Παρατηρώντας τα πράγματα να μας ξεπερνούν...Bruckner κουιντέτο εγχόρδων

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,926
Το υπέροχο αυτό έργο γράφθηκε μεταξύ 1878 και 79. Σε αντίθεση με τον Σούμπερτ υπάρχει δεύτερη βιόλα αντί τσέλο. Όπως κανείς θα περίμενε, η γραφή είναι συμφωνικού χαρακτήρα … πως το είχε πει ο Λύμπε για τις σονάτες του Μπραμς ; μεταμφιεσμένες συμφωνίες … εδώ μάλλον δεν χρειάζεται μεταμφίεση, αφού οι όγκοι και η υφή είναι καθαρά συμφωνικού χαρακτήρα … η λιτότητα όμως του συνόλου επιτρέπει την γυμνή απεικόνιση όλης της παλέτας της ψυχολογικής /συναισθηματικής κατάστασης μας, όπως καθρεφτίζεται πάνω στους διαλόγους των οργάνων ..

Η αίσθηση άλλωστε είναι καθαρός Μπρούκνερ… κρυφοκοίταγμα στα μεγάλα τσιμπούσια και επιστροφή στο ψωμί + λουκάνικο στο μισοφωτισμένο κουζινάκι … αίσθηση απόρριψης αλλά και αξιοπρέπεια να εξισώνει τα πεσίματα με τα σηκώματα… μελαγχολική ματιά σε αυτό που φεύγει και δεν δυνάμεθα πλέον να μανιπιουλάρουμε, έστω και κατ’ ελάχιστο, προσευχόμενοι μόνο να έχει καλή τύχη… εικόνες, φευγαλέες αποτυπώσεις, αγαπημένων σιλουετών που σύντομα θα αλλάξουν… αγάπη που τελικά δεν καταφέραμε να δώσουμε με τον τρόπο που θέλαμε ή έπρεπε … η συντριπτική αίσθηση ότι κάποτε δεν θα είμαστε κομμάτι της σκέψης τους, όπως και κάποιοι παλαιότερα βγήκαν από την δική μας… θα μείνουμε πίσω, πολύ πίσω…. μόνοι…. όπως έτσι στην πραγματικότητα πάντα ήμασταν … δεν τραβάει μία ζωή με δανεικά … δανεική στοργή, δανεικούς θυμούς, δανεική υπομονή ...

Πάντως ο παππούς ήταν σε μεγάλη φόρμα ... μην ακούτε τις μαλακίες μου... το έργο είναι πανέμορφο με δύο και ενίοτε τρία αριστουργηματικά θέματα ανά μέρος... απόλαυση και ενδοσκόπηση ...
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,926
το έχω με τους Μέλος στην Harmonia Mundi ... δεν υπάρχουν και πολλές ηχογραφήσεις του.... στο mdt εμφανίζονται 8 επιλογές, μία της Νάξος τσαμπέ με καλές κριτικές στα ψαγμένα σάιτς ...

Θα 'θελα να το πάρω και με τους αγαπημένους μου amadeus στην dg αλλά δεν το βρίσκω ...
 

Attachments

  • Cover.jpg
    Cover.jpg
    94.7 KB · Views: 26
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Πού τά ξέθαψες βρέ??
Παρότι γνώριζα την ύπαρξή τους ,ουδέποτε ενδιαφέρθηκα..
Και είναι απο τά ελάχιστα πού δέν υπάρχουν σπίτι..
Θά τά ψάξω .
Η μάλλον θά τά ακούσω απο το site τής Naxos γιά νά πάρω μιά πρώτη γεύση.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,926
χαχαχα, το ένα φέρνει το άλλο ... έχω βρει και ένα αμερικανικό φόρουμ για κλασσική και μπαίνω στο λούκι ... άκου το, θα ενθουσιαστείς ...
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,275
Αθήνα
Διαβάζω ότι γράφτηκε ανάμεσα στην πέμπτη και έκτη συμφωνία. Και μόνο το γεγονός ότι ο μάστορας την ενορχήστρωσης περιορίστηκε σε 5 έγχορδα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Το έχω με Vienna Philharmonia Quintet σε βινύλιο της Decca. Η εγγραφή έγινε τον Απρίλιο του 1974 στην Sofiensaal της Βιέννης.
Καλή ευκαιρία να το ξαναθυμηθώ.
Ευχαριστώ πολύ για την παρουσίαση.
 

Brucknerian

Senior Member
25 July 2009
478
Salonique
Αυτό το έργο γράφτηκε σε μια περίοδο, όπου ο μέγιστος συμφωνιστής δεν είχε καθόλου κρίσεις ανασφάλειας. Γνωστός για της αναθεωρήσεις του λόγω επιρροών και γνωμών από γνωστούς, φίλους και ειδικούς. Το αποτέλεσμα πάντα ήταν ότι ενώ έγραφε ένα αριστούργημα, λόγω κριτικής επηρεαζόταν έως και συνθλίβοταν και έβγαζε ένα αριστούργημα 2 φορές και 3 φορές!

Έτσι τις ημέρες εκείνες δοκίμασε και άλλες φόρμες πλην των συμφωνικών που ήξερε καλά. Να τονίσω ότι αυτό το έργο όσο και η 6η συμφωνία είναι τα μόνα που δεν αναθεώρησε ποτέ.

Αυτά τα 2 θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τα πιο Αντι-μπρουκνερικά έργα. Δεν έχουμε εδώ τον Bruckner, τον σκεφτικό, τον ανασφαλή που παλεύει με τις συνθέσεις του, που δεν έχει αντιληφθεί το μέγεθος της δημιουργικότητας του. Άλλα ένα συνθέτη κατασταλαγμένο που λέει: "Αυτό είναι και αν σας αρέσει!". Και ομολογουμένως αυτό δεν άρεσε σε πολλούς γιατί ήταν "ξόφαλτσα" της γενικής αισθητικής Bruckner.

Το quintet με το Amadeus quartet το έχω σε ένα επετειακό άλμπουμ το κουαρτέτου με την προσθήκη του Cecil Arronowitz στην βιόλα. Ένα άλμπουμ αφιέρωμα στον Norbert Brainin (1ο βιολί του Amadeus quartet o οποίος είχε στην κατοχή του ένα εξαιρετικό Stradivarious που τώρα το έχει ο Joshua Bell) . To άλμπουμ είχε κατά κύριο λόγω τα "ασυνήθιστα" έργα που ηχογράφησε το Amadeus (Bruckner, Smetana, Verdi, Tchaikovsky και το περίφημο American Quartet του Dvorak).

4775739.jpg


http://www.deutschegrammophon.com/cat/single?PRODUCT_NR=4775739