Απορίες σχετικά με τη φωτογραφία και τις τεχνικές της

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Βασίλη ευχαριστώ για την άμεση ενέργεια!
Αν μπορείς να βάλεις και ενα λινκ στο πρώτο ποστ του άλλου νήματος οτι τυχόν απορίες θα πρέπει να συζητιούνται εδώ θα ήταν τέλειο!
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Υπάρχουν κάποιες προτιμήσεις για το ποιό να είναι το επόμενο θέμα?
Ώς τώρα έχουμε καλύψει την έκθεση, την τριάδα διάφραγμα/ταχύτητα/ισο και White Balance.

Έχω τα εξής υποψήφια στο μυαλό μου.
1.Εστιακό μήκος-Προοπτικη
2.Απλές συμβουλές για πορτραίτα
3.αδρή χρήση του φλας (όχι προχωρημένα έχουμε ειδικό νήμα για αυτά)
4.Έχω στο μυαλό μου ένα πολύ καλό για βασικές αρχές σύνθεσης, αλλα θέλω να βάλω πληροφορίες απο ενα βιβλίο που έχω στην Αθήνα, οπότε απο Μάρτιο...
5.??????????


Ακόμα καλύτερα αν εχει να προτείνει κάποιος απο τους ενδιαφερόμενους κάποιο θέμα που θα ήθελε να δεί να δοκιμάσω με αυτό.
 

paИ-baL

AVClub Addicted Member
2 August 2008
1,516
συνθεση - καδρο - φορμα...

εκει παει η ψηφος μου...

αν και θα εχει ενδιαφερον και το θεμα "εστιακο μηκος - προοπτικη"...

ενα μικρο ΜΕΓΑΛΟ μπραβο στον Alex για την προσφορα του!!!

να εισαι καλα Αλεξη!!!
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Παιδιά ευχαριστώ για τα καλά λόγια.
Και εγώ τα περισσότερα απο τα λίγα που έχω μάθει μέχρι τώρα στην φωτογραφία, απο παρόμοιους οδηγούς και συμβουλές που διάφοροι (εδώ και αλλού) έκαναν τον κόπο και έγραψαν. Και μου έρχεται φυσικά να θέλω με την σειρά μου να προσφέρω και εγώ κάποια πράγματα και στον χώρο αυτό και σε όποιον βρίσκεται στην ίδια θέση που ήμουν και εγώ πριν απο 3 χρόνια.

Το σύνθεση θα το γράψω σίγουρα αλλα επειδή θέλω να είναι ολοκληρωμένο, θελω να συμπεριλάβω μερικά πράγματα απο κάποιες πηγές που δεν είναι στην διάθεση μου αυτήν την στιγμή. Μέσα Μαρτίου θα γυρίσω σπίτι μου και θα το κάνω τότε. Άσε που πρέπει να βρώ και φωτογραφίες παραδείγματα για το κάθε τι και θέλει ετοιμασία. Αλλα θα το κάνω σίγουρα, το έχω σκοπό εδώ και καιρό, απλά δεν είχα χρόνο.

Όπότε παμε για το εστιακό μήκος - προοπτική πρώτα έτσι?
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,144
Bratislava
attachment.php


attachment.php



Ανεβαζω δυο φωτογραφιες, οι οποιες ειναι οι μονες που καπως βλεπονται απο ενα σετ 200, που προσπαθουσα να κανω.... panning..:violent-smiley-030:

Το σπορ, εχω την εντυπωση οτι προσφερεται αλλα δεν τα καταφερα και εχω τις εξης αποριες...

Εχω διαβασει, οτι μια καλη ταχυτητα ειναι το 1/40 με 1/50 (μερικοι λενε και για πιο αργη). Εγω στις συγκεκριμενες ειχα σε μανιουαλ 1/50 αλλα και σε προτεραιοτητα διαφραγματος που δοκιμασα με υψηλοτερες ταχυτητες, παλι το αποτελεσμα μηδεν.

Υπαρχει λοιπον σταθερη ταχυτητα για περιπτωσεις πανινγκ η εξαρταται απο διαφορους παραγοντες?

1. Στις δικες μου, το κυριως θεμα δεν μπορω να καταλαβω αν ειναι ανεστιαστο η κουνημενο.
2. Η ταχυτητα κλειστρου ειναι ανεξαρτητη του εστιακου μηκους? Ειχα 1/50 με 200mm (τα νουμερα ειναι ενδεικτικα αλλα κοντα στην πραγματικοτητα).
3. Η ταχυτητα κλειστρου ειναι ανεξαρτητη της ταχυτητας κινησης του θεματος μας?
4. Η εστιαση πρεπει να ειναι κλειδωμενη στο single shot ή στο continous?
5. Εστιαζουμε , ακολουθουμε το θεμα και κανουμε ενα κλικ και καλο η βαζουμε το hi-burst? Και σε συνδυασμο με ποιο ειδος εστιασης (ερ. 4)?
6.Τα servo mode στα drive που ακολουθουν το θεμα επανεστιαζοντας οσο μεταβαλλεται η αποσταση, λαμβανουν υπ' οψιν το εκαστοτε βαθος πεδιου και μολις το θεμα βγει απο αυτο επανεστιαζουν ή έχουν καποια σταθερα (πχ καθε μετακινηση 10εκ αλλαζει την εστιαση)?

Αυτα μου ηρθαν τωρα στο μυαλο, σε οσα δεν ειναι βλακειες απο αυτα που ρωταω δωστε καμμια εξηγηση....:a0210:



ΥΓ... οι φωτογραφιες ηταν 200ΚΒ η μια και 191ΚΒ η αλλη και με το ανεβασμα εγιναν 59 και 53....
 

Attachments

  • IMG_7026 copy.jpg
    IMG_7026 copy.jpg
    59.3 KB · Views: 623
  • IMG_7101 copy.jpg
    IMG_7101 copy.jpg
    53.1 KB · Views: 623

michis

Established Member
9 November 2009
219
Athens
Σε ενα "τεφτερι" σημειωνω διαφορες τεχνικες.
Το panning θελει την λειτουργια της συνεχους εστιασης.Και η ταχυτητα κλειστρου εξαρταται απο την ταχυτητα του αντικειμενου.
Οι αθλητες εδω πιστευω οτι θα ηθελαν 1/4 εως 1/30.....
Για αυτοκινητα σημειωνω οτι θελει περιπου 1/60.

Να πω μονο οτι δεν εχω εφαρμοσει ποτε αυτη την τεχνικη,καθοτι αρχαριος ακομα. Τα παραπανω ειναι απο tutorials στο ιντερνετ....:)
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Το panning το βρίσκω καλό.

Οι ταχύτητες που αναφέρεις ακούγονται μια χαρά. Ο σκοπός μας είναι να φωτογραφίσουμε το θέμα μας ενώ αυτό κινείται.

Στις φωτογραφίες με κίνηση, για να δείξουμε ότι κάτι κινείται πρέπει να υπάρχει κάποιο ακίνητο σημείο αναφοράς. Στην περίπτωση του panning το "ακίνητο" σημείο αναφοράς είναι το ίδιο μας το θέμα και η κίνηση δείχνεται με ό,τι βρίσκεται γύρω απ'αυτό.

Οι φωτογραφίες σπορ σε κλειστό χώρο, έχουν ειδική μεταχείρηση και το panning είναι πρόκληση καθώς ο φωτισμός είναι μειωμένος και αν ο φακός δεν είναι πολύ γρήγορος, οι φωτογραφίες θα βγουν υποφωτισμένες (στην καλύτερη)

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι έχουμε στη διάθεσή μας έναν γρήγορο φακό και μέτριο προς καλό φωτισμό. Βρίσκουμε το θέμα μας, αποφασίζουμε τι διάφραγμα θα βάλουμε, και βάζουμε 1/30 ή 1/60. Τραβάμε. Βλέπουμε το αποτέλεσμα.Αν κάτι λείπει για να έχουμε την τέλεια έκθεση, αλλάζουμε τα ISO, μεγαλώνουμε την ταχύτητα, μέχρι να πετύχουμε αυτό που ζητάμε.

Όταν έχουμε τέτοιες συνθήκες (χαμηλού φωτισμού) δεν μπορεί κάποιος να πει με σιγουριά και σταθερότητα για την ταχύτητα που θα χρησιμοποιήσει η μηχανή. Εξαρτάται από το πόσο αντανακλά ο πάγος στο σημείο που θέλουμε κλπ Γενικά πάντως, εκεί γύρω είναι οι ιδανικές τιμές για panning.

Η φωτογραφία δεν είναι ανεστίαστη. Γράφει ωραία την κίνηση, και προπάντων τα χρώματα που είναι στο φόντο.Νομίζω ότι μπορούσες να προχωρήσεις την ταχύτητα 1-2 στοπ πιο κάτω. Η εστίαση καλό είναι να είναι στο continous. Το burst mode θα σου δώσει την ευκαιρία της επιλογής για το ποιά θα κρατήσεις (λίγο δύσκολο να βγουν όλες τέλειες). Αφού πατήσεις το κουμπί της λήψης, ακολούθησε την κίνηση με την μηχανή σου, χωρίς ν'αφήσεις το κουμπί.

Δυστυχώς στις άλλες απορίες σου δεν μπορώ ν'απαντήσω.Δεν τα ξέρω ή δεν είμαι σίγουρος
 
Last edited:

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Ηλία νομίζω οτι το πρόβλημα στις παραπάνω είναι οτι εκτός απο την κίνηση του panning υπάρχει και κούνημα με την μορφή του camera blur. Αυτό σε συνδιασμό με το οτι το background είναι ακόμα αρκετά εμφανές η διαφορά ευκρίνειας μεταξύ του θέματος και του φόντου δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να λειτουργήσει ως panning και να μην το περάσει το μάτι για μια κουνημένη φωτό.

Έχω δλδ την εντύπωση οτι για να λειτουργήσει το panning σωστά θα πρέπει το φόντο να είναι αρκετά "τραβηγμένο" ενώ το θέμα (ένα μέρος του τουλάχιστον) να είναι αρκετά καθαρό.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Οπως τα λέει ο Αλεξ.

Εφόσον ακολουθείς την κίνηση του θέματος τότε πρέπει να χρησιμοποιήσεις ταχύτητα ανάλογη με το εστιακό μήκος όπως δηλ θα φωτογράφιζες ακίνητο θέμα. Αλλιώς σου βγαίνει κουνημένο και το θέμα.

Το panning effect είναι πιό εμφανές οσο πιό μεγάλη είναι η σχετική ταχύτητα θέματος/φόντου και επειδή μιλάμε για περιστροφική κίνηση της μηχανής όσο μεγαλύτερη η αναλογία απόστασης μηχανή-φοντο/μηχανή-θεμα τόσο καλύτερα.

Στα αυτοκίνητα είναι πιό εύκολο γιατι οι ταχύτητες είναι σχετικά μεγάλες.

Μιά και είμαι ορεξάτος πρωί-πρωί .... ενα αριθμητικό παράδειγμα απο την πρώτη φωτο. Ο αθλητής δεν φαίνεται γκαζωμένος και η σχετική απόσταση θέματος φόντου φαίνεται μικρή.

Εστω κατ'εκτίμηση η ταχύτητα του αθλητη 15kmh η απόστασήτου 20m και η απόσταση του φόντου 24m. Eστω επίσης η εστιακή απόσταση = 200mm και ταχύτητα 1/50 χωρίς σταθεροποίηση.
Η μετατόπιση του φόντου θα ήταν 24/20=1,2*15=18Kmh = 5m/sec /50 = 10cm. (σαν να το πέτυχα μου φαίνεται).
Ομως επειδη τράβηξες με 6 φορές χαμηλότερη ταχύτητα απο την ενδεικνυόμενη (200*1,6) έχεις και ενα κούνημα στο θέμα που ισοδυναμεί π.χ. με +-1cm η οποία επηρεάζει και την μετακίνηση του φόντου με +-1,2cm. Ετσι φαίνεται το φόντο σαν διπλό σαν να έγινε ένα σκάλωμα στην κίνηση.

Εαν ο αθλητής ήταν στα 10μ. θα τραβούσες με 100mm η μετατόπιση του φόντου θα ήταν 20cm το κουνημα του θέματος +-0,5cm και του φόντου +-1,2cm. Θα είχες δηλ. σχετικά καθαρό θεμα και διπλάσιο panning effect στο φόντο με πολύ μικρότερο πρόβλημμα ομοιογένειας στο "τράβηγμα" του φόντου.
Αντίστοιχα καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν ο αθλητής ήταν "στα γκάζια".
 
Last edited:

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Μου φαίνονται πάρα πολλά να έχει κάποιος στο μυαλό του τη στιγμή που τραβάει φωτογραφία.

Άσε που δεν τα πήγαινα ποτέ καλά με τα μαθηματικά.
 

mstr

Supreme Member
23 July 2009
4,350
Μου φαίνονται πάρα πολλά να έχει κάποιος στο μυαλό του τη στιγμή που τραβάει φωτογραφία.

Άσε που δεν τα πήγαινα ποτέ καλά με τα μαθηματικά.

Σε καταλαβαινω.

Κοιτα,με την ενασχοληση και τον πειραματισμο θα καταφερνεις να τραβας αυτο που θες,δεν ειναι αναγκη να αρχισεις να τα αναλυεις και τοσο πολυ αυτα τα τεχνικα.Η ψηφιακη τεχνολογια εχει και το ατου οτι σου δινει μεγαλητερη ελευθερια και ελεγχο του αποτελεσματος αν κανεις λαθη,να ξανατραβηξεις κτλ,κατι που βοηθαει αν ειναι αρχαριος καποιος.
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Μα και σε φιλμ δεν έχω και πολύ διαφορετική αντιμετώπιση. Ασχολούμαι με αυτό που μου αρέσει, δεν λύνω αξισώσεις
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Δηλαδή σύμφωνα με τον οδηγό του Alex είναι σωστότερο να ξεκινήσουμε μαθαίνοντας την λειτουργία Av ?

Και επιπλέον σχετικά με το WB , έβγαλα στο σπίτι (χωρίς φλας) την ίδια φωτογραφία σε όλες τις ρυθμίσεις και τα πιο αντιπροσωπευτικά χρώματα επιτεύχθηκαν με custom ρύθμιση βάζοντας ένα λευκό χαρτί και ακολουθώντας της οδηγίες από το manual .

Δηλαδή σε κλειστούς χώρους πρέπει να έχω μαζί μου κάτι λευκό και να ακολουθώ την ίδια διαδικασία η προτείνετε κάτι άλλο ?
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Re: Απάντηση: Απορίες σχετικά με τη φωτογραφία και τις τεχνικές της

Δηλαδή σύμφωνα με τον οδηγό του Alex είναι σωστότερο να ξεκινήσουμε μαθαίνοντας την λειτουργία Av ?

Και επιπλέον σχετικά με το WB , έβγαλα στο σπίτι (χωρίς φλας) την ίδια φωτογραφία σε όλες τις ρυθμίσεις και τα πιο αντιπροσωπευτικά χρώματα επιτεύχθηκαν με custom ρύθμιση βάζοντας ένα λευκό χαρτί και ακολουθώντας της οδηγίες από το manual .

Δηλαδή σε κλειστούς χώρους πρέπει να έχω μαζί μου κάτι λευκό και να ακολουθώ την ίδια διαδικασία η προτείνετε κάτι άλλο ?

Για το πρώτο γενικά ναι. Στις περισσότερες περιπτώσεις η λειτουργία Αν είναι η πιο χρήσιμη για τον αρχάριο (και όχι μόνο) που θέλει να διατηρήσει και κάποια δημιουργική ελευθερία. Κυρίως γιατί το διάφραγμα έχει μεγαλύτερη επίδραση στο αποτέλεσμα (βαθος πεδίου) απο ότι η ταχύτητα στις συνηθέστερες φωτογραφικές περιπτώσεις. Οι περιπτώσεις που θέλεις να ελέγξεις την ταχύτητα είναι συνήθως λιγότερες και πολύ ειδικές για να είσαι μονίμως με Τν.

Το τελείως αυτόματο αν και είναι αρκετά ασφαλές είναι καλύτερα να το αποφευγεις γιατί αφήνεις όλες τις αποφάσεις στην μηχανή.

Για το δεύτερο τωρα. Το ιδανικό θα ήταν αυτό ναι. Υπάρχουν ειδικές κάρτες ειδικά για την ρύθμιση του WB. Τώρα στην πράξη αν το κάνεις αυτό σε κάθε περίπτωση είσαι ήρωας!!! Γενικά τα presets εχουν πρόβλημα κυρίως κάτω απο tungsten φωτισμό, όπου και το χάνουν. Το καλύτερο για να μην έχεις πρόβλημα είναι να τραβάς σε raw οπότε το ρυθμίζεις μετά. Αλλά αν το έχεις σωστό απο την αρχή είναι ένα λιγότερο βήμα της επεξεργασίας οπότε αν δεν βαριέσαι να κάνεις το custom WB κάθε φορά είναι η σωστότερη διαδικασια.
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Απάντηση: Re: Απάντηση: Απορίες σχετικά με τη φωτογραφία και τις τεχνικές της

Για το δεύτερο τωρα. Το ιδανικό θα ήταν αυτό ναι. Υπάρχουν ειδικές κάρτες ειδικά για την ρύθμιση του WB. Αλλά αν το έχεις σωστό απο την αρχή είναι ένα λιγότερο βήμα της επεξεργασίας οπότε αν δεν βαριέσαι να κάνεις το custom WB κάθε φορά είναι η σωστότερη διαδικασια.


Δεν με ενοχλεί , έτσι και αλλιώς την μηχανή την πήρα για ειδικές στιγμές (σχολικές εορτές γενέθλια και τέτοια) οπότε μια ρύθμιση ενός λεπτού το πολύ πριν την χρήση μπορεί να επιτευχθεί .


Για το δεύτερο τωρα. Το ιδανικό θα ήταν αυτό ναι. Υπάρχουν ειδικές κάρτες ειδικά για την ρύθμιση του WB. Αλλά αν το έχεις σωστό απο την αρχή είναι ένα λιγότερο βήμα της επεξεργασίας οπότε αν δεν βαριέσαι να κάνεις το custom WB κάθε φορά είναι η σωστότερη διαδικασια.


Πάω για κάρτα λοιπόν , αν ξέρεις πως λέγεται για να την βρω ευκολότερα θα με βοηθούσες .

Μετά την ρύθμιση μέσα σε σχολείο πχ. , αν κάποιος ανοίξει μια κουρτίνα η κάποια λάμπα επιπλέον , πρέπει να ξαναγίνει ρύθμιση ? Υπάρχουν στάνταρ ανοχές γνωστές και κοινές η πρέπει να ξεκινήσω τα τέστ για να βρω την ευαισθησία της μηχανής ?


Και αν θέλεις και έχεις χρόνο μια που είσαι ειδήμων στους οδηγούς , δες και το θέμα με το κουμπί ρύθμισης προγραμμάτων το οποίο έχει διάφορες λειτουργίες όπως , scn , πορτραίτο , κάποιον που τρέχει , ένα μισοφέγγαρο κλπ.
Που προτείνονται , ποια ακριβώς η χρησιμότητά τους , είναι κάτι ενδιάμεσο από την auto ρύθμιση και την manual (η οποία manual μπορεί να δώσει το τέλειο αποτέλεσμα σε κάποιον ικανό και διαβασμένο) ?



Έχει πολλή δουλειά πράγματι η υπόθεση , κάνω βόλτες στην κατηγορία και διαβάζω (μη ξέροντας από που να αρχίσω)διάφορα θέματα , από τα οποία όλο και κάτι αποκομίζω , αλλά είναι άπειρα δυστυχώς η ευτυχώς .
 

NNOW

AVClub Addicted Member
3 July 2006
1,352
Θεσσαλονίκη
Η κάρτα λέγεται " γκρι κάρτα" και είναι όντως γκρί σε χρώμα. Θα σε βοηθήσει πολύ και το συνιστώ και για λήψεις jpg & raw ώστε να μην τραβάς από τα μαλλιά τις αλλαγές σε λευκό. Κοστίζει κοντά στα 8-10 ευρώ max.

Και γενικώς για τις ρυθμίσεις θα σου πρότεινα να παιδευτείς λίγο στην αρχή και να δουλεύεις μόνο με manual. Εγώ έτσι συνήθισα και πλέον έχω χρόνια να χρησιμοποιήσω οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση αφού με μπερδεύουν τώρα παρά με διευκολύνουν γιατί ξέρω ακριβώς τι χρειάζεται κάθε φορά για να πάρω αυτό που θέλω.