraz γιά ένα επιθετικό καί ξεσηκωτικό σόλο bass,πού δίνει νέα ορμή στό κομμάτι..

Τέλος τό ομώνυμο Elm επιστρέφει στήν μελωδική φόρμα γιά νά κλείσει τόν αριστουργηματικό αυτό δίσκο,πού έχει αδικηθεί ιδιαίτερα..
Ο σημερινός Mehldau πρέπει νάχει πάρει αρκετές ιδέες τού Beirach μαζί μέ τήν ''σκυτάλη'' τού piano trio...

51kz6MGCCXL._SL500_AA300_.jpg



........................................................................................................
O Kιθαρίστας Μick Goodrick συνεργάστηκε στήν δεκαετία τού 70 μέ τόν Gary Burton καί τον Pat Metheny..Πλέον ηχογραφεί σπάνια και διδάσκει σέ Πανεπιστήμιο..
Το 1978 η ΕCM κυκλοφόρησε τό In Pas(s)ing όπου μαζί μέ τον Goodrick έπαιξαν οι :John Surman(sax,bass clarinet)),Jack de Johnette (drums)καί Eddie Gomez(bass).To 1992 εκδόθηκε σέ c.d. και πλέον έχει εξαντληθεί.

Feebles, Fables And Ferns 7:57
In The Tavern Of Ruin 11:28
Summer Band Camp 6:10
Pedalpusher 8:11
In Passing 8.50

Oταν κυκλοφόρησε θεωρήθηκε δίσκος ''χαμηλών τόνων'' και αυτό γιατί πιθανώς ο Goodrick πουθενά δέν κλέβει τήν παράσταση ,αλλά παρουσιάζει τίς συνθέσεις του μέ έναν σχεδόν αφαιρετικό αλλά συνάμα ατμοσφαιρικό τρόπο..
Yφος blues-y αλλά πού συχνά γίνεται αυτοσχεδιαστικό και αυτό μιάς και ο Surman αποτυπώνει μιά από τίς καλύτερες εμφανίσεις του σέ δίσκο..
Τό πώς συνεργάζεται μέ τον Goodrick στό In the Tavern of Ruin είναι αξιοθαύμαστο καθώς και τό ομώνυμο κομμάτι πού τό sax τό μετατρέπει σέ έναν αυτοσχεδιαστικό σπαραγμό ιδιαίτερου ενδιαφέροντος..
Οι επαν-ακροάσεις προσδίδουν πολλαπλές διαστάσεις στόν In pas(s)sing πού άν η ecm τό ξανακυκλοφορήσει συστήνεται ανεπιφύλακτα..

41sZtvtCbQL._SL500_AA280_.jpg


...................................................................................................
O Sam Rivers,γεννημένος τό 1923 είναι μιά μορφή τής Jazz και παίζει σαξόφωνο,φλάουτο,μπάσο κλαρινέτο και πιάνο...
Ελκει τίς μουσικές του ρίζες απ'' τό beep-bop αλλά στήν ουσία είναι κλασσικός δημιουργός τής free jazz και μάλιστα πρωτοπόρος..
Τό 1964 συνεργάστηκε μέ τον Miles Davis(Μiles Davis'quintet) αλλά τό στύλ του ήταν πολύ πιό free(τότε)από τού Miles και αποχώρησε.

To 1979 ηχογραφεί στήν ECM(μετά τήν Blue Note εποχή του) τό Contrasts πού ,κατά τήν γνώμη μου είναι ένα πεντάστερο αριστούργημα καί από τούς καλύτερους τίτλους τής εταιρείας,πού περιέργως πώς δέν έχει επανεκδοθεί.
1. Circles (Rivers) - 4:10, 2. Zip (Rivers) - 4:42,

3. Solace (Rivers) - 6:54, 4. Verve (Rivers) - 7:09

, 5. Dazzle (Rivers) - 9:12, 6. Images (Rivers) - 3:48, 7. Lines (Rivers) - 7:15.

Το κουαρτετο αποτελείται από τούς:
Bass - Dave Holland
Drums, Marimba - Thurman Barker
Saxophone [Soprano, Tenor], Flute - Sam Rivers
Trombone - George Lewis

Δίσκος μπροστά απ´τήν εποχή του,μέ το τρομπόνι τού Lewis νά αποτελεί μιά σπάνια ,αλλά εκπληκτική παρουσία μαζί μέ τά πνευστά πού χρησιμοποιεί ο Rivers,σύν τον κορυφαίο Dave Holland καί τά drums αλλά και τήν marimba τού Burker.
Συναρπαστικό κουαρτέτο,μέ μιά μουσική πού θά μπορούσε νά θεωρηθεί ''σύγχρονη κλασσική'' μιάς καί ο αυτοσχεδιασμός της είναι τόσο ιντριγκαδόρικος,πού δέν αφήνει στιγμή τον ακροατή ήσυχο.
To Dazzle αποτελεί τήν κορωνίδα τού δίσκου..
Εκρηκτικό,''απροσάρμοστο'',οργιαστικό,εντυπωσιάζει από τήν δομημένη συνεργασία τού κουαρτέτου πάνω σέ ένα υλικό πού εκ πρώτης όψεως φαντάζει ακατέργαστο..
Το Contrasts δέν ''καταπίνεται αμάσητο'',ούτε αποτελεί μιάν εύκολη ακρόαση..
Ομως από τήν πρώτη στιγμή,υποδεικνύει ότι θάναι παρόν γιά πολλά χρόνια στήν δισκοθήκη μας ,καί μάλιστα σέ περίοπτη θέση..

ea45c4f714adbea89720a40be2e.jpg




Kαί οι τρείς πάντως ''ξεχασμένοι'' δίσκοι,μέ τό δικό του στύλ ο καθένας, αποζημιώνουν πολλαπλά τόν έμπειρο ακροατή..
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,515
Ministry Of Silly Walks
Kαί οι τρείς πάντως ''ξεχασμένοι'' δίσκοι,μέ τό δικό του στύλ ο καθένας, αποζημιώνουν πολλαπλά τόν έμπειρο ακροατή..

Σπυρο καταρχην ενα μεγαλο μπραβο για το κουραγιο σου ,που, σε χαλεπους καιρους εχεις την ορεξη και μεταδιδεις την μουσικη (και οχι μονο) γνωση σου σε εμας τους υπολοιπους,,,(μερικοι απο εμας "μπουσουλαμε" ακομα...)
Εχω ομως μια απορια που στεκεται διπλα μου διαχρονικα....και αυτη δεν ειναι αλλη,απο την τελευταια σου προταση.....

Τι εστι εμπειρος ακροατης και τι ειναι αυτο που τον διαχωριζει απο τον αρχαριο....

ps..Συγνωμη για τους τονους αλλα κατι εχει παθει το pc μου...
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Beirach-Goodrick-Rivers(Ξεχασμένοι?).

Σπυρο καταρχην ενα μεγαλο μπραβο για το κουραγιο σου ,που, σε χαλεπους καιρους εχεις την ορεξη και μεταδιδεις την μουσικη (και οχι μονο) γνωση σου σε εμας τους υπολοιπους,,,(μερικοι απο εμας "μπουσουλαμε" ακομα...)
Εχω ομως μια απορια που στεκεται διπλα μου διαχρονικα....και αυτη δεν ειναι αλλη,απο την τελευταια σου προταση.....

Τι εστι εμπειρος ακροατης και τι ειναι αυτο που τον διαχωριζει απο τον αρχαριο....

ps..Συγνωμη για τους τονους αλλα κατι εχει παθει το pc μου...

Σπύρο μου δέν αντιδιαστέλλω τό ''έμπειρος'' ώς πρός τό ''αρχάριος''..
Πιό πολύ αναφέρομαι στούς ακροατές πολλών ειδών Μουσικής ,πού μπορούν νά ανακαλύπτουν ,σύμφωνα πάντα μέ τά γούστα τους,και καλλιτέχνες ή ερμηνείες ή μπάντες πού έχουν προσπεραστεί ή καί ξεχαστεί γιά πολλούς λόγους..
Επί παραδείγματι ο Beirach(ή ο Zeitlin,πού ανέφερα σέ ένα videoclip,http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=65718&page=15) σάν πιανίστας τής Jazz δέν έχει και πολλά νά ζηλέψει από έναν ''διάσημο'' τού είδους.
Τό ίδιο πιστεύω ότι ισχύει σέ ψαγμένους ''ροκάδες'' ή φίλους τής soul επί παραδείγματι...

Αν τώρα κάποιος έχει ''ασκηθεί'' σέ πιό πολλά είδη ακόμα καλύτερα..
Ολο και κάποια διαμαντάκια θά ανακαλύπτει..
Οπότε τό ''έμπειρος'' πήγαινε σέ αυτούς πού δέν αδρανούν αλλά ψάχνονται στά είδη πού τούς αρέσουν.
Τώρα άν τούς κάνει κλίκ και κάτι απο άλλα είδη Μουσικής ακόμα καλύτερα.

:smile:;)